Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: 147 Problem Selespeed

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    147 2.0TS Selespeed
    Postów
    5

    Domyślnie 147 Problem Selespeed

    Witam wszystkich,

    od pewnego czasu jestem właścicielem 147 2.0TS Selespeed 2002r, po zakupie pojawił się problem ze skrzynią - zgrzytała podczas wrzucania 2 i 3 biegu. W warsztacie wymieniono mi synchronizatory i olej, skrzynia działała idealnie, do czasu, gdy spadła temperatura. Gdy pojawił się mróz, podczas zrzucania z 3 na 2 jest zgrzyt i różnie - raz wrzuca bieg po zgrzytnięciu, raz zaczyna migać 2 na wyświetlaczu i trzeba ręcznie zrucić na 1 lub wrzucić na 3. Problem ten występuje jednak tylko przez pierwsze kilometrów po ruszeniu, jak samochód trochę się rozgrzeje, skrzynia znów chodzi dobrze. Ma ktoś pomysł co to może być?

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147
    Postów
    280

    Domyślnie

    - nasadkę sprzęgła masz wyregulowaną?
    - płyn CS Speed wymieniony?
    - jakie ciśnienie panuje w układzie SS?

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    olej w skrzyni za gesty - sprawdz co ci wlali

  4. #4
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin_M Zobacz post
    olej w skrzyni za gesty - sprawdz co ci wlali
    Dokładnie.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    147 2.0TS Selespeed
    Postów
    5

    Domyślnie

    Olej w skrzyni jest wymieniony na automat, bo to było pierwsze podejrzenie.
    Co do pytań Gorda - cóż, nie wiem i nie wiem jak to sprawdzić.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147
    Postów
    280

    Domyślnie

    Cytat Napisał mrn Zobacz post
    Olej w skrzyni jest wymieniony na automat, bo to było pierwsze podejrzenie.
    Co do pytań Gorda - cóż, nie wiem i nie wiem jak to sprawdzić.

    "Olej w skrzyni jest wymieniony na automat" - to co to znaczy? Wlali Ci olej do automatycznych skrzyń biegów do Twojej skrzyni?

    W skrzyni biegów powinien być olej przekładniowy o odpowiedniej specyfikacji, którą masz na naklejce na pasie przednim. Zresztą taki sam jak w wersji bez Selespeed.

    W układzie Selespeed musi być olej hydrauliczny - wg naklejki: Tutela CS Speed.

    Więc?

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biala
    Auto
    Alfa Giulietta Veloce - biała :-)
    Postów
    251

    Domyślnie

    To częsty problem w sklepach i warsztatach. Dopóki nie znałem dokładnej nazwy (CS Speed), w sklepach chciano mi sprzedać olej do skrzyni zamiast do układu.

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    147 2.0TS Selespeed
    Postów
    5

    Domyślnie

    Kiedy kupiłem tą Alfę i poszła na wymianę tych synchronizatorów, to zmienili w niej olej, jednak gdy zrobiło się trochę zimniej, zaczęło zgrzytać. Doszliśmy do wniosku, że jest za gęsty olej i wymieniono go na taki do automatycznej skrzyni, nie wiem dokładnie jaki. Naklejki na pasie przednim nie mam, ale znalazłem, że powinien to być Tutela ZC 75 Synth i planuje na taki właśnie zmienić.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147
    Postów
    280

    Domyślnie

    Zalanie tej skrzyni biegów olejem do A/T to poważny błąd.

    Może to był mechanik zajmujący się BMW? Niektóre skrzynie mechaniczne Getrag w BMW były zalewane olejem do A/T, jednak wymiana następowała częściej.

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    147 2.0TS Selespeed
    Postów
    5

    Domyślnie

    A czy na pewno powinien być ten olej który napisałem? Bo właśnie wybieram się do sklepu.

Podobne wątki

  1. Selespeed problem:(
    Utworzone przez mich123cz w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-01-2014, 15:08
  2. Problem Selespeed :(
    Utworzone przez Misiek145ts w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-11-2013, 10:28
  3. Problem Selespeed- problem przy redukcji
    Utworzone przez Brayan93 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-11-2012, 19:09
  4. 156 selespeed problem, znika olej w selespeed
    Utworzone przez xmikix w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-07-2012, 13:36
  5. Problem z selespeed
    Utworzone przez czeskimaster w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-04-2012, 07:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory