Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Amortyzatory - wymiana tylko tyłu - czy to ma sens?

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar barat
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Czerniejewo/Września/Gniezno i czasem Konin
    Auto
    Była [A147 1.9JTD 115KM], jest [E39 530i 231KM]
    Postów
    402

    Domyślnie Amortyzatory - wymiana tylko tyłu - czy to ma sens?

    Cześć,

    Na podczas przeglądu wyszło mi, że stan amorków jest następujący:

    Lewy Prawy
    Przód 60% (amplituda 36mm) 59%(amplituda 37mm)
    Tył 49%(amplituda 73mm) 64%(amplituda 51mm)

    Zdaję sobie sprawę, że te badania są mocno poglądowe, ale ... z tyłu i tak spora różnica.
    Nie przejmowałbym się tym zbytnio gdyby nie to, że niedługo Alf ma przewieźć do Chorwacji 4 dorosłe osoby + bagaże na 10 dni (w tym bagażnik na dachu).

    Zastanawiam się więc, czy nie wymienić tylko tyłu (amorki+sprężyny) a przód zostawić na "kiedyś tam".
    Czy to dobry pomysł? Nie będzie zbyt dużej różnicy przód<->tył? A może to nie ma znaczenia?
    Po prostu nie chcę, by auto za bardzo siadło (jak woziłem soki/wody/alk na własne wesele to przy 300kg z tyłu, ze złożonymi siedzeniami miałem na prawdę niezłe obniżenie).

    Jakby na to nie patrzeć zrobienie tylko tyłu to jakieś 400zł oszczędności na samych częściach ... do tego robocizna ...

    Wymieniam też przeguby z przodu - robi to jakąś różnicę dla robocizny a amorki/sprężyny z przodu?

    Jakie jest Wasze zdanie? Przy tym stanie amorków wcale się nie przejmować? Czy tylko tył? A może jednak całość trzeba?
    @ Mój ALF

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Z tyłu masz dużą różnicę w amplitudzie.
    Może amory masz dobre a tylko różne ciśnienie w oponach.
    Moja Bella

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar barat
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Czerniejewo/Września/Gniezno i czasem Konin
    Auto
    Była [A147 1.9JTD 115KM], jest [E39 530i 231KM]
    Postów
    402

    Domyślnie

    W oponach ciśnienie to samo, a różnica w sprawności amorków z tyłu to chyba też fakt. Jak równomiernie obciążyłem auto, to lewa strona usiadła bardziej.
    Zastanawiam się dla tego, czy nówki z tyłu i "stare" z przodu to dobry pomysł.
    Pomijając koszt części (pewnie z 1000zł za komplet amo+sprężyny i jeszcze XXX? za wymianę)

    Z drugiej strony ... max co znajdzie się w aucie "z tyłu" to będzie 2 pasażerów (czyli pewnie ze 130KG) i część bagaży (czyli zapewne 20-25kg wliczając, że bagażnik dachowy rozkłada się między przód i tył) ... może po prostu się nie przejmować i do Chorwacji dojadę?
    Ostatnio edytowane przez barat ; 01-08-2013 o 07:36
    @ Mój ALF

  4. #4
    Użytkownik Ogier Avatar kompot
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GT 1.9JTD Q2
    Postów
    193

    Domyślnie

    Cytat Napisał barat Zobacz post
    W oponach ciśnienie to samo, a różnica w sprawności amorków z tyłu to chyba też fakt. Jak równomiernie obciążyłem auto, to lewa strona usiadła bardziej.
    Autosugestia. Obniżenie wynika ze sprężyny, amortyzator tylko tłumi. Mówiąc w najprostszy sposób to co sprężyna robi ugięciu (przeciwstawia się dużemu obniżeniu) to samo amortyzator robi predkości tego ugięcia (przy nagłym obniżeniu będzie stawiał opór, a przy powolnym w ogóle). Także amor na ugięcie końcowe wpływu nie ma.

    Cytat Napisał barat Zobacz post
    może po prostu się nie przejmować i do Chorwacji dojadę?
    Tego Ci nikt o zdrowych zmysłach nie powie. Poci się ten amor?
    Zależnie od kondycji finansowej i tego ile może Cię to czasu pieniędzy i stresu kosztować na miejscu/w trasie. Sprężyn nie wymienia się jednocześnie z amortyzatorami jeśli nie ma takiej potrzeby - nie są przerdewiałe, nie mają pęknięć i tak dalej.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar barat
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Czerniejewo/Września/Gniezno i czasem Konin
    Auto
    Była [A147 1.9JTD 115KM], jest [E39 530i 231KM]
    Postów
    402

    Domyślnie

    W takim razie oddam tylko na przeguby i poproszę, by sprawdzili które sprężyny/amorki (w zasadzie amorki trzeba parami stąd moje pytanie czy 60% przód i nówki tył to dobry pomysł) są do wymiany i ewentualnie dał znać to części zamówię na jego adres (no chyba, że sam będzie to miał w sensownej cenie).
    Jeśli piszesz, że sprężyny to ugięcie auta (w sumie to logiczne) to możliwe, że to przez sprężynę są takie amplitudy, a same amorki jeszcze ok ...

    Mechanik może to jakoś "tanio" sprawdzić (bo jak trzeba to wyjąć to i tak robocizna ta sama) ...

    Swoją drogą ile średnio może kosztować robocizna za wymianę obu przegubów oraz ile za wymianę amorków/sprężyn?
    Ostatnio edytowane przez barat ; 01-08-2013 o 09:56
    @ Mój ALF

  6. #6
    Użytkownik Ogier Avatar kompot
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GT 1.9JTD Q2
    Postów
    193

    Domyślnie

    Cytat Napisał barat Zobacz post
    Jeśli piszesz, że sprężyny to ugięcie auta (w sumie to logiczne) to możliwe, że to przez sprężynę są takie amplitudy, a same amorki jeszcze ok ...
    Nie do końca tak jak mówisz. Przy słabym tłumieniu koło zdąży przemieścić się na dużą odległość, bo nic nie przeciwdziała temu ruchowi, przy dużym tłumieniu jest odwrotnie. Spręzyny bardzo rzadko kwalifikują się do wymiany.

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał barat Zobacz post
    poproszę, by sprawdzili które sprężyny
    Zrób to.
    Gdybym w garażu koło auta (Renault) nie znalazł pół zwoju sprężyny to pewnie bym się nawet nie domyślił że jedną mam sportową obniżoną.
    Moja Bella

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar micorl
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Siewierz/Mierzęcice
    Auto
    147 FL JTDM 16v TI Q2 - była,159SW JTDM 16v TI - była,A147 FL 1.6 T.S, Giulietta JTDM 2.0
    Postów
    852

    Domyślnie

    Co do sprawności amortyzatorów...Wynik na poziomie 60% to jest bardzo dobry parametr, ponieważ nówka amorek po zamontowaniu i sprawdzeniu na szarpakach ma w okolicach 70 %. Nigdy nie pokaże 100% pomimo tego, że jest nowy.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar barat
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Czerniejewo/Września/Gniezno i czasem Konin
    Auto
    Była [A147 1.9JTD 115KM], jest [E39 530i 231KM]
    Postów
    402

    Domyślnie

    Wiem, wiem - bardziej zastanawia mnie różnica między lewym a prawym z tyłu ... i to, czy jak na tył założyłbym nówki nie powodowałoby nad/podsterowności z amorkami z przodu (nie wymienianymi).
    Nic - jutro się dowiem ... dam mechanikowi wydruk z diagnostyki i niech zerknie. Może nie będzie źle ...
    @ Mój ALF

  10. #10
    Użytkownik Ogier Avatar kompot
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GT 1.9JTD Q2
    Postów
    193

    Domyślnie

    Cytat Napisał micorl Zobacz post
    Co do sprawności amortyzatorów...Wynik na poziomie 60% to jest bardzo dobry parametr, ponieważ nówka amorek po zamontowaniu i sprawdzeniu na szarpakach ma w okolicach 70 %. Nigdy nie pokaże 100% pomimo tego, że jest nowy.
    To już zalezy od modelu auta. Miałem 10 letnie amory, które przekroczyły 70 %, a niektóre nowe auta mają po 60%. Badanie jest totalnie niemiarodajne.

Podobne wątki

  1. Samodzielna wymiana zawieszenia - możliwość i sens
    Utworzone przez mmax88 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-08-2013, 16:54
  2. [145] Amortyzatory sportowe tylko z tyłu a z przodu seria ?
    Utworzone przez ADI_BoXER w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-08-2012, 18:16
  3. Jak wymienić amortyzatory z tyłu??
    Utworzone przez Marcuss w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-09-2011, 14:04
  4. wymiana sprzęgła bez dwumasu - jest sens?
    Utworzone przez kinol156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 24-09-2010, 22:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory