Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: koło pasowe IJS spain (zamiennik)

  1. #1
    Nielot
    Gość

    Domyślnie koło pasowe IJS spain (zamiennik)

    Witam. jakiś czas mi zajęło sprawdzanie tych danych ale po ponad miesiącu testów mogę opisać pewną sytuację na którą natrafiłem przy wymianie koła pasowego. jak już wcześniej wspominałem czekała mnie wymiana koła pasowego z uwagi na hałas dobiegający z okolic paska pomocniczego. pierwszym moim założeniem było kupić po prostu koło pasowe pasujące (najlepiej oryginalne lub identyczne z oryginałem) pojechałem więc do dobrej hurtowni poznańskiej w której sprzedali mi koło ijs twierdząc że to do tego auta na pewno jest... hmm po założeniu okazało się że pasek wibruje więc nic więcej się nie zastanawiając- zwróciłem im ten szmelc bo na starym nic takiego się nie działo... moj tata zaoferowal mi pomoc z uwagi na znajomość z właścicielami z innej hurtowni którzy jak on twierdził:"dobiorą mi koło idealne do mojego samochodu". z ostrożności wypisałem mu marki kół pasowych które powinny pasowac tj:dayco, impergum, swag, corteco itd. nie podałem ijs bo wiedziałem jaki jest efekt na nim... no i mój ojciec w oparciu o ich katalogi przyniósł mi koło tej samej głupiej firmy IJS o tym samym numerze katalogowym, lecz troszeczkę różniące się (bo miało gumową osłonkę na boku...) ale tak poza tym było to samo... założyłem te koło już z uwagi na to że mój tata sie uparł "to jest koło właściwe..." efekt był oczywisty (po tygodniu pasek ścięło) był to pasek krótki do wersji bez klimatyzacji bo itak mam sprężarkę klimy do naprawy na wiosnę... założyłem po tym stary długi pasek z którym stało się dosłownie to samo tylko po dłuższym czasie... wiedziałem ,że są tam wymiary niezgodne z oryginałem i potwierdziło się...
    I teraz chciałbym się odnieść do wcześniejszych wypowiedzi kolegów którzy mieli identyczny przypadek pękającego i nawet nieraz piszczącego paska wielorowkowego którzy do rozwiązania swojego problemu pokusili się o zakładanie sprzęgiełka na alternatorze pomimo że to sprzęgiełko często u nich oryginalnie nie występowało... może i rozwiązuje problem ale nie zawsze jest konieczne zakładanie sprzęgiełka jeśli go tam nie było. mam na myśli tylko koło pasowe IJS przy którym stosowano dokładanie sprzęgiełek (żeby nie było że podważam cokolwiek innego ). okazało się że moje podejrzenia były słuszne: koło ijs ma "zwajchowane" wymiary... porównałem oba koła kładąc je gniazdami na identycznych podkładkach i okazało się że rowki się wtedy niestety nie zgadzają. zabrałem kolo do tokarza który po wymierzeniu i przetoczeniu gniazda, powiedział że te dwa koła różniły się od siebie o 1mm czyli dość sporo jak na koło pasowe wielorowkowe. owe przetoczone koło założyłem i od tego czasu skończyły się moje problemy z zrywaniem paska i popiskiwaniem w sumie też. może się ta opowieść komuś przyda więc ją zamieściłem. dzięki temu eksperymentowi zaoszczędziłem bo za to hiszpańskie koło zapłaciłem 220 złotych;D ale zabawy było sporo;D

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Damian156JTD
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16V
    Postów
    1,633

    Domyślnie

    Ja za impergom pół roku temu 230 dałem,i wymiana była bez zabaw

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    LANCIA KAPPA 2,4 JTD, ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
    Postów
    1,904

