Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: 2.4 175 KM - Jak wymontować turbo?

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Roni_Sanok
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Sanok, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2.4 20V
    Postów
    144

    Domyślnie 2.4 175 KM - Jak wymontować turbo?

    Witam, szukałemw zrób to sam ale sie nie doszukałem... Postawiłęm sobie na celu w sobote wyczyścić turbo tylko nie wiem za bardzo jak sie do tego zabrać, może ktoś przybliżyć mi tą kwestie?
    Pozdro

  2. #2
    Numberuno
    Gość

    Domyślnie

    Ja sądzę, że jak nie wiesz w jaki sposób zabrać się do demontażu turbiny z kolektora to tym bardziej nie zabieraj się za samą turbinę.
    Odkręcenie turbiny to tylko kilka śrubek łączących ją z kolektorem, 2 gumowe węże i wężyk podający olej na łożyska.
    Kolejna sprawa, prawie pewna, jest taka, że na pewno ukręci się przynajmniej jedna śruba łącząca kolektor z turbiną więc bądź przygotowany na wiercenie/gwintowanie.

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    nie wiem czy wersji 175 km jest tak samo ale : Najpierw musisz sobie zrobić swobodny dostęp do kolektora wydechowego i móc przynajmniej się wczołgać pod auto w celu rozłączenia wydechu i przewodu olejowego z turbiny.( sa 2 jeden od góry i jeden od dołu idący do miski olejowej ) Więc demontujesz wszystkie rury od IC i turbiny plus filtr i inne co mogą Ci przeszkadzać w dojściu do kolektora.
    Później od dołu rozpinasz wydech i robisz sobie ogólnie miejsce. Ja w 2.4 136 KM wyciąłem turbinę dołem razem z kolektorem wydechowym.

    Najgorsze jest przed tobą bo o ile ja śub przy kolektorze nie ukręciłem ( prędzej wykręci sie cała szpilka z głowicy niż zdołaś zerwać śrubę ) o tyle w turbinie juz nie ma tak łatwo. Ogólnie na spokojnie zawsze każdą śrubę uderz najpierw młotkiem i delikatnie odkręcaj. Jak czujesz opór dokręć i znowu odkręcaj. Ogólnie się nie śpiesz. Jak już wykręcisz śruby pozostaje rozłączenia str zimnej od gorącej. Do tego potrzeby będzie młotek ale i dużo uwagi bo jak za mocno zbijesz jedna str to możesz pokrzywić łopatki kompresora czy wirnika i dupa zbita będzie po turbinie.
    A no i zanim ją rozłączysz zaznacz sobie w jakim położeniu są obie strony w stos do siebie.
    Jak je rozłączysz zostanę tylko 3 śruby od zmiennej. Tu już musisz po prsotu patrzeć co robisz i jak rozbierasz żeby to później złożyć. Wytłumaczyć się nie za bardzo da.

    tu masz mniej więcej jak sie to robi - http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Roni_Sanok
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Sanok, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2.4 20V
    Postów
    144

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    nie wiem czy wersji 175 km jest tak samo ale : Najpierw musisz sobie zrobić swobodny dostęp do kolektora wydechowego i móc przynajmniej się wczołgać pod auto w celu rozłączenia wydechu i przewodu olejowego z turbiny.( sa 2 jeden od góry i jeden od dołu idący do miski olejowej ) Więc demontujesz wszystkie rury od IC i turbiny plus filtr i inne co mogą Ci przeszkadzać w dojściu do kolektora.
    Później od dołu rozpinasz wydech i robisz sobie ogólnie miejsce. Ja w 2.4 136 KM wyciąłem turbinę dołem razem z kolektorem wydechowym.

    Najgorsze jest przed tobą bo o ile ja śub przy kolektorze nie ukręciłem ( prędzej wykręci sie cała szpilka z głowicy niż zdołaś zerwać śrubę ) o tyle w turbinie juz nie ma tak łatwo. Ogólnie na spokojnie zawsze każdą śrubę uderz najpierw młotkiem i delikatnie odkręcaj. Jak czujesz opór dokręć i znowu odkręcaj. Ogólnie się nie śpiesz. Jak już wykręcisz śruby pozostaje rozłączenia str zimnej od gorącej. Do tego potrzeby będzie młotek ale i dużo uwagi bo jak za mocno zbijesz jedna str to możesz pokrzywić łopatki kompresora czy wirnika i dupa zbita będzie po turbinie.
    A no i zanim ją rozłączysz zaznacz sobie w jakim położeniu są obie strony w stos do siebie.
    Jak je rozłączysz zostanę tylko 3 śruby od zmiennej. Tu już musisz po prsotu patrzeć co robisz i jak rozbierasz żeby to później złożyć. Wytłumaczyć się nie za bardzo da.

    tu masz mniej więcej jak sie to robi - http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I
    Super dzieki wielkie w sobote sie za to zabieram a i trzeba sciagac zderzak?
    chce sobie wymienić przewód podcisnienia na sylikonowy, orientuje sie ktoś jaki kupić? na ile mm?

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Cytat Napisał Roni_Sanok Zobacz post
    a i trzeba sciagac zderzak?
    nie trzeba


    Cytat Napisał Roni_Sanok Zobacz post
    chce sobie wymienić przewód podcisnienia na sylikonowy, orientuje sie ktoś jaki kupić? na ile mm?

    O jaki przewód chodzi bo podciśnienia są 2 a mi się wydaje że chcesz kupić rurę łączącą IC z kolektorem ssącym tak? I nie rozumiem po co wymieniać ją na silikonową - pozatym gotowe silikonowej rury raczej nie dostaniesz idealnie wygiętej na wymiar i o tej średnicy. Pozatym lepsza będzie kwasówka pospawana lub ewentualnie połączona łącznikami silikonowymi. Szkoda kasy i zachodu no chyba ze przebudowujesz cały dolot to wtedy ma sens.

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Roni_Sanok
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Sanok, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2.4 20V
    Postów
    144

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamko25 Zobacz post
    nie trzeba





    O jaki przewód chodzi bo podciśnienia są 2 a mi się wydaje że chcesz kupić rurę łączącą IC z kolektorem ssącym tak? I nie rozumiem po co wymieniać ją na silikonową - pozatym gotowe silikonowej rury raczej nie dostaniesz idealnie wygiętej na wymiar i o tej średnicy. Pozatym lepsza będzie kwasówka pospawana lub ewentualnie połączona łącznikami silikonowymi. Szkoda kasy i zachodu no chyba ze przebudowujesz cały dolot to wtedy ma sens.
    nie nie nie moze zle to ująłem chodzi mi o cos takiego: http://allegro.pl/przewod-podcisnien...763854242.html

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Cytat Napisał Roni_Sanok Zobacz post
    nie nie nie moze zle to ująłem chodzi mi o cos takiego: http://allegro.pl/przewod-podcisnien...763854242.html
    A to co innego. Wymień od razu dwa. A średnicę to najlepiej zmierz suwmiarką

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Roni_Sanok
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Sanok, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2.4 20V
    Postów
    144

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamko25 Zobacz post
    A to co innego. Wymień od razu dwa. A średnicę to najlepiej zmierz suwmiarką
    ok dzieki

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Roni_Sanok
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Sanok, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2.4 20V
    Postów
    144

    Domyślnie

    udało się 10 godzin morderczej walki ale wyszło

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Roni_Sanok
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Sanok, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2.4 20V
    Postów
    144

    Domyślnie

    mam problem, powiedzcie mi czy na tym pierscieniu tzn objemce tej takiej którą widać na tym zdjeciu: http://allegro.pl/alfa-romeo-147-1-9...796108504.html powinna być jakaś uszczelka? jakiś oring? bo jest dociśnietę dobrze ładnie ułożone ale przy wysokich obrotach dymi ;/ nie wiem czy była jakaś uszczelka szukalem ale nic nie znalazlem Pomocy!

Podobne wątki

  1. [156] jak wymontować wzmacniacz antenowy
    Utworzone przez SG0240 w dziale 156
    Odpowiedzi: 75
    Ostatni post / autor: 29-05-2018, 18:36
  2. [159] [159] jak wymontować gniazdo zapalniczki
    Utworzone przez Color w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-11-2015, 22:20
  3. Jak wymontować kolektor ssący w AR 156 1,6TS?
    Utworzone przez SG0240 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 09-12-2009, 12:45
  4. Jak wymontować przepustnicę
    Utworzone przez alfawm w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-10-2009, 17:59
  5. Jak wymontować radio w Alfie 166
    Utworzone przez djgiani w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-12-2007, 23:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory