Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: wstęp do diagnostyki G. 1.4 MA

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie wstęp do diagnostyki G. 1.4 MA

    - auto ma okres gwarancji za sobą, dlatego też dalsza diagnostyka będzie odbywała się poza siecią ASO.
    - co będzie na początek potrzebne:
    1. - interfejs ELM 327 wersja 1.4b.
    2. - oprogramowanie MES , obecnie wersja 1.3.
    3. - dodatkowo oprogramowanie Scan XL, aktualna wersja 3.51.
    - oprogramowaniem MES , na zimnym silniku ściagamy logi poprzez wybranie skrótu klawiszem A, chwilę czekamy a potem skrót klawiszem N.
    - program MES zapisuje nam wszystkie , kolejno odczytane parametry z ECU silnika.
    - kolejno jak już bedziemy mieli rozgrzany silnik w ten sam sposób odczytujemy parametry silnika na biegu jałowym.
    - logi z tych pomiarów znajdziemy w katalogu domowym oprogramowania MES.
    - poniżej zrzut wyrywkowy z logów
    Kod:
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo 16V
    Magneti Marelli IAW 8GMF CF5/EOBD Injection (1.4 16V)
    --------------------------------------------------------------
    
    ECU ISO code: 7A 07 1F 8A 7F
    FIAT drawing number: 51896767   
    Hardware number: MM8GMFHW503
    Hardware version: 00
    Software number: 3S21DC54   
    Software version: 0000
    Homologation number: 8GMFA9
    Functioning time (EEPROM): 21920
    Operating time: 21923
    
    READING ERROR CODES:
    No fault codes
    
    READING PARAMETERS:
    Battery voltage: 11,84 V
    Odometer: 17250,0 km
    Odometer at last programming: 12450,0 km
    Overrev count: 0 
    Max. engine speed time: 0,00 sec
    Maximum RPM operation: 0 rpm
    Number of rewrites: 1 
    Vehicle speed (from CAN): 0,0 km/h
    
    Engine speed: 0 rpm
    Engine temperature: 1 °C
    
    Air temperature: 3 °C
    Engine oil temperature: 2 °C
    - z tego dość prostego pomiaru można na poczatek wyciągnąć wnioski że ECU nie posiada błędów ale za to ma kłopoty z układem start-stop, z powodu zbyt małego napięcia akumulatora.
    - i tak jest w rzeczywistości dla tego egzemplarza auta.

    - kolejny punkt diagnostyki to odczyt modułów wraz z ewentualnymi błędami.
    - ten pomiar robimy dwa razy , pierwszy raz po podłączeniu interfejsu ELM 327 bezpośrednio.
    - w ten sposób odczytamy moduły silnika, sterowanie modułem kierownicy oraz ABS.
    - drugi odczyt modułów robimy z interfejsem ELM 327 podłączonym poprzez interfejs typ 3.
    - ten typ połączenia odczyta resztę modułów CAN podłączonych do CAN low.
    - program MES odczytuje kolejne moduły oraz podaje spis błędów przyporządkowanych do poszczególnych modułów.
    - w ten szybki sposób mamy przegląd błędów tymczasowych zarejestrowanych przez poszczególne moduły.
    - poniżej zrzuty ze skanowania modułow.

    - testowo załączono także logi z testu OBD, czyli z testu podczas jazdy z RPM == 3000 obr/min.
    - test taki wykonano dwa razy, w trybie N (normal) oraz w trybie D (dynamic).
    - w oprogramowaniu Scan XL dla tego modelu nie mozna było wybrać sondy pre-cat, tylko sonde post-cat.
    - wartośc parametru short była dziwna, zaś parametr Long dla banku 1 nie udało się zalogować.
    - na tych logach, wykresach widać ze auto ma kłopoty z termostatem, stała temperatura + 79 st C. !!!

    P.S.
    - po wymianie termostatu na typ 80C BEHR dalej ma tylko 78 - 80 st C, po dłuższej trasie testy katalizatora zostają zaliczone.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	testy katalizatora.jpg
Wyświetleń:	78
Rozmiar:	56.5 KB
ID:	86648   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	16031.jpg
Wyświetleń:	94
Rozmiar:	33.9 KB
ID:	86212   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	16035.jpg
Wyświetleń:	94
Rozmiar:	29.9 KB
ID:	86213   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Scan-XL1.jpg
Wyświetleń:	111
Rozmiar:	116.9 KB
ID:	86215  
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 23-02-2013 o 10:50
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - trochę mnie dziwią wskazania programu diagnostycznego dotyczące temperatury płynu chłodzącego, dla tego termostatu wskazania temperatury są na poziomie + 80 st C.
    - niby tak jak napisano na obudowie termostatu., typ 80C BEHR.
    - z 147, 156 TS jestem przyzwyczajony do trochę wyższych temperatur pracy silnika, może "ten typ tak ma ".
    - podrzucam zrzuty jakie były zrobione na trasie oraz pliki do tych zrzutów.
    - wszystkie logi były robione programem Scan XL Pro wersja 3.5.1.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	termostat.jpg
Wyświetleń:	85
Rozmiar:	128.3 KB
ID:	86650   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	termostat-trsa1.jpg
Wyświetleń:	78
Rozmiar:	144.8 KB
ID:	86651   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	termostat-trasa2.jpg
Wyświetleń:	94
Rozmiar:	133.3 KB
ID:	86652  
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 22-02-2013 o 12:50
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Wygląda, że powinna pokazać paremetry shortFT dla sond, dla S2 – plus/minus 100%, a shortFT dla banku może dlatego takie? ECU chyba ustala longFT na podstawie shortFT dla obydwu sond, za i przed katalizatorem.

    Fajnie by było, gdybyś pokazał więcej, np.: obsługiwane PIDy, to jest ciekawe.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - to tylko wstęp do diagnostyki, aby rozruszać Panie i Panów.

    p.s.
    - pidów jest 384 typu: ilośc spalonej benzyny od ostatniego startu pojazdu spod domu, ....
    - Short i Long dziwnie podaje, po odjęciu od 100 % wychodzi wartość, cos firma Alfy pomyliła parametry OBD.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Wstęp do tutorialu "zrób to sam"
    Utworzone przez dawids24 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 29-03-2015, 22:51
  2. 166 program do diagnostyki
    Utworzone przez kudlacinka w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-03-2014, 21:01
  3. [159] Kabel do diagnostyki.
    Utworzone przez karlos47 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 25-09-2012, 14:09
  4. OBD po wifi do diagnostyki
    Utworzone przez maroz w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-03-2010, 10:47
  5. Kod do diagnostyki alfy
    Utworzone przez marcin1234 w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 18-10-2009, 21:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory