Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: [145] 1.6 ts - wymiana elementów eksploatacyjnych

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar aqaz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    305

    Domyślnie [145] 1.6 ts - wymiana elementów eksploatacyjnych

    Witam. Mam do Was Pytanko. Mam 145 ts 1.6 przebieg (101500) Zamierzam w najbliższym czasie w mojej alfie wymienić kilka rzeczy.
    Najpierw:
    -filtry: oleju, powietrza, kabinowy
    -płyn do wspomagania
    Później
    -olej silnikowy
    -rozrząd
    -wariator

    Moje pytanie brzmi czy zalecacie brać oryginały? Bo w przypadku filtra oleju to wiem na 100%, że nie warto oszczędzać. Jeżeli chodzi o powietrza chciałbym kupić bawełniany(podobno łatwiejszy przepływ powietrza, zmniejszenie zużycia paliwa, wzrost mocy do 5%) kosztuje około 100zł. Czy warto zapłacić więcej? Filtr kabinowy- firmowy czy jakiś zwykły ale węglowy? Płyn wspomagania tutela czy zwykły = tańszy? Jeżeli chodzi o olej silnikowy to czy brać selenię czy np. mobil1 lub castrol - lotosa sam sobie odradzam.Sprawa rozrządu: jakie firmy polecacie lub jakie odradzacie. Jeżeli chodzi o wariator to na niskich obrotach jak stoję w korkach zaczął klekotać jak diesel około 1400 o/min zaczyna działać normalnie czy potrzebna jest wymiana - mi się wydaje, że tak.

    Czy magiczne chipy z allegro podnoszące moc o kilka koni są warte zakupu?

    Z góry wielkie dzięki za odpowiedź. Wasze odpowiedzi będą dla mnie bardzo pomocne. Pozdrawiam.
    dźwięk + przyspieszenie + elastyczność = V6

  2. #2
    ViP Znawca Avatar Rigidigi
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    SB oraz WX..Y
    Auto
    166 Q2 2.5 V6, była 145 1.6TS, była 147 1.6TS
    Postów
    1,108

    Domyślnie

    Cytat Napisał aqaz
    Najpierw:
    -filtry: oleju, powietrza, kabinowy
    -płyn do wspomagania
    Później
    -olej silnikowy
    -rozrząd
    -wariator

    Moje pytanie brzmi czy zalecacie brać oryginały?
    Jak chcesz najpierw wymienić filtr oleju, a dopiero później sam olej :?: To chyba powinna być jedna operacja..

    Czy brać oryginały :?: Moim zdaniem należy wybrać dobre jakościowo produkty, nie bawić się w jakieś wynalazki, niekoniecznie sygnowane marką Tutela. Trudno je dostać, choć osobiście nie mam im nic do zarzucenia i swego czasu zakładałem filtry oleju właśnie z Tuteli.

    Ja osobiście polecam filtry Knechta. Może to przypadek, ale wszystkie rekordy najmniejszego spalania mam zrobione wtedy gdy był założony filtr powietrza Knechta. Nawet sobie na zapas tych filtrów kupiłem
    Nie słyszałem nic o filtrach bawełnianych ale płacić 4x więcej za nie do końca pewny efekt to chyba dość szalony pomysł..

    Filtr kabinowy. Masz klimatyzcję :?:
    Jeśli nie masz klimatyzacji to nie masz też ramki na ten filtr. W tym momencie radziłbym kupić oryginał z ramką. Ja tak zrobiłem swego czasu i teraz tylko samą wkładke można wymieniać, co jest znacznie prostsze, bo dostać gdzieś tą ramkę pod filtr kabinowy to masakra

    Za cholere nie moge sobie przypomnieć jak nazywał się płyn wspomagania, który ja zalałem w swojej 145. Ogólnie warto go wymienić, szczególnie jeśli pompa wspomagania daje jakieś nieprzyjemne odgłosy.

    O oleju silnikowym jest spory temat na forum ogólnym. Najlepiej zalać silnik olejem 10W40, choć ja dla przykładu zalewam swoją 5W50 i bardzo sobie chwalę. Konkretny olej to polecam Agip Sint 10W40, choć ciężko zdobyć oleje tej marki.

    Rozrząd.
    ja polecam paski Contitecha, rolkę Rouville i napinacz SKF. Taki zestaw mam u siebie i już 48kkm ma się zupełnie dobrze

    Cytat Napisał aqaz
    Jeżeli chodzi o wariator to na niskich obrotach jak stoję w korkach zaczął klekotać jak diesel około 1400 o/min zaczyna działać normalnie czy potrzebna jest wymiana - mi się wydaje, że tak.
    Wariator raczej nie klekocze w "jakimś przedziale obrotów", tylko klekocze albo nie..

    Czy klekotał Ci najpierw przy rozruchu, czy zaczął ci klekotać nagle :?:

    Czy magiczne chipy z allegro podnoszące moc o kilka koni są warte zakupu?
    Ja bym się w to nie bawił..

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar aqaz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    305

    Domyślnie

    Rozrząd:
    http://allegro.pl/item453010065_rozr...5_146_1_6.html
    czy:
    http://allegro.pl/item458083608_rozr...4_1_6_16v.html
    czy
    http://allegro.pl/item451257915_rozr...4_1_6_16v.html

    Jeżeli chodzi o filtr kabinowy to chciałbym go wymienić a jak nie mam to proszę o poradę co zrobić, gdyż strasznie mi parują szyby.

    Filtra powietrza Knetch nigdzie nie mogę znaleźć są firm takich jak filtron, kager, mann. Może któryś z tych?

    Co do oleju 10w40 wiadoma sprawa. Pytałem czy jakieś konkretnej marki są polecane bardziej niż Selenia i w tym celu podałem najpopularniejsze Castrol i Mobile1.
    dźwięk + przyspieszenie + elastyczność = V6

  4. #4
    piotrsobon
    Gość

    Domyślnie

    Jednocześnie filtr oleju i olej, koniecznie jedna operacja, jeśli będziesz sam wymieniał to koniecznie przesmaruj uszczelkę filtra starym olejem w celu lepszego uszczelnienia. Wymień pozostałe rzeczy, rozrząd i wariata też zrób jednocześnie, a czy oryginalne? Powiem tyle jeśli są to zamienniki dobrych firm to po co przepłacać, ja bym kupił zamienniki znanych sprawdzonych firm

  5. #5
    ViP Znawca Avatar Rigidigi
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    SB oraz WX..Y
    Auto
    166 Q2 2.5 V6, była 145 1.6TS, była 147 1.6TS
    Postów
    1,108

    Domyślnie

    Jeśli już allegro to bym kupił ten zestaw.

    Filtry Knechta dostaniesz bez problemu tutaj (ostatnio u nich kupowałem):
    http://www.sklepmoto.pl/

    Na pewno dostaniesz też wszystkie niezbędne części łącznie z Knechtem w InterCarsie.

    Cytat Napisał aqaz
    Jeżeli chodzi o filtr kabinowy to chciałbym go wymienić a jak nie mam to proszę o poradę co zrobić,
    Nie jestem tego pewny, ale oryginał jest sprzedawany z ramką do filtra. Tzn ja kupiłem i ramka była dodana. Ale nie wiem czy tak jest w standardzie. Trzeba dopytać.

    Cytat Napisał aqaz
    Co do oleju 10w40 wiadoma sprawa. Pytałem czy jakieś konkretnej marki są polecane bardziej niż Selenia
    Wiesz jak jest. Ile głów tyle zdań. Musisz sam zadecydować. Najważniejsze, żeby mieć olej z pewnego źródła a nie np z allegro..

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar aqaz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    305

    Domyślnie

    Czy filtr oleju i paliwa Knechta to dobry wybór? Pytam, bo chciałbym już zamówić w http://www.sklepmoto.pl/.
    dźwięk + przyspieszenie + elastyczność = V6

  7. #7
    grzelutek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał aqaz
    Czy filtr oleju i paliwa Knechta to dobry wybór? Pytam, bo chciałbym już zamówić w http://www.sklepmoto.pl/.
    Bardzo dobry.

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar aqaz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    305

    Domyślnie

    olej Agip sint 2000 na allegro za 99zł ale 4 l. A do mojej alfy chyba 4,4l ? Ceny olei na allegro są bardzo niskie. hmm mobil 5l ~60zł. hmm trudny wybór. Chyba że zostanę przy seleni

    Wariator zwykle przy rozruchu nie klekocze w ogóle chyba, że silnik jest ciepły. A klekocze ciągle jak stoję w korkach.
    dźwięk + przyspieszenie + elastyczność = V6

  9. #9
    ViP Romeo Avatar williamdrake
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Erlensee (de)
    Auto
    AR 145 2.0 TS QV, Peugeot 207 1.4 Vti
    Postów
    942

    Domyślnie

    Może to panewki?...
    Ik@r 1111
    AR 33 1.7 IE 2000-2008 r.
    AR 145 2.0 16V TS 2008-...


  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar aqaz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    305

    Domyślnie

    Przy przebiegu 101 500??
    dźwięk + przyspieszenie + elastyczność = V6

Podobne wątki

  1. [159] wymiana filtrów i płynów eksploatacyjnych
    Utworzone przez czolgista88 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-02-2013, 09:38
  2. Wymiana elementów zawieszenia przedniego
    Utworzone przez cichy83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 15-07-2011, 11:22
  3. Wymiana płynów eksploatacyjnych
    Utworzone przez lucek w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-03-2010, 11:49
  4. Wymiana elementów napędy 2.4 JTD
    Utworzone przez adrian166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-07-2009, 10:42
  5. [164] Wymiana elementów
    Utworzone przez salatin w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-10-2007, 11:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory