Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Po wymianie żarówek brak regulacji świateł

  1. #1
    Ciamas
    Gość

    Domyślnie Po wymianie żarówek brak regulacji świateł

    Tak jak w temacie. Wymieniono mi wczoraj żarówki przednie i jadąc wieczorem zauważyłem że zbyt wysoko świecę(no dobra w sumie uświadomili mi to kierowcy tirów swoimi ścianami halogenów). Próbówałem używać przycisku regulacji jednakże światła ani drgną. Mogło się coś odłączyć? Co sprawdzić?

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Źle włożone żarówki.( na 90%)
    Temat tu wałkowany często.
    Też tak miałem wtedy regulację z kabiny można o kant dupy trzasnąć.
    Moja Bella

  3. #3
    Ciamas
    Gość

    Domyślnie

    Ale ona w ogóle nie działa. Stanąłem wczoraj przed ścianą i świeciły wciąż w to samo miejsce mimo, że naciskałem przycisk. W dalszym ciągu mogą to być źle włożone żarówki i to dodatkowo obydwie dokładnie tak samo źle?

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    niestety umiejscowienie silniczków w reflektorach jest takie, że wystarczy odrobina wilgoci w kloszu, i silniczek przestaje działać...

  5. #5
    Ciamas
    Gość

    Domyślnie

    To teraz pytanie numer 2. Jeśli załóżmy silniczki przestaną działać to:

    a) jak mi mechanik światła ręcznie ustawi w dobrej pozycji to tak zostaną i będzie gites?

    b) trzeba zmienić silniczek bo manualna regulacja nic nie da?

    Test jednokrotnego wyboru

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    a).
    Ja swego czasu walczyłem z silniczkami. Nawet znalazłem zamienniki (tzn. też produkcji Bosh, tylko pod innym numerem, bo firma wypuszcza takie same silniczki pod różnymi numerami katalogowymi, dla różnych firm... więc podchodzą od audi, vw, skody itd.).

    Ale głównym problemem u mnie jest nieszczelność klosza - jak się okazało dekielka, przez który wymieniamy żarówki. Nawet próbowałem uszczelnić to jakoś, robiąc podkładkę pod uszczelkę, ale nic to nie dało.

    Konstrukcja lampy jest taka, że woda, która dostaje się na klosz, spływając po tylnej ściance, przedostaje się przez to zagłębienie - do lampy - prosto na silniczek.


    Najbezpieczniej jest wykręcić silniczek (dwie śruby) i go wyciągnąć. Następnie rozebrać, i spróbować wypośrodkować pozycję trzpienia. Później włożyć silniczek do lampy, nie podpinając zasilania silniczka, skręcić do kupy, i ustawić pozycję wg przyrządów (no chyba, że druga lampa jest OK i można się do niej dostroić).

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar KlaudioOs
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Koszęcin
    Auto
    Alfa Romeo 2003' 147 1.9 JTD 140KM BOSE
    Postów
    1,100

    Domyślnie

    równiez mam, lewy silniczek przejechany, wilgoć, zwarcie i kręcił ciągle .. odłaczyłem, wyjąłem, wyśrodkowałem trzpień, włożyłem, i ustawione światła na nowo, w tym że lewa strona jest już na stałe, bez regulacji. również mam nieszczelny klosz .

  8. #8
    Ciamas
    Gość

    Domyślnie

    Wczoraj podziabałem w tych reflektorach i faktycznie:

    a) źle założone żarówki
    b) nie działa jeden silniczek ale po włożeniu żarówek odpowiednio nie jest to dramatyczny efekt

    Dzięki za pomoc

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar beriba
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147 1.9 JTD 16V
    Postów
    1,305

    Domyślnie

    U mnie przy wymianie reflektorow okazalo sie ze z lewej strony silniczek jest padniety. A ze w nowych reflektorach silniczkow nie ma to mechanik wybral sie na szrot i zakupil angielski reflektor razem z silniczkiem. Koszt ~50zl a wymiana banalna jak reflektory zdjete.

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    Nawet jak są założone, to wymiana nie jest trudna (fakt, trzeba mieć krótki śrubokręt)... Tylko jeśli Ci padł silniczek i przyczyną była wilgoć, to jest szansa, że z następnym to samo się stanie (u mnie tak było).

    Jeśli masz tę angielską lampę, to może wymień uszczelkę (skoro w tamtej lampie silniczek działa, to uszczelka pewnie jest dobra).

Podobne wątki

  1. Silniczek regulacji świateł
    Utworzone przez largo w dziale 147
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 21-08-2017, 18:31
  2. [145] Jaka moc żarówek do świateł mijania?
    Utworzone przez KRS w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-10-2013, 10:45
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-07-2013, 18:14
  4. [146] Wymiana żarówek H3 od świateł przeciwmgielnych
    Utworzone przez Rafa� Cyganek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-06-2011, 21:29
  5. [146] Wymiana żarówek 5W5 od świateł postojowych przednich.
    Utworzone przez Rafa� Cyganek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 05-05-2011, 16:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory