Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: 147 1.6 TS 120KM - różne takie........ dotyczące silnika.

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    147 1.6 T.Spark 120 KM
    Postów
    56

    Domyślnie 147 1.6 TS 120KM - różne takie........ dotyczące silnika.

    1) Wiec silnik bierze olej ok. 1l na 1000km. Był zalany Selenia teraz jest Motul - oba 10w40.
    2) Ostatnie 250 km przejechałem w zasadzie po mieście i jak dolewkę robiłem, to zauważyłem ze jest taka biała maź pod korkiem, trasy też w zasadzie bardzo krótkie - jak to po mieście.
    3) Rok temu po kilkudniowym postoju na dworze na minus kilkanaście, odpaliłem go i chodził jak diesel w VW ale to ucichło. I teraz się zastanawiam co to oznacza bo czasem teraz tez tak chodzi trochę głośniej po odpaleniu (nie tak głośno jak wtedy ale da się zauważyć). później niby ustaje ale słyszy się takie LEKKIE KLEKOTANIE - czy to normalne?
    4) przebieg niby 70 000, niby potwierdzone w serwisie na tzw. komputerze ale czy tego się nie da obejść?!? Wnętrze bardzo zadbane i właściciel, który go miał był w wieku 51 lat jak go kupił , sprzedał ośmiolatka w wieku 59 lat. Mam na to dowód rejestracji gdzie to było wyszczególnione. Ale samochód kupiony w komisie i po zapłaceniu kasiorki facet powiedział, że właściciel mówił ze zmienił rozrząd pojechałem na serwis i tam odkręcili pokrywę i mechanior powiedział, że nawet data jest na pasku i ma pół roku ale jest to pasek nieoryginalny. A co z wariatorem to nie wiem.

    Co o tym sądzicie?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar anmark2301
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Sligo, ROI
    Auto
    AR147TS 120KM 2002
    Postów
    48

    Domyślnie

    1) troche za duzo tym bardziej ze oleje z tych niby lepszych, jakies dymienie na niebiesko?
    2) wyglada na niedogrzany silnik ale przy malych przebiegach nic dziwnego
    3) wariator, szkoda ze poprzedni wlasciciel nie pomyslal
    4) w tym wieku to chyba facio nie szalal a i na zabawe w krecenie licznika tez chyba za powazny ale kto to wie...

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Kod:
    przebieg niby 70 000, niby potwierdzone w serwisie na tzw. komputerze ale czy tego się nie da obejść?!?
    - nie da się obejść, można łatwo zmienić w liczniku, trudno w ECU.
    - chyba że właściciel wymienił ECU, to tego nie stwierdzisz.

    - a co z pompą wodną ? była wymieniana czy nie.
    - masz fakturę na rozrząd, jesli nie to ja bym robił na początek rozrzad z wariatorem, wymianą pompy wodnej.
    - a za jakies pół roku wymienił pierścienie na tłokach.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 11-03-2013 o 11:41
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Trzeba by temu silnikowi zmierzyć ciśnienie sprężania, a także zrobić próbę olejową i wtedy powinno się duzo wyjaśnić.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    147 1.6 T.Spark 120 KM
    Postów
    56

    Domyślnie

    co do pompy wodnej to nic nie wiem.

    Żadnego dymienia na niebiesko nie zauważyłem kiedyś jak jechaliśmy z bratem do lakiernika z jego samochodem to mi powiedział ze strasznie dymi bo jechał za mną,ale to była tak raczej biała mgiełka jakby z pary wodnej bo tez taka zauwazałem po odpaleniu jak np na światłach stałem, była późna jesień po 20 - 30 km na parkingu na luzie i po podgazowaniu nie było już żadnego dymu wiec to pewnie woda się w parę zamieniała.

    co do znierzenia cośnienia to cholera u mnie w Zamościu jakiś czas temu FIATa zamknęli, ale to mi pewnie w innym serwisie też zrobią? jeśli za małe to co można zrobić i ile to może kosztować?

    Zmienic rozrzad + wariator to pewnie z 1500 zł, wiec nie wiem może jak sie troche rozjeździ to bedzie lepiej. A słyszałem też coś o zestawach naprawczych. nie wiem tylko ile to kosztuje i co to tak naprawde da. pozatym to ja nie wiem czy wariator był wymieniony czy nie. może to jest taki problem ze trzeba może coś "pokręcić" i wyregulować.

  6. #6
    matrixxus
    Gość

    Domyślnie

    Biała maź pod korkiem to nie walnięta uszczelka głowicy?

    No i klekot= wariator

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar lutek26
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    147 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    Biała maź pod krokiem zimą gdy jeździ się tylko krótkie odcinki to normalnie w każdym benzyniaku.

    Wysłano z HTC Desire HD z użyciem Tapatalk

  8. #8
    matrixxus
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał lutek26 Zobacz post
    Biała maź pod krokiem zimą gdy jeździ się tylko krótkie odcinki to normalnie w każdym benzyniaku.

    Wysłano z HTC Desire HD z użyciem Tapatalk
    Sam mam benzyniaka, całą zimą tylko po mieście i nie mam białego pod korkiem

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar lutek26
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    147 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    Cytat Napisał matrixxus Zobacz post
    Sam mam benzyniaka, całą zimą tylko po mieście i nie mam białego pod korkiem
    Jazda po mieście nie wiąże się z niedogrzanym silnikiem.Mi chodziło o jazdę na krótkich odcinkach.
    Kolego gwarantuje Ci ze podczas mrozów jak będziesz robił tylko 2-5 km odcinki to będziesz miał białą maź pod korkiem.A jak silnik dobrze dogrzejesz nawet w mieście to osad zniknie .

Podobne wątki

  1. Opinie dotyczące silnika 1.9 jtd 150KM w AR 156
    Utworzone przez compel w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-10-2013, 00:25
  2. [159] Pytanie dotyczące części silnika
    Utworzone przez krall11 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 30-12-2012, 10:36
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-07-2012, 07:42
  4. Przepustnica JTDM 120km 8V -Czy wszystkie sa takie same ?
    Utworzone przez Szef678 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-04-2011, 10:01
  5. Pytania dotyczące gasnącego silnika 2,4jtd
    Utworzone przez kamil-2k w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-03-2011, 14:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory