Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: [145] Wspomaganie kierownicy - czy tak być powinno?

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie [145] Wspomaganie kierownicy - czy tak być powinno?

    AR 145 to mój pierwszy samochód ze wspomaganiem kierownicy, więc nie wiem czy jest w tym coś dziwnego, czy też tak być powinno? Otóż zaobserwowałem, że jeżdżąc po koleinach "trudno" mi jest utrzymać prostoliniowy tor jazdy, bez minimalnej korekcji. Być może nie wyraziłem się zbyt precyzyjnie, ale koła z kierownicą nie trzymają stabilnego położenia tak jak na równej drodze. Zatem - czy jest coś nie tak z moim wspomaganiem, czy powinienem mieć powody do zmartwień? Czy obserwujecie podobne objawy u siebie? Nadmienie, że posiadam opony o rozmiarze 195/50R15 :|

    Z tego co rozmawiałem z kilkoma "znawcami motoryzacji" jedni mówią, że to normalne i w kilkuletnich autach mają podobnie inni zaś twierdzą, że mam sp... wspomaganie i powinienem zacząć się rozglądać za nową maglownicą ;//
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar currahee
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995 r.
    Postów
    478

    Domyślnie

    A na równej nawierzchni przy minimalnych ruchach kierownicą auto reaguje czy jedzie prosto bez zmian? Jak reaguje to jest ok, jak nie to możesz mieć luz.
    FORZA ITALIA !

  3. #3
    Użytkownik Embrion Avatar budziol
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Konin
    Auto
    alfa romeo 147/TS
    Postów
    19

    Domyślnie

    Ja mam dobre wspomaganie,posiadam ar145 i mam tak samo.Ciężko bestię utrzymać w koleinach

  4. #4
    ViP Maniak resoraków Avatar Rufik
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    wigry 3/AR166 1,4 tdi
    Postów
    822

    Domyślnie

    kurcze tez tak mam
    a dodam ze w kazdym samochodzie jest tak samo )
    poprostu jest inny rozstaw kol niz w tirach hehehe niema szans zebys utrzymał prosty tor jazdy jak puscisz kierownice no chyba ze koleiny sa tak doze ze jak w nie wpadniesz to jedziesz jak po torach :wink:
    [IMG][/IMG]Lubia chlyb ze tustym

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Jeziory/k.Poznania
    Postów
    92

    Domyślnie

    Potwierdzam wypowiedzi poprzedników i dodam jeszcze ,że najgorzej jest gdy chcę kogoś wyprzedzić i wtedy musze trzymać kierownicę mocno obiema rękami!!))

    Ah te nasze drogi!!
    AR 147 1.9 JTD 16V MICHAŁ

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Cytat Napisał currahee
    A na równej nawierzchni przy minimalnych ruchach kierownicą auto reaguje czy jedzie prosto bez zmian?
    Na równej nawierzchni auto reaguje nawet na najdrobniejsze ruchy kierownicą :|

    A może AR ma kiepskie wspomaganie, czy w innych samochodach mieliście podobnie?

    Co do przypadku o którym dyskutujemy zastanawiam sie, czy mechanizmy wspomagania kierownicy nie powinny być samohamowne?
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Jeziory/k.Poznania
    Postów
    92
    AR 147 1.9 JTD 16V MICHAŁ

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Alfy mają świetne wspomaganie i bardzo dobre układy kierownicze, reagujące nawet na niewielki ruch kierownicy. Natomiast o polskich drogach nie będę się wypowiadał bo i tak pewnie wszystkich cholera bierze, jak muszą po nich jeździć.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Rafcio
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Swidnica, Poland
    Auto
    Ford Focus Kombi Duratorq
    Postów
    314

    Domyślnie

    Cytat Napisał luis
    AR 145 to mój pierwszy samochód ze wspomaganiem kierownicy, więc nie wiem czy jest w tym coś dziwnego, czy też tak być powinno? Otóż zaobserwowałem, że jeżdżąc po koleinach "trudno" mi jest utrzymać prostoliniowy tor jazdy, bez minimalnej korekcji. Być może nie wyraziłem się zbyt precyzyjnie, ale koła z kierownicą nie trzymają stabilnego położenia tak jak na równej drodze. Zatem - czy jest coś nie tak z moim wspomaganiem, czy powinienem mieć powody do zmartwień? Czy obserwujecie podobne objawy u siebie? Nadmienie, że posiadam opony o rozmiarze 195/50R15
    Mam takie same opony i znam ten ból, chociaż pewnie każdy kto jeździ alfą ma ten sam problem, zawieszenie jest twarde, opony niskie i zawsze Ci bedzie troche nosić ją w koleinach. Ja natomiast mam inny problem, bo nanosze korekty nawet na równej drodze, gdzie nie ma żadnych dziur a asfalt jest równy jak stół i nie wiem czym to jest spowodowane. Ojciec jak jedzie Alfą to nic takiego nie robi a ja ciągle wprowadzam minimalne korekty, raz w lewo raz w prawo a samochód na wszytko reaguje... nie wiem czy ja mam jakiś inny zmysł czy mi się poprostu tylko wydaje ale pasażerowie widzą to i niektóry nie mogą patrzeć

Podobne wątki

  1. wspomaganie kierownicy
    Utworzone przez Arik w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 06-12-2019, 10:34
  2. Wspomaganie kierownicy
    Utworzone przez hubabuba w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-08-2014, 15:00
  3. [Giulietta] Wspomaganie kierownicy,
    Utworzone przez mhumienny w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 27-11-2013, 07:30
  4. Wspomaganie kierownicy
    Utworzone przez DyKy13 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-09-2013, 12:05
  5. Wspomaganie kierownicy
    Utworzone przez michu w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-05-2009, 14:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory