Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: [146] Przekladka 1.4 na 1.6bx

  1. #1
    lepper
    Gość

    Domyślnie [146] Przekladka 1.4 na 1.6bx

    Witam.
    Mam takie pytanie dzis obrocilo mi panewke w boxerku i wiem ze remont jest nieopłacalny.
    Czy da sie przelozyc silnik 1,6 w miejsce 1.4 co trzeba zmieniac lub przerabiac

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie Re: Przekladka 1.4 na 1.6bx

    Cytat Napisał lepper
    Witam.
    Mam takie pytanie dzis obrocilo mi panewke w boxerku i wiem ze remont jest nieopłacalny.
    Czy da sie przelozyc silnik 1,6 w miejsce 1.4 co trzeba zmieniac lub przerabiac
    dlaczego remont nieoplacalny?panewki i szlif walu to niewielka suma.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #3
    dav13
    Gość

    Domyślnie

    Jeśli już to ja bym się skłaniał do nowych panewek i jakiegos używanego w dobrym stanie wału. Szlif wału jest moim zdaniem średnim pomysłem, nie ma już tej wytrzymałości co nieszlifowany i może zdarzy się tak, że paru tysiącach znowu ci obróci panewki. Wał jest po wierzchu utwardzany a szlifowanie usuwa tą warstwę. Jeśli oprócz tych panewek i wału masz silnik w dobrym stanie to może lepiej go naprawiac niż kupowac inny z którym nie wiadomo do końca nigdy co i jak.
    Jeśli już się upierasz na wymianę silnika to raczej skłaniał bym się do tej samej pojemności jaką miałeś wcześniej. Miałem 33 z silnikiem 1.4 i myślałem wrzucic 1.7 16v. Sam silnik to bułka z masłem ale elektryka to już problem. Inny sterownik silnika, wiązki kabli, przepływomierz, nie wiem jak reszta przy 1.6 ale będzie tego sporo. Jeśli masz dużą wiedzę i cierpliwośc to możesz się za to zabrac jeśli nie to szczerze odradzam.

  4. #4
    lepper
    Gość

    Domyślnie

    z tego co wiem pierscienie rowniez poszly i nie jestem pewny ale cos z blokiem tez bylo

  5. #5
    dav13
    Gość

    Domyślnie

    Jeśli pierścienie poszły to i głowica itp. To jest diametralnie inna sytuacja niż panewki. Masz silnik 1.6 czy po prostu jak będziesz zmieniał to chcesz zmieni na większy? Moim zdaniem taka przekładka ma sens tylko wtedy jak masz silnik z cała instalacją, kompem i osprzętem którymi różnią się te silniki. Jeśli kupisz sam silnik to drugie tyle zapłacisz za inne elementy jak komp, wiązki. Jak kupisz z osprzętem i się na tym znasz jestem jak najbardziej za. Jeśli masz wątpliwości to jak jak już napisałem odradzam.

  6. #6
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał dav13
    Jeśli już to ja bym się skłaniał do nowych panewek i jakiegos używanego w dobrym stanie wału. Szlif wału jest moim zdaniem średnim pomysłem, nie ma już tej wytrzymałości co nieszlifowany i może zdarzy się tak, że paru tysiącach znowu ci obróci panewki. Wał jest po wierzchu utwardzany a szlifowanie usuwa tą warstwę. Jeśli oprócz tych panewek i wału masz silnik w dobrym stanie to może lepiej go naprawiac niż kupowac inny z którym nie wiadomo do końca nigdy co i jak.
    Jeśli już się upierasz na wymianę silnika to raczej skłaniał bym się do tej samej pojemności jaką miałeś wcześniej. Miałem 33 z silnikiem 1.4 i myślałem wrzucic 1.7 16v. Sam silnik to bułka z masłem ale elektryka to już problem. Inny sterownik silnika, wiązki kabli, przepływomierz, nie wiem jak reszta przy 1.6 ale będzie tego sporo. Jeśli masz dużą wiedzę i cierpliwośc to możesz się za to zabrac jeśli nie to szczerze odradzam.
    nowe panewki plus uzywany wal :shock: bez urazy ale to bzdura.temat tego utwardzania takze!wal nadaje sie do szlifu zarowno TS jak i BOXER!producent to przewiduje i sa nadwymiary naprawcze.co do kupna uzywanego silnika to moim zdaniem lepszy jest remont.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  7. #7
    lepper
    Gość

    Domyślnie

    A czy ten silnik by [pasowal? to jest z rocznika 98 a ja mam 96/97 nie wiem czy sie czyms roznia
    http://allegro.pl/item476645194_siln...cja_dowoz.html

  8. #8
    oran
    Gość

    Domyślnie

    Tak to ten sam. Niech ktoś jeszcze potwierdzi dla pewności.

  9. #9
    siwy144
    Gość

    Domyślnie

    silnik 1.4 nawet z Alfy 33 Ci pasował wystarczy zmienić elektryke i juz blok i głowice to samo.

  10. #10
    dav13
    Gość

    Domyślnie

    Wiem że producent przewiduje taka ewentualnośc jak szlifowanie wału panewki też są produkowane nadwymiarowe na szlif. Drugą sprawą jest wytrzymałośc tego wału po szlifie, która nie jest najlepsza. Moim zdaniem też lepszy jest remont przynajmniej wiesz co masz w silniku zrobione. Jakim cudem pękły ci pierścienie? Koledze któremu sprzedałem swoja 33 też obróciło panewkę, nawet jeździł jeszcze trochę czasu na obróconej i nic więcej się nie stało.

Podobne wątki

  1. [159] Przekladka fotela
    Utworzone przez porterneon w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-03-2014, 19:35
  2. [146] przekladka silnika 1.6
    Utworzone przez arek123 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 20-06-2013, 19:44
  3. Przekladka Silnika 156 SW 1.8 TS na 2.5 v6
    Utworzone przez Dashek w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-04-2013, 12:46
  4. [156] Przekladka
    Utworzone przez Lukasz1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-04-2008, 16:46
  5. Przekladka silnika z 1,8 na 2,0
    Utworzone przez Lukasz A. w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-04-2007, 16:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory