Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: silnik TS 2.0 16V porady

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Alfa 147 2.0 TS Selespeed
    Postów
    94

    Domyślnie silnik TS 2.0 16V porady

    Witam,

    Szukam używanego silnika TSa 2.0 Mam pytanie na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego silnika - będzie on być może w aucie, które będę mógł uruchomić. Czy silniki po którym roku były lepsze/gorsze. No i oczywiście czy ze 156-stki będzie bez problemu pasować do 147. Mój silnik ma kod AR32310.
    Mile widziane dodatkowe wskazówki, opinie od Was.

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar gechu
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    konin,bełchatów
    Auto
    156 1.8ts
    Postów
    335

    Domyślnie

    jak kody się zgadzają to będzie pasował , uwagę zwróć na panewki wariator,ale i tak jak nie wsadzisz i nie odpalisz to nic nie będziesz wiedział




    Alfa, czyli walka serca z rozumem

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Pozwolę sobie zapytać, co się stało z Twoim starym motorem?

    Wysłane z mojego HTC One S

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Ostrołęka
    Postów
    52

    Domyślnie

    A nie chcesz wyremontować starego, co ci padło?

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojk2 Zobacz post
    A nie chcesz wyremontować starego, co ci padło?
    Dlatego pytam, kupisz używany silnik, a i tak nie masz 100% pewności na co trafisz, pozatym i tak pewne koszty Ci zostają. Wymiana wariatora, rozrządu itp.

    Wysłane z mojego HTC One S

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Alfa 147 2.0 TS Selespeed
    Postów
    94

    Domyślnie

    No właśnie, nie ma sensu remontować silnika... Historia dziwna, ponieważ auto było kupione z zerwanym paskiem rozrządu. Zrobione były zawory na 3 cylindrze i rozrząd. To było przy stanie jakieś 143 tys. km. Po naprawie obróciła się panewka na wale - niby coś było robione bo auto znowu zaczęło jeździć. Obecnie jest 163 tys. km. W aucie jest skrzynia selespeed i po podłączeniu pod komputer licznik selespeeda wskazuje jakieś 10 tys. mniej od wskazań na liczniku w aucie. W takim przypadku chyba przebieg jest OK. Od jakiegoś czasu przez chwilę na zimnym silniku było słychać jakby stukanie zaworów... Myślałem, że to kwestia tego aż olej dopłynie tym bardziej, że było zimno. Na jakimś czasie było już ok. Ostatnio jednak podczas jazdy auto zaczęło nierówno pracować. Po sprawdzeniu dokładnym - brak kompresji na 3 cylindrze. Auto sprawdził mój mechanik i powiedział, że zawór jest wypalony. Tu by było pół biedy z kosztami.... Chociaż niezrozumiałem dla mnie jest, że po 20 tys. padł ten cylinder, który był robiony. Na szczęście kumpel trochę bardziej ogarnia temat i sprawdził mi dokładnie czy to wszystko ma sens naprawy, żebym silnik znowu się nie zepsuł po kilku tys.. Sprawdził wałki rozrządu, wał korbowy i były porysowane - wyczuwalne palcem. Więc tu ktoś znowu dał ciała podczas awarii z panewką. Gdyby naprawa była zrobiona solidnie i pewnie nie po łebkach to silnik można byłoby uratować bez problemu. Okazało się, że za dużo z tym roboty. Panewki, szlif wału i inne zabiegi, które miały by doprowadzić auto do ponownej jazdy są nie opłacalne kosztowo. Szukam z tego względu jakiegoś silnika z przebiegiem około 100 tys. km stąd mój post. Czy silniki po którymś roku były lepsze/gorsze - chodzi o wady konstrukcyjne. No i ogólnie na co popatrzeć przy zakupie. Pzdr.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Ostrołęka
    Postów
    52

    Domyślnie

    Szlif wału ze 200zł panewki 150zł głowica z 500 super zrobiona straszy koszt a silnik i tak musisz wyjąć, więc ciekawe ile mech krzyknie za robote ot cała kosztowna robota, drugi silnik od 1500 do 2000tys zł
    Ostatnio edytowane przez wojk2 ; 23-02-2013 o 17:49

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar gechu
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    konin,bełchatów
    Auto
    156 1.8ts
    Postów
    335

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojk2 Zobacz post
    Szlif wału ze 200zł panewki 150zł głowica z 500 super zrobiona straszy koszt a silnik i tak musisz wyjąć, więc ciekawe ile mech krzyknie za robote ot cała kosztowna robota, drugi silnik od 1500 do 2000tys zł
    też bym wolał porządny remont niż wymianę na inny , przynajmniej wiesz co masz,a tak nie masz pewności ile pojeździsz na innym silniku




    Alfa, czyli walka serca z rozumem

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Sebek2442
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Mistrzewice
    Auto
    147 1.9 JTD
    Postów
    807

    Domyślnie

    U nas w pracy padł silnik diesla w Kango decyzja padła na zakup używanego. Kupili zamontowali i co sie okazało że ten silnik chodzi o niebo lepiej od poprzedniego nie dość że jest bardziej dynamiczny to w dużo lepszym stanie !! Wiec nie zawsze zakup drugiego jest złym rozwiązaniem jak znajdziesz dobry silnik to sie nawet chwili nie zastanawiaj tylku bierz.
    Z mojego doświadczenia z vectra B 1.6 16V zrobiłem górę to ku... pad dół zrobiłem dół to szlak trafił górę a jak olej brała tak brała ehhh

    Jak kupujesz silnik to w większości przypadków możesz go zapalić a czasem nawet sie przejechać
    Nasłuchuj, sprawdź ciśnienie na tłokach, zobacz czy nie ma wycieków
    Ostatnio edytowane przez Sebek2442 ; 23-02-2013 o 21:27

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sebek2442 Zobacz post
    U nas w pracy padł silnik diesla w Kango decyzja padła na zakup używanego. Kupili zamontowali i co sie okazało że ten silnik chodzi o niebo lepiej od poprzedniego nie dość że jest bardziej dynamiczny to w dużo lepszym stanie !! Wiec nie zawsze zakup drugiego jest złym rozwiązaniem jak znajdziesz dobry silnik to sie nawet chwili nie zastanawiaj tylku bierz.
    Z mojego doświadczenia z vectra B 1.6 16V zrobiłem górę to ku... pad dół zrobiłem dół to szlak trafił górę a jak olej brała tak brała ehhh
    Te 1.6 16v miały apetyt na olej.
    Wracając do tematu, możesz trafić że wszystko będzie miód malina, ale może być też tak ze bedziesz mial fajny używany silnik a po 1kkm będziesz musiał robić remont dołu bo ktoś jeździł bez oleju.

    Wysłane z mojego HTC One S

Podobne wątki

  1. Zatarty silnik - szybkie porady
    Utworzone przez dejoka w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-06-2014, 13:29
  2. porady ;) potrzebne porady ;P
    Utworzone przez chao0 w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 11-02-2014, 18:24
  3. [156] silnik 2.5 PORADY DLA KUPUJĄCEGO
    Utworzone przez maaaksss w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-03-2011, 23:35
  4. [166] Porady
    Utworzone przez AtomBoy w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 08-09-2008, 21:54
  5. zepsuli mi silnik --potrzebuje porady
    Utworzone przez lukaswisniewski w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 02-11-2007, 20:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory