Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 70

Temat: Stereotyp alfy sie zgadza.. Szukam silnika 1.6 TS 120 KM z wariatorem

  1. #51
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał p.plotczyk Zobacz post
    Jakie ma znaczenie z jaka prędkością jechała? Silnik miał wadę i tyle - to jest powód, nie mowię ze w innych autach nie psują sie takie rzeczy tylko zauważam że to co dzieje sie z Alfami to wyjątek. I nie, nie jeżdzę po krawężnikach, 100 km/h po dołach i nie kręcę sie w kółko po obwodnicy z gazem do dechy. Ee tam szkoda mi czasu na takie piepszenie.
    Ciśnienie oleju było, z reszta wał korbowy nie pęka od słabego smarowania.
    Pytanie jest bardzo na miejscu, bo większość takich awarii jest spowodowana łącznikiem, żadne auto nie lubi pałowania na zimno, a Włoskie szczególnie. Jak zapier......ś tak ze koleś ci powiedział co powiedział przez radio, to mam podejrzenia. To w końcu 1.6, a na takie auto 140 km/h przez kilkanaście kilometrów to za dużo. A miałem w okolicy jegomościa co w półtora miesiąca swoją wspaniałą jazdą załatwił podobnie silnik

    Cytat Napisał szymonjot Zobacz post
    Kupiony stary trup i zdziwienie....
    Ostatnio byłem po olej do Niemca u Pabla i zauważyłem zmianę klienteli w przeciągu ostatnich 2 lat- już jest mało 156, za to 159 całe chordy, tak wiec pojęcie trupa ewoluuje

  2. #52
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Cytat Napisał kylo1986 Zobacz post
    Pytanie jest bardzo na miejscu, bo większość takich awarii jest spowodowana łącznikiem, żadne auto nie lubi pałowania na zimno, a Włoskie szczególnie. Jak zapier......ś tak ze koleś ci powiedział co powiedział przez radio, to mam podejrzenia. To w końcu 1.6, a na takie auto 140 km/h przez kilkanaście kilometrów to za dużo. A miałem w okolicy jegomościa co w półtora miesiąca swoją wspaniałą jazdą załatwił podobnie silnik

    Tu też bym nie generalizował tak, ponieważ nieraz śmigam przez 80km po 170-190km/h i problemu nie mam z silnikiem, a wręcz przeciwnie, jest w dużo lepszej kondycji niż nie jeden twin spark(3 lata już tak śmigam). Ja ogólnie jestem tego zdania że TS'em powinno się nieraz trochę pocisnąć i jeździć nim dynamicznie, bo jak dla mnie robi mu to dobrze.

  3. #53
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,301

    Domyślnie

    1,6 TS to nie takie znów pyrkadełko żeby 140km/h nawet przez cały dzień robiło na nim wrażenie. On naprawdę ładnie idzie i charakterek ma. Ja jeździłem nią przecież też po autostradach te 180tys km więc te okolice prędkości miała nieraz i załadowaną, nie ukrywałem że nie ale to nie żaden wyczyn przecież . Bez przesady, to samochód i do tego ma służyć. Bravą 1,2 tak samo jeździłem (tzn o jedno dziecko mniej więc lżej miała ) . Rozrząd strzelił przy jakichś 80km/h
    Tutaj coś się musiało mechanicznego podziać, najbardziej mi się zdaje że pompa oleju, bo właśnie pompa mi 2.0Tsa unieruchomiła ostatnio i to bardzo logiczne by było. Ciekaw jestem czy mechanik dociekał przyczyny czy po prostu orzekł : "to Alfa" i machnął ręką.
    Z kilkoma osobami rozmawiałem, i faktycznie napęd pompy oleju bezpośrednio na wale nie wydaje się najszczęśliwszym rozwiązaniem jeśli chodzi o trwałość. I tu do konstruktorów można mieć rzeczywiście pretensje. W JTD zdaje się też jest na wale, ale JTD są znacznie niżej obrotowe - kończą gdzie TS się zaczyna.
    Wnioski takie, że w TS co jakiś czas warto pooglądać panewki - to w sumie od dawana wiadomo.Co 50 tys powiedzmy - bo ten silnik miał te 50tys km temu remont, oraz mierzyć ciśnienie oleju - zwłaszcza w 2.0 bo w tym ostanim panewkami wałków balansujących może uciekać. Czy zegarem czy co jakiś czas w warsztacie/ A jak jest możliwość - to oglądać pompę oleju.

  4. #54
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał m4tinez Zobacz post
    Tu też bym nie generalizował tak, ponieważ nieraz śmigam przez 80km po 170-190km/h i problemu nie mam z silnikiem, a wręcz przeciwnie, jest w dużo lepszej kondycji niż nie jeden twin spark(3 lata już tak śmigam). Ja ogólnie jestem tego zdania że TS'em powinno się nieraz trochę pocisnąć i jeździć nim dynamicznie, bo jak dla mnie robi mu to dobrze.
    Może te 140 to przesadziłem, ale tym autkiem wiele więcej nie da się jechać dłużej, nawet z racji wyciszenia kabiny
    A zdradź mi temperaturę płynu chłodzącego w czasie tej 80 kilometrowej jazdy?????????
    Wszystkie Alfy z tamtych lat mają problem z temperaturami płynu chłodzącego, występujący przy dłuższej jeździe z dużymi prędkościami (nie wiem jak jest w 159, bo nigdy nie jechałem nią dłużej z większą prędkością). Po prostu wzrasta, można próbować poprawić fabrykę, ale tylko opóźni wzrost temperatury

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Z kilkoma osobami rozmawiałem, i faktycznie napęd pompy oleju bezpośrednio na wale nie wydaje się najszczęśliwszym rozwiązaniem jeśli chodzi o trwałość. I tu do konstruktorów można mieć rzeczywiście pretensje. W JTD zdaje się też jest na wale, ale JTD są znacznie niżej obrotowe - kończą gdzie TS się zaczyna.
    .
    W JTDku chyba nikt takiej awarii nie miał, a co do obrotów to przy 4200 JTD ma blisko 230 km/h i to ten najsłabszy

  5. #55
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,301

    Domyślnie

    O tu bym polemizował , z temperaturą to chyba TS akurat problemów nie ma - jak sprawne wszystko.
    W 2.5 to może być - ze starości - raz że Vka produkuje masę ciepła, dwa któreś tam pompy (plastikowe wirniki?) padają , trzy nie płukany układ i chłodnica stara, pognieciona swoje robią. W 156 2,5 właśnie wiosną miałem zmienianą chłodnicę (poprzednia 5 lat) - wyraźnie niższa temperatura i w korkach tak często się nie załącza wentylator.
    W TS 1,6 raz miałem z temp problem - nie rosła powyżej 70 - termostat. Tyle. Mowy o przegrzewaniu nie było, mówię o wskaźnikach w kabinie. A setki km autostradami jeździła przecież. Może jadąc 200 przez setki kilometrów to tak, ale to już extremum.

    2.0 w pucharówce - przecież obrywa swoje i się nie przegrzewa. Ja owszem, daję ogrzewanie dodatkowo na full ale to profilaktycznie bardziej - licho nie śpi Raz ją teraz niedawno zgasiłem nagle bez chłodzenia - jak ciśn oleju spadło. To po przekręczeniu kluczyka i zadziałaniu wskaźników było więcej trochę, ale do max na wskaźniku jeszcze conoieco zostało.

  6. #56
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    T.Sa nigdy nie miałem, ale słyszałem co nieco
    Akurat w Busso tylna głowica jest wyraźnie cieplejsza i to tam zazwyczaj pada uszczelka, starą Alfą kiedyś przejechałem 250 kilometrów w 74 minuty, temperatura podskoczyła do lekko ponad 100 stopni i stała tak cały czas, ale chłodnica nowa, płyn też. Na tą chwilę w Niemcu nie ważne czy jadę 160, czy 240 km/h 90 stopni cały czas stoi, a w Alfie już nie- chłodnica od 2.4, płyn Millersa i mniej więcej po 10 kilometrach z 200 km/h+ 120 stopni i się zatrzymuje w tym momencie

  7. #57
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maciaba
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 110KM 2000
    Postów
    402

    Domyślnie

    kylo ma rację, układy chłodzenia są bardzo mało wydajne w Alfach, i dali dupy ze sterowaniem zdecydowanie.

  8. #58
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,301

    Domyślnie

    Cytat Napisał kylo1986 Zobacz post
    T.Sa nigdy nie miałem, ale słyszałem co nieco
    Akurat w Busso tylna głowica jest wyraźnie cieplejsza i to tam zazwyczaj pada uszczelka, starą Alfą kiedyś przejechałem 250 kilometrów w 74 minuty, temperatura podskoczyła do lekko ponad 100 stopni i stała tak cały czas, ale chłodnica nowa, płyn też. Na tą chwilę w Niemcu nie ważne czy jadę 160, czy 240 km/h 90 stopni cały czas stoi, a w Alfie już nie- chłodnica od 2.4, płyn Millersa i mniej więcej po 10 kilometrach z 200 km/h+ 120 stopni i się zatrzymuje w tym momencie

    Z tylną głowicą się zgadza, na pocz roku miałem zmieniają upg pod tylną właśnie.
    A w zeszłym tyg cewki też w tylnej.
    Ten silnik powinien być wzdłuż montowany i tylne kola napędzać. Tak kiedyś było.
    Stąd tez beznadziejny dostęp do filtra oleju. Nie wspominając o większości masy jego przed osią i wysoko.
    No i jeszcze kwestia wiarygodności wskaźnika aqua. Do examinera czy innego takiego w czasie jazdy nie podłączałem.

  9. #59
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Ciechanowiec
    Auto
    159 1.9 mJTD
    Postów
    98

    Domyślnie

    Cytat Napisał p.plotczyk Zobacz post
    Chyba maglownica i alternator nie zepsuje sie od stylu jazdy?
    Można powiedzieć że da się zepsuć alternator stylem jazdy.
    Wrzuć bardzo mocne mono do bagażnika i uprawiaj styl jazdy umcyk umcyk umcyk.

    Cytat Napisał kylo1986 Zobacz post
    nie wiem jak jest w 159, bo nigdy nie jechałem nią dłużej z większą prędkością
    Stoi jak skała. Niezależnie od warunków, dystansu, prędkości.
    Ostatnio edytowane przez culmen ; 25-06-2016 o 09:39

  10. #60
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Cytat Napisał kylo1986 Zobacz post
    Może te 140 to przesadziłem, ale tym autkiem wiele więcej nie da się jechać dłużej, nawet z racji wyciszenia kabiny
    A zdradź mi temperaturę płynu chłodzącego w czasie tej 80 kilometrowej jazdy?????????
    Wszystkie Alfy z tamtych lat mają problem z temperaturami płynu chłodzącego, występujący przy dłuższej jeździe z dużymi prędkościami (nie wiem jak jest w 159, bo nigdy nie jechałem nią dłużej z większą prędkością). Po prostu wzrasta, można próbować poprawić fabrykę, ale tylko opóźni wzrost temperatury



    W JTDku chyba nikt takiej awarii nie miał, a co do obrotów to przy 4200 JTD ma blisko 230 km/h i to ten najsłabszy

    Smigam już 3 lata tym samochodem i jeszcze ani razu mi się nie zdarzyło żeby temperatura wyskoczyła powyżej 90 stopni, tylko że po zakupie wymieniłem odrazu termostat na nowy oryginalny bo się silnik nie dogrzewał.

Podobne wątki

  1. Szukam alfy z 1.9 jtd
    Utworzone przez SEBO w dziale Świętokrzyskie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-12-2015, 15:32
  2. Witam, szukam Alfy ;)
    Utworzone przez XvAK w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-05-2012, 14:28
  3. Szukam silnika do alfy 166 2.0 T.Spark 155 KM
    Utworzone przez waldek w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 23:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory