Pany,
Co polecacie dolać do 75W140 w dyfrze? Dyfer otwarty, bez LSD. Obecnie olej czarny i lepki. Obawiam się, że po zmianie oleju może zacząć wyć.
Pany,
Co polecacie dolać do 75W140 w dyfrze? Dyfer otwarty, bez LSD. Obecnie olej czarny i lepki. Obawiam się, że po zmianie oleju może zacząć wyć.
Jaguar S-type 4.2 V8
Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
Citroen Xantia Activa II V6 - była
Citroen Xantia II 2.0 16V - była
Skoda Felicia 1.3 MPI - była
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem chcesz coś dodać do starego przechodzonego oleju?
rzeczywiście można odnieść takie wrażenieNie, chodzi o to, co dolać po wymianie na nowy
![]()
Jaguar S-type 4.2 V8
Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
Citroen Xantia Activa II V6 - była
Citroen Xantia II 2.0 16V - była
Skoda Felicia 1.3 MPI - była
A te 140 skąd? Torowa jazda?
Jaguar S-type 4.2 V8
Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
Citroen Xantia Activa II V6 - była
Citroen Xantia II 2.0 16V - była
Skoda Felicia 1.3 MPI - była
Który olej dokładnie?
Na wymiane kupiłem RAVENOL Getriebeoel SLS SAE 75W-140 GL 5 LS
Fabrycznie tam lali castrola
Jaguar S-type 4.2 V8
Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
Citroen Xantia Activa II V6 - była
Citroen Xantia II 2.0 16V - była
Skoda Felicia 1.3 MPI - była
Ja sobie teraz po cyklu z X-Cess + AR9300 do silnika zalałem Motula 300V 5W-40 i zastanawiam się, czy warto wlać AR9100. Silnik chodzi lepiej (w sensie odgłosów na zimnym i ciepłym czy chęci kręcenia się na obroty) niż na X-Cess z AR9100, AR9300 czy AR2300 (bo z tym X-Cessa w różnym czasie mieszałem). Oraz Rockoil 0W-40 z AR9100. Jak wygląda ochrona silnika to inna sprawa - ale chyba topowy Motul nie ma się czego powstydzić w tej kwestii. Więc na razie sobie odpuszczę. Może przy kolejnej wymianie, żeby mieć porównanie.
Tak w ogóle ktoś stosuje do oleju silnikowego dodatki inne niż Archoil? LM, Xado - coś ktoś? Czy mamy monopol AR na forum![]()
Mam w ofercie dodatki Liqui Moly ale szczerze powiedziawszy uważam, ze Archoil jest po prostu najlepszy - przynajmniej nie znam lepszych dodatków do oleju i paliwa. Liqui Moly ma niezły modyfikator Motor Protect ale jest on w zasadzie w Polsce niedostępny (nie ma go w oficjalnej dystrybucji) i jest dość drogi - wychodzi nawet drożej niż mix ar9100/9200 , który raczej jest lepszy. CeraTec jest niezłym dodatkiem ale moim zdaniem przegrywa porównanie z Archoilem AR9100 a kosztuje podobnie (no może trochę mniej ale AR9100 można kupić też rozlewany i wtedy jest Ceratec jest nawet droższy). Dodatki do paliwa Liqui Moly mają niezłe ale dodatki Archoila sa po prostu genialne. Alternatywe produkty Liqui Moly mogą stanowić w przypadku środków czyszczących wtryskiwacze bo produkty Archoila są po prostu dość drogie więc jeśli ktoś nie chce wydawać dużo to na pewno środki Liqui Moly będą dobre. Jeśli jednak zależy nam na jak najwyższej jakości produktu to warto zapłacić więcej za Archoila tym bardziej, że z kompleksowym czyszczeniem układu wtryskowego w dieslu w stopniu satysfakcjonującym radzi sobie niewiele produktów i jak już to robimy to lepiej raz a dobrze.
CeraTec to chyba odpowiednik AR9300 a nie 9100? Dodatki do paliwa wolę LM, ma wg mnie lepsze dodatki smarujące wtryski, to słychać i czuć po zalaniu. Po Archoilu rośnie mi zauważalnie spalanie i kultura pracy silnika idzie na wakacje. Czyszcząco to LM, AR, Millers, Amsoil i cała reszta wypadają tak samo - nijak. Miałem wyciągane wtryski po kuracjach różnymi cudami i co? Nic. Smród, bród i ubóstwoCiekaw jestem jak reszta układu, ale raczej podobnie.
Byłem raczej ciekaw czy ktokolwiek zalewa coś poza Archoilem do oleju silnikowego. Trochę tego na świecie robią, a tutaj tylko AR i AR![]()