Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: AR 147 szarpie przy ok 2000 tys obrotów - jakieś sugestie?

  1. #1
    igi
    Gość

    Domyślnie AR 147 szarpie przy ok 2000 tys obrotów - jakieś sugestie?

    Kilka dni temu kupiłem Alfę, jezdziła super nic się nie działo. Wkręcała się na obroty i jechała normalnie. Jedynie nie dogrzewała się, walnięty termostat. Wymieniłem go, temp trzyma wzorowo, ale po nagrzaniu (na zimnym nie ma tego objawu) szczególne na drugim biegu przy ok 2000-2500 obrotów zaczyna autem szarpać jakby się dławiło, albo miało przerwy w paliwie i miga chek. dzieje się tak tylko w tym zakresie obrotów, jak przejdzie dalej jedzie super i nie ma problemów. Jako że kabelek do FESa jeszcze do mnie nie dotarł, pojechałem na kompa do warsztatu. Były dwa błędy... jeden błąd nie zdefiniowany, drugi błąd czujnika ciśnienia doładowania. Czujnik wyjęty, umyty(zaklejony był olejowym szlamem). Niestety autem szarpie dalej ,ale bład czujnika się już nie pojawia.
    Został ten nie zdefiniowany. Dodam jeszcze ,że nie dzieje się to za kazdym razem tylko co jakiś czas. Mechanik powiedział jeszcze, że jest o 10% za wysokie cisnienie na turbinie, ale może przypchany jest kolektor i dlatego pokazuje takie ciśnienie. Powiedział tez że widać ,że auto dużo jezdziło krótkie trasy i zimne... wszystko zawalone syfem. Syn pojechał autostradą do Gdyni podobno powinno pomóc przegonienie go po trasie.... Jesli macie jakieś sugestie to prosze o nie.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    EGR wyczyścić, sprawdzić czy w ogóle działa

  3. #3
    igi
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    EGR wyczyścić, sprawdzić czy w ogóle działa
    komp by nie pokazał ze EGR? i dlaczego tylko na zimnym?

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    jak jest zasyfiony i się przycina to nie pojawi się błąd, za to bardzo utrudni prawidłową pracę silnikowi
    są filmiki na jutub jak to rozebrać

    aha przydałoby się podać jaki masz silnik, bo JTD to raczej mało mówi, i wpisz sobie to w profil

  5. #5
    igi
    Gość

    Domyślnie

    silnik 115KM. czyli najlepiej wyczyścić egr,kolektor, przepustnice, a następnie zaslepić tym egr? http://allegro.pl/3-zaslepka-egr-jtd...911057058.html. jak czytałem w innym temacie ten egr można zaslepic całkiem.

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    U mnie też czaaaasami zdarza się przyczkać (delikatnie 1-2 razy), szczególnie kiedy silnik jest jeszcze chłodny i przy podobnych obrotach. Nic się nie pokazuje na szczęście. Po umyciu czujnika ciśnienia doładowania za mało przejechałem by cokolwiek powiedzieć.

    Mam pytanie: pisze się często o czyszczeniu kolektora dolotowego ale jak to w realu ma wyglądać? Wyczyściłem EGR i przepustnicę dławiącą, ale dalej nie doszedłem - z racji krótkiego dnia jesiennego. Czy tam dalej w głębi kolektora też ma być czysto czy może najlepiej zdjąć kolektor (duzo z tym roboty i skomplikowanej?) i go porządnie w środku wymyć?

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar mario595
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    Była Alfa Romeo 156SW Ti, jest Ford S-Max
    Postów
    329

    Domyślnie

    Igi - sprawdz czy sztanga przy turbo dziala plynnie. Jak zmienna geometria lopatek przycina to tez jest taki objaw jak opisujesz. Choc na zimnym mowisz, ze nie...
    Sent from my Lumia 800 using Board Express

  8. #8
    igi
    Gość

    Domyślnie

    na zimnym nic się nie dzieje... jak był walnienty termostat jezdziłem ze trzy, cztery dni i nie było problemu. pojawił się gdy zrobiłem termostat i auto się nagrzeje, jak jeszcze zimne jest spoko.

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    lukass
    trochę zabawy jest z demontażem kolektora, wg mnie opłacalne tylko jak masz zaślepiony/wywalony EGR

    całe okablowanie góry silnika, odma, zbiornik podciśnienia, rozrząd rozpiąć, pompa CR, poluzować pompę wspomagania, wspornik pompy CR...

    w sumie garście sadzy w kolektorze

    - - - Updated - - -

    igi
    zaślep to dziadostwo

  10. #10
    igi
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    igi
    zaślep to dziadostwo
    zrobię to na pewno, mlody dojechal do gdańska i jest gorzej niż było tzn... szarpie na roznych biegach i przy różnych obrotach...

Podobne wątki

  1. [159] szarpie przy 1,5 tys obrotów
    Utworzone przez dragan w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 159
    Ostatni post / autor: 28-05-2021, 08:43
  2. Szarpie auto przy obrotach 1500-2000
    Utworzone przez psychol w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-03-2015, 21:48
  3. 1.9 JTD lekko szarpie około 2000 obrotów
    Utworzone przez raven17a w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 25-05-2014, 13:22
  4. [146] 1.9 JTD lekko szarpie około 2000 obrotów
    Utworzone przez raven17a w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 24-05-2014, 23:10
  5. problem z Alfą. szarpie przy 1,8-2 tys obrotów
    Utworzone przez botticelli w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-07-2011, 12:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory