Widzę, że moderator przywołał cię do porządku i próbujesz "dyskutować". Jednak nie umiesz dyskutować, idziesz w offtopy. Golf i Corolla to samochody masowe, celem jest maksymalizacja sprzedaży. Mazda od dawna ma zupełnie inną politykę: przejdź się do dobrego salonu tej marki i porozmawiaj. Mazda praktycznie w ogóle nie stosuje zachęt finansowych, ciężko tam o jakikolwiek rabat. Koncern na sprzedaży aut zarabia i to dużo (głównym rynkiem jest Azja). W Europie sprzedają samochody w takich ilościach, ze jest to opłacalne i zyskowne.
Dlatego własnie nie ma czegoś takiego jak "goła wersja" u mazdy. Na dzień dobry płacisz więcej ale masz w podstawie wypas, za który u innych musisz dopłacać. Między innymi DLATEGO dużo nabywców wybiera golfy czy corolle: tę ostatnią możesz zamówić w bieda wersji już za 87 tys złotych *(dane z salonu Toyoty pod Wrocławiem). UJ mazdyh opcji bieda w ogóle nie ma.
Zatem zanim zaczniesz w ogóle dyskutować, nabądź nieco wiedzy. Chamstwa się już pozbyłeś pod presją bana na forum: teraz czas na naukę i wiedzę.
Co do Giulii natomiast to zapowiedzi szefów marki były krańcowo inne: alfa miała sumarycznie sprzedawać 400 tysięcy aut rocznie obecnie. Giulia była pozycjonowana (według niektórych, wręcz wzorowana) na bmw 3 (vide: dostępne w necie zestawienia zdjęć sylwetki itd).
Tymczasem roczną sprzedaż całej marki podałem. Kilkanaście razy mniej od zapowiedzi.
Jeśli więc idziesz w jakiekolwiek porównania, najpierw wiedza potem pisanina.
Jeszcze raz i wyraźnie proszę o zestawienie sprzedaży Mazdy 3 vs konkurencja. Albo chociaż Mazda 6 vs Passat. Przestań lać wodę misio teddy, bo merytoryki u ciebie jak zwykle zero.
Notorycznie podniecasz się sprzedażą Alfy, wiec mnie ciekawi pewnie spora sprzedaż Mazdy. Zaraz napiszesz, ze mało sprzedają, bo nie chcą dużo sprzedawać [emoji23][emoji23][emoji23]
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ostatnio edytowane przez zalezi ; 21-05-2022 o 11:04
90 procent nabywców nowych aut w ogóle nie bierze tego czynnika pod uwagę. Ostatnio zwiedziłem kilkanaście salonów, pomagałem znajomym wybrać nowe auto. Odbyliśmy ze 20 rozmów z szefami salonów, sprzedawcami itd. Pytaliśmy również i o to![]()
Ludzie biorą pod uwagę czas gwarancji: to znacząco napędza klientelę. Tymczasem wydłużona gwarancja oznacza znacznie wyższe koszty serwisowania: masz więcej obowiązkowych przeglądów, które kosztują krocie. Jak coś wyskoczy na przeglądzie co jest poza gwarancją, ludzie w większości zlecają naprawę czy wymianę i płacą w salonie serwisowym.
W ten sprytny sposób salon zarabia na sprzedaży więcej a klient de facto płaci za samochód więcej, bo koszty serwisowania rosną niebotycznie. Zastanów się: gwarancja na siedem lat. Omójboże, jaki bonus. Policz sobie koszty wszystkich obowiązkowych przeglądów i napraw, jakie wykonasz przy okazji , bo elememtów pozagwarancyjnych będzie zawsze multum.
- - - Updated - - -
Odpowiedziałem ci merytorycznie, To, że nie rozumiesz słowa pisanego i nie umiesz wyciągać wniosków to już nie mój problem. To twój defekt. Jak wspomniałem, do dyskusji trzeba reprezentować jakiś choćby minimalny, bazowy poziom.
Misio różowy teddy, jak z tą sprzedażą Mazdy? Dużo sprzedają? Porównywalnie z VW/Toyota czy Kia?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Mazda 3 - ich kompakt mający walczyć w segmencie z Golfem czy Corolla nie jest w stanie wejść nawet do 50 najpopularniejszych aut w Polsce. Kilkanaście razy mnie niż Corolli czy Octavii. Nawet bardzo drogi Mercedes GLE się zdecydowanie lepiej sprzedaje. Mazdy 6 tez tam próżno szukać. Dobrze im idzie przyznam [emoji23]
https://www.wyborkierowcow.pl/najpop...w-polsce-2021/
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
A teraz na poważnie - nie jest możliwe, żeby Giulia konkurowała z BMW 3 sprzedażowo. Kompletnie. Z kilku prostych czynników.
BMW ma znacznie większa gamę silnikową. Silników ma wręcz mnóstwo do wyboru. Samych diesli jest tam kilka. Dochodzą wersje mocno usportowione i to kilka ( M340i, M3, M3 Competition, CS ). Druga rzecz to fakt, ze rozpiętość cenowa jest większa, niż w Alfie ( ruszały od 138 tys zł ). Trzecia to zdecydowanie większa siatka sprzedaży, bez porównania. Czwarty fakt to obecność we flotach i najmach, no jest tego mnóstwo tam. Piąty fakt to zdecydowanie większa rozpoznawalność i bycie bardziej sexy. BMW to marka sama w sobie, a Alfy się wielu nadal boi. Szósty fakt - BMW 3 G20 jest na rynku krócej, przechodzi w dodatku już drugi lifting ( LCI to się u nich nazywa ).
Siódmy fakt - BMW 3 ma znacznie więcej nowych rozwiązań, których nie zajdziesz w Alfie ( Virtual Cockpit, HUD, laserowe świtała, kamery 360, wentylacja foteli, więcej asystentów, domykanie drzwi, opcje BMW Individual ).
Wiec nie przywiązujcie się jak misio teddy na sztywno do zapowiedzi CEO Alfy, ze będą dużo sprzedawać. Każda marka ma szumne zapowiedzi i logicznym jest, ze robi się szum i zapowiada sukces. To nic nowego.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS