Strona 62 z 484 PierwszyPierwszy ... 12525354555657585960616263646566676869707172112162 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 611 do 620 z 4837

Temat: Auta elektryczne i ogólnie powszechna elektryfikacja

  1. #611
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,286

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Śmieszna jest ignorancja bezpieczeństwa elektrycznego. Wysokie napięcie jest śmiertelnie niebezpieczne, benzyna czy olej napędowy nie. Naprawa powypadkowa powinna bezwzględnie zawierać wymianę baterii oraz przynajmniej prawdziwą wizualną inspekcję przewodów hv, stąd złomowanie, bo to czynności zwyczajnie nieopłacalne.
    Tak, prąd jest zabójczy, jak kogoś porazi. Porażenie prądem z elektryka o ile technicznie jest mozliwe, to jest też wysoce mało prawdopodbne. Jak zachłyśnięcie się benzyną.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  2. #612
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,769

    Domyślnie

    Tylko że dyskusja dotyczy samochodu elektrycznego po wypadku.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #613
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    JEST: Giulia Veloce Ti MY21, 166 FL 3.2, BYŁY: 166 2.0TS, 156 1.8TS
    Postów
    227

    Domyślnie

    Panowie - pozwolę sobie dodać "2 grosze" w tej dyskusji.

    Jak wszyscy tutaj obecni widzimy - dyskusja zajmuje już 62 (!) strony - a ciągle nie widać jakiejś jej konkluzji.
    Mamy jedynie przerzucanie się, delikatnie mówiąc, nieskoordynowanymi/punktowymi argumentami - moim skromnym zdaniem, nawet kolejne 162 strony tego typu dyskusji nie doprowadzą w ten sposób do jej zakończenia jakimkolwiek konstuktywnym wynikiem: każda ze stron pozostanie na swojej pozycji/przy swoim zdaniu "bo tak" (bez racjonalnego uzasadnienia - czyli, właściwie mało wartego).

    Czy nie warto pokusić się o:
    1. Jasne zdefiniowanie tezy tej dysusji?
    Na przykład: "Elektryfikacja jest nieuchronna, bo jest korzystna" albo "Elektryfikacja nie ma prawdziwych korzyści, ale jest nieuchronna w UE, bo tak zdecydowali urzędnicy UE".

    2. Zdefiniowanie jakichkolwiek kryteriów oceny/weryfikacji postawionej tezy.
    Bez powyższego - będą pojawiały się "argumenty" będące jedynie wyrazem przekonań ich autorów - często żyjących w świecie swoich sofizmatów.

    3. Zabranie argumentów ZA i PRZECIW elektryfikacji.

    Oczywiście, można kontynuowac w sposób tak jak do tej pory, natomiast nie sądzę, że uda się osiągnąć jakikolwiek postęp np. na stronie #162 - w porównaniu ze stroną #62.

    p.s.
    Osobiście nie mam nic przeciw elektryfikacji (może kiedyś sobie kupię elektryka do miasta), natomiast dla mnie jest na niego za wcześnie (jestem leniem - nie chce mi się pamiętać o ładowaniu w czasie podróży/planowaniu, myśleniu, czy spotka mnie mróz i wyładuje bateria itd./itp.).
    Nie podoba mi się też dotowanie podatkami biednych obywateli, bogatszych członków społeczeństwa kupujących elektryki oraz "religijnie" traktowana elektryfikacja wbijana nakazami.
    Natomiast, technologiczne problemy takie jak szybkość ładowania oraz pojemność baterii - prędzej, czy później zostaną pokonane.

  4. #614
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,286

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Tylko że dyskusja dotyczy samochodu elektrycznego po wypadku.
    ale ja mówie o aucie elektrycznym po wypadku, czy tez w trakcie wypadku. Prad, zeby cie porazic, musi przez ciebie przepłynąć. Samochód to kupa żelastwa, i jesli juz sie wydarzy, ze tak auto zmieli, żeby zrobic zwarcie na wysokim napieciu, to raczej nie pasażerowie zamkną obwód, tylko samochód. No i są bezpieczniki

    Przy pracach serwisowych juz to jest jak najbardziej możliwe, jesli ktos sie uprze.
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 10-10-2022 o 16:59
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  5. #615
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,769

    Domyślnie

    Zgadza się, zapomniałeś tylko, że aby zginąć lub odnieść obrażenia w wyniku zwarcia, wcale nie trzeba zostać bezpośrednio porażonym.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał IRC Zobacz post
    Elektryfikacja nie ma prawdziwych korzyści, ale jest nieuchronna w UE, bo tak zdecydowali urzędnicy UE
    O to cały czas rozbija się ta dyskusja, ale to nie dociera zaślepionych ideą elektryfikacji, dlatego temat może się ciągnąć przez kolejne 62 strony, aż się komuś znudzi
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #616
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,286

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Zgadza się, zapomniałeś tylko, że aby zginąć lub odnieść obrażenia w wyniku zwarcia, wcale nie trzeba zostać bezpośrednio porażonym.
    Czyli to ogień jest zagrożeniem jednak, a nie prąd? No i elektryki w razie wypadku zapalają sie rzadziej, niz spalinowe. Sa dane, ktore to jednoznacznie potwierdzaja. Kurtyna. Histeria, nie argumenty.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  7. #617
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,301

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Czyli to ogień jest zagrożeniem jednak, a nie prąd? No i elektryki w razie wypadku zapalają sie rzadziej, niz spalinowe. Sa dane, ktore to jednoznacznie potwierdzaja. Kurtyna. Histeria, nie argumenty.

    Nie o zagrożeniach była mowa a o _powodach_ łatwiejszych do osiągnięcia "całek" w por do spalinowców. Więc droższego serwisu elektryka (tu nie chodzi o "niedotykanie prądu") to są całe procedury co w jakiej kolejności odłączać, ile odczekać, obsługa jedną ręką, specjalne ubiory, narzrędzia. BTW po napiciu się benzyny (łyka, nie beczki) nic specjalnego poza niefajnym smakiem się nie dzieje. Naprawdę nie strasz ludzi tą benzyną już.
    Masz więc - droższe koszty serwisu - pomijasz. Trudności serwisowe w dotarciu do każdego elementu dla sprawdzenia co "kosztuje" te drogie rbh. Pomijasz . Łatwość odzyskania kwoty z zakupu auta z ubezpieczenia przy całce . Pomijasz .Użytkownik całką będzie jak najbardziej zainteresowany przy najbliższej okazji, bo - po pierwsze jego superhiper top technologii elektryk po roku będzie już zacofany technologicznie wobec konkurencji, która może będzie pozwalała tylko na siku i dwa dania bez deseru w czasie ładowania , a on z deserm kawą i fajką po (a nie, dym, więc spacerem po parkingu arcyciewkawym) wciąż czeka. Wiec czemu jak się przytrafi nie odzyskać forsy, zabrać podatnikom kolejną kasiorę na część swojego auta zwaną dotacją (to już totalnie pomijasz w tej rozmowie) i kupić nowe , mając w d co ze starym. Allbo pocieszając sumienie "przecież recykling". Spokój z potencjalnie dynadjącym przecierającymn się kabelkiem pod tyłkiem już gratis i takie o , uzupełnienie istotnych powodów wymiany i złomowania bo mniejszego stopnia kolizjach/wypadkach/ uszkodzeniach.
    A że stylistycznie elektryki są kompletnie nijakie, to i przywiązać się do takiego dość trudno. Więc czemu by nie całka i wjeżdża nowy ?. I komercha się nakręca, a że jej nakręcanie to główny powód wszelkich zanieczyszczeń zamieciemy nośnym "czyste powietrze w miastach" .

  8. #618
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    no tak, przeciez spalinowe auta, jak sie popsują, nigdy nie blokują skrzyżowań.
    No tak - jak w spalinówce zabraknie paliwa to nie da się jej zepchnąć, wciągnąć na lawetę, nic, kaplica.

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Tak bym apelował, żebyśmy nie robili z siebie idiotów.
    +1


    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Czyli najprawodobniej, proszę ja ciebie, auto które kupiłeś, prawie nówka, po kolizji, w stanach było złomem po całce. Spalinowe.

    Tyle w tym temacie.
    W takim razie szacun dla blacharza. I mechanika. Jeżeli jest jak mówisz, a na pewno tak jest, to za taką robotę Nobla powinni dostać. My to mamy jednak zuch chłopaków od takiej roboty!

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    A że stylistycznie elektryki są kompletnie nijakie, to i przywiązać się do takiego dość trudno. Więc czemu by nie całka i wjeżdża nowy ?. I komercha się nakręca, a że jej nakręcanie to główny powód wszelkich zanieczyszczeń zamieciemy nośnym "czyste powietrze w miastach" .
    Kwintesencja trendu! Ładnie to podsumowałeś Andrzej
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  9. #619
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,286

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    tak - jak w spalinówce zabraknie paliwa to nie da się jej zepchnąć, wciągnąć na lawetę, nic, kaplica.
    Oczywiscie, ze mozna zepchnąć elektryka z drogi jak wyczerpie ci sie bateria, więc nie pierwszy, i nie ostatni raz - pomyłka. Mało tego, mozna elektryka nawet tak naładować


    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    W takim razie szacun dla blacharza. I mechanika. Jeżeli jest jak mówisz, a na pewno tak jest, to za taką robotę Nobla powinni dostać. My to mamy jednak zuch chłopaków od takiej roboty!
    serio, chcesz sie dalej pogrążać?

    https://www.copart.com/lot/54015982/...lorado-springs
    ZŁOM

    https://www.copart.com/lot/51964172/...ca-los-angeles
    ZŁOM

    https://www.copart.com/lot/52822052/...220-az-phoenix
    ZŁOM

    https://www.copart.com/lot/56400342/...30i-az-phoenix
    ZŁOM

    https://www.copart.com/lot/51255312/...ia-ny-newburgh
    ZŁOM
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  10. #620
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,301

    Domyślnie

    [MENTION=53152]Tomtrz[/MENTION] mógłbyś się w końcu odnieść do tych dopłat do elektryków? Nie linkami tyko Twoim prywatnym zdaniem, jak osobiście uzasadniasz zabieranie ludziom lżej czy ciężej zarobionych pieniędzy w postaci podatków na dopłaty dla garści.
    Jak się w szerszym kontekście ma to obniżanie zatruwania wobec do niedawna (może znów rusza) źródeł rzekomo nieemisyjnego gazu od tych ruskich ma spółkę że szkopami. Gdyby się usa nie wp... w ten giga interes po części budowany nowa eko religia jedno kopalne źródło byłoby ok inne nie?
    Naprawdę nie widzisz tu analogii do religii opodatkowania dla instytucji kk obietnicami życia (tam wiecznego tu potencjalnych miesięcy i to tylko dla żyjących w miastach doczesnego kiedy te miesiące to udręka tak naprawdę)
    Rynek nie lubi pustki i wobec zawalenia się jednej utopii wizjonerzy mają podatny grunt na wprowadzenie nowej .
    Btw czemu dokonujący wyboru życia w miastach mają korzystać na opodatkowaniu tych poza? Im ten nawet durny diesel bez DPF na podjeździe guzik zrobi. A bula podatkami na dopłaty.
    Czy nie temu że ci w miastach napędzają komercję?
    Naprawdę nie widzisz ile zła poszło za ideologiami utopiami w historii ?
    Rozwój technologiczny 'spoko' o ile naturalnie konkurencyjny. Ale tak potężnie zaburzony z jednej strony dopłatami zwolnieniami z podatków z drugiej rosnącymi podatkami a nie wyborem obywateli "chcemy lepiej oddychać" jest tak sztuczny że nie można tego pomijać.
    Co do tego przedłużania życia...nie da się w nieskończoność. Pozostaje tylko kwestia jego jakości. Przyjemności w nim, czasu nie-na-prace-ppdatki. Naprawdę te podatki można by lepiej ulokować dla polepszania jakości życia . Masz jak pamiętam brata lekarza. Młody jeszcze i z małym stażem ale może już widzi o co biega. Może Ci wyjaśni skąd najwięcej nieszczęścia. Nie z CO2 i dymu z rur w miastach naprawdę.

    Nie ma sprawy jak bezdoplatowe ładujące się w minuty elektryki bez sztucznych regulacji wyprą spalinowe. Czy sobie będą równolegle istnieć że spalinowymi nie robiącymi za narzędzie szatana nowej religii.

    Jak kurcze ten gaz od ruskich do szkopow planowany kolejnymi rurami miał być nieemisyjny? Bez sztucznych regulacji?
    I co. Te potężne złoża pójdą się paść niby? Gospodarki wzrastające ich nie wykorzystają? A my będziemy w cz d bezkonkurencyjni. A dziura ozonowa sobie i tak wzrastać i uwalniać złoża metanu dalej w najlepsze.

Podobne wątki

  1. Pozdrowienia dla Trójmiasta i alfaholików ogólnie!
    Utworzone przez indianinMat w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-02-2018, 23:25
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 21:10
  3. [147] Opinie, ogólnie klika pytań
    Utworzone przez scudettokrk w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 20:52
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory