-
Użytkownik
Dwusuwowiec
cng
większość z nas posiada pewnie silniki jtd to z ciekawości zapytam się co myślicie o tym paliwie
-
Znajomi mechanicy (gazownicy) przerabiają dieselki na gaz ale typowo ciężarowe , jak się pytałem to mówili że jest w miarę spoko , instalacja trochę kosztuje (dużo więcej niż benzynowca) ale daje 30% więcej mocy , a ile w tym prawdy , jakie elementy są podatne na zużycie to tego chyba nikt nie wie
-
Użytkownik
Dwusuwowiec
dzięki za odp bo cena diesla staje się coraz bardziej szalona a wymiena silnika nie ma sensu heh odemnie najbliższe stacje cng niestety po 60 km podobno da się tankować w domu to mnie ciekawi szkoda że to 12 godz jakbyś czasem mugł się dopytać o to znajomych pewnie wiele osub było by wdziecznych a pozawtym to cena instalacji z tego co czytałem to narazie to 6000 zł ze względu na butle
-
Użytkownik
Rowerzysta
Żeby przerobić silnik z zaplonem samoczynnym w całości na gaz (obojętne czy CNG czy LPG) trzeba dorobić cały iskrowy układ zapłonowy. Jest to dosyć poważna operacja an głowicy, więc tanie to to nie jest (do tego dochodzi jeszcze zmiana stopnia sprężania). Jeszcze niedawno operacja taka była opłacalna tylko dla dużych pojazdów które robiły duże przebiegi (np autobusy komunikacji miejskiej). Kolejnym problemem jest miejsce na zbiorniki gazu CNG (dla przypomnienia jego spalanie podaje sie w m^3/100km a nie w l/100km). Nie zmienia to faktu, że jest taniej, ale aby przejechać ten sam dystans na CNG potrzeba większego zbiornika niż w przypdaku LPG.
Pozdrawiam
-
Użytkownik
Znawca
Ostatnio edytowane przez Dariusz156 ; 12-03-2013 o 15:42
Moja Bella

Uprawnienia
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum