Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Szarpie podczas doładowania 2,4 JTD 150km

  1. #1
    Użytkownik Ogier Avatar firstone
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Alfa romeo 166 2.4 jtd
    Postów
    189

    Domyślnie Szarpie podczas doładowania 2,4 JTD 150km

    Witam
    proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu szarpania (przypomina jazdę po linii pobocza) silnika w zakresie obrotów 2000-2500.
    W aucie zregenerowane są wszystkie wtryski ,turbo, wymienione sprzęgło, ic od 2,4 jtd 175km.
    samochód nie szarpie na zimnym silniku.
    Załączam logi z dwóch map:
    ori mapa 150km z egr:
    FESExp_1211031833_ALFA 166 2.4 JTD_File2_ori.zip
    mod z podkręconą dawką paliwa , powietrza , bez egr około 170km.
    szarpie niezależnie od odłączonej przepływki:
    problem występuje niezależnie od mapy:
    szarpanie nie występuje na biegu jałowym niezależnie od temperatury silnika
    szarpanie nie występuje na 3,5,6 biegu
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez firstone ; 12-11-2012 o 10:49

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    1) Jakiego rodzaju jest to szarpanie? Chwilowe - takie jedno szarpnięcie, czy może "czkawka", gdzie kilka szarpnięć pod rząd? Czy przed zmianą i po zmianie mapy występuje takie same szarpnięcie?
    2) Rozumiem, że powyżej 2500 obrotów ciągnie ładnie do 4000 obrotów ?
    3) W jaki sposób EGR jest wyłączany ? mechanicznie, czy komputerowo? (domyślam się, że to 2gie).
    4) Spadek osiągów odczułeś po pojawieniu się szarpnięcia?
    5) Od kiedy to szarpnięcie się zaczęło? Zmieniałeś może coś w tym czasie i nagle po wymianie zauważyłeś, że się coś "spsuło"?

    Co do logów, to trochę za dużo ich jest względem zmiany czasu logowania informacji
    Jak możesz, to próbuj zrobić logi, gdzie będziesz miał następujące wskażniki:
    - prędkość obrotowa silnika (zawsze)
    - zmierzona wartość wskaźnika X
    - docelowa wartość wskaźnika X
    Za X dobrze by było, gdybyś po podstawiał:
    1) ciśnienie doładowania (boost)
    2) ciśnienie paliwa (gazolu) - gazol, świetna nazwa by the way
    3) masa powietrza
    4) i oddzielnie EGR + procent wciśnięcia pedału gazu (czy coś takiego)

    Każdy z punktów 1 - 4 tak jak pisałem, mierzone oddzielnie.
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar firstone
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Alfa romeo 166 2.4 jtd
    Postów
    189

    Domyślnie

    Ad1
    Szarpanie - coś w rodzaju ciągłych, szybkich przerwań w pracy wtrysków, coś w rodzaju jazdy po białej linii pobocza (chyba nagram filmik )
    1. silnik zimny mapa ori z egr - szarpanie nieodczuwalne (lekki kopcenie podczas przyspieszania)
    2. silnik zimny map bez egr - szarpanie nieodczuwalne (brak kopcenia lub prawie niewidoczne)

    1a silnik ciepły mapa ori z egr - podczas delikatnego przyspieszania odczuwalne lekkie szarpania (ciągłe jednostajne szarpnięcia) silnika przenoszone na kierownice (odczuwalny spadek przyspieszania)
    1b. silnik ciepły mapa bez egr - podczas delikatnego przyspieszania bardziej odczuwalne niż w przypadku mapy ori szarpania (ciągłe jednostajne szarpnięcia) silnika przenoszone na kierownice (odczuwalny spadek przyspieszania)

    2a silnik ciepły pow 70C mapa ori z egr - podczas mocnego przyspieszania odczuwalne szarpanie, można powiedzieć, że moc gdzieś ucieka.
    2b silnik ciepły pow 70C mapa bez egr - podczas mocnego przyspieszania szarpanie praktycznie nieodczuwalne (odczuwalny spadek mocy w zakresie 2000 -2500)
    pow 2800 ciągnie doskonale

    Ad2
    pow 2500 ciągnie doskonale jakby samochód zrzucił z 300kg (praktycznie brak kopcenia pow 4000rpm lub bardzo znikome)

    Ad3
    Egr wycięty programowo
    Ad4 Spadek mocy odczuwalny podczas szarpania (brak błędów w ECU)
    Ad5
    Wydaje mi się, że pierwszy raz zauważyłem to po wymianie wtrysków, ale zaraz w tym czasie robiłem turbo więc nie dam sobie ręki uciąć.
    Ciekawostkę jest fakt, że przed zrobieniem wtrysków ILOŚĆ GAZOLU wynosiła około 7-8 ml/cykl, po regeneracji wynosiła 5-6 mg/cykl .


    Logu z otwarciem EGR i docelowej masy powietrza nie wrzucałem bo ECU widzi tam 0 w całym zakresie obrotów w przypadku mapy bez EGR.

    Ps widzę, że masz w profilu 3,2 v6 ti.
    Jakbyś mi mógł napisać na priva jak się sprawuje takie cuś będę wdzięczy, bo szukam takiej wersji
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez firstone ; 12-11-2012 o 14:55

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Hmmm... jeżeli po wymianie wtrysków / robieniu turbo zauważyłeś problemy z szarpaniem, to szukałbym tutaj przyczyny.
    Możesz powiedzieć, co dokładnie robiłeś z turbo?

    Z Twojego opisu wynika, że nie ma problemu z EGR'em, jednakże jeżeli masz trochę czasu, to możesz go zaślepić - wówczas na 100% wyeliminujesz problem z EGR - chociaż, nie piszesz o "słabym wkręcaniu się na obroty", więc EGR wygląda ok.

    Co do turbo, to może być problem z gruszką przy turbinie, ewentualnie z zaworkiem sterującym wspomnianą gruszką - potrzebne koniecznie logi z wysoką częstotliwością odświeżania, czyli tak jak pisałem (obroty, zmierzone ciśnienie doładowania - nawet może być bez oczekiwanego - im mniej wskaźników, tym szybsze odświeżanie). Logi warto zrobić na 3 biegu od 1300 obrotów do 3500 / 4000 obrotów, wówczas dokładnie widać jakie jest doładowanie i czy występuje potencjalne przeładowanie (coś tam u Ciebie było widać wartości bliskie przeładowania... prawie 2,5 bara).

    Jak zrobisz logi, to wyeliminujemy problemy z pękniętymi wężami.

    Tak jeszcze kilka pytań:
    1) problemy z wkręcaniem się na obroty (od samego "dołu") występują ?
    2) czy na 3cim biegu jesteś w stanie cisnąć cały czas pedał gazu osiągnąć ponad 4000 obroty bez wystąpienia przeładowania (tzw. marchewa na desce rozdzielczej i brak mocy do czasu puszczenia pedału gazu)
    3) jakieś specyficzne dźwięki przy przyspieszaniu? gwizdanie, dmuchanie, świst?
    4) kiedy wymieniałeś filtry powietrza, a zwłaszcza paliwa?

    Jeżeli powyższe rzeczy nic nie pomogą, to albo ciśnienie paliwa (też potrzebne logi) albo wtryski - niby regenerowane, ale różnie to bywa. Próbowałeś próbę przelewową? Może przy tych obrotach wtryski nie nadążają z podawaniem paliwa przy zadanym ciśnieniu paliwa? Dopiero powyżej jak ciśnienie wzrasta, to i wtryski leją jak należy. Albo leją, a Ty po prostu nie czujesz już tego szarpania powyżej 2500 obrotów. Tutaj najszybciej to byłoby podmienić na próbę wtryski i wyeliminować wtryski.

    Zmiana temperatury i jej wpływ na szarpanie (mniejsze / większe) - to tylko przewody mi przychodzą do głowy i nieszczelność, ewentualnie EGR. Ale jeszcze raz, logi, logi, logi

    Trochę pisanie o wszystkim, no ale ...


    Co do 3.2 V6, to sprawuje się wyśmienicie wariat w całym zakresie obrotów jak na tak dużą limuzynę... Koszty utrzymania na pewno wyższe, ale coś za coś - osobiście nie żałuję zakupu
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  5. #5
    Użytkownik Ogier Avatar firstone
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Alfa romeo 166 2.4 jtd
    Postów
    189

    Domyślnie

    Postaram się zlogować auto w tym tygodniu
    co do przyspieszania na 3 to tylko na tym biegu idzie doskonale od samego dołu (normalnie bomba aż to 5000) nic nie szarpie niezależnie czy ciepły czy zimny silnik
    dolot sprawdzony cały łącznie z IC (całość skręcona, napompowana kompresorem z reduktorem, żeby czegoś nie wysadzić i jest ok)
    na biegu jałowym wkręca się jak rasowa V-ka.
    co do ładowania turbo to moim celem było osiągnięcie nie więcej niż 2,4 bara, żeby nie przeładować. (na ori mapie jest w granicach 2,0 bar)
    jak już wcześniej pisałem, żadnych błędów z ECU (no może raz wywaliło błąd pedału sprzęgła)
    Ja osobiście stawiam na geometrie turbo (grucha inna niż poprzednio) no ale to się okaże bo zlogowaniu auta.
    Umówiłem się już w warsztacie, gdzie robione były wtryski na tzw reklamacje , zobaczymy co wyjdzie na maszynie.
    filtr powietrza i paliwa wymieniany podczas regeneracji wtrysków (wszystko ori z katalogu).
    Jeżeli chodzi o specyficzne dźwięki to jest jeden zajebiście miły dla ucha jak załącza się turbo .

    Co do 3,2 i kosztów utrzymania to coś za coś, każde wie, że 3,2 dużo je , więc wybór jest świadomy , liczy się przyjemność z niutonów

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Czyli tak jak się obawiałem - gruszka od turbo może niewłaściwie sterować geometrią / zacinać się, albo niepłynnie sterować geometrią. To by nawet potwierdzało to co napisałeś - na 3cim biegu "ciągnie" aż miło. W takiej właśnie sytuacji autko trochę czasu potrzebuje, żeby się rozbujać, więc nawet nieprawidłowe działanie gruszki (jej nieprawidłowe sterowanie zmienną geometrią) może nie mieć aż takiego wpływu na doładowanie.

    To jeszcze jedno pytanie w takiej sytuacji - na których biegach odczuwasz to "szarpanie", bo wnioskuję, że jest to w takiej sytuacji 1szy i 2gi bieg ?! Jeżeli tak, no to winowajcą może być właśnie gruszka.
    No dobra, skłamałem, jeszcze jedno pytanie - nie masz założonego MBC (Manual Boost Controller) ?

    Wtryski warto sprawdzić, tym bardziej że problem pojawił się właśnie po regeneracji wtrysków oraz wymiany gruszki turbo.
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  7. #7
    Użytkownik Ogier Avatar firstone
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Alfa romeo 166 2.4 jtd
    Postów
    189

    Domyślnie

    Nie mam MBC. U mnie w aucie taką rolę "pełni" elektrozawór turbiny. Mam ich kilka z różnymi parametrami i w zależności od modelu otrzymuje różny ruch sztangi.
    Co do szarpania to najbardziej jest odczuwalne na 2, co nie oznacza, że na 1 też go nie ma. Jest ale mniej odczuwalne.
    Generalnie wygląda to tak:
    1. start z >2000 rpm - ciągnie przyzwoicie
    2. zmiana na dwóję obroty spadają poniżej 1800 , gaz do oporu
    3. samochód przy 2000 zaczyna się dławić, mija 2500 rpm i wgniata w fotel
    4. trzeci bieg obroty spdają w granicy 2000 - 2500 rpm, szarpania praktycznie nie czuć, gaz do 5000 rpm i jest ok (staram się nie mijać 4000 rpm, bo szkoda auta, zresztą w mieście nie ma to sensu)
    5. cztery pięć i sześć idzie już całkiem przyzwoicie praktycznie bez szarpania (no na upartego można powiedzieć, że coś delikutaśnie podszarpuje).
    Ostatnio edytowane przez firstone ; 14-11-2012 o 11:48

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Teraz już rozumiem o co Ci dokładnie chodziło.

    Spytałem się wujka google o pomoc i znalazłem odpowiedź, że jest to jednak EGR lub/oraz jego sterowanie: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...from-cold.html - patrz post #19 oraz #20. Może jednak warto zaślepić, żeby na pewno na 100% wyeliminować EGR.

    A w innym miejscu znalazłem, że jednak problem bywa również w przypadku wtrysków: http://www.fiatforum.com/stilo/25883...k-rpm-jtd.html Zatem jeżeli regenerowane / wymieniane miałeś wtryski, to jednak możesz je w pierwszej kolejności sprawdzić Odpinanie wtrysków jeden po drugim i kawałek przejażdżki i sprawdzanie czy się pogorszyło, czy nie. Jak nie, to masz walnięty wtrysk.

    No i jeszcze jedno co mi przychodzi do głowy - oryginalna mapa. Czy ona jest oby na pewno oryginalna? Spróbuj podgrać jakąś na 100% oryginalną mapę ?! Wiem, że mogłeś mieć taką wgraną i że niby była to oryginalna mapa, ale co Ci szkodzi sprawdzić z innego źródła ?! Przynajmniej nie będziesz się brudził
    Ostatnio edytowane przez grzgar ; 14-11-2012 o 19:42
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  9. #9
    Użytkownik Ogier Avatar firstone
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Alfa romeo 166 2.4 jtd
    Postów
    189

    Domyślnie

    pobrałem już ori mape z forum z Italy .
    Samochód przyjechał do Polski z zawieszeniem sportowym (prześwit taki, że na krawężnik nie mogłem wjechać),
    auto jak na 150km latało dość żwawo.
    Obecną niby ori mape wrzucałem na forum w celu uzyskania opinii czy jest ori no i niby jest ori albo bardzo zbliżona.
    lekkie zmiany w mapie jestem wstanie zrobić sobie sam, ale zawsze wole podpytać chłopaków z forum (a są tu ludzie co wiedzą sporo o mapach i modach jak np user welo, który poprawił dla mnie mapę mającą na celu pompować więcej powietrza)
    Stare turbo miało inną gruchę (od większej turbiny podobno)
    pierburg też był nieseryjny
    w dolocie zaślepiony odstojnik oleju turbiny (albo celowo albo ktoś go zgubił )
    sprzęgło chodziło strasznie ciężko (może inny docisk), po wymianie na ori potrafi się ślizgnąć.
    filtr powietrza nieseryjny, z podwójną metalową siatką, dość duże oczka.
    to tylko część drobnych zmian, ja dołożyłem kolejne swoje drobne zmiany
    i wszystko razem do kupy trzeba pewnie teraz zgrać

    EGR zaślepiłem na cacy puszką od lecha ale i to nic nie dało
    Ostatnio edytowane przez firstone ; 15-11-2012 o 09:47

  10. #10
    Użytkownik Ogier Avatar firstone
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Alfa romeo 166 2.4 jtd
    Postów
    189

    Domyślnie

    Wgrałem ori mapę (podobno z tych ori ori )
    No i wydaje mi się, że to będzie turbo (może nie przeładowuje za bardzo, ale odchylenia są spore). Jeżeli ktoś może mi podesłać swój log z silnika cf3 do porównania to będę wdzięczny.
    Załączam ostatni log.ori_340_ 752_24jtd_italy.zip
    W logu pozaznaczałem kolorkami różnice, które mnie niepokoją. Niestety nie mam czasu, żeby latać w lewo i prawo samochodem po mieście, dlatego log jest krótki.
    od około 170s przyspieszałem powoli no i ciśnienia doładowania są dość zbliżone. Auto lekko szarpało na samym początku potem przestało i równomiernie szło do przodu.
    Zauważyłem kopcenie pow 4000rpm (nie była to chmura, ale dym był widoczny) na mapie bez egr brak kopcenia
    Ostatnio edytowane przez firstone ; 29-11-2012 o 09:39

Podobne wątki

  1. Szarpie podczas jazdy
    Utworzone przez RudolfH w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 25-03-2016, 21:33
  2. prawidłowe ciśnienie doładowania 1.9 jtd 150km
    Utworzone przez qiuve w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-02-2016, 20:27
  3. Szarpie i dławi się podczas jazdy
    Utworzone przez bobopszow w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 08-06-2013, 05:23
  4. [159] Podczas przyśpieszania w zakresie 1500-3000 obrotów spada ciśnienie doładowania
    Utworzone przez noe9 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-02-2011, 20:00
  5. mocno szarpie podczas jazdy na benzynie,
    Utworzone przez jezo866 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 24-01-2011, 18:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory