Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: [166] wypadanie zapłonów na wolnych obrotach 3.0 v6

  1. #1
    kukabara
    Gość

    Domyślnie [166] wypadanie zapłonów na wolnych obrotach 3.0 v6

    Witam na forum.
    Niedawno sprowadziłem z Niemiec 166 3.0 v6 24v w ładnym stanie. Jedyny mankament to delikatnie falujace wolne obroty(komputer pokazuje falowanie w zakresie +-50obr/min). Jednoczesnie slychac z wydechu wypadanie zaplonow. Oprócz tych objawów nic sie nie dzieje. Auto ma moc w całym zakresie obrotów, przyśpiesza równo. Komputer nie widzi błędów.

    Świece dobre, cewki dobre,przepustnica przeczyszczona i podmieniona dla pewnosc (reset parametrów zrobiony), sonda lambda sprawna, lewego powietrza brak,filtry nowe, olej nowy, rozrzad dobrze ustawiony.


    Ma ktos jakis pomysł, bo mnie juz rece opadają.

  2. #2
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    Jeśli wszystko sprawdzone to ten typ po prostu tak ma :wink:
    Tutaj możesz sporo się dowiedzieć o silnikach V6 Alfy
    http://www.cuoresportivo.pl/_mm/silniki/v6/v6_2.html
    http://www.cuoresportivo.pl/_mm/silniki/v6/v6_4.html

  3. #3
    smuz
    Gość

    Domyślnie

    a przepływkę sprawdziłeś tzn podmieniłeś -???? jeśli zapłon jest ok to stawiam na przepływomierz -początkowe objawy falowanie obrotów i zero złych wyników na kompie :wink:

  4. #4
    kukabara
    Gość

    Domyślnie

    smuz
    A jak pracuje na wolnych obrotach Twój 3.0? Tez troche "przebiera", drzy? Wskazówka obrotomierza delikatnie sie buja?
    Przepływkę niby podmieniałem. Nie było efektu.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    jak przepływka jest ok i silnik nie zaciąga nigdzie lewego powietrza tzn nie ma nieszczelności na kolektorach ssących i dolocie za przepływką to silnik pracuje miarowo, miękko i nie ma mowy o falowaniu obrotów drżeniu itd

  6. #6
    kmito
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał kukabara
    A jak pracuje na wolnych obrotach Twój 3.0? Tez troche "przebiera", drzy? Wskazówka obrotomierza delikatnie sie buja?
    U mnie obrotomierz się nie buja.
    Delikatne drżenie można wyczuć na kierownicy.
    Prawdopodobnie trochę przewrażliwiony jesteś.
    V6 nie będzie tak samo pracował jak R6.
    Powiedział bym, że z lekkim właśnie jakby falowaniem.
    Myślę, że sytuacja wymaga odsłuchu porównawczego.
    Podaj w profilu miasto, z którego jesteś być może któryś z Kolegów będzie Ci mógł pomóc.
    No chyba, że to jakaś tajemnica jest.
    Teraz pytania:
    1)Czy sytuacja jest taka sama na zimny i na ciepłym?
    2)Jakie masz obroty biegu jałowego?
    Pozdrawiam

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    zaczął bym od definicji falowania obrotów.
    W dokumentacji dla ECU podają +/ 50 obr/min i z taką dokładnością ecu reguluje.
    Falowanie to raczej pompowanie obrotów tak np. 1500, zjeżdza do 700 i znowu 1100.
    Po jakimś czasie dochodzi do 800 - 900 obr.
    Gorsza sprawa to wypadanie zapłonów, ja bym zobaczył czy nie ma tzw. "iskierek" na przewodach lub kablach do świec.
    a jaki to model ECU, czy można sobie samemu zrobić diagnostykę.
    Diagnostyka u diagnosty używającego tekstowego przyrządu jest taka trochę archaiczna i nie pozwala na pomiary dynamiczne.
    ze swojej praktyki wiem że ECU nie pokazuje blędy ale np. parametry adaptacyjne są dalekie od normy.
    Czyli dobry program diagnostyczny, bystry diagnosta i mozna coś zaradzić.

  8. #8
    kmito
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321
    ja bym zobaczył czy nie ma tzw. "iskierek" na przewodach lub kablach do świec.
    Jakie"iskierki", chyba w oczach. :wink:
    Przecież przewodów wysokiego napięcia nie ma.
    Cewka jest na każdej świecy.

  9. #9
    kukabara
    Gość

    Domyślnie

    Obroty wg kompa oscyluja od 600-700. Nie ma mowy o skokach obrotów np z 700 na 1200. Znajomy ma Lancie Kappe 3.0 i u niego silnik chodzi równo, z tego wnioskuje, ze moze byc cos nie tak. Dzis podmienimy jego przepływke i zobaczymy.
    A moze jakis popychacz szlag trafił i zawór przepuszcza?
    Wydaje mi sie, ze na zimnym jest lepiej.
    O wypadaniu zapłonów wnioskuje dlatego, ze wydech nie pracuje miarowo, choc nie ma jako tako strzałów w kolektor.

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    moze byc tez uszczelka pod głowicą ale to czarny scenariusz

Podobne wątki

  1. 1,6 TS 120KM - wypadanie zapłonów
    Utworzone przez czepi w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 06-07-2018, 08:55
  2. Wypadanie zapłonów AR 156 2.0 TS 150KM
    Utworzone przez Kamikat w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 29-04-2014, 18:26
  3. Wypadanie zapłonów AR 156 2,5 V6
    Utworzone przez kosa kosecki w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-05-2013, 19:14
  4. Wypadanie zapłonów BIG problem!!!!!!!!
    Utworzone przez blady w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-10-2011, 18:54
  5. [145] 1,4 bx 95' wypadanie zapłonów
    Utworzone przez Jesion w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-07-2010, 23:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory