Samochód trafił najpierw na testy do mojego mechanika, który później oddał go za moją
zgodą do serwisu Boscha w 3mieście, gdyż oni według niego mieli lepszy sprzęt.
Jednak to mechanik z nimi miał kontakt, gdyż to on oddał im samochód.
Czekałem na niego ponad 1,5 miesiąca. Opisze może krótko co się w nim wtedy stało.
1. Zaczeli od wymiany filtra paliwa, który sam wymieniałem pół roku wcześniej. Nie pomogło.
2. Potem bosch stwierdził, że jeden wtrysk leje. Został podmieniony na inny. Nie pomogło.
3. Potem stwierdzili, że na szynie jest za małe ciśnienie paliwa. Czyścili myjką utradzwiękową regulator
ciśnienia paliwa. Nie pomogło. Podmieniali na inne i też gasł. Ponoć każdy regulator zachowywał się inaczej.
4. W końcu już chyba znowu nie za bardzo wiedzieli co robić, więc wrócili do wtrysków.
Wyjęli wszystkie i zostały uszczelnione. Ponoć nie lały w dół, ale trochę górą.
Mechanik poinformował mnie, że mogę odebrać samochód i podjechać do niego.
Pan, który mi oddał samochód poinformował mnie, że samochód nie gaśnie ale trzeba podmienić regulator.
Szczęśliwy moim samochodem wracam od boscha do mojego mechanika. Pierwsza prosta, gaz 100% gaśnie.
Podłamany dojeżdżam do mechanika.
Tam uzyskuje informację, że było to połączenie 2 usterek.
Słabe wtryski + słaby regulator.
Wtryski już są ok teraz tylko regulator i będzie działało.
Niestety, wczoraj zakupiłem oryginał boscha. Zamontowałem, ale przed montażem zrobiłem test drogowy z komputerem.
Aby po zamontowaniu nowego zrobić także drugi test.
Niestety nowy regulator nie pomógł. Samochód na początku daje rade na pełnym obciążeniu.
Po chwili już zaczyna odcinać paliwo. Kolejna butowanie to już gasi silnik. Jak tylko się zatrzymam
po chwili odpalam i jadę dalej.
Niestety przejrzałem wszystkie fora, od lanci, po fiaty, nawet na forach o common railu. Zdarza się to rzadko, a nawet jak ktoś miał taki sam objaw to albo nie odnalazł usterki, albo są to naprawy, które już poczyniłem.
Na dole zamieszczam 2 wykresy.
Najbardziej chyba istotne jest końcówka wykresu na nowym regulatorze, gdyż to właśnie przed końcem mi zgasł.
Ciągle próbuje zrozumieć ten wykres i może ktoś może pomóc.
Wygląda tak, że cały czas ciśnienie rzeczywiste podąża za tym oczekiwanym. Regulator ciągle się otwiera.
Tylko czy otwarcie regulatora 100 % oznacza, że komputer chce zbić ciśnienie czy je podbić na szynie, bo to dla mnie jest niezrozumiałe.
W każdym razie analizując to, ciśnienie rzeczywiste jest ciągle za małe, regulator się otwiera 100 procent, wtedy chyba samochód gaśnie.
Tylko jeżeli jest za małe ciśnienie to czemu w ciągu całego wykresu FES pokazuje, że max ciśnienie jest aż 1500 bar.
Proszę o pomoc chłopaki bo już jak bosch mi nie pomógł to nie wiem kto.
- - - Updated - - -
dodaje spakowane wykresy, mam nadzieje, ze sie uda bo robie to pierwszy raz