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nielot Zobacz post
    Witam. jakiś czas mi zajęło sprawdzanie tych danych ale po ponad miesiącu testów mogę opisać pewną sytuację na którą natrafiłem przy wymianie koła pasowego. jak już wcześniej wspominałem czekała mnie wymiana koła pasowego z uwagi na hałas dobiegający z okolic paska pomocniczego. pierwszym moim założeniem było kupić po prostu koło pasowe pasujące (najlepiej oryginalne lub identyczne z oryginałem) pojechałem więc do dobrej hurtowni poznańskiej w której sprzedali mi koło ijs twierdząc że to do tego auta na pewno jest... hmm po założeniu okazało się że pasek wibruje więc nic więcej się nie zastanawiając- zwróciłem im ten szmelc bo na starym nic takiego się nie działo... moj tata zaoferowal mi pomoc z uwagi na znajomość z właścicielami z innej hurtowni którzy jak on twierdził:"dobiorą mi koło idealne do mojego samochodu". z ostrożności wypisałem mu marki kół pasowych które powinny pasowac tj:dayco, impergum, swag, corteco itd. nie podałem ijs bo wiedziałem jaki jest efekt na nim... no i mój ojciec w oparciu o ich katalogi przyniósł mi koło tej samej głupiej firmy IJS o tym samym numerze katalogowym, lecz troszeczkę różniące się (bo miało gumową osłonkę na boku...) ale tak poza tym było to samo... założyłem te koło już z uwagi na to że mój tata sie uparł "to jest koło właściwe..." efekt był oczywisty (po tygodniu pasek ścięło) był to pasek krótki do wersji bez klimatyzacji bo itak mam sprężarkę klimy do naprawy na wiosnę... założyłem po tym stary długi pasek z którym stało się dosłownie to samo tylko po dłuższym czasie... wiedziałem ,że są tam wymiary niezgodne z oryginałem i potwierdziło się...
    I teraz chciałbym się odnieść do wcześniejszych wypowiedzi kolegów którzy mieli identyczny przypadek pękającego i nawet nieraz piszczącego paska wielorowkowego którzy do rozwiązania swojego problemu pokusili się o zakładanie sprzęgiełka na alternatorze pomimo że to sprzęgiełko często u nich oryginalnie nie występowało... może i rozwiązuje problem ale nie zawsze jest konieczne zakładanie sprzęgiełka jeśli go tam nie było. mam na myśli tylko koło pasowe IJS przy którym stosowano dokładanie sprzęgiełek (żeby nie było że podważam cokolwiek innego ). okazało się że moje podejrzenia były słuszne: koło ijs ma "zwajchowane" wymiary... porównałem oba koła kładąc je gniazdami na identycznych podkładkach i okazało się że rowki się wtedy niestety nie zgadzają. zabrałem kolo do tokarza który po wymierzeniu i przetoczeniu gniazda, powiedział że te dwa koła różniły się od siebie o 1mm czyli dość sporo jak na koło pasowe wielorowkowe. owe przetoczone koło założyłem i od tego czasu skończyły się moje problemy z zrywaniem paska i popiskiwaniem w sumie też. może się ta opowieść komuś przyda więc ją zamieściłem. dzięki temu eksperymentowi zaoszczędziłem bo za to hiszpańskie koło zapłaciłem 220 złotych;D ale zabawy było sporo;D
    Za 250 zł miałbyś koło Dayco i święty spokój.
    -------
    Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "alfaholicy".

    W przypadku nagłej potrzeby rozmowy ze sprzedawcą
    proszę dzwonić 792 465-368


    <a href=http://autosklep24.pl target=_blank rel=nofollow>http://autosklep24.pl</a>

  4. #4
    Nielot
    Gość

    Domyślnie

    a gdzie można dostać dayco?? za 250?? gdybym wiedział to bym kupił je gdyby nie to że na atosklep24 było za 400 a w serwisie za 666 to kupiłem tam gdzie było taniej w sumie. ale jeśli da sie kupić za 250 to żałuje że nie mogłem go kupić

    - - - Updated - - -

    no ale jeśli ktoś nieszczęśliwym trafem kupi koło IJS to tutaj już ma jakiś ślad w tej sprawie i zawsze się czegoś dowie więc nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło innym

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    LANCIA KAPPA 2,4 JTD, ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
    Postów
    1,904

    Domyślnie

    Ups, ale wpadka . Myślałem że masz 1,9. Oczywiście jest znaczna różnica między tym zamiennikiem a Dayco. Ale i tak warto.
    -------
    Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "alfaholicy".

    W przypadku nagłej potrzeby rozmowy ze sprzedawcą
    proszę dzwonić 792 465-368


    <a href=http://autosklep24.pl target=_blank rel=nofollow>http://autosklep24.pl</a>

  6. #6
    Nielot
    Gość

    Domyślnie

    masz racje, wolałbym dayco ale ojciec się uparł i później nie miałem już innego wyboru jak go użyłem...

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    LANCIA KAPPA 2,4 JTD, ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
    Postów
    1,904

    Domyślnie

    Wiesz trudno się dziwić, nie przypuszczał że ktos może taki badziew produkować i chciał na pewno dobrze .
    -------
    Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "alfaholicy".

    W przypadku nagłej potrzeby rozmowy ze sprzedawcą
    proszę dzwonić 792 465-368


    <a href=http://autosklep24.pl target=_blank rel=nofollow>http://autosklep24.pl</a>

  8. #8
    Nielot
    Gość

    Domyślnie

    no niby tak ale wiesz... ja już miałem koło tej marki o tym samym numerze katalogowym... to odpowiedź sama się nasuwa że nie warto brać tego kola bo na pewno będzie takie samo(jeśli chodzi o wymiary koła)

Podobne wątki

  1. [159] Koło pasowe 1.9 8v
    Utworzone przez gsmfon w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-05-2015, 21:35
  2. 156 Koło pasowe 2,5 V6
    Utworzone przez Aster156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-05-2014, 22:47
  3. Koło pasowe 1.9 JTD
    Utworzone przez papcio18 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-12-2013, 10:34
  4. Koło pasowe 2,4 JTD
    Utworzone przez Nielot w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 22-09-2012, 06:51
  5. [166] koło pasowe
    Utworzone przez bynus w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-06-2008, 09:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory