Strona 1 z 8 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 77

Temat: 147 Co w Niej piszczy - TYPOWE USTERKI

  1. #1
    BOCZEK
    Gość

    Domyślnie 147 Co w Niej piszczy - TYPOWE USTERKI

    Dzień dobry.

    Wszystko co wiem o Alfach, wiem ze słuchu, bo żaden znajmy nigdy nie miał, taxówkarz ostatnio dośc dobrze opowiadał o 156, mówił ze auto daje mu zarobić.

    Zamierzam kupić sobie jakieś auto, nie mam zamiaru wydawać na nie jakiś dużych pieniędzy, max 10 tysi.

    Obecnie mam fiata bravo z dobrym silnikiem 1,6 16v, jeżdżę nim od 7 lat.

    Myślę nad zakupem 147 też z silnikiem 1,6, oczywiście benzyna bez gazu. Większe pojemności z gazem. Jestem w stanie zaakceptować spalanie do 9litrów w mieście. Diesel odpada, z oczywistych względów (kończy się tam gdzie benzyna się zaczyna).

    *****
    Czytałem o zawieszeniu, ze padają w 147 i trzeba je remontować dość czesto....i ze zawsze są jakieś stuki puki. Przy zakupie auta stan Zawieszenie będzie można ocenić, jakiego wkładu pracy wymaga, więc tym się nie przejmuje. Ale bym chciał wiedzieć jak często padają, we fiacie wymianami wahacz (bo nei da rady samego sworznia i elementów elastycznych) co średnia 3 sezony - opona profil 55.. Troche mnie martwi te wielowachaczowe, bo każdy element to kolejne złotówki. Nie zamierzam tym autem wozic lodówek czy pralek. Ale moje miasto nie ma zbyt wielu równych dróg.

    *****
    Silnik. Co to za silniki są, czy ten 1.6 105KM, to jest ten sam co w moim fiacie?
    Czy jednosta 105 km też ma dwie swiece na cylinder? Bo rozumiem ze wersja 12
    ma dwie. Po co jest ta druga siweca?
    Bardziej zainteresowany jestem jednostką 120konna, też bym chciał coś o niej się dowiedzieć.
    Swiece? Jak? tzn... na allegro są zestawy 8 swiec już od 100 ale czytałem ze muszą być oryginalne a te kosztują nawet i po 500...
    Wariator, to jest to urządzenie od przestawiania wałka rozrządu. Ile kosztuje naprawa całego wariatora, czy w początkowej fazie psucia się wystarczy wymienić tylko elektrozawór. Jak to wygląda.
    Przepływomierzem sie nie intersuje, bo to nie drogie jest, tak samo silnik krokowy groszowe sprawy.
    Ile kosztuje wymiana rozzrądu, za fiata, razem z pompa wody, paskami rolkami i czymś jeszcze to było 700złotych
    Ile oleju może brak taki silnik 120KM, czytałem ze te 2,0 mogą brać nawet i LITR oleju na 1000km, bo tak jest silnik spasowany, to prawda co czytałem?
    I co do silnika, też słyszałem ze często padają pokrywy głowic...
    Silnik 2.0 też wchodzi w zasadzie w rachubę, ale musiał bym go zagazować...

    *****
    A co z Resztą?
    No właśnie co z resztą?
    Bo pompy wspomagania, paliwa, chłodnice...i tym podobny osprzęt jest użytkowany do końca, i tutaj pewnie nie ma reguły czy reno czy folvo, czy inny flkswagen. Czyli tematu nie ma co poruszać.
    Ale
    Jest Ale
    Ale na co zwróć uwagę, na coś co może odrazu zdyskwalifikować auto, Coś co się dziać nie powinno, Może są jakieś myki z elektryką, ze jak szyba nie działa, to znaczy ze coś tam innego też nie zadziała.

    p.s. Seslespeed, odpada. Chociaż jak bym znalazł dobry egzemplarz i by się z tym speedem nic nie działa, to bym go wzioł pod uwagę.

    Myślałem też o toyocie celice, pugu 206 1.6, reno lagunie 2.0 z gazem, i 520i też z gazem.


    Wszelkie opinie z chęcia poczytam. Dziękuję za uwagę. Ide czytać Forum dalej, pewnie się dowiem czegoś jeszcze.
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Alfa 147 to jeden z największych bubli na rynku. Silnik jet do dupy (105 koni jest i tak chyba najlepszy z TS-ów), osprzęt silnika do dupy, zawieszenie do dupy. Od czasu do czasu elektryka nawali...
    I nie daj nabrać na teksty w stylu "golfy też się psują". Owszem. Psują się, ale nie przez cały okres użytkowania...

    Spalanie wszystkich TS-ów 16V jest podobne, tzn. jest wysokie. Po co dwie świece? Podobno, żeby mniej auto paliło i miało lepszego kopa! 1.6 nie chce jeździć i pali jak smok.

    - - - Updated - - -

    Co to znaczy, że padają pokrywy głowic??
    2.0 najbardziej się psuje, jest najdroższy w eksploatacji (wariator, dodatkowy pasek do wałków balansujących). No ale całkiem fajnie jeździ.

    Zawieszenie niektórzy robią co KILKA tysięcy km (tanie zamienniki).

    Najczęstsze awarie TS-ów 16V:
    - przekręcona panewka = remont kapitalny silnika,
    - zerwany pasek rozrządu = remont kapitalny silnika,
    - padnięty wariat = - kilka stów,
    - padające czujniki, sondy, przepływki, termostaty,
    - w 2.0 potrafią się wałki rozrządu wytrzeć.

    Do tego wymiana świec i kabli, rozrząd + wariat = pakiet startowy = odcięcie prądu, gazu, wody w chałupie

    - - - Updated - - -

    Teraz poczekaj na kogoś kto ma alfę od miesiąca, jest alfaholikiem i powie, że alfy się nie psują a golfy tak

  3. #3
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Ta a świstak siedzi i zawija..
    Że wam się chce takie brednie wypisywać.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    "Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży."

    Co jest brednią?

  5. #5
    myszoskoczek
    Gość

    Domyślnie

    Wiadomo, każdy swoje chwali, ale cena nie wzięła się znikąd. Jeśli 147/156 ma w całej Europie kiepską opinie i niską cenę to raczej nie świadczy o niezawodności jak u japońców z lat 90

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Nawet japońscy przestali juz produkować trwałe konstrukcje bo z punktu w

    Wysłane z mojego MB525 za pomocą Tapatalk
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Widzenia gospodarczego się to nie opłaca, albo kupujesz konkretny egzemplarz odpowiednio droższy nie bez powodu albo okazję cenowa i pakiet startowy. Czysty marketing psuje się to co producent zaplanuje

    Wysłane z mojego MB525 za pomocą Tapatalk
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    No to w alfie 147 psuje się wszystko Nawet znaczki blakną...

  9. #9
    myszoskoczek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał darek2116 Zobacz post
    Nawet japońscy przestali juz produkować trwałe konstrukcje bo z punktu w

    Wysłane z mojego MB525 za pomocą Tapatalk
    Ale mówimy o aucie z przełomu wieku, to co teraz jest to inna bajka.

    Nie mówię, że 159 to kiepskie auto, ale 147/156 to an pewno nie są niezawodne auta, które zostały skrzywdzone rpzez opinię zakompleksionych polaczków

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar szkodnik
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Radom,okolice
    Auto
    była 156:)jest GT Q2
    Postów
    1,551

    Domyślnie

    myszoskoczek nadal niepodszkolił sie kiedys brednie napisałes i dalej piszesz nieznając alfy)juz kiedys z 2.4 jtd zrobiłes ze to v6)mam ponad 5 lat 156 i nastepna tez alfa bedziewedług mnie paski strzelają rorządu jak naiwni wymieniają co 100 tysa wymienia sie 50,60 tys max,w tsie poziom oleju zawsze pod max musi byc.zawieszenie górne na trw a dolne zamienik i spokojnie 50 tys spokoju.wiadomo audi mercedes psują sie itpalfy tez jak trupa sie kupi to niestety psuc sie bedzieale zadbana alfa i jak sie dba to pojezdzi ja z bravy 1.6 przesiadłem sie na 156 i na pluswedług mniw pozatym 50 koni wiecejteraz szukam gt i napewno marki niezmienie

Podobne wątki

  1. Typowe przywitanie, bez fajerwerków.
    Utworzone przez Kacperrro w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-08-2014, 20:32
  2. Coś tam piszczy i piszczy w lewym kole.
    Utworzone przez pafcio w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 31-03-2014, 05:03
  3. TYPOWE USTERKI TS-a
    Utworzone przez nelo89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 30-11-2012, 21:06
  4. [145] Typowe usterki naszych Alf
    Utworzone przez Rzmudzior w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-08-2012, 22:02
  5. znow licze na wasza pomoc 2 typowe tematy
    Utworzone przez borsukmax w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-04-2009, 18:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory