Temat: Fatalna sprzedaż Alfy Romeo. Co się dzieje?

  1. #3371
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,453

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfist Zobacz post
    To były główne awarie , jeśli użytkownik stosował zalecany serwis i dbał o auto nie było dużo awarii.
    I tak i nie. Niestety samochód jak mało które urządzenie musi być w dużym stopniu idiotoodporny. 156 (jak i wiele innych modeli) nie była. Dlatego oprócz psujących się pierdółek dochodziły też grube tematy typu zajechany silnik. I ktoś powie: bo pałowany na zimnym, olej nie wymieniony/dolany do max, bo na minimum już smarowanie za słabe itp. itd.
    A prawda jest taka, że w Fordzie, Oplu czy innym VW olej będzie miał minimum, 30tys przelatane i silnik dostanie w d.. ale będzie dalej jechał. Mówimy o latach kiedy 156 były nowe/świeże. Dlatego Alfami jeżdżą pasjonaci. Tyle że pasjonaci nie robią sprzedaży
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  2. #3372
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,303

    Domyślnie

    No nie, sypały się TS-y 16V no i wytrzymałość materiałów i jakość montażu wołały o pomstę do nieba (żeby przypomnieć wyginające się pokrywy poduszek powietrznych pasażera chociażby). Zawieszenie było wybitne - i ono się nie psuło, tylko zużywało. Co innego pukający wahacz, co innego przepuszczające pierścienie zaworowe albo korba wychodząca bokiem .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  3. #3373
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia Q , GT3.2 Q2
    Postów
    960

    Domyślnie

    [MENTION=788]tomaz[/MENTION]- tak, masz racje, scenariusz niszczenia TS-a wyglądał zwykle tak; Alfę kupował ktoś, kto wcześniej jeździł VW, Oplem czy jakimś Fordem i przyzwyczajony był do kontrolowania oleju co np. 5000 km, i tak też robił w Alfie...tylko TS-y potrafią brać 0,5 l oleju na 1000 km i więcej, i jak taki delikwent sobie ten olej sprawdził to już go nie zobaczył na bagnecie, albo w czasie jazdy przypomniała mu o tym kontrolka- po takich zabiegach już łapały panewki zaczynała się przycierać gładź z tłokiem i padał wariator - już było za późno.(takie scenariusze zdarzają się i dziś, gdy ktoś kupuje używana Alfę, a potem płacze na forach że Alfy to złom)
    Ja tylko z jednym się nie zgadzam, że to wina producenta a nie użytkownika, to użytkownik ma się stosować do zaleceń fabryki i sprawdzać ten olej- a ten który to robi zgodnie z zaleceniami nie musi się ograniczać tylko do kręgu pasjonatów- tak maja robić wszyscy, którzy te auta użytkują , jeśli kogoś to przerasta to rzeczywiście nie powinien Alfy kupować- to nie dla niego samochód. [MENTION=8766]radosuaf[/MENTION]- nie zgadzam się z tym co napisałeś, że 156 miały za małą wytrzymałość materiałów i że się strasznie sypały- w moim przypadku (a stosowałem się do zaleceń producenta w każdym calu) remontowane były tylko zawieszenia (dolny, górny wahacz za 200 zł lub 450 zł) , termostat, przepływomierz- sprawy normalne w czasie eksploatacji. Z tym że auto trzymałem w garażu, to korzystnie wpływało na stan elektryki i zapobiegało korozji.

  4. #3374
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,303

    Domyślnie

    Jak kupiłem 4-letnią Alfę 147 "po kobiecie", to do wymiany była połowa samochodu - łącznie z pierdołami typu mocowania tylnego tłumika, powycierane było dosłownie wszystko - przyciski na kierownicy, skórzana gałka biegów do ponownego obszycia, dziury w wykładzinie podłogowej itp. itd. Ten samochód spowodował, że zakochałem się w Alfie i od tego czasu nie miałem samochodu innej marki, ale przy całym świetnym projekcie jakość wykonania była fatalna. Skrzypiące zawieszenie całe nowe na oryginałach to już był jakiś śmiech. TS 105 KM (więc bez wariatora) kwalifikował się do wymiany pierścieni tłokowych po 100 tys. km. Ludziom trzeba było tłumaczyć, że odstająca pokrywa poduszki w samochodzie to nie skutek dzwona, tylko odkształcenia pod wpływem temperatury. Kontrolka airbaga kierowcy zapalała się zawsze, kiedy samochód przekroczył 38 stopni (na przykład pozostawiony na słońcu). Giulietta miała znacznie gorsze materiały, ale za to przy 147 wykonana była wybitnie.
    Ostatnio edytowane przez radosuaf ; 25-08-2021 o 12:54
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  5. #3375
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia Q , GT3.2 Q2
    Postów
    960

    Domyślnie

    To musiała być bardzo energiczna kobieta- dziury w wykładzinie podłogowej, powycierana gałka zmiany biegów, zerwane uchwyty tłumika- to raczej wina zbyt ostrej eksploatacji, nie wszyscy dbają o auta, niektóre kobiety też do takich należą. W mojej 156 z 2002 roku nie ma żadnych dziur w wykładzinie, gałka zmiany biegów wygląda prawie jak nowa, układ wydechowy jest sprawny- ostatnio odpadł tylko fragment izolacji termicznej zrobiony z cienkiej blachy aluminiowej, ale już jest na swoim miejscu. Nie odstaje też zaślepka poduszki pasażera (odstaje za to w GT 3,2, ale tam jest pokryta skórą). Jeśli po 100000 km pierścienie były do wymiany, to pani zapewne rzadko sprawdzała i wymieniała olej (jak to kobieta), u mnie przy prawie 200000 km nie tylko pierścienie, tłoki i panewki są w porządku, ale i wariator jest jeszcze oryginalny i jest sprawny. Jak to wytłumaczyć? Czy moje auto Włosi zrobili z lepszych materiałów?

  6. #3376
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2016
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 jtd 16V
    Postów
    609

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Jak kupiłem 4-letnią Alfę 147 "po kobiecie", to do wymiany była połowa samochodu - łącznie z pierdołami typu mocowania tylnego tłumika, powycierane było dosłownie wszystko - przyciski na kierownicy, skórzana gałka biegów do ponownego obszycia, dziury w wykładzinie podłogowej itp. itd. Ten samochód spowodował, że zakochałem się w Alfie i od tego czasu nie miałem samochodu innej marki, ale przy całym świetnym projekcie jakość wykonania była fatalna. Skrzypiące zawieszenie całe nowe na oryginałach to już był jakiś śmiech. TS 105 KM (więc bez wariatora) kwalifikował się do wymiany pierścieni tłokowych po 100 tys. km. Ludziom trzeba było tłumaczyć, że odstająca pokrywa poduszki w samochodzie to nie skutek dzwona, tylko odkształcenia pod wpływem temperatury. Kontrolka airbaga kierowcy zapalała się zawsze, kiedy samochód przekroczył 38 stopni (na przykład pozostawiony na słońcu). Giulietta miała znacznie gorsze materiały, ale za to przy 147 wykonana była wybitnie.
    Przetarcie wykładziny to nie kwestia złych materiałów, tylko użytkownik pewnie jeździł bez dywanika i dziurę w tej wykładzinie zrobił. Miałem trzy Alfy, z tego dwie 147 i w żadnej z nich nie ma śladu przetarcia na wykładzinie (obecna 147 ma 17 lat...). Nie różni się ona jakością od dywanów w innych autach z tamtych czasów. Jak koledzy wsiadają/wsiadali do mojego samochodu, a jeżdżą/jeździli starymi Astrami, Clio czy Golfami, to mówią, że materiały są świetne i jest dużo ładniej i lepiej niż u nich. Co prawda coś się potłucze na nierównościach na drodze, ale to kwestia dość twardej zawiechy, podejrzewam, a nie fatalnych materiałów. W obydwu moich 147 nie było problemu z kontrolką poduszki, w 156 taty owszem, ale tam kostki pod fotelami to znany temat. Sądzę, że trafiłeś na zajechane, nieszanowane auto po prostu. I zwracam uwagę, że nie trzeba być pasjonatem, żeby sprzątać i szanować wnętrze auta, którym się jeździ na co dzień.

  7. #3377
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,303

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    Jak koledzy wsiadają/wsiadali do mojego samochodu, a jeżdżą/jeździli starymi Astrami, Clio czy Golfami, to mówią, że materiały są świetne i jest dużo ładniej i lepiej niż u nich.
    Przeczytaj to, co powyżej napisałeś . Porównywanie Alfy Romeo do Opla czy Renault... Miałem akurat tak, że ja jeździłem 147, a siostra w tym samym czasie BMW E87 z tego samego rocznika chyba - jak by nie patrzeć, w wykonaniu obu samochodów była przepaść.
    Uwielbiałem ten samochód, no ale bądźmy też samokrytyczni. Nie mówię, że mój egzemplarz nie był zajechany, ale przetarte przyciski na kierownicy ma chyba każdy egzemplarz. Nic dziwnego, że w Giulietcie rozwiązano to już zupełnie inaczej.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  8. #3378
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2016
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 jtd 16V
    Postów
    609

    Domyślnie

    A do czego mam porównywać? Mercedesa, Audi, BMW, Lexusa, Jaguara? Niestety nie wiem ile kosztowała nowa 147, ale podejrzewam, że cenowo mogła być zbliżona do takiego zwykłego kompaktu od Opla czy VW. Clio to będzie za mała pierdziawa do porównania, to fakt. Czy przetarte przyciski na kierownicy to jest jakiś wyznacznik? Nie wiem, może. Ja się nie upieram, że to jest jakoś super wykonane auto, ale twierdzę, że ogólnie nie jest jakoś specjalnie źle w porównaniu do innych samochodów z tamtych czasów. Chyba, że 147 traktujemy w kategoriach auta premium, to tak, ale ja tak na ten samochód nie patrzę BMW w latach '90 i '00 robiło chyba bardzo dobrze wykonane samochody.

  9. #3379
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,764

    Domyślnie

    O ile 147/156 faktycznie były wozami specjalnej troski, to Giulietta jest samochodem dla każdego, nawet totalnego ignoranta motoryzacyjnego. Tutaj postęp dokonał się potężny.
    Czy wpłynęło to na sprzedaż ? Niestety dobrą opinie długo się odbudowuje i pewnie dopiero następca na tym by skorzystał. Jedynie ceny na rynku wtórnym pokazują, że jakość Giulietty została doceniona.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  10. #3380
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,303

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    A do czego mam porównywać? Mercedesa, Audi, BMW, Lexusa, Jaguara?
    No dokładnie tak - do Opla, Renault czy VW to można porównywać Fiata Stilo z tamtego okresu.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

Podobne wątki

  1. Sprzedaż Alfy
    Utworzone przez Sulerz w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 28-10-2011, 16:30
  2. Sprzedaż Alfy Romeo w 2010r.
    Utworzone przez TILT w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-04-2011, 20:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory