Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Vdc problemów ciąg dalszy

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio 2,0T Brera 2,2 JTS, Alfa Romeo GT 2,0 JTS oaz AR 156 1,8 TS
    Postów
    246

    Domyślnie Vdc problemów ciąg dalszy

    Witam

    Jakiś czas temu pisałem na formum o moim problemie z systemem VDC.
    Niestety wtedy wydwało mi się że problem już zniknął , ale niestety powrócił ze zdwojoną siłą
    Opisze pokrótce o co chodzi. (ALFA GT 2,0 JTS '04)
    W pewnym momencie zimy pojazwił mi się taki problem że załączał mi się komunikat "vdc system failure".
    Zaczeło się od tego ze przyhamowałem na śliskiej nawierzchni w garażu, miałem wrażenie jakby się jedno koło przblokowało, a potem wyskoczył komunikat. Zaparkowałem samochód, jak wrócilem odpaliłem przejechałem ze 200 m. komunikat zniknął. Pomyślałem że to jakiś jednorazowy błąd. Ale za jakiś czas komunikat znowu się pojawił. I tak po wyłączeniu zapłonu i ponowynym włączeniu już go nie było. Niestety nie mogłem się połączyć przez FES z ABS'em gdyż nie miałem dobrego kabelka. (Dziś zamówiłem od Viakena http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=...=40&prodid=304). Kolejna rzecz to taka że poza zapalaniem się samego komunikatu podczas jazdy potrafi mi przyblokować przednie prawe koło. Wczoraj ruszyłem ze świateł przejechałem ok 100m. i tak mi zblokowało koło że nie mogłem jechać, dobrze że nie jechałem szybciej niż 30 km/h. Zjechałem na bok i po chwili pojawił się komunikat vdc system failure. potem mogłem jechać już normalnie. Oczywiście jak wyłącze zapłon i włącze to wszystko niknie. Dziś rano jadąc do pracy przejchałem przez prog ograniczenia prędkości tylko prawym kołem i odrazu się zapaliła kontrolka. Wizualnie wszystko jest ok (wiem ze trzeba kompa). Może ktoś miał taki przypadek przeczesałem w poszukiwaniu nie tylko forum ale też wujak GOOGLE i nie znalazłem podobnych objawów. Póki co zamówłe sobie czujnik obrotowy koło Boscha (na szczęście nie jest drogi - po rabacie 83 zł), będę miał kabelek to pokombinuję. Wyeliminowałem już słaby akumulator itp rzeczy (zaśniedziałe styki w czujniku, niesprawny zacisk itp). Rzecz się dzieję nie podczas hamowania ale podczas jazdy - wg. mojej teori wtedy kiedy auto wpadnie w nierówność lub całe się bujnie na nierówności drogi.
    I mam kilka pytań:
    1) Czy ktoś wie jak bardzo jest skomplikowana diagnostyka układu ABS/VDC przez FES
    2) Czy ktoś miał podobny problem - jeśli tak co było przyczyną.
    3) Wyczytałem gdzieś że problemem może być czujnik położenia kierownicy- ktoś wie coś na ten temat - czy da się samemu zrobić kalibrację.
    4) Czy normalne jest że kontrolka kontroli trakcji (trójką z wykrzyknikiem) mryga zawsze na nierównościach. Bo umnie bardzo często.
    5) Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być bo jestem w kropce.

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Na nierownosciach nie powinna migac.
    Przyjrzyj sie czujnikowi ABS w kole które Ci blokuje.

  3. #3
    Użytkownik Embrion Avatar lisekgt
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS
    Postów
    18

    Domyślnie

    Mam dokładnie taki sam problem. Podczas jazdy na wprost jest ok(tylko raz na jakis czas mi sie abs włączy), ale gdy skręcę koła w lewo pół obrotu to mi się wyłącza trakcja i już działa normalnie. na kompie mi wykazało jakiś czujnik skrętu kół. Jakieś propozycje co zrobić?

  4. #4
    Użytkownik Ogier Avatar kompot
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GT 1.9JTD Q2
    Postów
    193

    Domyślnie

    Wykazało uszkodzenie? Zły sygnał? Jest to czujnik jaki posiada każdy układ ESP, zwykle dostępny od wnętrza przy kolumnie kierowniczej. Może wtyczka Ci wypadła?

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio 2,0T Brera 2,2 JTS, Alfa Romeo GT 2,0 JTS oaz AR 156 1,8 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    U mnie problem występuję przy jeździe na wprost, przy skręcaniu nie mam żadnego efektu, ale po większej nierównościach pojawiał się VDC system failur. Dziś nawet 3 razy, raz na progu, dwa razu na dołku w asfalcie. Potem dziś zmieniłem opony na leteni. Jechałem normalnie i po dołkach i wszystko było ok ale w końcu wpadłem w nierówność i znowu to samo. Jeszcze jedno co zaobserowałem występuje to gdy tylko prawe koło trafia nia nierówność itp, kiedy wpadają oba równo zazwyczaj nic się nie dzieje. Zastanawiam się czy problemem moze być np za słaby amortyzator. Choć auto prowadzi sie jak po sznurku a dignostyka (bad. tech) było ze 3 tyg temu i wszystko (sprawność) była ok. Jutro wymienię czujnik ABS przy prawym kole zobaczymy czy pomoże, czekam tez na kabalek od VIAKENA.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Niewymieniaj tylko wyczysc.

  7. #7
    Użytkownik Embrion Avatar lisekgt
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS
    Postów
    18

    Domyślnie

    Cytat Napisał kompot Zobacz post
    Wykazało uszkodzenie? Zły sygnał? Jest to czujnik jaki posiada każdy układ ESP, zwykle dostępny od wnętrza przy kolumnie kierowniczej. Może wtyczka Ci wypadła?
    A jak się tam dostać by to sprawdzić?

  8. #8
    Użytkownik Ogier Avatar kompot
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GT 1.9JTD Q2
    Postów
    193

    Domyślnie

    Najpierw zlokalizuj ten czujnik w GT, np. przez eper.

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio 2,0T Brera 2,2 JTS, Alfa Romeo GT 2,0 JTS oaz AR 156 1,8 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    Mam zaskakujący efekt obecnie po zmianie opon na letnie, tzn. póki co nie przyblokowuje mi koła, a jedynie po przejechaniu przez nierówność (też nie zakażdym razem) wyskakuje znany komunikat VDC SYSTEM FAILURE. Niestety nie ma na to żadnej reguły. Może wystapić odrazu a może po przejechaniu 20 km. Dziś będę wymieniał czujnik, póki co nie przyszedł mi kabelek od VIAKENA więc nie mogę podpiąć się do kompa ABS. Mając na uwadze to że kolo się może zablokować jeżdżę bardzo ostrożnie i nie za szybko. Zastanwiam się nadal czy to nie kwestia amortyzatora albo czegoś w zawieszeni - że koło traci kontak z podłożem, ale przecież wtedy ten błąd wyskakiwałby nagminnie.

  10. #10
    Użytkownik Embrion Avatar lisekgt
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS
    Postów
    18

    Domyślnie

    Daj znać jak wymienisz czujnik czy coś pomogło.

Podobne wątki

  1. Problemów ciąg dalszy...czy to wina sterownika silnika?
    Utworzone przez sneijder w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 09-12-2015, 09:29
  2. Alfa Romeo 156 ciąg dalszy problemów 2.0 TS 155km
    Utworzone przez patrykalfa w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-01-2015, 16:02
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-05-2014, 11:12
  4. [155] Falowanie ciąg dalszy.
    Utworzone przez GrzesMis w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 02-08-2013, 07:20
  5. [155] Wycieraczkowych problemów ciąg dalszy...
    Utworzone przez danello w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 23-03-2011, 20:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory