Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: błędy w alfie

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar PHOENIX
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Podolsze, Poland
    Auto
    BRERA 2,4 JTDm 2008 ; 156 Sportwagon 1,9 JTD 2004r. + 147 1,6 TS 2001 r była
    Postów
    444

    Domyślnie błędy w alfie

    1: P0130 - O2 Signal 1 PreCat
    2: P1178 - Mixture 2 strength
    3: P1177 - Mixture Correction (multiplicative) 1

    takie błędy mi wywala , czytałem tu na forum ze 2 ostanie błędy najprawdopodobniej to przeplywka
    a ten pierwszy sonda ?

    jeśli tak to która to jest

    przesyłam logi z pomiaru sond

    proszę o poradę bo muszę to szybko zrobić

    autko to 147 1,6 TS 120 KM z 2001r.

    Desktop.rar link do logów
    jeśli pomogłem w jakimś poście nie zapomnij podziękować za niego

    "Życie dane jest raz człowiekowi i trzeba przeżyć je tak, by nie płonąć ze wstydu za lata przeżyte bez celu."

    Il mio terzo amore Alfa Romeo



  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Strzelce Krajeńskie/Kruszwica
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9jtd
    Postów
    773

    Domyślnie

    padnięte sondy na początku widać że jeszcze jako tako pracują poźniej napięcie coraz niżej na wykresie sinusoida powinna być cały czas a im wyższa temp tym bardziej płaski wykres u ciebie
    pierwszy to sonda nr 1 tylko teraz nie pamiętam czy 1 jest od strony aku czy od strony rozrządu
    tak czy owak niech się wypowiedzą fachowcy
    Kolejna alfa kolejne problemy

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar PHOENIX
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Podolsze, Poland
    Auto
    BRERA 2,4 JTDm 2008 ; 156 Sportwagon 1,9 JTD 2004r. + 147 1,6 TS 2001 r była
    Postów
    444

    Domyślnie

    bardzo dziękuję za szybka ocenę , może ktoś jeszcze zerknie na mój wykres i da rade powiedzieć czy wymiana obu czy tylko jednej , i która to jest walnięta ?
    jeśli pomogłem w jakimś poście nie zapomnij podziękować za niego

    "Życie dane jest raz człowiekowi i trzeba przeżyć je tak, by nie płonąć ze wstydu za lata przeżyte bez celu."

    Il mio terzo amore Alfa Romeo



  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    w logach nic nie ma na temat błędów.... wykes sondy post-cat też nie jest poprawny... taki wykres może być wtedy jak jest katalizator wywalony lub wypalony.... mozliwe także łacznik elastyczny.... coś nie wierzę w awarię dwóch sond pre-cat w jednej chwili.... wykres dobrze zrobiony, tylko potem po tych dwóch tikach temperatury należało dodac gazu do momentu aż sonda post-cat ruszy... bo inaczej to mamy tryb serwisow cały czas... o braku ogrzania sond pre-cat świadczy komparator sond , przyjmuje na koniec wartość 1.25.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	147-sondy post=pre.jpg
Wyświetleń:	98
Rozmiar:	122.9 KB
ID:	95967  
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 16-05-2013 o 17:10

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar PHOENIX
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Podolsze, Poland
    Auto
    BRERA 2,4 JTDm 2008 ; 156 Sportwagon 1,9 JTD 2004r. + 147 1,6 TS 2001 r była
    Postów
    444

    Domyślnie

    czyli zrobić jeszcze raz logi tym razem przegazowac go w momencie spadku temperatury ( ale po prostu przegazowac czy trzymać jakieś obroty przez pewien czas ?)
    a ta sonda za katalizatorem również na wykresie jest wadliwa ? , to ja już nie mam pojęcia co Alfinie odbija .
    zrobię jeszcze jeden wykres tak jak mówisz czyli przegazuje go jak spadnie temperatura i wrzucę tutaj

    na razie dziękuję za informacje , ale muszę to jakoś naprawić
    jeśli pomogłem w jakimś poście nie zapomnij podziękować za niego

    "Życie dane jest raz człowiekowi i trzeba przeżyć je tak, by nie płonąć ze wstydu za lata przeżyte bez celu."

    Il mio terzo amore Alfa Romeo



  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 (88KW)120KM LPG OMVL DREAM XXII
    Postów
    347

    Domyślnie

    Miałem podobne błędy , tylko że u mnie był brak katalizatorów(puste puszki) i dodatkowo dziurawa plecionka.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - na wykresie jest pierwszy spadek temperatury, potem idzie temperatura do góry i kolejny spadek temperatury.
    - wtedy podkręcic obroty tak na 3.000 i trzymac az zareaguje sonda post-cat.
    - ale bez przesady, jak dasz te obroty i po 3 -4 minutach nie ma efektu, to zdejmujemy noge z gazu.
    - no i wtedy naturalnie szukamy przyczyny.
    - zrób jeszcze logi na postoju, na zimnym silnku oraz logi jak bedzie bład, może byc na zatrzymanym silniku.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar PHOENIX
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Podolsze, Poland
    Auto
    BRERA 2,4 JTDm 2008 ; 156 Sportwagon 1,9 JTD 2004r. + 147 1,6 TS 2001 r była
    Postów
    444

    Domyślnie

    ok jutro wszystko wykonam , dzięki koledzy za podpowiedz .
    jeśli pomogłem w jakimś poście nie zapomnij podziękować za niego

    "Życie dane jest raz człowiekowi i trzeba przeżyć je tak, by nie płonąć ze wstydu za lata przeżyte bez celu."

    Il mio terzo amore Alfa Romeo



  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar PHOENIX
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Podolsze, Poland
    Auto
    BRERA 2,4 JTDm 2008 ; 156 Sportwagon 1,9 JTD 2004r. + 147 1,6 TS 2001 r była
    Postów
    444

    Domyślnie

    http://speedy.sh/rndMz/logi.rar


    logi nagrane dzisiaj , przegazowane autko tak jak pisaliście , i podczas błędów
    jeśli pomogłem w jakimś poście nie zapomnij podziękować za niego

    "Życie dane jest raz człowiekowi i trzeba przeżyć je tak, by nie płonąć ze wstydu za lata przeżyte bez celu."

    Il mio terzo amore Alfa Romeo



  10. #10
    9none
    Gość

    Domyślnie

    Kod:
     wtedy podkręcic obroty tak na 3.000 i trzymac az zareaguje sonda post-cat. - ale bez przesady, jak dasz te obroty i po 3 -4 minutach nie ma efektu, to zdejmujemy noge z gazu.
    chyba to nie zostało wykonane, bo nie widac aby sonda post-cat za katalizatorem ruszyła z napięciem do 0.8 v lub do zera..... obroty miały być 3000 i czas nie dłuzszy niz 4 minuty... ty zrobiłeś 6000 i czas trzymania obrotów 15 sekund.... diagnostyka to cięzki kawał chleba...

Podobne wątki

  1. [145] Błędy w Alfie 1.4 Boxer
    Utworzone przez jasiu 145 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 140
    Ostatni post / autor: 30-01-2014, 14:01
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-10-2013, 18:52
  3. błędy
    Utworzone przez groda w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-09-2012, 12:24
  4. Błędy??
    Utworzone przez sylwek9161 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-02-2011, 07:50
  5. [156] błędy w ECU - 1,8 TS
    Utworzone przez gord w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-12-2008, 11:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory