Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Dziwny problem z odpalaniem jtd 16v

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie Dziwny problem z odpalaniem jtd 16v

    Witam. Mam dosyć ciekawy problem z moją bellą jtd 16v 140KM. Za każdym razem gdy odpalam samochód trwa to za długo, zimny odpala troszkę szybciej, ale ciepły musi kręcić minimum 5s zeby odpalić, po odpaleniu zero dymu, szarpania falowania, nic. Jedynie co da się zauważyć to wzrost spalania bo na odcinku 10km poza miastem nie da sie zejść poniżej 8l jadąc jak emeryt. Na baku robie max 670km.... Dodam iż aku nowy, kręci sprawnei, na obrotomierzu w trakcie kręcenia jest 200obr/min. W sterowniku brak błędów. Korekcje wtryskiwaczy wyglądają średnio bo -> cyl 1: +1,48, cyl 2: +0,73, cyl 3 : - 2.18, cyl 4: -0.04, próba przelewowa pokazała dużo większawartośc na 1 cylindrze. Wszystko wskazywało by na wtryskiwacze, ale czy silnik pracował by równo, ciągnął w miarę i nie dymił ???? Wszystko zaczeło sie od 2 tygodniowego postoju auta..... jeśli ktoś coś podpowie będę wdzięczny

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Kiedys przerabialem podobny problem, ale w innym samochodzie, mechanik zalal mi jakis preparacik do czyszczenia wtryskow&pompy paliwa i kazal jezdzic, problem ustal

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    wlałem juz stp na max 10 l paliwa i drugi raz na pół baku i nic

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar redek83
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Raszyn
    Auto
    Inny
    Postów
    945

    Domyślnie

    Mogę się mylić ale mnie to wygląda na początek końca czujnika położenia wału.
    STOP CIOTOM DROGOWYM
    Było>> 166 2.4 JTD '99 >> GT 1.9 JTD '05 >> Jaguar X-Type 2.5 '03 >> Laguna 2 FL 1.9 DCI '05>>
    Jest>> Passat B6 2.0 TSI 200KM '07 ver. USA

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    zregenerowałem jeden wtryskiwacz, 360zł poszło a efektów poza lepszymi korekcjami nie ma. Auto może odrobine lepiej przyspiesza z dolnej partji obr. Spalanie takie samo sporawe, powrót w 4 os z nad morza, 600km z znacznymi prędkościami i spalanie wyszło 7 co nie jest znów jakąś tragedią biorąc pod uwage prędkość .... Ale wokoło domu dalej ponad 8.

    - - - Updated - - -

    Jeśli komuś by się przypomniało podczas odpalania alfy zerknąć na obrotomierz i zwrócić uwagę na obroty jakie pokazuje na rozruszniku.... tj, ile obrotów jest podczas kręcenia zanim zapali. U mnie pokazuje 200 albo i niecałe 200. Może poprostu rozrusznik się kończy bądź też aku i stąd problemy z paleniem... Po ruszeniu z miejsca w lusterku widzę czarny dym, ale w końcu to zimny diesel .... też wam zadymi na zimno ??
    Ostatnio edytowane przez milek_22 ; 11-07-2013 o 23:16

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    ile człowiek traci przez lenistwo.... Wystarczyło ponowić próbe przelewową i wszystko było by jasne.

    - - - Updated - - -

    Alfa pali a temat do zamknięcia

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar lukash
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16v 2006/AR 156 FL 1.9 JTD 8v 2003
    Postów
    499

    Domyślnie

    Cytat Napisał milek_22 Zobacz post
    ile człowiek traci przez lenistwo.... Wystarczyło ponowić próbe przelewową i wszystko było by jasne.

    - - - Updated - - -

    Alfa pali a temat do zamknięcia
    Jakieś szczegóły bo też mam podobny problem i planuję właśnie zrobić próbę przelwewową



    Jest:
    - Alfa Romeo 159 1.9 JTD 150 KM 2006 r

    Była:
    - Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 KM 2003 r
    - Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 KM 2001 r

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    wtrysk 1,2 i 3 mają po dwa króćce przelewowe a 4 tylko jeden. Zaślepiamy po 1 króćcu na 1, 2 i 3 wtryskiwaczu + zaślepiamy przewód odpływowy. Zakładamy na pozostałe niepozatykane króćce wtryskiwaczy 1,2,3 i 4 ciękie wężyki zakończone strzykawkami ( jeśli mają w czasie pomiaru wisieć na przewodach to trza by w nich zrobić dziurki u góry co by powietrze wychodziło) i wpierw przekręcamy kluczyk i patrzymy czy nic nie cieknie z przelewów. Jeśli pocieknie choć kropelka to wtryskiwacz puszcza na przelew i nadaje sie do regeneracji... Następnie odpalamy silnik i przyglądamy się jak napełniają się strzykawki. Tyle. Ten wtryskiwacz który przeleje najwięcej do strzykawek jest podejrzany, ale, wartało by go zamienić jeszcze z wtryskiwaczem który przelał np najmniej, żeby sprawdzić czy winny na pewno jest sam wtrysk czy może silnik.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar lukash
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16v 2006/AR 156 FL 1.9 JTD 8v 2003
    Postów
    499

    Domyślnie

    Cytat Napisał milek_22 Zobacz post
    ile człowiek traci przez lenistwo.... Wystarczyło ponowić próbe przelewową i wszystko było by jasne.
    Wiesz w zasadzie jak zrobić próbę przelewową to wiem bo już o tym sporo czytałem, tylko ciekawiło mnie to powyższe zdanie o ponowieniu próby przelewowej.
    Za pierwszym razem Ci nie wyszła?



    Jest:
    - Alfa Romeo 159 1.9 JTD 150 KM 2006 r

    Była:
    - Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 KM 2003 r
    - Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 KM 2001 r

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    wyszła. Ale pierwszy raz robiłem ją jakiś czas temu i pierwszy wtrysk wypadł najgorzej. A powodem problemów z paleniem był wtrysk 2 który puszczał wszystko na przelew i przy odpalaniu pompa nie była w stanie uzyskać ciśnienia w szynie bo szło w przelew.... Padł z Dnia na dzień, auto postało z tydzien i po postoju problem się pojawił i pozostał !

Podobne wątki

  1. Dziwny problem z odpalaniem
    Utworzone przez devisto w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-01-2012, 23:01
  2. Dziwny problem z odpalaniem
    Utworzone przez Vincento0 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-12-2011, 20:30
  3. problem z odpalaniem ale dziwny
    Utworzone przez madtoc w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-10-2011, 10:51
  4. dziwny problem z odpalaniem
    Utworzone przez ukryty w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 20-06-2011, 20:33
  5. JTD dziwny problem z odpalaniem przy -16 + rozwiązanie
    Utworzone przez kozi_Lukasz w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-12-2010, 15:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory