Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Zapytanie o sonde lambde 147 1.6 105KM

  1. #1
    tomek89
    Gość

    Domyślnie Zapytanie o sonde lambde 147 1.6 105KM

    Panowie,

    Alfa 147 2003 1.6 105KM + LPG.

    Na desce wywaliło kontrolke check engine, podłączyłem pod kompa, oto błędy:

    P0420 - Catalytic Converter
    P0130 - Lambda 1 signal above catalyster

    Na forum jest trochę tematów na ten temat, każdy radził aby zmierzyć wyniki sond.
    Napięcie mierzone na postoju, odpalony silnik:

    lambda przed kat. - faluje od 0,069V - 0,7V
    lambda za kat. - faluje 0,39V-0,6V

    Czy te wyniki są prawidłowe?

    Auto jest trochę zamulone. Druga sonda wymieniana była ok 2 tygodni temu.
    Po przejechaniu ok 15-20 km (wcześniej wszystko jest prawidłowo) przy dojeżdżaniu do świateł obroty spadają bardzo nisko - do poziomu 500-600/min - na desce pojawia się kontrolka smarowania. Gdy podniosę obroty pedałem gazu do 900-1000/min kontrolka gaśnie.

    Nie wiem czy te tematy są powiązane, ale może ktoś z Was miał podobny przypadek?
    Może oba błędy są związane z przepływomierzem?

    Pomocy...

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    Citroen C5 Tourer 2.0HDi
    Postów
    234

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomek89 Zobacz post
    lambda przed kat. - faluje od 0,069V - 0,7V
    lambda za kat. - faluje 0,39V-0,6V
    teoretycznie wszystko jest ok chociaż sonda za katem powinna stać na poziomie 0,5V ale +/- 0,1V nie powinno robić dużej różnicy

    Cytat Napisał tomek89 Zobacz post
    Auto jest trochę zamulone. ........obroty spadają bardzo nisko - do poziomu 500-600/min - na desce pojawia się kontrolka smarowania
    na początek do weryfikacji kable i świece bo nic nie pisałeś na ten temat a to może mieć duży wpływ na "jakość" spalin i pracę katalizatora a co za tym idzie odczyt z sond

  3. #3
    tomek89
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał jendras Zobacz post
    na początek do weryfikacji kable i świece bo nic nie pisałeś na ten temat a to może mieć duży wpływ na "jakość" spalin i pracę katalizatora a co za tym idzie odczyt z sond
    Świece wymieniane w maju. Przewody są ok, nie ma żadnego przebicia.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 ECO / Seat Toledo II
    Postów
    88

    Domyślnie

    Odepnij przepływkę na chwilę i sprawdź...

    Sondę za katem ignoruj - 2 sonda na nic nie wpływa w naszych silnikach, ma jedynie funkcję informacyjną - że katalizator niby nie działa i niby nie jesteś ekologiczny. Świeci i wkurza tylko. W sumie, to co katalizator ma dopalać przy jeździe na LPG?? .....

    Obroty na Pb też szaleją, czy tylko na LPG? Jeśli na PB jest w porządku to skontroluj instalację LPG u jakiegoś porządnego gazownika. Jeśli jest źle ustawiona to nic dziwnego, że silnik świruje.
    Zawsze, w celu wykluczenia uszkodzenia sondy przed katem możesz je zamienić miejscami. Będzie krzyczał, że błąd katalizatora, ale jeśli silnik będzie pracował normalnie to winowajcą będzie uszkodzona sonda przed katalizatorem.
    Ostatnio edytowane przez redbad_1 ; 08-07-2013 o 08:04

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    Citroen C5 Tourer 2.0HDi
    Postów
    234

    Domyślnie

    z tą zamianą sond bym nie szalał bo są różne i nie są zamienne

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 ECO / Seat Toledo II
    Postów
    88

    Domyślnie

    Sondy mają taką samą charakterystykę, różnią się tylko długością kabla.

  7. #7
    tomek89
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał redbad_1 Zobacz post
    Odepnij przepływkę na chwilę i sprawdź...

    Sondę za katem ignoruj - 2 sonda na nic nie wpływa w naszych silnikach, ma jedynie funkcję informacyjną - że katalizator niby nie działa i niby nie jesteś ekologiczny. Świeci i wkurza tylko. W sumie, to co katalizator ma dopalać przy jeździe na LPG?? .....

    Obroty na Pb też szaleją, czy tylko na LPG? Jeśli na PB jest w porządku to skontroluj instalację LPG u jakiegoś porządnego gazownika. Jeśli jest źle ustawiona to nic dziwnego, że silnik świruje.
    Zawsze, w celu wykluczenia uszkodzenia sondy przed katem możesz je zamienić miejscami. Będzie krzyczał, że błąd katalizatora, ale jeśli silnik będzie pracował normalnie to winowajcą będzie uszkodzona sonda przed katalizatorem.
    Sytuacja i na LPG i na PB. Wpadłem na pomysł wizyty u gazownika zaraz po pojawieniu się niskich obrotów - sprawdził, niby wszystko ok.
    Przepływomierz odpinałem - auto wariowała, muliło, szarpało, zaraz wywaliło błąd - wnioskuje w takim razie, że przepływomierz będzie sprawny?

Podobne wątki

  1. Zapytanie o przepływkę Alfa 156 1.9jtd 105km
    Utworzone przez Michal74 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-03-2015, 19:22
  2. JAK PODŁĄCZYĆ SONDE???
    Utworzone przez Miki w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-09-2007, 11:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory