Temat: Fatalna sprzedaż Alfy Romeo. Co się dzieje?

  1. #2901
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,620

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzej_Kolbudy Zobacz post
    Samochody nigdy nie były tak trwałe jak teraz.
    No z tym to chyba troszkę pojechałeś, naprawdę. Z perspektywy mojej, a siedzę w tej branży już dobre 15 lat, to pod tym względem najlepszy okres to był przełom XX i XXI wieku. Technologia i możliwości są oczywiście i dostępne lepsze, ale decydującą rolę odgrywają koszty oraz to, żeby samochody nie były za długowieczne

  2. #2902
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia Q , GT3.2 Q2
    Postów
    960

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Zawsze w takim wypadku nasuwa mi się jedno pytanie - dlaczego tak doświadczony producent, który zaprojektował, przebadał i daje gwarancję, zalecał wymianę paska rozrządu co 120 tysięcy, a oleju co 20 tysięcy (i to w przypadku 156 - 10W40)? Skoro trzymamy się rodzaju oleju zgodnego z zaleceniami, to interwałów wymiany również?
    A teraz co zaleca jeśli chodzi o wymianę rozrządu?- tyle ile trzeba. Ja olej zmieniam co 20.000 km i jest w porządku. Stosuje dokładnie to co zaleca producent.

    [MENTION=10735]Pływak[/MENTION]- jeśli chcesz bym pilnie odpowiedział na jakieś pytanie, to pisz tu albo na priv, bo ja do tego wątku "Jaki olej" raczej nie wchodzę (wtedy wszedłem bo widziałem że Lesio coś napisał, a ten ma duże doświadczenie i praktykę). Nie będę się ośmieszał, polemizując z tymi, którzy promują sprzedaż innego oleju i namawiają do stosowania olejów o innych parametrach niż zaleca producent. To zresztą od jakiegoś czasu ma miejsce na większą skalę, widzę to też na innych forach i na FB.
    Ostatnio edytowane przez alfist ; 15-02-2020 o 20:32

  3. #2903
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Volvo S60 D5 R-design/ Peugeot 308 T9
    Postów
    2,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfist Zobacz post
    A teraz co zaleca jeśli chodzi o wymianę rozrządu?- tyle ile trzeba. Ja olej zmieniam co 20.000 km i jest w porządku. Stosuje dokładnie to co zaleca producent.
    Tyle ile trzeba... a późniejsze zostawianie właścicieli 156tek ze strzelonym rozrządem przed pierwszym serwisem samych sobie? Tak też trzeba było, bo producent się nie myli?

    Zalecenie zalewania Diesla z DPFem olejem nie spełniającym norm dla silników z filtrem cząsteczek stałych to też oczywiście wynikało z doświadczenia producenta?
    Późniejsza zmiana na olej spełniający tą normę do tego o innych parametrach lepkościowych (ale nie dla 2.4JTDm) to też wynikało z doświadczenia producenta?
    Ostatnio edytowane przez FXX ; 15-02-2020 o 21:53

  4. #2904
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2018
    Auto
    .
    Postów
    574

    Domyślnie

    Po prostu pamiętajcie, żeby od tego typa w żadnym wypadku nie kupować nigdy auta. Nieomylna Alfa Romeo dobre, szczególnie biorąc pod uwagę ilość kretyńskich rozwiązań stosowanych w różnych modelach aut przez tę firmę. Poziom fanbojstwa jest zatrważający

  5. #2905
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,800

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Tyle ile trzeba... a późniejsze zostawianie właścicieli 156tek ze strzelonym rozrządem przed pierwszym serwisem samych sobie? Tak też trzeba było, bo producent się nie myli?
    Producent w 156 zaleca także wymianę rozrządu nie rzadziej jak co 5 lat lub co 3 lata w ciężkich warunkach (jazda miejska lub po drogach pokrytych piachem - solą) czyli jakby nie patrzeć w naszym pięknym kraju, bez względu na przebieg.
    Olej powinien być wymieniany też przy 20 tys. lub raz w roku - co oznacza że 20 tys. to maks dla tych co jeżdżą trasy a reszta powinna wymieniać przy mniejszych przebiegach.
    To wszystko stoi w instrukcji.
    Jakby ludzie dokładnie czytali instrukcję, to by nie było tyle problemów też z Multiar w Giulietcie, bo jeżdżąc w mieście wymieniali by olej częściej niż co 30 tys. a tak to wymieniali olej raz na dwa lata albo rzadziej bo nie zrobili 30 tys. km.
    Teraz w Giulii niektórym jeżdżącym w mieście komputer nakazuje wymianę oleju po mniej niż 10 tys. km ! Wystarczy jeździć głównie po mieście i gnieść w podłogę.
    Trzeba pamiętać, że interwały przeglądowe są mierzone dla normalnego użytkowania samochodu a nie wolnej amerykanki jaka jest u nas w Polsce, gdzie ludzie kupują 200 konne wozy żeby przejechać 3 km w mieście i z powrotem.

  6. #2906
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Volvo S60 D5 R-design/ Peugeot 308 T9
    Postów
    2,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Producent w 156 zaleca także wymianę rozrządu nie rzadziej jak co 5 lat lub co 3 lata w ciężkich warunkach (jazda miejska lub po drogach pokrytych piachem - solą) czyli jakby nie patrzeć w naszym pięknym kraju, bez względu na przebieg.
    Żuczku, bardzo ładnie sobie dopowiedziałeś wygodne dla Ciebie "prawdy"... szkoda, że tak bardzo rozmijające się z rzeczywistością...

    Po pierwsze w instrukcji do AR156 z 1998 roku nie ma żadnego zapisu o częstszej zmianie rozrządu ze względu na warunki w jakich samochód jest używany.

    Po drugie takowy zapis pojawił się w poprawionych instrukcjach, bodaj gdzieś ok. roku 2002.
    Poza tym w nowszej instrukcji od 156 jasno stoi: "Lub co 3 lata przy ostrym stosowaniu (klimat zimny – gorący częste używanie w jeździe miejskiej z silnikiem pracującym długo na biegu jałowym, używanie na autostradzie szczególnie zakurzonej lub posypanej piaskiem i/lub solą). Lub co 5 lat niezależenie˝nie od przebiegu."
    Na przełomie lat 2000 w Polsce mieliśmy raptem po kawałku A4, A2 i 17km A1, więc wg. ASO Alfa Romeo jeżeli samochód nie jeździł tylko i wyłącznie w mieście, to nie spełniał warunków na wymianę po 3 latach, a warunek 5 lat.
    Zatem o jakiej wymianie bez względu na przebieg mówisz, skoro 120 tys. km w 5 lat to zaledwie 24 tys. km rocznie, a to żaden wyczyn?

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Olej powinien być wymieniany też przy 20 tys. lub raz w roku - co oznacza że 20 tys. to maks dla tych co jeżdżą trasy a reszta powinna wymieniać przy mniejszych przebiegach.
    To wszystko stoi w instrukcji.
    I znowu wykazujesz, że nie wiesz o czym piszesz.
    W instrukcji do AR156 z 1998 roku nie było zapisu o roku, a o 18 miesiącach.
    Nie wspomnę już o tym, że po 20 tysiącach kilometrów, średniej jakości olej 10W40 już dawno stracił miano sensownego środka smarnego, co można chociażby zobaczyć po wynikach badań tego typu olejów - dostępne bez problemu w sieci.

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Jakby ludzie dokładnie czytali instrukcję, to by nie było tyle problemów
    Powyżej przedstawiłem Ci jak wyglądały zapisy instrukcji z początków produkcji 156, czyli de facto w latach, kiedy było najwięcej problemów m.in. z pękającymi rozrządami etc.

    Osobiście znam dwie sztuki 156 zakupionych jako nowe, w których po ok. 3 latach jazdy i 100 tysiącach przebiegu strzeliły rozrządy, a przecież były serwisowane zgodnie z instrukcją, nawet tą nową poprawioną. I co? I nic, AR się wypięła na nich i zostali z 3 letnim samochodem z silnikiem do remontu.

    Poniżej screen z tejże instrukcji:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Przechwytywaniea.jpg
Wyświetleń:	2
Rozmiar:	71.7 KB
ID:	266199

    PS. Jeżeli ktoś ma wątpliwości, to proszę podać maila - mam instrukcję zeskanowaną do PDF.
    Ostatnio edytowane przez FXX ; 16-02-2020 o 13:53

  7. #2907
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,287

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Jakby ludzie dokładnie czytali instrukcję,
    Cytat z instrukcji Giulietty

    W przypadku używania samochodu przeważnie w mieście lub przy przebiegu rocznym w kilometrach poniżej 10.000 km konieczna jest wymiana oleju silnikowego i filtra co 12 miesięcy.

    A jak ktoś jeździ po mieście 20K km rocznie to pod który zapis się łapie?

    Jeszcze lepszy jest zapis w dieslu

    "Olej silnikowy i filtr powinny być wymieniane po zapaleniu się lampki sygnalizacyjnej w zestawie wskaźników lub przynajmniej, co 24 miesiące."

    Nie wiem jak w Giuliecie ale w 159 odliczanie startowało o ile dobrze pamiętam od 40K km! Z zależności od stylu jazdy spadało szybciej lub wolniej ale na tym forum pełno tematów "wymieniłem niedawno olej, a zapaliła się kontrolka wymiany, dlaczego?" ano dlatego, że czasem po wymianie kasowano tylko interwał na zegarach, a JTDm ma zapisaną wymianę oleju również w ECU gdzie sobie właśnie przelicza degradacje oleju i jak ktoś wymieniał olej co 10K km i nie kasował wymiany w ECU to raz na 3 wymiany wyskakiwała kontrolka niezależnie od stanu oleju jaki mieliśmy zalany w silniku to są właśnie te durne wytyczne z instrukcji, ze masz się sugerować tym kiedy Ci się kontrolka zapali. Konia z rzędem temu, któremu w 159/Brera po prawidłowym skasowaniu kontrolki wymiany oleju auto ponownie kazało wymienić olej po 10K km ;]

  8. #2908
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,800

    Domyślnie Fatalna sprzedaż Alfy Romeo. Co się dzieje?

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Żuczku, bardzo ładnie sobie dopowiedziałeś wygodne dla Ciebie "prawdy"... szkoda, że tak bardzo rozmijające się z rzeczywistością...

    Po pierwsze w instrukcji do AR156 z 1998 roku nie ma żadnego zapisu o częstszej zmianie rozrządu ze względu na warunki w jakich samochód jest używany.

    Po drugie takowy zapis pojawił się w poprawionych instrukcjach, bodaj gdzieś ok. roku 2002.
    Poza tym w nowszej instrukcji od 156 jasno stoi: "Lub co 3 lata przy ostrym stosowaniu (klimat zimny – gorący częste używanie w jeździe miejskiej z silnikiem pracującym długo na biegu jałowym, używanie na autostradzie szczególnie zakurzonej lub posypanej piaskiem i/lub solą). Lub co 5 lat niezależenie˝nie od przebiegu."
    Na przełomie lat 2000 w Polsce mieliśmy raptem po kawałku A4, A2 i 17km A1, więc wg. ASO Alfa Romeo jeżeli samochód nie jeździł tylko i wyłącznie w mieście, to nie spełniał warunków na wymianę po 3 latach, a warunek 5 lat.
    Zatem o jakiej wymianie bez względu na przebieg mówisz, skoro 120 tys. km w 5 lat to zaledwie 24 tys. km rocznie, a to żaden wyczyn?



    I znowu wykazujesz, że nie wiesz o czym piszesz.
    W instrukcji do AR156 z 1998 roku nie było zapisu o roku, a o 18 miesiącach.
    Nie wspomnę już o tym, że po 20 tysiącach kilometrów, średniej jakości olej 10W40 już dawno stracił miano sensownego środka smarnego, co można chociażby zobaczyć po wynikach badań tego typu olejów - dostępne bez problemu w sieci.



    Powyżej przedstawiłem Ci jak wyglądały zapisy instrukcji z początków produkcji 156, czyli de facto w latach, kiedy było najwięcej problemów m.in. z pękającymi rozrządami etc.

    Osobiście znam dwie sztuki 156 zakupionych jako nowe, w których po ok. 3 latach jazdy i 100 tysiącach przebiegu strzeliły rozrządy, a przecież były serwisowane zgodnie z instrukcją, nawet tą nową poprawioną. I co? I nic, AR się wypięła na nich i zostali z 3 letnim samochodem z silnikiem do remontu.

    Poniżej screen z tejże instrukcji:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Przechwytywaniea.jpg
Wyświetleń:	2
Rozmiar:	71.7 KB
ID:	266199

    PS. Jeżeli ktoś ma wątpliwości, to proszę podać maila - mam instrukcję zeskanowaną do PDF.
    Zarzucasz mi brak wiedzy w temacie - przypominam że ten wątek nie dotyczy Alfy 156 i jej problemów z rozrządem, mój post odniósł się jedynie do twierdzenia jakoby producenci nie mieli pojęcia o interwale serwisowym swoich samochodów.
    W długodystansowym teście Auto Świata Alfa 147 z 2,0 TS zrobiła 100 tys. km po niemieckich autostradach często z prędkościami bliskimi maksymalnej i olej był wymieniany co 20 tys.
    Po teście silnik rozebrano i NIE STWIERDZONO żadnego zużycia silnika. A rozrząd nie pękł.

    Serwis powinien być dobrany do warunków eksploatacji. Tyle i aż tyle.



    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez Żuczek ; 16-02-2020 o 14:56

  9. #2909
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,287

    Domyślnie

    Nikt nie pisał, że nie maja pojęcia tylko o tym, ze niekoniecznie zalecenia są nastawione na dbanie o długowieczność samochodu. Pojecie jak najbardziej mają i wszystko jest tak wyliczone aby pierwszy właściciel był zadowolony, drugi, piąty czy dziesiąty właściciel średnio interesuje producenta

  10. #2910
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Volvo S60 D5 R-design/ Peugeot 308 T9
    Postów
    2,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Zarzucasz mi brak wiedzy w temacie - przypominam że ten wątek nie dotyczy Alfy 156 i jej problemów z rozrządem, mój post odniósł się jedynie do twierdzenia jakoby producenci nie mieli pojęcia o interwale serwisowym swoich samochodów.
    Z jednoczesnym zapewnieniem, że wszystko jest dokładnie opisane w instrukcji do wspomnianej AR 156, co jak Ci pokazałem - nie jest. Dlatego mój zarzut braku wiedzy dot. zaleceń do tego modelu.

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    W długodystansowym teście Auto Świata Alfa 147 z 2,0 TS zrobiła 100 tys. km po niemieckich autostradach często z prędkościami bliskimi maksymalnej i olej był wymieniany co 20 tys.
    Po teście silnik rozebrano i NIE STWIERDZONO żadnego zużycia silnika. A rozrząd nie pękł.
    To są chyba bardzo niestali w uczuciach, bo później pisali:

    Silniki z rodziny Twin Spark (dwie świece na cylinder) – 1.6 i 2.0 – palą mniej, ale... i tak dużo w stosunku do oferowanej dynamiki. Uwaga na spore zużycie oleju, nietrwałe tzw. wariatory i pękający pasek rozrządu (wymieniać go trzeba co 60-70 tys. km!).
    Ostatnio edytowane przez FXX ; 16-02-2020 o 15:19

Podobne wątki

  1. Sprzedaż Alfy
    Utworzone przez Sulerz w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 28-10-2011, 16:30
  2. Sprzedaż Alfy Romeo w 2010r.
    Utworzone przez TILT w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-04-2011, 20:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory