Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Problem ze śrubami zawieszenia tył

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Szamotuły
    Auto
    166 2.4 jtd 2002
    Postów
    231

    Domyślnie Problem ze śrubami zawieszenia tył

    Witam, jakieś rady? sposób ? na odkręcenie śrub zawieszenia tylnego- chodzi mi o kompletnie wszystkie śruby. przeglądałem tutoriale z działu zrób to sam i aż dziwię się, że koledzy nie mieli problemu z odkręceniem i wymiana np. tulei na tylnym dolnym wahaczu zajmowała góra 2h na stronę... wczoraj wieczorem spryskałem wszystko penetratorem i wyczyściłem z rdzy i brudu a śrub i nakrętek nie mogę ruszyć ( udało się tylko odkręcić śrubę od pionowego drążka "Z" i drążka regulacji zbieżności... z innymi mam totalny problem, chciałem to zrobić sam ale obawiam się, że będę musiał oddać auto do mechanika. zapraszam do dyskusji i podsuwania pomysłów...

    czy naprężenia na zwieszeniu mogą generować takie problemy, że nie mogę ruszyć śrub ? czy moja wyobraźnia w złym kierunku idzie ? znalazłem przynajmniej 2 tematy, w których koledzy tobili to z poziomu podłogi w garażu, niestety nie mam kanału ale dupka dość wysoko stoi...

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar alfik147
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    krakow
    Auto
    pierwsza to 147 105 jts.Alfa romeo GT 1.9 150KM
    Postów
    87

    Domyślnie

    Czasami wystarczy delikatnie podgrzać śruby,ale raczej mało kto ma w swoim garażu palnik hehehehhe,jakiś czas temu byłem w warsztacie i też męczyli się ze śrubami i w końcu delikatnie podgrzali palniki i posżło już z z górki

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    Nawet jak nigdy nie ruszane to wszystkie oprocz tej dlugiej co idzie przez dolny wahacz powinny puscic. Dobre nasadki grzechotka i do dziela. Przy tej dolnej pewnie bedziesz musial ciac nakretke, ona jest przyspawana do tej blaszki na dwie 13.

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Szamotuły
    Auto
    166 2.4 jtd 2002
    Postów
    231

    Domyślnie

    powinny a nie chcą... nakrętka na długiej dolnej śrubie jest przyspawana ? nie zauważyłem tam spawów...

    - - - Updated - - -

    mam taką lut-lampę propan butan, trochę to znaczy? aż będzie czerwone ? a podgrzewać samą śrubę czy raczej materiał w którym ona jest ?


    Cytat Napisał alfik147 Zobacz post
    Czasami wystarczy delikatnie podgrzać śruby,ale raczej mało kto ma w swoim garażu palnik hehehehhe,jakiś czas temu byłem w warsztacie i też męczyli się ze śrubami i w końcu delikatnie podgrzali palniki i posżło już z z górki

    Dobra, mam inny pomysł... odkręcam gniazdo od mocowania dolnego wahacza na długim ramieniu, odkręcam śruby trzymające belkę 4 sztuki i odkręcam mocowanie amortyzatora od zwrotnicy, czy wyjdzie wtedy wszystko ładnie pięknie ?
    Ostatnio edytowane przez skladak ; 15-07-2013 o 16:56

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Wszystkie nakrętki tam sa zgrzane. Wykręca się tylko śruby. Nasadka, sztywna rączka, do tego przedłużka z rurki i pójdzie. U mnie też się stawiało i poszło sposobem jak wyżej.

    Wysyłane z mojego MB526 za pomocą Tapatalk 2
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar dawidmk7
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    166 2.5 V6 Distinctive 00r.
    Postów
    567

    Domyślnie

    na każdą śrubę jest sposób. Prędzej czy później musi puścić.

    Cytat Napisał skladak Zobacz post
    Dobra, mam inny pomysł... odkręcam gniazdo od mocowania dolnego wahacza na długim ramieniu, odkręcam śruby trzymające belkę 4 sztuki i odkręcam mocowanie amortyzatora od zwrotnicy, czy wyjdzie wtedy wszystko ładnie pięknie ?
    jak odkręcisz wyżej wymienione to tak, wymontujesz całe zawieszenie tylne. Ale to i tak nie załatwia problemu bo i tak będziesz musiał odkręcić resztę by chociażby wziąć wahacz na prasę. Sądze, że łatwiej będzie te śruby które nie chcą puścić po prosto podgrzać palnikiem jak koledzy pisali. Ja miałem problem z śrubami belki bo są na klucz 15 (jak dla mnie za mały przy takich siłach) i niestety się obrabiały przy próbie odkręcenia. Bez dospawania nasdek się nie obeszło. Podsumowując przeczyść wszystkie śruby szczotką drucianą, podgrzej, weź dobrą grzechotkę na nią załóż kawałek rurki i musi ruszyć

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Szamotuły
    Auto
    166 2.4 jtd 2002
    Postów
    231

    Domyślnie

    śruby belki puściły bez problemu mam już wszystko zrzucone i poodkręcane, dziś jadę na prasę

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 22-09-2015, 13:00
  2. Podstawa dźwigni hamulca ręcznego, problem ze śrubami
    Utworzone przez burton w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-08-2014, 09:50
  3. Problem z pochyleniem kół po obniżeniu zawieszenia
    Utworzone przez destikero w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 23-08-2010, 22:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory