Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: [156] obudowa filtra powietrza

  1. #1
    ciamel
    Gość

    Domyślnie [156] obudowa filtra powietrza

    jak w temacie musze zdemontowac obudowe filtra powietrza poniewarz przekręciły sie sruby i trzeba to jakos teraz naprawic. czy da sie go wyciągnac od spodu? co trzeba powykrecac moze jakas mala instrukcja. a moze juz ktos robil cos takiego

    Druga sprawa spaliła mi sie zarówka i zaswieciła mi sie kontrolka po zmianie zarówki kontrolka dalej swieci, czy z takim drobiazgiem trzeba jechac no komputer aby to wykasowali?

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar alfaholik-Bioły
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    147 1.9JTD, Lybra 1.9JTD, Delta 1.6JTDm
    Postów
    423

    Domyślnie

    Obudowa filtra powietrza jest przykręcona również z dołu do listwy pod chłodnicą... jak te śruby na dole odkręcisz to powinna wyjść górą. Jeżeli świeci Ci się nadal kontrolka to spróbuj kilka razy przekręcić zapłon i wrócić do pozycji MAR jeżeli to nie pomoże to musisz szukać dalej jakiejś przepalonej żarówki ktora nie świeci bo tego się nie kasuje na kompie. Ja też miałem takie coś wymieniłem zarówke z przodu a dalej świeciło popatrzyłem wszędzie i nic,w konću pomyślałem,że żaróweczka oświetlenia tblicy rej z tyłu może być spalona i tak się właśnie stało. Będzie się świecić również jak masz złą żarówkę założoną.

  3. #3
    mj_misza
    Gość

    Domyślnie Re: obudowa filtra powietrza

    Cytat Napisał ciamel
    jak w temacie musze zdemontowac obudowe filtra powietrza poniewarz przekręciły sie sruby i trzeba to jakos teraz naprawic. czy da sie go wyciągnac od spodu? co trzeba powykrecac moze jakas mala instrukcja. a moze juz ktos robil cos takiego
    mój filtr jest zamontowany wyłącznie na 2 śrubki od strony akumulatora, od dołu stoi na listwie, aby go wymontować musiałem zdjąć rurę od góry, odkręcić mocowanie z boku puszki następnie wypiąć od pudełka rezonansowego podlewarowałem auto po czym dołem wyciągnąłem puszkę, aha jeszcze wcześniej musiałem rurki od chłodnicy wspomagania wypiąć i przesunać żeby się zmieścił i nie mam osłony pod silnikiem.
    Jeśli masz kanał to zabieg nie jest trudny myślę ze 20 minut to świat i masz go w rękach.

    w moim przypadku z góry nie ma możliwości demontażu mam komputer od gazu oraz idzie rura do chłodnicy

  4. #4
    fracek
    Gość

    Domyślnie

    Hej, może pomogę sam ostatnio borykałem się sie z tym problemem robiłem fotki, ale niestety szlak je trafił :/. Postaram sie opisać w miarę dokładnie i krok po kroku.

    1. Najpierw musisz odpiąć rurę od filtra powietrze przy przepływomierzu sa na zapinki metalowe.
    2. Dalej odkręcić dwie nakrętki od płytki z przekaźnikami aby ułatwić sobie dostęp ( ja odkręciłem i odgiąłem w stronę reflektoru).
    3. Odpinamy klemę od akumulatora ta bliżej nas chyba plus później minus.
    4. Musimy zdemontować polkę od akumulatora jest na 4 albo 5 nakrętek chyba nr13 i jedna 10 która trzyma jakiś kabel bądź rurę nie pamiętam
    5. Odkręcamy płytkę z dwoma nakrętkami nr10 mocowana półka aku a puszka filtra.
    6. Radził bym nakryć jeszcze czymś przepływomierz jakimś workiem i recepturka np nie zabrudzi sie nam.
    7. Teraz cos najbardziej karkołomnego jak dla mnie miałem duzy problem, mianowicie chodzi o "rurę" która umożliwia dolot powietrza. Jest na wcisk ale ciężko siedzi i słaby dostęp żeby ja swobodnie wyjąć.
    8. Teraz jak puszka siedzi juz luźno można ją lekko podnieść jedzie w takich gumach amortyzujących.
    9. Druga robota tu sie męczyłem trochę jesteśmy juz przy samym wyjęciu puszki, wymyśliłem sobie że obrócę puchę w lewo bo jakoś łatwiej mi było i kąbinowałem wyciągając. Przewodów od chłodzenie nie odpinałem tylko je odgiąłem i puszka z trudem wyszła.
    10. Teraz tak KRĘCĄCE ŚRUBY ja ścinałem piłką do metalu końcówki śrub tak żeby ściągnąć pokrywkę i później dobry sposób mianowicie podgrzej zapalniczką lub zapałkami złap cąszkami i wyjdą. Ale tak sobie myślę że mógł byś spróbować bez obcinania nagrzać i wyciągać.

    Teraz naprawa

    11.Za radą maciek156 zastosowałem poxiline tylko kupić tą szara bo jest ponoć mocniejsza.
    12. Teraz co tam włożyć w tą dziurę Coś takiego



    Radze od razu kupić ze stali nierdzewnej, dodatkowo dobra sprawa motylek i podkładka.
    13. Rozrabiamy klej wkładamy tą śrubę i przykładamy pokrywkę żeby śruba nie była pod kątem. Ja zostawiłem tak klejone śruby na noc aby mieć pewność że napewno sie dobrze sklei. ( długośc śrub wystarczy 30mm ale głowy nie dam )

    Wkładanie z powrotem zajęło mi juz mało czasu nawet włożenie puszki oczywiście składając do kupy all robimy wszystko odwrotnie włącznie z AKU.

    Gdybym miał te foty było by łatwiej nawet jakiś manual no ale lipa jak byś zrobił jakieś zdjęcia to można by podpiąć zdjęcia było by dla potomnych ;]. Mam nadzieje że pomogłem jak ktoś ma jakieś "ale" to proszę napisać robiłem to jakiś miesiąc temu wiec mogło mi wylecieć.

    Pozdrawiam i Powodzenia

    PS: Wszystko było robione od góry bez żadnych lewarków samochód stał na kołach

Podobne wątki

  1. [155] Obudowa rozrządu, obudowa filtra powietrza RÓŻNICE
    Utworzone przez omron8 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-05-2012, 19:45
  2. Obudowa filtra powietrza 2.4 jtd
    Utworzone przez Sparco123 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 00:14
  3. Obudowa filtra powietrza.
    Utworzone przez matys641991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 16-03-2011, 14:02
  4. [156 2.0TS] Obudowa filtra powietrza
    Utworzone przez Alfamaniak156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-06-2008, 13:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory