Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Logi z ECU - 1.4MA TB 135CV

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie Logi z ECU 8GMF - 1.4MA TB 135CV

    Zgodnie z zapowiedzią, w załączniku logi na silniku zimnym, gorącym i trasa ok 8km.
    Log z trasy - przy temp 60*C starałem się jechać 3krpm przez chwilę.
    Przy ok 70*C się zatrzymałem i co dziwne - silnik wolno bardzo się rozgrzewał. Z regułu rozgrzewa się szybciej, może to wina dzisiejszego silnego wiatru. Trochę mu pomagałem do 97*C.
    Co ciekawego w logach widać?
    Jutro w południe będę miał znowu koło godzinki czasu w aucie. Piszcie co trzeba.
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez bogas ; 16-03-2013 o 23:03

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    logi na zimnym to logi z pozycji kluczyka na MAR, bez uruchamiania silnika.... logi na ciepłym to nie logi z jazdy tylko po rozgrzaniu silnika , na biegu jałowym robimy logi.... MES-em można jeszcze zrobić rozgrzewanie silnika, na wykres dajemy takie parametry jak obroty silnika, temperatura silnika, napięcie sondy post-cat, czas wtrysku, wyprzedzenie zaplonu... wykres robimy do momentu aż sonda post-cat osiągnie napięcie > od 0.5 V..... przy rozgrzanym silniku, czyli temperatura wody większa od 55 st C, robimy taki sam pomiar i parametry na wykresie ale od momentu zatrzymania silnika, czekamy 1 minutę i wykres robimy od ponownego uruchomienia, wykres przerywamy jeśli napięcie sondy post-cat > 0.5 V.... ten test ma pokazać po ilu sekundach katalizator wypali tlen w spalinach z wydechu.....
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 17-03-2013 o 13:39

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - praca z programem Scan XL Pro.
    - z tego tematu ściagamy pliki konfiguracyjne oraz skrypty z pliku 13-03-16 G2.rar.
    --
    http://www.forum.alfaholicy.org/mito..._g_1_4_ma.html
    --
    - po uruchomieniu programu Scan XL wybieramy odpowiedni COM oraz prędkość naszego interfejsu.
    - ładujemy plik konfiguracyjny, czyli G1.4-MA.cfg, tutaj nie jest ważne że jest to plik od auta giulietta.
    - po połaczeniu z autem importujemy PID-y typu SAE oraz skrypty by bubu321.
    - zakładka tabela oraz wykresy powinny wygladać jak na zrzucie.
    - trzeba się trochę pobawić programem.
    - sterownie odczyetm parametrów to Nagraj (F2), Zatrzymaj (F4) oraz potem Zapisz do pliku dziennika.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	scan+1.jpg
Wyświetleń:	92
Rozmiar:	56.3 KB
ID:	89225   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	scan+import skryptow.jpg
Wyświetleń:	89
Rozmiar:	55.9 KB
ID:	89226   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	scan+nagraj.jpg
Wyświetleń:	106
Rozmiar:	107.2 KB
ID:	89227   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	scan+pid.jpg
Wyświetleń:	82
Rozmiar:	65.1 KB
ID:	89228   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	scan+polacz.jpg
Wyświetleń:	88
Rozmiar:	72.4 KB
ID:	89229  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	scan+tabela.jpg
Wyświetleń:	99
Rozmiar:	82.1 KB
ID:	89230   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	scan+wykresy.jpg
Wyświetleń:	95
Rozmiar:	87.8 KB
ID:	89231  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 18-03-2013 o 08:27
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Cytat Napisał euroscan Zobacz post
    logi na zimnym to logi z pozycji kluczyka na MAR, bez uruchamiania silnika....
    Nie, to log z zimnego silnika, przewiń plik. Z jakiegoś powodu pierwszy odczyt jest bez parametrów, drugi już parametry ma. Temp płynu chłodzącego 2*C. Plik COLD.

    Cytat Napisał euroscan Zobacz post
    logi na ciepłym to nie logi z jazdy tylko po rozgrzaniu silnika ,
    No nie, plik z rozgrzanego sinika (na postoju) to plik HOT. Największy plik, to plik z jazdy.

    Cytat Napisał euroscan Zobacz post
    na biegu jałowym robimy logi.... MES-em można jeszcze zrobić rozgrzewanie silnika, na wykres dajemy takie parametry jak obroty silnika, temperatura silnika, napięcie sondy post-cat, czas wtrysku, wyprzedzenie zaplonu... wykres robimy do momentu aż sonda post-cat osiągnie napięcie > od 0.5 V..... przy rozgrzanym silniku, czyli temperatura wody większa od 55 st C, robimy taki sam pomiar i parametry na wykresie ale od momentu zatrzymania silnika, czekamy 1 minutę i wykres robimy od ponownego uruchomienia, wykres przerywamy jeśli napięcie sondy post-cat > 0.5 V.... ten test ma pokazać po ilu sekundach katalizator wypali tlen w spalinach z wydechu.....
    [/QUOTE]

    Jeśli czas pozwoli, spróbuję w weekend.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Kod:
    Obroty silnika: 1200 obr/min
    Temperatura wody: 2 °C
    Temperatura powietrza: -2 °C
    Temp. oleju w silniku: 38 °C
    - to są logi z zimnego uruchomionego silnika.
    - jak mamy analizowac twoje logi jesli stosujesz inne podejście do diagnostyki.
    - w takim przypadku możesz się liczyć z tym że nikt ich nie będzie komentował.
    - a jak widzisz mało jest na tym forum chętnych do diagnostyki a jeszcze mniej chętnych do analizy logów.
    - chyba że wprowadzasz inne , odmienne podejście do diagnostyki MIto, w takim przypadku życzę powodzenia.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 20-03-2013 o 07:39
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Więc albo ja nie rozumiem Twojego posta, albo mało precyzyjnie się wyraziłeś.
    Jak zatem mam rozumieć poniższe, bo te logi są właśnie tak zrobione?
    - jak zrobic logi z programu MES (FES).
    - łączymy się do auta, wybieramy Parametry, suwak na sam dół.
    - włączamy klawisz A, czekamy aż program odczyta parametry, wyłączamy te funkcję klawiszem N.
    - w katalogi domowym MES (FES ) mamy logi , takie jak poniżej (logi poniższe uzyskane z symulacji połaczenia !!!)
    - warto robić logi na zimnym silniku oraz na pracującym, rozgrzanym z poziomu biegu jałowego.


    Logi (cold, hot) są zrobione jak wyżej. Po odczytaniu parametrów i po kilku sekundach nacisnąłem N.
    Co jest źle??

    Zimny na biegu jałowym

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Napięcie akumulatora: 14,22 V
    Licznik przebiegu: 33741,0 km
    Stan licznika przy ostatnim programowaniu: 0,0 km
    Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 0
    Licznik czasu obrotów max: 0,00 s
    Max prędkość obr. silnika: 0 obr/min
    Ilość ponownych zapisów: 0
    Prędkość pojazdu (z CAN): 0,0 km/h
    Obroty silnika: 1200 obr/min
    Temperatura wody: 2 °C
    Temperatura powietrza: -2 °C
    Temp. oleju w silniku: 38 °C
    Wyprzedzenie zapłonu: 14,625 °
    Kąt wyprzedzenia (obliczony): 14,000 °
    Czas wtrysku: 2,578 ms
    Korekta czasu wtrysku: 0,322 ms
    Czas ładowania cewki 1: 2,996 ms
    Czas ładowania cewki 2: 2,970 ms
    Czas ładowania cewki 3: 2,968 ms
    Czas ładowania cewki 4: 2,964 ms
    Czujnik spalania stukowego: 137,875 V
    Moment obr. silnika (zmierzony): 31,50 Nm
    Moment obr. silnika (oczekiwany): 31,44 Nm
    Przepływ powietrza: 17,13 Kg/h
    Ciśnienie w dolocie: 401 mBar
    Oczekiwane ciśnienie powietrza: 386 mBar
    Zmierzone ciśnienie doładowania: 970 mBar
    Oczekiwane ciśnienie doładowania: 977 mBar
    Ciśnienie doładowania (przetwornik): V
    Kąt przepustnicy: 5,44 °
    Kąt przepustnicy: 1,5 %
    Pozycja przepustnicy (ścieżka 1): 5,31 °
    Pozycja przepustnicy (ścieżka 2): 5,06 °
    Steroanie zaworu przepustnicy: 43,3 %
    Adaptacja przepustnicy: Niewymagany
    Faza adaptacji przepustnicy: W trakcie wykonywania
    Przepustnica elektroniczna (tryb awaryjny): Aktywny
    Napięcie lambda 1 przed kat.: V
    Napięcie lambda 1 za kat.: 0,020 V
    Integrator sondy lambda 1: 1,00000
    Integrator sondy lambda 2: 1,00000
    Stan lambda przed kat.: Pętla otwarta
    Stan lambda 1 za kat.: Pętla otwarta
    Oczekiwane obroty biegu jałowego: 1200 obr/min
    Włączenie korekty dyspersji UniAir: Włączona
    Stan siłownika korekty dyspersji UniAir: Skompletowane
    Tryb sterowania elektrozaworów UniAir: Full lift
    Kąt zamknięcia elektrozaworów (polecenie 1): 615,81 °
    Zaadaptowana pozycja VVT (1): 105,06 °
    Zaadaptowana pozycja VVT (2): 229,81 °
    Zaadaptowana pozycja VVT (3): 284,94 °
    Zaadaptowana pozycja VVT (4): 409,31 °
    Zaadaptowana pozycja VVT (5): 464,94 °
    Zaadaptowana pozycja VVT (6): 639,69 °
    Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 %
    Pozycja pedału przyspieszenia: 0,00 %
    Ścieżka 1 pot. pedału przyspieszenia: 0,988 V
    Ścieżka 2 pot. pedału przyspieszenia: 0,984 V
    Styk pedału sprzęgła: Zwolniony
    Pedał sprzęgła rozszerzony: Zwolniony
    Pozycja pedału hamulca: Zwolniony
    Włącznik światła stop: Zwolniony
    Funkcja STOP&START: WYŁ.
    Żądanie funkcji Stop&Start: WYŁ.
    Przycisk tempomatu - wł./wył.:
    Przycisk tempomatu - przyspiesz (+):
    Przycisk tempomatu - zwolnij (-):
    Przycisk tempomatu - wznów (RCL):
    Prędkość oczekiwana tempomatu: km/h
    Żądanie uruchomienia klimatyzacji: WYŁ.
    Spreżarka klimatyzatora: WYŁ.
    Ciśnienie klimatyzacji: 0,012 Bar
    Prędkość wentylatora: WYŁ.
    Ciśnienie atmosferyczne: 983 mBar
    Kod uniwersalny: Niewłączony
    Rozruch silnika: Dozwolony
    Pozycja kluczyka: Praca
    Automatyczna skrzynia biegów: Manualna
    Włączony bieg: Żaden/neutralny
    Kontrolka awarii: Miga
    Funkcja ograniczenia osiagów : Nie aktywny


    Rozgrzany (wentylator wystudził z 97 do 85st C, na biegu jałowym)

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Napięcie akumulatora: 14,15 V
    Licznik przebiegu: 33748,0 km
    Stan licznika przy ostatnim programowaniu: 0,0 km
    Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 0
    Licznik czasu obrotów max: 0,00 s
    Max prędkość obr. silnika: 0 obr/min
    Ilość ponownych zapisów: 0
    Prędkość pojazdu (z CAN): 0,0 km/h
    Obroty silnika: 744 obr/min
    Temperatura wody: 85 °C
    Temperatura powietrza: 18 °C
    Temp. oleju w silniku: 110 °C
    Wyprzedzenie zapłonu: 3,375 °
    Kąt wyprzedzenia (obliczony): 3,750 °
    Czas wtrysku: 1,682 ms
    Korekta czasu wtrysku: 0,328 ms
    Czas ładowania cewki 1: 3,268 ms
    Czas ładowania cewki 2: 3,230 ms
    Czas ładowania cewki 3: 3,262 ms
    Czas ładowania cewki 4: 3,242 ms
    Czujnik spalania stukowego: 303,875 V
    Moment obr. silnika (zmierzony): 17,69 Nm
    Moment obr. silnika (oczekiwany): 17,19 Nm
    Przepływ powietrza: 6,38 Kg/h
    Ciśnienie w dolocie: 257 mBar
    Oczekiwane ciśnienie powietrza: 255 mBar
    Zmierzone ciśnienie doładowania: 980 mBar
    Oczekiwane ciśnienie doładowania: 982 mBar
    Ciśnienie doładowania (przetwornik): V
    Kąt przepustnicy: 2,94 °
    Kąt przepustnicy: 0,8 %
    Pozycja przepustnicy (ścieżka 1): 3,00 °
    Pozycja przepustnicy (ścieżka 2): 2,81 °
    Steroanie zaworu przepustnicy: 48,6 %
    Adaptacja przepustnicy: Niewymagany
    Faza adaptacji przepustnicy: W trakcie wykonywania
    Przepustnica elektroniczna (tryb awaryjny): Aktywny
    Napięcie lambda 1 przed kat.: V
    Napięcie lambda 1 za kat.: 0,633 V
    Integrator sondy lambda 1: 0,95483
    Integrator sondy lambda 2: 1,00000
    Stan lambda przed kat.: Pętla zamknięta
    Stan lambda 1 za kat.: Pętla otwarta
    Oczekiwane obroty biegu jałowego: 750 obr/min
    Włączenie korekty dyspersji UniAir: Włączona
    Stan siłownika korekty dyspersji UniAir: Skompletowane
    Tryb sterowania elektrozaworów UniAir: Późne otwarcie
    Kąt zamknięcia elektrozaworów (polecenie 1): 623,00 °
    Zaadaptowana pozycja VVT (1): 104,81 °
    Zaadaptowana pozycja VVT (2): 229,94 °
    Zaadaptowana pozycja VVT (3): 284,88 °
    Zaadaptowana pozycja VVT (4): 409,44 °
    Zaadaptowana pozycja VVT (5): 464,63 °
    Zaadaptowana pozycja VVT (6): 639,63 °
    Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 %
    Pozycja pedału przyspieszenia: 0,00 %
    Ścieżka 1 pot. pedału przyspieszenia: 0,988 V
    Ścieżka 2 pot. pedału przyspieszenia: 0,984 V
    Styk pedału sprzęgła: Zwolniony
    Pedał sprzęgła rozszerzony: Zwolniony
    Pozycja pedału hamulca: Zwolniony
    Włącznik światła stop: Zwolniony
    Funkcja STOP&START: WYŁ.
    Żądanie funkcji Stop&Start: WYŁ.
    Przycisk tempomatu - wł./wył.:
    Przycisk tempomatu - przyspiesz (+):
    Przycisk tempomatu - zwolnij (-):
    Przycisk tempomatu - wznów (RCL):
    Prędkość oczekiwana tempomatu: km/h
    Żądanie uruchomienia klimatyzacji: WYŁ.
    Spreżarka klimatyzatora: WYŁ.
    Ciśnienie klimatyzacji: 0,024 Bar
    Prędkość wentylatora: WYŁ.
    Ciśnienie atmosferyczne: 989 mBar
    Kod uniwersalny: Niewłączony
    Rozruch silnika: Dozwolony
    Pozycja kluczyka: Praca
    Automatyczna skrzynia biegów: Manualna
    Włączony bieg: Żaden/neutralny
    Kontrolka awarii: Miga
    Funkcja ograniczenia osiagów : Nie aktywny
    Ostatnio edytowane przez bogas ; 20-03-2013 o 22:17

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Kod:
    - jak zrobic logi z programu MES (FES).
    - łączymy się do auta, wybieramy Parametry, suwak na sam dół.
    - włączamy klawisz A, czekamy aż program odczyta parametry, wyłączamy te funkcję klawiszem N.
    - w katalogi domowym MES (FES ) mamy logi , takie jak poniżej (logi poniższe uzyskane z symulacji połaczenia !!!)
    - warto robić logi na zimnym silniku oraz na pracującym, rozgrzanym z poziomu biegu jałowego.
    - kluczyk w pozycję MAR, NIE URUCHAMIAMY SILNIKA !!!
    - łączymy się programem do auta.
    - suwak w dół, klawisz A, jak się wypełni tabelka, klawisz N.

    - po uruchomieniu silnika i rozgrzaniu robimy logi na biegu jałowym.
    - suwak w dól, klawisz A, po wypełnieniu tabelki klawisz N.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Rozgrzewajac silnik mam byc podlaczony? Jesli tak, to maja byc zaznaczone czy odznaczone parametry?
    Dalej nie wiadomo jak zrobic log na cieplym.
    Opiszcie to w koncu dokladnie, bo znowu bedzie zle!
    A w ogole jaki sens ma log na wylaczonym silniku?
    Przeciez po odznaczeniu parametrow nie sa one logowane, tak?
    Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    kluczyk w pozycję MAR, NIE URUCHAMIAMY SILNIKA !!! - łączymy się programem do auta. - suwak w dół, klawisz A, jak się wypełni tabelka, klawisz N.
    jakie to parametry mają być zaznaczone, odznaczone ?..... to jest grupowe odczytanie parametrów poprzez litery A i N, program odczytuje parametr za parametrem..... nie ma co rozważać teoretycznie , czas wziąść notebooka i potrenować w samochodzie.... ciekawie się zapowiada , a jak jeszcze dojdzie Scan XL i jego parametry short, long, fuel trim.....

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Dobra, bo widze, ze sie nie dogadamy.
    Siedzicie w temacie wiec dla Was jest oczywiste, ze np z autem trzeba sie polaczyc na wylaczonym silniku. Dla mnie nie jest i w dodatku jest nielogiczne.
    Ale ok - jak chcecie. Dopoki nie ma tutoriala jak zrobic logi, ode mnie ich nie bedzie.
    Bawcie sie..


    Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2

Podobne wątki

  1. logi 2.4 JTD do oceny
    Utworzone przez Donamigos166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-05-2015, 09:12
  2. logi 1.9 Jtd 16V
    Utworzone przez markol56 w dziale 147
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post / autor: 07-02-2015, 18:56
  3. Logi 156 JTD cf2
    Utworzone przez xakner w dziale 156
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 13-04-2013, 19:52
  4. termostat (logi)
    Utworzone przez Jin147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-10-2011, 13:11
  5. Logi 2.4 JTD 10V 110 kW 2002 r
    Utworzone przez H_A_L_T_I w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-02-2010, 20:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory