Witam, szukałemw zrób to sam ale sie nie doszukałem... Postawiłęm sobie na celu w sobote wyczyścić turbo tylko nie wiem za bardzo jak sie do tego zabrać, może ktoś przybliżyć mi tą kwestie?
Pozdro![]()
Witam, szukałemw zrób to sam ale sie nie doszukałem... Postawiłęm sobie na celu w sobote wyczyścić turbo tylko nie wiem za bardzo jak sie do tego zabrać, może ktoś przybliżyć mi tą kwestie?
Pozdro![]()
Ja sądzę, że jak nie wiesz w jaki sposób zabrać się do demontażu turbiny z kolektora to tym bardziej nie zabieraj się za samą turbinę.
Odkręcenie turbiny to tylko kilka śrubek łączących ją z kolektorem, 2 gumowe węże i wężyk podający olej na łożyska.
Kolejna sprawa, prawie pewna, jest taka, że na pewno ukręci się przynajmniej jedna śruba łącząca kolektor z turbiną więc bądź przygotowany na wiercenie/gwintowanie.
nie wiem czy wersji 175 km jest tak samo ale : Najpierw musisz sobie zrobić swobodny dostęp do kolektora wydechowego i móc przynajmniej się wczołgać pod auto w celu rozłączenia wydechu i przewodu olejowego z turbiny.( sa 2 jeden od góry i jeden od dołu idący do miski olejowej ) Więc demontujesz wszystkie rury od IC i turbiny plus filtr i inne co mogą Ci przeszkadzać w dojściu do kolektora.
Później od dołu rozpinasz wydech i robisz sobie ogólnie miejsce. Ja w 2.4 136 KM wyciąłem turbinę dołem razem z kolektorem wydechowym.
Najgorsze jest przed tobą bo o ile ja śub przy kolektorze nie ukręciłem ( prędzej wykręci sie cała szpilka z głowicy niż zdołaś zerwać śrubę ) o tyle w turbinie juz nie ma tak łatwo. Ogólnie na spokojnie zawsze każdą śrubę uderz najpierw młotkiem i delikatnie odkręcaj. Jak czujesz opór dokręć i znowu odkręcaj. Ogólnie się nie śpiesz. Jak już wykręcisz śruby pozostaje rozłączenia str zimnej od gorącej. Do tego potrzeby będzie młotek ale i dużo uwagi bo jak za mocno zbijesz jedna str to możesz pokrzywić łopatki kompresora czy wirnika i dupa zbita będzie po turbinie.
A no i zanim ją rozłączysz zaznacz sobie w jakim położeniu są obie strony w stos do siebie.
Jak je rozłączysz zostanę tylko 3 śruby od zmiennej. Tu już musisz po prsotu patrzeć co robisz i jak rozbierasz żeby to później złożyć. Wytłumaczyć się nie za bardzo da.
tu masz mniej więcej jak sie to robi - http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I
nie trzeba
O jaki przewód chodzi bo podciśnienia są 2 a mi się wydaje że chcesz kupić rurę łączącą IC z kolektorem ssącym tak? I nie rozumiem po co wymieniać ją na silikonową - pozatym gotowe silikonowej rury raczej nie dostaniesz idealnie wygiętej na wymiar i o tej średnicy. Pozatym lepsza będzie kwasówka pospawana lub ewentualnie połączona łącznikami silikonowymi. Szkoda kasy i zachodu no chyba ze przebudowujesz cały dolot to wtedy ma sens.
nie nie niemoze zle to ująłem chodzi mi o cos takiego: http://allegro.pl/przewod-podcisnien...763854242.html
udało się10 godzin morderczej walki ale wyszło
![]()
mam problem, powiedzcie mi czy na tym pierscieniu tzn objemce tej takiej którą widać na tym zdjeciu: http://allegro.pl/alfa-romeo-147-1-9...796108504.html powinna być jakaś uszczelka? jakiś oring? bo jest dociśnietę dobrze ładnie ułożone ale przy wysokich obrotach dymi ;/ nie wiem czy była jakaś uszczelka szukalem ale nic nie znalazlemPomocy!