Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Regulacja Zaworów 1.9 JTD 115KM

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    55

    Domyślnie Regulacja Zaworów 1.9 JTD 115KM

    Witam wszystkich, jestem przed regulacją zaworów bo w ostatnim czasie moja alfa coś zaczyna sobie głośniej klekotać, i chodzi dość specyficznie (jak stary diesel). Chciałbym się dowiedzieć ile kosztuję taka regulacja zaworów, bo mój mechanik przestraszył mnie i mówi 700zł najmniej. Poza tym jak wygląda taka regulacja z tego co się orientuje to chodzi o włożenie kilku blaszek?. Chciałbym to zrobić dość tanim kosztem nie popadajmy tutaj w szczegóły (typu jak tanio to nie rób wcale, lub coś takiego) chodzi mi o konkretną waszą opinie. Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar creaf
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 1.9 SW
    Postów
    324

    Domyślnie

    W ASO około 400zł, zadzwoń i się spytaj. Dokładnie poszukaj na forum przy okazji wymienia się uszczelkę pokrywy zaworów a koszt oprócz robocizny zależny jest od ilości potrzebnych płytek.

    Problematyczny jest ponoć montaż tych płytek, ASO ma specjalny klucz do tego nie wspominając o płytkach.
    Była: 156 1.9JTD SP3

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    55

    Domyślnie

    Dokładnie, no u mnie jest już na to najwyższa pora, czeka mnie to nie uchronnie a z miesiąca na miesiąc coraz gorzej chodzi..

    czy przy regulacji zaworów należy planować głowice, wymieniać uszczelke pod głowicą itp? bo tak właśnie mówił mi mechanik, no nie ukrywam ze wydałem już sporo na inne częsci w tym roku, no i kolejne 500/600 to już dość mocny cios.. Pozdrawiam!

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    nie jeździj więcej do tego "mechanika"

    demontuje się pokrywę zaworów a nie głowicę

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    55

    Domyślnie

    najgorsze są te blaszki skąd je dostać, nie mam zamiaru szlifować innych itp bo tego pod żadnym pozorem nie można robić,jeśli ktoś coś takiego robił to byłbym wdzięczny za pomoc

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Nie blaszki a płytki zaworowe. Zapytaj w ASO, ew. gdzie naprawiają auta koncernu Fiat.



    Cytat Napisał tymon Zobacz post
    Dokładnie, no u mnie jest już na to najwyższa pora, czeka mnie to nie uchronnie a z miesiąca na miesiąc coraz gorzej chodzi..

    czy przy regulacji zaworów należy planować głowice, wymieniać uszczelke pod głowicą itp? bo tak właśnie mówił mi mechanik, no nie ukrywam ze wydałem już sporo na inne częsci w tym roku, no i kolejne 500/600 to już dość mocny cios.. Pozdrawiam!
    Rozumiem, że sam się za to nie zabierasz?

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    55

    Domyślnie

    oczywiście że nie sam, sam to jedynie oleju doleje itp. Jestem ciekaw jaki koszt jest tych płytek zaworowych, i co jeszcze czeka mnie za zakup do tego, by autko spowrotem mogło poklekotać jak prawdziwy diesel twardo i mocno, a nie jak stary ford fiesta

  8. #8
    Użytkownik Ogier Avatar Rufi76
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 147 1.6 16V 120KM
    Postów
    173

    Domyślnie

    Inter Cars 7,49-10,69 brutto za sztukę. A luzy zaworowe to twoja diagnoza czy tak powiedział mechanik?

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    55

    Domyślnie

    Mechanik bo zwracałem mu już uwage jakieś pół roku temu że słychać już zawory, a on że są luzy itd, no i z miesiąca na miesiąc jest już coraz gorzej jego słowa brzmiały mniej więcej tak "lepiej że jest luz niż jakby miał za ciasno.." na liczniku po kupnie miałem 230tyś, podejrzewam że przed kręceniem miał jakieś 300/350tyś więc jest już na niego pora.. Czy robił już ktoś regulacje itd? Pozdrawiam!

  10. #10
    Użytkownik Ogier Avatar Rufi76
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 147 1.6 16V 120KM
    Postów
    173

    Domyślnie

    Klekocze cały czas tak samo czy jak jest zimny to bardziej a jak się zagrzeje to mniej lub na odwrót. Jak na zimnym bardziej klekocze to luzy zaworowe a jak na ciepłym to mogą być panewki.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-12-2014, 20:30
  2. regulacja zaworów w 2.4 jtd
    Utworzone przez cin1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 14-06-2014, 11:45
  3. Regulacja zaworów
    Utworzone przez Szef w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-11-2013, 23:43
  4. Regulacja zaworów 2.4 JTD
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 09-10-2011, 14:51
  5. regulacja zaworów AR 155 2.0 TS 8V
    Utworzone przez tuningeko w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-06-2007, 12:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory