Temat: Fatalna sprzedaż Alfy Romeo. Co się dzieje?

  1. #3601
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,303

    Domyślnie

    Na Track Dayach jeżdżą dłubane E46, które fabryczną to mają może jeszcze budę. Niestety, równolatki od Alfy to chłam. Rynek części zamiennych też nie ten.
    Co do Japończyków i Korei - fajnie, że odnoszą sukcesy, ale nadal nie robią fajnych samochodów, poza GT-R czy tym podobnymi. Z drogowych ciężko znaleźć coś ciekawego.

    Wysłane z mojego Pixel 4a przy użyciu Tapatalka
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  2. #3602
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,287

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Na Track Dayach jeżdżą dłubane E46, które fabryczną to mają może jeszcze budę. Niestety, równolatki od Alfy to chłam. Rynek części zamiennych też nie ten.
    Co do Japończyków i Korei - fajnie, że odnoszą sukcesy, ale nadal nie robią fajnych samochodów, poza GT-R czy tym podobnymi. Z drogowych ciężko znaleźć coś ciekawego.

    Wysłane z mojego Pixel 4a przy użyciu Tapatalka
    Jeżdżą przeróżne, suvów i tych w kształcie psa robiącego kupę tylko nie widziałem, e 46 to już pomodzone bardzo, ja pisałem o cywilnych, współczesnych, TD to nie tylko starzyzna. Trackdayów jest multum i dla nowych i dla starych.
    Fajność ma różne imiona, więc trudno powiedzieć i trudno się zgodzić że trudno coś fajnego od nich znaleźć. Myślę że łatwiej niż kombi / coupe / roadstera Alfę. Swoją drogą jeden GTR to mało , a jedna Q już dużo.

  3. #3603
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2020
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    1,030

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Może sobie kolega poczyta o akcji przywoławczej Volvo, gdzie tysiące samochodów wezwano do serwisu na wymianę zapięcia pasów, bo mogły nie zadziałać w razie wypadku. Żeby było śmieszniej, jakoś w maju wysyłali pismo, że części powinny być w październiku, a do tego czasu trzeba uważać (!).
    .....aaa słynne pedały gazu w toyotach?? już zapomnieli?

  4. #3604
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia Q , GT3.2 Q2
    Postów
    960

    Domyślnie

    [MENTION=3383]Andrzejsr[/MENTION]- szczerze mówiąc nie znam za bardzo sprawy jak to jest na tych wyścigach amatorów, ale domyślam się że preferowany jest sprzęt tani, dostępny, do którego jest wiele części zamiennych, są one również łatwo dostępne i tanie, dotyczy to też części tuningowanych. Z tych powodów mało tam Alf, bo po prostu tych kryteriów nie spełniają (GTR tez ich nie spełnia, Busso też nie, Alfa Quadrifoglio też, itd.). Ale to nie oznacza że Alfy są mniej trwałe czy gorsze od BMW czy jakiegoś Renault Clio, są po prostu droższe, części są też drogie i trudno dostępne- bardziej opłaca się startować na innym sprzęcie (podobnie jest zresztą w wyścigach motocyklowych 125 amatorów, gdzie preferowane są silniki Aprilia- Rotax a nie lepsze i szybsze Cagiva). Swoim autem nie będę tam startował, bo koszty są wielkie, jeśli jeszcze bierze się pod uwagę możliwość uszkodzenia sprzętu (np. o sterty opon, które organizatorzy stawiają zamiast pachołków). Zresztą, jakoś mnie nie ciągnie na tor, ścigałem się kiedyś w wyścigach kartingowych, to mi wystarczy. Gdyby to były wyścigi zespołów fabrycznych (jak np. DTM w latach 90) to sprawa Alfy wyglądałaby zupełnie inaczej.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post

    Alfist, 5 tys km torowego upalania w tak ciężkim klocu pochłonęłoby więcej niż 8 kpl opon. Pucharówką nieco ponad 1000kg i 150 konną na 3 tysiące chyba z 5-6 kpl zużyłem, kolejne 2 ze 4. Westfielfem lekkim - 600kg, 200 koni, bez aero 2 -2,5 kpl na 1tys z haczykiem toru, 1,5 na 500 z haczykiem w drugim sezonie. Choć to wszystko slicki a one cieńsze są. Więc jakoś lajtowo chyba jest upalana albo te 5 tysięcy to razem z dojazdami , trudno się odnieść jakie opony do jakiego stopnia zużycia używane itd. Ale może, fajnie , bardzo dobrze , niech jeździ i inne dołączają !
    No tak, tylko różnica między Tobą a nim polega na tym, że on jeszcze w swoim aucie nic nigdy nie wymieniał i nie miał jeszcze żadnej awarii (poza zdaje się jakimiś drobnymi pierdółkami), nie robił nawet żadnej inspekcji auta i jego podzespołów a ogranicza się jedynie do obowiązkowych przeglądów. A, i ma ciągle auto na gwarancji
    Ostatnio edytowane przez alfist ; 26-10-2021 o 23:16

  5. #3605
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,287

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfist Zobacz post
    [MENTION=3383]Andrzejsr[/MENTION]- szczerze mówiąc nie znam za bardzo sprawy jak to jest na tych wyścigach amatorów, ale domyślam się że preferowany jest sprzęt tani, dostępny, do którego jest wiele części zamiennych, są one również łatwo dostępne i tanie, dotyczy to też części tuningowanych. Z tych powodów mało tam Alf, bo po prostu tych kryteriów nie spełniają (GTR tez ich nie spełnia, Busso też nie, Alfa Quadrifoglio też, itd.). Ale to nie oznacza że Alfy są mniej trwałe czy gorsze od BMW czy jakiegoś Renault Clio, są po prostu droższe, części są też drogie i trudno dostępne- bardziej opłaca się startować na innym sprzęcie (podobnie jest zresztą w wyścigach motocyklowych 125 amatorów, gdzie preferowane są silniki Aprilia- Rotax a nie lepsze i szybsze Cagiva). Swoim autem nie będę tam startował, bo koszty są wielkie, jeśli jeszcze bierze się pod uwagę możliwość uszkodzenia sprzętu (np. o sterty opon, które organizatorzy stawiają zamiast pachołków). Zresztą, jakoś mnie nie ciągnie na tor, ścigałem się kiedyś w wyścigach kartingowych, to mi wystarczy. Gdyby to były wyścigi zespołów fabrycznych (jak np. DTM w latach 90) to sprawa Alfy wyglądałaby zupełnie inaczej.

    - - - Updated - - -



    No tak, tylko różnica między Tobą a nim polega na tym, że on jeszcze w swoim aucie nic nigdy nie wymieniał i nie miał jeszcze żadnej awarii (poza zdaje się jakimiś drobnymi pierdółkami), nie robił nawet żadnej inspekcji auta i jego podzespołów a ogranicza się jedynie do obowiązkowych przeglądów

    Nie wiem co to ostatnie zdanie miałoby oznaczać ? różnic jest wiele, w tym taka że pewnie jest wolniejsza od Westfielda, przynajmniej jedna jedyna jaką spotkałem była


    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20190929_162457365.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	93.1 KB
ID:	281209

    skąd wiesz co ja w Westfieldzie (bo 156cup to zabawka, czasów nie zrobi, no i to alfa to już nie zliczę wymian z zepsucia nie modyfikacji) wymieniałem ? (wymieniałem , nie modyfikowałem) . Niepotrzebnie pisałeś o "pierdółkach" Albo nic , albo pierdółki no ale wiem, sam się łapię na tych alfowych sformułowaniach jeszcze typu - nie no, nic nie robiłem, normalna eksploatacja, hamulce, opony, silnik, skrzynia
    Jednak w świecie "nic" to "nic" - null, zero .Ale o tym już tu było w sensie wizyt w serwisach nieplanowanych.
    Różnic jest wiele, w czasach, wrażeniach, kompromisowości - potrzebnej do użytku drogowego itd.

    Ale ok że nie wymieniał . Rozumiem, wierzę, żałuję że więcej Q nie jeździ żeby o tym więcej osób się dowiadywało i potwierdziło. Jeszcze trochę i Alfa obejme gwranacją torowe użytkowanie (czy może już obejmuje?).

    A jeszcze jdną ale nie Q spotkałem na TJS w tym roku . Ot przejeździła, kierowca się nacieszył chyba, szału w czasach nie robiła ale choć się pokazała.

    Co do pierwszej czesci to sądzę że trochę nie zdajesz sobie sprawy jak szerokie jest pojęcie amatorskiego torowania i jakich budżetów sięga obecnie spokojnie Giulia się w nich z jej eksploatacją (o ile nie trzeba co weekend silnika wymieniać, a zdaje się nie) mieści patrząc na ilość 911tek w rękach amatorów choćby. Vka to w ogóle w nisko-budżetowej lidze. Tylko że jak na swą pojemność to nie oferuje niczego specjalnego, ale to nie o Vce. Naprawdę, to nie kwestia rzekomych wysokich kosztów eksploatacjj. Pomyśl skoro brak jest części, know how, mechaników , serwisóew (tych ostatnich do cywili, to co dopiero do exploatowanych i obciążanych alf), z doświadczeniem, to jak mają jeździć? to są podstawy .
    A co do preferencji sprzętu to preferowany jest nie tani, a trwały. To be First, first You have to Finish jak mawiali ludzie z Porsche do kolegów z Ferrari . Więc jeździ i wygrywa to co ma dobrych mechaników , jest trwałe i z zapasem już w wersji bazowej, lekkie w wersji bazowej i ma opracowane z lat wieeeelu egzemplarzo/godzin męczenia na torach - know-how.
    Co do niszczenia auta, spokojnie, trzeba się trochę postarać żeby przydzwonić , w trackday;ach o jakich mówię czyli jeździe na czas (czy wręcz bez pomiaru ) a nie wyścigach, wyścigi to już kolejna półka czy 10 pólek wyżej we wszystkim , zniszczeniach też. Minus taki, że póżniej między autami drogowymi zacierają się różnice. Bo czy skoda czy ... na drodze nie zbliży się nawet do limitów. Choć czy to minus to ja akurat uważam że nie, nie traci się punktów i prawek .

  6. #3606
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia Q , GT3.2 Q2
    Postów
    960

    Domyślnie

    Faktem jest że Alfa poprawia jednak jakość swych aut- widać to nawet tutaj, wystarczy porównać wpisy z działu Giulia/Stelvio (a nawet Giulietta) do innych, gdzie są starsze modele. Obecne modele Alfy są już porównywalne a nierzadko lepsze niż auta innych marek- statystyki awaryjności to potwierdzają. Kiepskie serwisy, brak części i ich wysokie ceny to fakt- to należałoby poprawić, ja oczywiście życzyłbym sobie więcej Giulii na takich amatorskich wyścigach, a śmiem twierdzić że przez swoją konstrukcje i rewelacyjne prowadzenie w zakrętach nadaje się tam ona, ale niestety pewne sprawy trudno przeskoczyć- to nowe, nie najtańsze auta więc mało chętnych by je w takich imprezach tak używać. Może kiedyś, gdy ceny używanych będą akceptowalne się to zmieni. Szkoda że Alfa nie bierze udziału w jakiś wyścigach jako Team fabryczny (zamiast wydawać duże kwoty na reklamę w formule 1), bo gdyby tak było to moglibyśmy zobaczyć jak wygląda porównanie z autami innych marek. Jak na razie to tylko np. czasy przejazdów na Nurburgring dają nam jakieś wyobrażenie o tym i źle to nie wygląda.

  7. #3607
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,287

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfist Zobacz post
    Faktem jest że Alfa poprawia jednak jakość swych aut- widać to nawet tutaj, wystarczy porównać wpisy z działu Giulia/Stelvio (a nawet Giulietta) do innych, gdzie są starsze modele. Obecne modele Alfy są już porównywalne a nierzadko lepsze niż auta innych marek- statystyki awaryjności to potwierdzają. Kiepskie serwisy, brak części i ich wysokie ceny to fakt- to należałoby poprawić, ja oczywiście życzyłbym sobie więcej Giulii na takich amatorskich wyścigach, a śmiem twierdzić że przez swoją konstrukcje i rewelacyjne prowadzenie w zakrętach nadaje się tam ona, ale niestety pewne sprawy trudno przeskoczyć- to nowe, nie najtańsze auta więc mało chętnych by je w takich imprezach tak używać. Może kiedyś, gdy ceny używanych będą akceptowalne się to zmieni. Szkoda że Alfa nie bierze udziału w jakiś wyścigach jako Team fabryczny (zamiast wydawać duże kwoty na reklamę w formule 1), bo gdyby tak było to moglibyśmy zobaczyć jak wygląda porównanie z autami innych marek. Jak na razie to tylko np. czasy przejazdów na Nurburgring dają nam jakieś wyobrażenie o tym i źle to nie wygląda.

    Powtarzasz o tej poprawie jakości i rankingach, przyznam że kiedyś szukałem i za bardzo nie znalazłem. Może się nie kwalikifikują ze wzgl na zbyt małą ilość sprzedanych egzemplarzy żeby próba była wiarygodna. A może jakieś były to podaj proszę odnośniki do nich .



    Co do tego sportu to faktycznie co się dziwić że powstają suvy i plany na crossovery w AR tylko, skoro samych alfisti nie interesuje za bardzo nic więcej niż turlanie się po drogach i woskowanie. To faktycznie po co się mają konstruktorzy napinać z jakimś środkami ciężkości, międzyosiowym rozłożeniem mas itd a jednocześniej próbując zachować użytkowy charakter auta. Skoro okazuje się że dominuje przewozowo-użytkowy sposób użytkowania aut, w tym tych ze sportową historią. Po części narzucany wszędobylskimi ograniczeniami prawnymi , ale i świadomością (bo faktycznie trzeba idioty i braku wyobraźni żeby wariować po ulicach skoro są tory) , po cześci tym że spora część właścicieli nimi nie jest tylko wypożycza auta i za wiele nie może, no i ruchem potężnym który na za wiele nie pozwala. Więc auta z takimi cechami jako podstawowe - przewozowo/użytkowe i z dorzuconym jakimś tam czymś karbonoowym żeby w reklmach było coś wyróżniającego czy żeby wódce o tym poopowiadać , ale ze znaczkiem AR (więc z tą , z duszą ) pewnie sprzedawałyby się lepiej . A przez brak ograniczeń nazwijmy to sportowo-pochodnych, pewnie i potencjalnie bardziej niezawodne a i dla tych wystraszonych technologiami serwisów bardziej przyjazne. Skoro AR ma plany na same suvo/crossovewry , bazowanie na peżotach to chyba już jakiś dłuższy czas tą drogą faktycznie idą . Dla sprzedaży pewnie dobrą.

  8. #3608
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia Q , GT3.2 Q2
    Postów
    960

    Domyślnie

    Hmm, dziwne, wątek małej awaryjności nowszych Alf był tu wielokrotnie poruszany, podawano też linki, znalazłem na szybko jakiś pierwszy z brzegu:
    https://www.alfaromeo.pl/swiat-alfy/...-niezawodnosci
    Auto użytkowo- przewozowe (osobowe) było już w historii firmy, była to Arna- chyba też największa porażka Alfy. Teraz podobnie by to wyglądało, gdyby pójść tym tropem , o którym piszesz. Na szczęście takich błędów firma już nie robi, dziś Alfy kupuje się też ze względu na jakość ich prowadzenia, wygląd, sportowy styl, radość z jazdy - bo ten samochód jest tak zrobiony by ją sprawiać, przy tych cechach Alfy mają też własności użytkowo-przewozowe zbliżone do konkurentów, a bywa że nawet ich i tutaj przewyższają (np. Giulia Q względem BMW M3 Competition- komfort w tym ostatnim jest nie najlepszy, że nie wspomnę o niektórych Porsche o porównywalnych parametrach). Suvy zostały wymuszone na Alfie przez gusta klienteli, i zrobiła ona takiego Suva, który jest jednym z najszybszych na świecie na torach. Dla wielu klientów własności dynamiczne auta , jego prowadzenie na zakrętach , prędkość max dalej są istotne, przecież często jest to jedno z kryteriów wyboru (nierzadko wybierane są modele z mocniejszym silnikiem- np. Giulia i Stelvio Q czy 280 KM , mimo że są droższe lub dużo droższe niż te ze słabszymi silnikami. Dziś Alfa nie jest samodzielną firmą- jest częścią koncernu, który pozycjonuje nią pewne segmenty swego asortymentu, sprzedaż rzeczywiście mogłaby być większa gdyby kilka rzeczy poprawić (wiadomo jakich, pisano już tu o tym wiele razy), ale wielkie firmy rządzą się swoimi prawami i np. trudno nam zrozumieć zaprzestanie rozwoju dobrze się sprzedającej Gulietty. Natomiast wszystkich alfistów z pewnością cieszy powstanie tak świetnych modeli jak Giulia i Stelvio oraz zapowiedzi następnych, oby były tak dobre jak te dwa, a właściwie to należałoby sobie życzyć by były jeszcze lepsze

  9. #3609
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,287

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfist Zobacz post
    Hmm, dziwne, wątek małej awaryjności nowszych Alf był tu wielokrotnie poruszany, podawano też linki, znalazłem na szybko jakiś pierwszy z brzegu:
    https://www.alfaromeo.pl/swiat-alfy/...-niezawodnosci
    ...
    Tak, był poruszany , że linków do raportów nie ma, tylko ogólniki "teraz alfy są nieawaryjne" . Ja ich kilka pokoleń przeżyłem i za każdym razem były "teraz" nieawaryjne. Ale może teraz jest to "teraz" faktycznie, tylko nie mogę znaleźć poza ogólnikami liczb i tabel po prostu.

    Nie no, materiał reklamowy na stronie www.alfaromeo.pl to nie raport , i to zdaje się z 2019 czy 18go pochodzący. Zobaczyłbym chętnie aktualnie jakieś niezależne. Hmm gdyby były byłyby pewnie na tej stronie linki do nich, bo byłoby sięczym chwalić, jakieś odnoścniki do TUV, DEKRA itp. choć diabli wiedzą patrząc na "aktualność" konfiguratorów czy odzew na zgłoszenia przez www do klientów AR.

    Co do reszty to przepraszam, nie skomentuję.

  10. #3610
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia Q , GT3.2 Q2
    Postów
    960

    Domyślnie

    Ale strony Alfy powołuje się na raport, wcale nie jest to jej materiał reklamowy , o ile reklamą można nazwać powoływanie się na wyniki badań, które przeprowadził kto inny. W tym wypadku jest to firma neutralna- brytyjska, to ważne, bo bywa że takie raporty robi się stronniczo- preferując swoje , krajowe marki. Były tu nawet chyba w tym dziale w którym piszemy także linki, nie chce mi się szukać, powtórzę - treść działu Giulia/Stelvio oraz Giulietta to potwierdzają.

Podobne wątki

  1. Sprzedaż Alfy
    Utworzone przez Sulerz w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 28-10-2011, 16:30
  2. Sprzedaż Alfy Romeo w 2010r.
    Utworzone przez TILT w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-04-2011, 20:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory