Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: [146] Przełożenia przekładni, bardzo czuły pedał przyspiesze

  1. #1
    piotrsobon
    Gość

    Domyślnie [146] Przełożenia przekładni, bardzo czuły pedał przyspiesze

    Jakie przełożnia są w 146 1.4 TS? Zastanawiam się nad tym ponieważ przy 60 km/h już wrzucam 5 i silnik pracuje na 2 tys obr/min czy u was też tak jest? A druga sprawa to bardzo czuły gaz, lekkie muśnięcie pedału i już ponad 2 tys/ obrotów. Opiszcie jak to u was wygląda czy w moim silniku jest wariator bo dziś kolega mi powiedzial że nie ma i dało mi to do myślenia ?

  2. #2
    xaraf
    Gość

    Domyślnie

    Przy 60-tce wrzucasz "piątkę" ?? :shock: To nie jest zbyt zdrowe dla silnika, najkorzystniej jest utrzymywać obroty w granicach 3500-4000, czyli w okolicy najwyższego momentu (w 1.4 przypada chyba na 4600 obr/min)... oczywiście po uprzednim odpowiednim nagrzaniu silnika :wink: Co do pedału przyśpieszenia, to rzeczywiście reakcja jest dość żwawa. Jakie są u Ciebie wolne obroty? Oczywiście, że w Twoim silniku jest wariator.

  3. #3
    piotrsobon
    Gość

    Domyślnie

    U mnie prędkość biegu jałowego wyniosi 800-900, choć jak podpiąłem pod komputer wyszło 600 obr na min a nisko go kręce bo wariator ma przejechane ponad 100 tys i jest go dość solidnie słychac przy wyższych obrotach

  4. #4
    xaraf
    Gość

    Domyślnie

    Bardziej ufałbym jednak odczytowi obrotów z komputera diagnostycznego, aniżeli z obrotomierza. Nie masz wrażenia, że "telepie" na jałowych? A co do wariatora, to jesteś pewien, że to właśnie odgłos wariatora? Generalnie zużyty wariator najłatwiej rozpoznać po charakterystycznym dieslowskim klepaniu. W początkowej fazie uszkodzenia klepie tylko jak jest zimny, chwilę po rozruchu, potem klepie już cały czas.

  5. #5
    piotrsobon
    Gość

    Domyślnie

    Po uruchomieniu pracuje jak silnik Diesla, potem jest troszkę lepiej ale nadal dzwięk twardej pracy silnika, a prędkość jałowa jest równomierna.

  6. #6
    xaraf
    Gość

    Domyślnie

    Może warto bliżej przyjrzeć się w jakim stanie jest rozrząd (pasek, napinacz, pompa wody, wspomniany wariator). Masz wiedzę kiedy był wymieniany i jaki ma obecnie przebieg? No i ważne też jakim zalane jest to olejem. U mnie dużo głośniej pracował na Selenii (rozlewanej w Polsce :? ), a wyciszył się znacznie dopiero po zalaniu Valvoline MaxLife.

  7. #7
    piotrsobon
    Gość

    Domyślnie

    Rozrząd wymieniany był 2 tys kilometrót temu. U mnie zalany jest mobil 10W40

  8. #8
    homel86
    Gość

    Domyślnie

    gosciu 5 przy 60km/h :shock: wariat jestes...

  9. #9
    ViP Znawca Avatar Rigidigi
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    SB oraz WX..Y
    Auto
    166 Q2 2.5 V6, była 145 1.6TS, była 147 1.6TS
    Postów
    1,108

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrsobon
    Rozrząd wymieniany był 2 tys kilometrów temu.
    I nie wymieniłeś wariatora :?: :shock:

    No to teraz możesz całą operację powtórzyć.

    Jazda na 5-ce przy 60 w porzo, ale przy spokojnym toczeniu, ale nie przy rozpędzaniu samochodu..

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar adk
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    ok. Mińsk Mazowiecki
    Auto
    145 2.0 T.S. QV-style
    Postów
    243

    Domyślnie

    Witam

    Położenie wskazówki obrotomierza na biegu jałowym to ok. 800 obr/min, a pedał rzeczywiście jest bardzo wrażliwy i to dobrze, łatwo jest się przyzwyczaić. Jeżeli chodzi o zmianę biegów to przy 60 wrzucanie 5 biegu jest trochę bez sensu wg mnie, kto o zdrowych zmysłach w silniku benzynowym zmienia bieg przy 2000 obr ???

    Nawet dążąc do jak najniższego zużycia paliwa trza go wykręcić przynajmniej do tych 3 tysięcy, na liczniku pojawi się niespełna 80km/h i wtedy 5, przynajmniej przyspiesza jakoś.

    PabloGarage Group
    www.pablogarage.pl
    Mechanika / Renowacja powłoki lakierniczej / Flokowanie
    facebook.com/flokujemy

Podobne wątki

  1. Licznik bardzo bardzo bardzo dziwny temat
    Utworzone przez dudzik87 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 12-09-2013, 14:02
  2. 1.9 JTD przełożenia na poszczególnych biegach
    Utworzone przez harry w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-05-2013, 16:35
  3. Bardzo twardy pedał hamulca rano...
    Utworzone przez pafcio w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 17-03-2010, 20:43
  4. [166] przełożenia w skrzyni
    Utworzone przez Leszek K w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 23-09-2008, 07:16
  5. [164] 2.5TD Przełożenia skrzyni biegów
    Utworzone przez ar4me w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-07-2007, 20:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory