Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: 3.0 V6 grzeje sie

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    dolnyśląsk
    Auto
    Alfa Crosswagon
    Postów
    83

    Domyślnie 3.0 V6 grzeje sie

    Witam Forumowiczów!

    Mam problem z moją 166. Auto przy nieco szybszej (ponad 120 km/h) jeździe grzeje się. temperatura wzrasta do 120stC a czasem więcej. Jest to niezależne czy jadę z klimą czy bez. Jeżeli na dworze jest powyżej 20 stC to grzeje sie szybciej, można by rzec - bardziej agresywnie łapie wysoką temperaturę. Idąc za radami z forum wymieniłem termostat ( i tak był walnięty, cały czas otwarty), ostatnio wymieniłem chłodnicę i nic. Skłonny jestem stwierdzić, że chłodnica była OK. Problem nie zniknął. Pompa teoretycznie pompuje - płyn w zbiorniczku się przelewa.
    Auto normalnie się nagrzewa. Jak jadę tempem spacerowym (90 - 100 kh/h) to temperaturę trzyma równiutko 90 stC. Niezależnie czy z klimą czy bez. Jak tylko przyspieszę czy to na dwupasmówce czy wyprzedzając kilka aut momentalnie rośnie do kolejnej kreski a czasem dochodzi do czerwonej ( nie tej ze 130). Wkurza mnie to już bardzo zwłąszcza, że planuję wyjazd na wakacjie i zlocik ForzaItalia.
    A tak na poważnie to pewnie pozostało wymienić pompę wody (koniecznie z metalowym wirnikiem)???
    Przeglądając dziś jeszcze forum gdzieś doszukałem sie infoo odpowietrzaniu. W sumie jak napełniałem ukłąd to tylko odpowietrzałem przy chłodnicy. O rurce z odpowietrznikiem z tyłu silnika nie miałem pojęcia.
    Ale układ chyba się by już odpowietrzył. zrobiłem jakieś 200 km.
    Co szanowne grono radzi w tej sytuacji?

    Pozdrawiam!
    Paweł Betka
    ex Alfasud
    ex Alfasud Spint
    ex AR 75
    ex AR 155
    obecnie 166 3.0 V6 24v Super
    jest: Alfa Crosswagon, Volvo S80 Rdesign
    była: Alfasud Ti 1.3, Alfasud Sprint QV 1.5, Alfa 75 2.0, Alfa 155 1.8 TS 8V,
    Alfa 166 3.0 V6 24v Super, Alfa 147 1.6 TS, Lancia Lybra 1.6, Fiat Ulysse,
    auta zastępcze: 159 2.4 JTDm Q4 Ti, GT 2.0 JTS
    były: 164 3.0 V6, 164 3.0 V6 Super, 156 1.9 JTD, 147 1.6 TS, 147 2.0 Ti

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pawel_B Zobacz post
    A tak na poważnie to pewnie pozostało wymienić pompę wody (koniecznie z metalowym wirnikiem)???
    Właśnie to...
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    na 100% pompa wody, przy dużych obrotach silnika pompa staje w miejscu, bo ma urwany wirnik, na mniejszych obrotach pompuje normalnie
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    dolnyśląsk
    Auto
    Alfa Crosswagon
    Postów
    83

    Domyślnie

    Witam o poranku!

    Czyli kupić zestaw pompa wody, pasek rozrządu, napinacze. Ile to może kosztować? Czy jest możliwość aby wymienić to samemu? (niejedno auto miałem i niejedną rzecz przy nich robiłem więc pojęcie mam). ZTCW będę potrzebował blokad rozrządu? Dedykowane do tego silnika?
    Pzdr!
    jest: Alfa Crosswagon, Volvo S80 Rdesign
    była: Alfasud Ti 1.3, Alfasud Sprint QV 1.5, Alfa 75 2.0, Alfa 155 1.8 TS 8V,
    Alfa 166 3.0 V6 24v Super, Alfa 147 1.6 TS, Lancia Lybra 1.6, Fiat Ulysse,
    auta zastępcze: 159 2.4 JTDm Q4 Ti, GT 2.0 JTS
    były: 164 3.0 V6, 164 3.0 V6 Super, 156 1.9 JTD, 147 1.6 TS, 147 2.0 Ti

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Witam, blokady raczej konieczne (możesz wypożyczyć od kolegów z forum bo kosztują z 500 zł - a co tydzień nie będziesz zakładał przecież ), jak masz pojęcie to zrobisz. Pompa jest napędzana pakiem wielorowkowym, ale żeby ją wyjąć trzeba pasek rozrządu zdjąć chyba. Nie pamietam już. A ceny różne

  6. #6
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Do wymiany pompy wody nie jest konieczne ruszanie rozrządu.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pawel_B Zobacz post
    Witam o poranku!

    Czyli kupić zestaw pompa wody, pasek rozrządu, napinacze. Ile to może kosztować? Czy jest możliwość aby wymienić to samemu? (niejedno auto miałem i niejedną rzecz przy nich robiłem więc pojęcie mam). ZTCW będę potrzebował blokad rozrządu? Dedykowane do tego silnika?
    Pzdr!
    Skąd jesteś dokładnie, jak coś to mam ori blokady do V6 24V na wypożyczenie

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał feecle Zobacz post
    Do wymiany pompy wody nie jest konieczne ruszanie rozrządu.
    Jesteś pewien, że da się wytargać pompę bez demontażu rozrządu, mógłbyś w skrócie opisać postępowanie??
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał feecle Zobacz post
    Do wymiany pompy wody nie jest konieczne ruszanie rozrządu.
    Nawet jej nie odkręcisz "bez ruszania rozrządu" o wyjęciu nie wspomnę.


    Cytat Napisał Pawel_B Zobacz post
    Ile to może kosztować?
    Około 1000zł komplet, do wymiany WIELCE WSKAZANE blokady oraz zegar do ustawienia gmp pierwszego tłoka, tylko tak da się zrobić jak należy.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    dolnyśląsk
    Auto
    Alfa Crosswagon
    Postów
    83

    Domyślnie

    mieszkam w Bierutowie. Miasto i gmina parę kilometrów za oleśnicą.
    Jeżeli jest możliwość pożyczenia to chętnie skożystam.
    Do pompy i rozrządu będę sie zabierał myślę tak do połowy sierpnia.
    Ceny tych maneli do najniższych nie należą i Alfa musi się ustawić w kolejce po pieniążki.

    Tymczasem też podepnę się pod pytanie jak wymienić pompę bez rozpinania rozrządu.
    ZTCP w 164 3.0 12v brata rozpinaliśmy rozrząd aby wymienić pompę. A w 24v jest trochę mniej miejsca.
    Chyba, że jest potrzebny do tego klucz typu A_96712358926345912 i bez niego się nie da (tak jak do jednej wrednej śruby przy rozruszniku w V6)
    jest: Alfa Crosswagon, Volvo S80 Rdesign
    była: Alfasud Ti 1.3, Alfasud Sprint QV 1.5, Alfa 75 2.0, Alfa 155 1.8 TS 8V,
    Alfa 166 3.0 V6 24v Super, Alfa 147 1.6 TS, Lancia Lybra 1.6, Fiat Ulysse,
    auta zastępcze: 159 2.4 JTDm Q4 Ti, GT 2.0 JTS
    były: 164 3.0 V6, 164 3.0 V6 Super, 156 1.9 JTD, 147 1.6 TS, 147 2.0 Ti

  10. #10
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Jestem na bieżąco po wymianie rozrządu, więc pamiętam ceny (z dużymi zniżkami):
    - pompa Bugatti 240zł / Magneti Marelli 140zł (obie mają metalowy wirnik)
    - rolki po 140zł każda (x2) (INA)
    - napinacz 240zł (INA)
    - pasek 100zł (Gates)
    Do tego doszły rolki i pasek zewnętrzny, ale już nie pamiętam ile (dużo mniej niż powyższe).
    Za robociznę (ori blokady) dałem 600zł netto (Poznań).

    Z tego co wiem, to pompy nie wymienisz bez ruszania rozrządu. Jeżeli ogarniasz takie tematy i nie przerażają cię 4 wałki, to możesz samemu próbować. Pamiętaj, żeby po założeniu paska zluźnić koła i wyrównać naciąg paska przed finalnym skręceniem
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


Podobne wątki

  1. [146] 146 2.0 grzeje się
    Utworzone przez zbaqany w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 06-08-2014, 23:10
  2. Grzeje się 2.4 JTD
    Utworzone przez Andrzej_ w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-08-2013, 18:36
  3. TS się grzeje?
    Utworzone przez KornelPL w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 25-04-2013, 21:08
  4. 3.0 V6 grzeje sie
    Utworzone przez seba185 w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 22-01-2012, 00:19
  5. Grzeje sie :/
    Utworzone przez SD_GOLAN w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 26-03-2007, 19:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory