[159] alfa romeo 159 aisin af 40 głośniejsza praca na 4 - 5 biegu

• Autor wątku Autor wątku jacek 78
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
J

jacek 78

Guest
witam
mam pytanie do klubowiczów w kwestii mojej belli.

Skrzynia w zasadzie chodzi bez zarzutu . Biegi wchodzą płynnie i bez szarpnięć. Jedynym problemem jaki ostatnio zauważyłem jest głośniejsza praca na czwartym i piątym biegu. Gdy auto idzie pod lekkim obciążeniem ( dodawanie gazu w celu przyspieszania) słychać lekkie "buczenie". Po odjęciu gazu hałas ustaje.Na 1,2,3,6 biegu to zjawisko nie występuje. Jestem zupełnym laikiem w sprawie mechaniki i zasady działania skrzyni automatycznej i trochę mnie to niepokoi.Czy może to nie kwestia skrzyni tylko innego elementu napędowego? Tak na chłopski rozum tylko to przychodzi mi do głowy. Dodam jeszcze że auto ma przejechane 170tyś km i na pewno remontowana była skrzynia, nowy sterownik olej itd. Skrzynia to aisin af 40. dziękuje za wszelkie porady.

Witam. Mam dokladnie tak samo i znajomy ktory ma 159tke z ta skrzynia tez tak ma. Nie mam pojecia co to jest , ale nie jestes sam;)

Witam. Mam dokladnie tak samo i znajomy ktory ma 159tke z ta skrzynia tez tak ma. Nie mam pojecia co to jest , ale nie jestes sam;)

Czy koledzy wymieniali olej w skrzyniach? Producent twierdzi, że się tego nie robi i skrzynie mają zgon w okolicy 200 tysięcy. Wymiany powinno się robić cyklicznie co 80 tysięcy i na dodatek metodą dynamiczną, która zapewnia wymianę całego oleju. Wymiana statyczna spowoduje wymianę około 3 litrów, reszta nie wyleci ze skrzyni. Skrzynie te mają także wadę konstrukcyjną polegającą na obracaniu się metalowych cylindrów w siłownikach odpowiedzialnych za zmianę najwyższych biegów, początek agonii objawia się szarpnięciami na biegi IV i powyżej.

3 litrów? jak do suchej skrzyni wchodzi 2.3l. Btw wymiana oleju skrzyni przy przebiegu 80tys? to chyba w automacie.