Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: [156] Wariator a szrpanie silnikiem

  1. #1
    Bucz2
    Gość

    Domyślnie [156] Wariator a szrpanie silnikiem

    Proszę o konkretne wieści. Męcze to forum odnośnie nierównej pracy silnika na jałowym biegu- szarpie silnikiem ( jak stoi na postoju potrafią spaść obroty i potem podnieśc do prawidłowych ) Czy wariator może mieć wpływ na nierówną prace silnika na jałowym ( diagnoza warsztatu ) czy raczej wybrać sie gdzie indziej. Czytam już różne rzeczy !! Fakt że coś tam klekocze, ale ponoć nie ma wpływu na takie zachowanie. Czy to prawda ?

    Naciułałem hajcu na ten wariator z wymianą, ale nie chce zrobić sobie wpadki bo koleś sobie ot tak powiedział. Potwierdzicie mi tę diagnoze jak możecie

  2. #2
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Wariator nie powinien miec wpływu na wolne obroty, jego zadaniem jest regulowanie faz rozrządu, w zalezności od obciażenia silnika...poprostu sprawia ze silnik "zbiera się" od dołu obrotów...

    Na wolne obroty moze miec wpływ silnik krokowy, sonda lambda, czujnik połozenia wału, przepływka...

    Cytat Napisał Bucz2
    Czy wariator może mieć wpływ na nierówną prace silnika na jałowym ( diagnoza warsztatu )
    To jedyna diagnoza warsztatu? Skąd to przypuszczenie ze wariator? Podłączyli chociaż autko do kompa?

    A jak auto zachowuje sie jak nim ruszasz? Zbiera się od dołu? Klekocze na zimnym czy na zimnym i ciepłym silniku?

    Więcej info Bucz2...

    Pozdrawiam

    EDIT: Kolego samego wariata nie wymienisz, za wariatem idzie rozrząd i kontrola pompy wody, jak do d.. to tez wymiana, więc koszty sa wieksze niz sam wariat (który swoja droga tez do tanich nie należy)...
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  3. #3
    Bucz2
    Gość

    Domyślnie

    Powiem tak, jakby sam wariator klekotał a reszta byłaby ok to bym sie aż tak nie przejmował tym tematem.

    Oddałem auto do warsztatu bo chcieli zeby auto było zimne i je testować aż do zagrzania i włączenia silnika. Ponoć komp nic nie pokazuje ja przyjechałem po auto facet powiedzał mi 50 zł i ze do wymiany jest wariator. Tłumaczy że to zbyt małe ciśnienie oleju powoduje to ze silnik pracuje nierówno. Jeżeli włacze klime to wszytsko sie uspokoja. ( bo wzrasta opór przez to ciśnienei oleju - i wariat pracuje prawidłowo )

    U mnie jest tak:
    Odpalam silnik, chodzi na podwyższonych obrotach zeby sie rozgrzał jest ok. Rozgrzeje sie auto chodzi na jałowym, mam podniesiona maskę i nie dotykam auta. Obserwując silnik on sie szarpie nie pracuje jak należy. Silnik pracuje i co jakiś czas nie ma reguły spadają obroty poniżej normalnych, silnik zaraz je podnosi i dalej pracuje - ja nie dotykam nic w aucie on tak sam pracuje. TO JEST 1 objaw. Jak nacisne lekko pedał gazu przy opadaniu on spada poniżej swoich normalnych obrotów i zaraz je podnosi i za każdym razem to samo. ( PRZY KLIMIE TAK NIE ROBI ZACHOWUJE SIE POPRAWNIE ). Z mocą wydaje mi sie ok. przyspiesza płynnie, a czy ma kopyto ma takie jak powinna mieć alfa nie wiem. mam tak od zakupu. Gdzie szukać.

    AHA auto rusza normalnie, klekocze może stad ta diagnoza

  4. #4
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Nie przekonuje mnie to o winie wariata...

    Wariat wg mojej wiedzy nie ma wpływu na wolne obroty.

    Z wariatem który klekocze tylko na zimnym mozna jeszcze smigać ale, jak juz i na ciepłym zaczyna byc głosny to trzeba go wymienić, poza tym jak wariat pada to auto muli sie niemiłosiernie...

    czy ten majster do mistrzu od ALf? Bo jak to zwykły rzemieslnik od wszystkiego to...jedź do prawdziwego majstra od Włoskiej Roboty

    Majster od Wszystkiego, gdzieś usłyszał ze jest cos takiego jak wariat i odrazu chce wymieniać co by sie nie działo...

    Piszesz ze na kompie nic nie wyszło to albo facio nie ma pojecia o podpinaniu autka albo usterka ni zostawia sladu, bo pewnie taka opcja jest mozliwa, ale to raczej broszka BUBU na tym foum...

    Pozdrawiam
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  5. #5
    Fred
    Gość

    Domyślnie

    Jesli nie masz pewnosci kiedy wymieniany był rozrząd i wariator w aucie to i tak musisz wymienic komplet.
    Jesli masz wymienione to zostaw ten wariator w spokoju bo to nie on odpowiada za obroty na jałowym.
    Poczytaj troche forum bo jest o tym setki postow.
    Dziwne jest to ze obroty stabilizują sie z klimą bo np u mnie jest odwrotnie (ale ludzie piszą ze roznie to bywa)
    Tak czy tak... bez podpięcia do kompa niczego sie nie dowiesz. Znadz kogos kto sie zna albo kup kabel , sciągnij unidiaga i zacznij sie uczyc sam

    fred

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    jeśli przepustnica "czysta" to albo adaptacja nie robiona albo do wymiany silnik krokowy.

    p.s. tylko program diagnostyczny z graficznym GUI ci powie co tak dolega twojemu silnikowi.

    Tylko pamiętaj że ECU to motronic M1.5.5 , dość wrazliwy komputer samochodowy na przepływomierze, sondy lambda, czujniki Halla.
    - Jak on to wyczuwa że to nie Boscha tylko made in china.

  7. #7
    Adrian R-sko
    Gość

    Domyślnie

    A ja wam powiem że też miałem problem z obrotami silnika na jałowym biegu, cały czas silnik przygasał i powracał. Musiałem wymienić wariator bo już był w opłakanym stanie, i po tej wymianie obroty silnika się ustabilizowały. Zdarza się ale to bardzo rzadko lekki, momentalny spadek obrotów. I nie wiem czy wymiana wariatora ma coś wspólnego z obrotami czy nie ale już mi nie wariują

Podobne wątki

  1. [159] Szrpanie przy przyśpieszaniu 1,9jtd 136KM
    Utworzone przez mistrzjoda w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 07-04-2015, 19:43
  2. wariator
    Utworzone przez lucas147GTA w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 31-03-2015, 15:16
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 21-04-2011, 21:01
  4. [156] wariator?
    Utworzone przez adamek w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-05-2008, 19:06
  5. Wariator
    Utworzone przez kos w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 06-04-2008, 10:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory