Temat: Auta elektryczne i ogólnie powszechna elektryfikacja

  1. #2141
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kurynio Zobacz post
    Szczerze, bez żadnych złośliwości, czy naprawdę można jeszcze to bronić i brnąć, że to super? Przecież to cofnięcie funkcjonalności samochodu w tym przypadku o jakieś 100 lat.
    no tak, widze trzeba zmodyfikowac ten ulubiony archetyp. To juz nie ten przecietny uzytkownik samochodu jezdzi codziennie z warszawy do krakowa, i natychmiast wraca, sikajac do butelki, to jeszcze ciagnie ze soba przyczepę
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  2. #2142
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,622

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    no tak, widze trzeba zmodyfikowac ten ulubiony archetyp. To juz nie ten przecietny uzytkownik samochodu jezdzi codziennie z warszawy do krakowa, i natychmiast wraca, sikajac do butelki, to jeszcze ciagnie ze soba przyczepę
    Nie no jest super, same plusy i ogromny progres, ekologia, cisza, no Panie same plusy, pod warunkiem, że:

    -nie przyjdzie ci do głowy jechać zbyt szybko
    -nie wybierasz się gdzieś dalej z przyczepką, lub rowerami (no przecież nikt tego nie robi)
    -nie jest zbyt zimno, nie daj bóg mróz (no jest coraz cieplej, mróz jest rzadko)
    -nie wypadnie ci gdzieś zaraz jechać po przyjeździe

    No i co z tego, że pewne rzeczy robi się niecodziennie, czasami sporadycznie, ale jednak jeżeli się zdarzy to chcę mieć taką możliwość. Na razie to dla mnie w żadnym razie nie jest nawet zamiennik spalinowego silnika pod kątem funkcjonalności. A zmiana tego wszystkiego, nakłady na infrastrukturę powinna zapewniać progres, a nie cofanie się. Takie ciągłe tłumaczenie, że nie każdy, że nie daleko, takie auto specjalnej troski. W pewnych warunkach rower też jest lepszy niż samochód, co nie znaczy że może go zastąpić

  3. #2143
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzyk Zobacz post
    Niech Ci będzie - w domu z panelami teoretycznie opłaca się jeszcze. Ale musisz to robić w dzień, więc do pracy jako piekarz albo kolejarz na nocną zmianę.
    No i pojedź tym gdzieś dalej. Bo jeśli samochód ( nawet tylko jeden z dwóch posiadanych ) może ganiać tylko po mieście, to jest on dla mnie czymś porównywalnym do roweru elektrycznego z płaszczem przeciwdeszczowym. I za taki najtańszy zestaw rower + płaszcz trzeba wydać teraz 107tys zł. Gratuluję jedynie słusznych wyborów.

    Skończmy już tę farsę.
    Opłaca się jakby nie patrzeć i to bez paneli. Na mieście zużyjesz w 200 konnym elektryku prądu za kilkanaście złotych po nowych stawkach, w 200 konnej Giuli paliwa za 88 zł. Jakim trzeba być ignorantem, żeby twierdzić że to dla nikogo nie jest ważne, za to ma znaczenie potrzeba doładowania w trasie. Nie rozumiesz, że wielu używa samochodu kręcąc się wokół komina i na trasy nie jeździ? Nawet mój mniejszy samochód w trasy jeździł sporadycznie a już ma nabite 145 tyś. km. Jakby był elektrykiem jego użyteczność nie spadła by wcale i przebieg byłby pewnie identyczny.
    Rozumiem, że pewnie co tydzień robisz trasy 1000km+ i dla Ciebie elektryk byłby upierdliwy ale różni ludzie mają różne potrzeby. I dla części z nich samochód elektryczny może być dobrym wyborem.

  4. #2144
    Użytkownik Świeżak Avatar maurize
    Dołączył
    10 2021
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR Brera 2.4 JTDm
    Postów
    184

    Domyślnie

    I właśnie o to chodzi. Elektryk jest OK jako mały, lekki samochód do miasta, na krótkie dystanse. Wciskanie EV na siłę w każdym możliwym rozwiązaniu SUVy, ciężarówki, długie trasy itp. jest głupie i szkodliwe. Powinny istnieć obok siebie technologie spalinowców i elektryków. Rynek powinien dawać wybór. Obecnie robi się politycznie wszystko żeby rugować te pierwsze.

  5. #2145
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,622

    Domyślnie

    Cytat Napisał maurize Zobacz post
    I właśnie o to chodzi. Elektryk jest OK jako mały, lekki samochód do miasta, na krótkie dystanse. Wciskanie EV na siłę w każdym możliwym rozwiązaniu SUVy, ciężarówki, długie trasy itp. jest głupie i szkodliwe. Powinny istnieć obok siebie technologie spalinowców i elektryków. Rynek powinien dawać wybór. Obecnie robi się politycznie wszystko żeby rugować te pierwsze.
    Podpisuję się pod tym "obiema ręcyma". Elektryki mają swoje plusy, ale niech to będzie wybór, a nie zakaz i zaklinanie rzeczywistości, że na trasie są super, a z przyczepkami nikt nie jeździ, a ciężarówki są super, pod warunkiem, że wożą czipsy.

  6. #2146
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,636

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    ale nie chodzi o to, ze mi sie nie podoba, bo mi sie nie podoba, tylko no sorry, koles ciagnie malutka przyczepkę, i uzyskuje wyraznie gorsze wyniki, niz koles ciagnacy sporo wieksza przyczepkę.

    a ta srednia predkosc, ktora widziales, to uwzglednia ładowanie, wiec predkosc jazdy jest sporo wyzsza.

    Wyniki eksperymentu sa wartosciowe, jeśli sa falsyfikowalne.
    Ok, to co w takim razie zrobił źle, że mu tyle prądu wciągnęła?

    I co robił źle ten koleś, że w innej trasie wyniki miał sporo gorsze niż na tym filmiku?

    Nie wiem też kiedy widziałeś osobówkę z przyczepą, ale dla przykładu osobówki z rowerami na dachu czy na haku, widuję od wiosny do jesieni niemal codziennie

  7. #2147
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzyk
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio MY21 200KM
    Postów
    480

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Opłaca się jakby nie patrzeć i to bez paneli. Na mieście zużyjesz w 200 konnym elektryku prądu za kilkanaście złotych po nowych stawkach, w 200 konnej Giuli paliwa za 88 zł. Jakim trzeba być ignorantem, żeby twierdzić że to dla nikogo nie jest ważne, za to ma znaczenie potrzeba doładowania w trasie. Nie rozumiesz, że wielu używa samochodu kręcąc się wokół komina i na trasy nie jeździ? Nawet mój mniejszy samochód w trasy jeździł sporadycznie a już ma nabite 145 tyś. km. Jakby był elektrykiem jego użyteczność nie spadła by wcale i przebieg byłby pewnie identyczny.
    Rozumiem, że pewnie co tydzień robisz trasy 1000km+ i dla Ciebie elektryk byłby upierdliwy ale różni ludzie mają różne potrzeby. I dla części z nich samochód elektryczny może być dobrym wyborem.
    Chrzanisz jak potłuczony.

    Najtańszy elektryczny badziew w postaci Dacii jakiejśtam - odpowiednikiem cenowym może być dobrze wyposażony Opel crossland, którym nie trzeba udowadniać sobie, że tylko po mieście się kręcę ( teraz i zawsze i na wieki wieków amen ).

    Nie robię tras 1000+, niepotrzebny sarkazm.

    Mówisz, że wielu na trasy nie jeździ? Grunt to na zapas się ograniczyć - jak kupisz se taką Dacię, to już z pewnością na trasę nie pojedziesz. To takie samo chrzanienie, jak Tomtrza, który dawno nie widział osobówki z przyczepą.

    Te Wasze upodobanie do dobrowolnych ograniczeń. Nigdy nie pojechałem w trasę. Nigdy nie ciagnąłem przyczepy. Nigdy nie przekroczyłem 110km/h.

    A ja długo nie przekraczałem czterdziestki. Ale przyszedł taki dzień i miałem znienacka 41 lat. Dobrze, że unia nie załoźyła sobie odstrzelenia wszystkich po czterdziestce do 2035 roku. Choć pewnie zwolennicy by się znaleźli i to uzasadnili.
    Nie chcę Tesli nawet jeśli będzie w rosso i z busso.

  8. #2148
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,430

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kurynio Zobacz post
    ...
    -nie wypadnie ci gdzieś zaraz jechać po przyjeździe

    No i co z tego, że pewne rzeczy robi się niecodziennie, czasami sporadycznie, ale jednak jeżeli się zdarzy to chcę mieć taką możliwość. ...

    Cały sens posiadania samochodu.

    Niektórym których też ktoś może nie "widzieć " zdarza się seryjnym autem sobie na trackday kilka razy w roku skoczyć.a niektórym nie 1 ale 4-5 rowerów na dachu wozić. Innym kajaki, sprzęt WS, katamaran, łódkę ciągnąć, skuter (tfu spalinowy... Trzeba daleko jechać bo na części zbiorników zakazane bo spalinowe ale jak to daleko...) , jetsurfa, lotnie, szybowca / samolot ultralekki/ wiatrakowiec na haku, materiały budowlane, meble, torowe auto , zabytkowe auto, motocykle, przyczepę campingowa, konie, ba pustym autem na odludzie bezladowarkowe dojechac pochodzić i po prostu wrócić, kurde cokolwiek co żadnym najmniejszym problem dla normalnego samochodu nie jest.
    Dla "samochodu " na baterie jest wyzwaniem nie do pokonania. Nie daj Boże jak zimno. I debil kierowca włączy zwykła rzecz - ogrzewanie. I to już imbecyl ... pojedzie z normalnymi nie robiącymi na zwykłym samochodzie wrażenia prędkościami.

    Powraca pytanie - do czego zwolennicy aut na baterie je użytkują ?

    Jak do tego czemu potrafią podołać auta na baterie to jest przykre życie.
    W nowym poprawnym politycznie w EU wydaniu samochodu ma:
    - dojechać do i z pracy
    - zająć masę czasu na planowanie najbanalniejszej "trasy" ( cudzysłów nie bez powodu)
    - i ? Nie wiem . Woskowanie? Chyba nie generalnie to pokraki czy w najlepszym razie nijakość estetyczna.

    Taka ciekawostka jak to nasze normy działają na przykładzie Mazdy a to mały producent . Podobnych przykładów pewnie multum.

    Mazda MX 30. W EU tylko na baterie z żałosnym zasięgiem. Ale stylistycznie fajne autko, drzwi pod wiatr, bez słupka, wnętrze stylistycznie świetne.

    Okazuje się że są rynki gdzie występuje z normalnym wolnossącym spalinowcem 2 litry 4 cyl. I jest grubo tańsza , no wiadomo że spalinowce są tańsze od gorszych elektrycznych odpowiedników.

    Że takiemu niszowemu producentowi się opłaca taką wersję skonstruować i produkowac. Czyżby rynek EU wyznacznikiem niczego był?
    Ostatnio edytowane przez Andrzejsr ; 11-02-2023 o 22:59

  9. #2149
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,622

    Domyślnie

    No właśnie chyba jakoś gubi się ten sens samochodu, do którego został w sumie stworzony. Dawał swobodę poruszania się, niezależność no i chcąc nie chcąc wolność. Teraz w sumie jeszcze trochę i będzie passe tak po prostu sobie pojeździć dla przyjemności, bo nie dbasz o planetę, bo sadzomiotem jeździsz bez celu. A dbający o te misie i planetę, ev nie widzieli na oczy i lecą na szczyt klimatyczny lub ekonomiczny, gdzie to wszystko wymyślają, emitują tyle CO2, ile taki kowalski w swym sadzomiocie przez kilka lat. Najlepsze, że prawdziwi świadomi ekololodzy, to kupują

  10. #2150
    Użytkownik Świeżak Avatar andie
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    śląsk
    Auto
    Giulia 2.0 USA; Lancia Delta t-jet
    Postów
    177

    Domyślnie

    To chyba nie ma znaczenia jaki zasięg i użyteczność. Kowalski kupi albo nie. A jak wybiera nieracjonalnie to jego sprawa.
    Pytanie dlaczego zdecydowano się na zakazy, ograniczenia prawne i dopłaty? W sensie rynkowo nikt do tego nie chciał podejść? To przeraża, bo wiemy jak się kończy planowanie centralne.
    Dla mnie może racjonalne jest małe auto ev ze skromnym zasięgiem np 50km, do przedszkola i po bułki. Są takie za rozsądne pieniądze?
    Widać ev wprowadzana w taki sposób nie broni się rynkowo, nie wspominając o efekcie eko tylko prognozowanym. Głupich rzetelnych badań spalania nie potrafią przeprowadzić, a o efekcie eko ev będą się wymądrzać. Parodia lobbystów

    Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. Pozdrowienia dla Trójmiasta i alfaholików ogólnie!
    Utworzone przez indianinMat w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-02-2018, 23:25
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 21:10
  3. [147] Opinie, ogólnie klika pytań
    Utworzone przez scudettokrk w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 20:52
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory