Pokaż wyniki od 1 do 10 z 142
Temat: Polityka cenowa FCA.
-
29-10-2018, 21:32 #1
Polityka cenowa FCA.
Cześć,
Wybaczcie za duplikat ale poprzedni post zamiescilem w zlym forum. Proporsilem admina o usuniecie tamtego tematu.
Od lat jeździłem alfami. Mieliśmy w domu dwie 156, później dwie 159. Niestety 159 już się postarzały i padła decyzja żeby je sprzedać. Był plan żeby w domu została chociaż jedna alfa romeo ale polityka cenowa FCA jest jakaś dziwna.
Niby dają rabaty na nowe samochody ale i tak za słabo wyposażona Giulie trzeba zapłacić 150 tyś. Nawet za 200 konną Giulie wersję z 2017 roku krzyczą sobie powyżej 140 tyś. Serio? mamy praktycznie listopad 2018 a oni z uporem sztucznie trzymają cenę zeszłorocznych samochodów. Kto zapłaci ponad 140 tyś za samochód który rocznikowo ma 2 lata i przeciętne wyposażenie...? Do tego 4-5 letnia AR nie trzyma wartości jak inne samochody.
Inny przykład: jeden dealer mówi mi że Giulia Veloce z 2018 roku wystawioną za prawie 200 tyś może sprzedać za 175tyś a 170tyś krzyczą sobie za 2017 rok i nie chcą zejść z ceny... Ja tego nie ogarniam.
Może jeszcze kiedyś wrócę do AR ale póki co dałem sobie spokój.
Do zobaczenia na drodze.
› Więcej...: Polityka cenowa FCA.
-
-
29-10-2018, 21:37 #2
A na początku roku widzialem egzemplarze z 2.0T za okolo 105-110 tys netto tez z rocznika 2017. Nie zwracalem co prawda uwagi na wyposażenie...
Białe kruki. Alfa jak wino - im starsza tym drozsza xD
Awangarda.
edit: z tego co widze na stocku dalej są auta w tych cenach.
pierwsze z brzegu:
https://stock.alfaromeo.pl/64512/alfa-romeo-giulia-20-turbo-benzyna-200-km-at8-giulia?marka=alfa-romeo&model=giulia&sortowanie=od-najtanszej&pokaz=10&opened=0&adv=0
czyli 129 brutto i "leasing bez kosztów", nie jest tak źle.
Czyli cena się nie zmienila przez 7-8 miesiecy. Fakt, dziwne.
Myslalem juz ze podrożałyOstatnio edytowane przez bobby ; 29-10-2018 o 21:48
-
29-10-2018, 21:55 #3
Pokazałeś samochód z 2017 roku, który ma tylko dołożone xenony, wieksze koła i pakiet flota. Pakiet flota to tylko:
- Czujniki parkowania tylne
- Alfa Connect Nav - Nawigacja 6,5"
- Lusterka zewnętrzne składane
Do tego wszystkiego podstawowy lakier i podstawowa tapicerka tekstylna.
Dołóż do samochodu kamere cofania, fajny lakier, tapicerkę, i np dobre audio to cena sie zrobi z kosmosu. Lubię samochody AR ale kasa musi się zgadzać.
Jak kupowałem swoją 159 to było to 4-letnie auto. Zapłaciłem wtedy 43tyś za samochód który jako nowy, katalogowo kosztował prawie 100tyś więcej. Gdyby te samochody chociaż trzymały wartość to może bym sie skusił... A tak mamy tylko szanse na utylizację kasy.Ostatnio edytowane przez porterneon ; 29-10-2018 o 22:00
-
29-10-2018, 23:05 #4
- Dołączył
- 11 2009
- Mieszka w
- Jaworzno
- Auto
- Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
- Postów
- 1,289
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)
-
30-10-2018, 07:27 #5
szkoda że to tylko sztucznie utrzymywana cena przez koncern. Nikt kto umie liczyć nie zapłaci tyle za ten samochód. To jest wyrzucenie w błoto dziesiątek tysięcy.
Sprzedawca w salonie pokazuje mi tabelke z rabatami zdefiniowanymi przez FCA i np: Giulia ktora wg katalogu ma cena 180tys po rabatach wychodzi za 153tys to co to znaczy? A no znaczy to ze ten samochod jest tak naprawde warty katalogowo 153tys i od tej kwoty mozemy zaczac negocjowac cene. Sztuczne zawyzanie cen w katalogu to tylko zabieg marketingowy zeby plasowac samochody w klasie premium. Jak chce sie byc w klasie pramium to trzeba to sobie wypracowac a nie kombinowac cenami.Ostatnio edytowane przez porterneon ; 30-10-2018 o 11:19
-
30-10-2018, 10:53 #6
Z tego co napisał @Krzysztof to za 129 brutto mamy auto z tego rocznika. Czy za podobne pieniądze inne firmy oferują więcej? Jeśli tak to które? (ta cena to przecież poziom PanzerWagena z 2.0 TSI)
Poza tym, na auta ze stocku można dostać dodatkowe rabaty, tak przynajmniej jest w innych firmach.
Co do jednego się zgodzę, utrata wartości jest bolesna. Pół biedy jeśli ktoś planuje jeździć 5 lub więcej lat, albo wrzuca auta w koszty.
Dla prywatnego nabywcy, przy odrobienie nieszczęścia typu dzwon kiedy auto ma dopiero rok czy dwa to będzie dramat - kilkadziesiąt tysięcy do tyłu.Ostatnio edytowane przez bobby ; 30-10-2018 o 11:01
-
30-10-2018, 12:41 #7
- Dołączył
- 11 2009
- Mieszka w
- Jaworzno
- Auto
- Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
- Postów
- 1,289
Zwróć uwagę, że ta cena 129 900 dotyczy tylko jednego (ubogiego) modelu Giulii, do którego dorzucono ksenony i pakiet Flota, żeby nazwać go szumnie wersją Business i zaoferować go od razu po promocyjnej cenie, przy której nie było już żadnych innych rabatów nawet na dodatkowe wyposażenie. Jeszcze niedawno, przy każdej Giulii w wersji Business była gwiazdka, że ta oferta dotyczy tylko zakupu na firmę, a osoba prywatna mogła sobie kupić takie samo auto (w wersji Giulia) w cenie katalogowej 160+ tys., ale dla niej możliwy był rabat, choć niewielki
. Teraz nie widzę już żadnych gwiazdek w konfiguratorze przy wersji Business, więc chyba w końcu zlikwidowali ten kuriozalny dualizm cenowy.
Ostatnio edytowane przez Krzysztof ; 30-10-2018 o 13:03
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)
-
30-10-2018, 13:09 #8
To była cena zgodna z klauzulą sumienia - żeby odstraszyć prywatnych nabywców. Teraz nie mają żadnych wyrzutów
A tak poważnie, Pasat 2.0 TSI też startuje w okolicach 130 tys i też nie wiem czego tam nie ma. Choć to udane auto i jako jeden z nielicznych VW podoba mi się, to właściwościami jezdnymi odstaje od Giulii. No i jak by się nie starać to nie można o nim powiedzieć, że jest prestiżowy(w końcu auto dla ludu)
Swoją drogą dziwne czasy nastały - kiedyś podstawową sprawą przy wyborze auta było - jak szybko przyspiesza, jak dobrze się prowadzi, etc. Dziś nacisk ludzie kładą na systemy wspomagania jazdy, rozrywkę - zestawy audio etc. Co raz mniej samochodu w samochodzie
@porterneon , a w jaką markę i jakie modele w zasadzie teraz celujesz?
-
30-10-2018, 13:22 #9
@bobby na pewno nie bedzie to nic z grupy VAG bo na to mam alergie
-
30-10-2018, 13:35 #10
ja to tylko jako punkt odniesienia podałem
no i przy zmianie ze 159 to rozważam też VW jako wersję "rozsądną ekonomicznie"
Przejrzałem z ciekawości oferty producentów, w granicach do 150 tys szału nie ma. Chcąc mieć auto o podobnych parametrach jakie ma Giulia do wyboru są: Insignia B, Audi A4, Octavia, Passeratti Quatordrzwiowe, Mondeo, Talisman (z mniejszym silnikiem) Volvo S60.
Najbardziej ubolewam, że do tel listy nie można dopisać Accorda 2.0T - w swoim geniuszu Japończycy zdecydowali się, że nie będą go sprzedawać w Europie :/
Podobne wątki
-
[Giulietta] Różnica cenowa pomiędzy silnikami 150 i 170 KM Multiair
Utworzone przez Roman35 w dziale MiTo/GiuliettaOdpowiedzi: 11Ostatni post / autor: 10-04-2016, 17:12 -
Tarce i kostki - porada i opinia cenowa
Utworzone przez dexster w dziale 156Odpowiedzi: 1Ostatni post / autor: 08-04-2014, 10:06 -
[146] Wariator duża różnica cenowa...prosze o pomoc
Utworzone przez Maryjane w dziale 145/146/155Odpowiedzi: 21Ostatni post / autor: 19-03-2011, 13:18