Strona 70 z 484 PierwszyPierwszy ... 20606162636465666768697071727374757677787980120170 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 691 do 700 z 4837

Temat: Auta elektryczne i ogólnie powszechna elektryfikacja

  1. #691
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,622

    Domyślnie

    Nie tylko Travares się nie zna. Prezes BMW też widocznie jest jakiś ograniczony, że nie zachlystuje się samymi zaletami elektryków...

    https://motoryzacja.interia.pl/wiado...ie,nId,6362128

  2. #692
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzyk
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio MY21 200KM
    Postów
    480

    Domyślnie

    Tym razem BMW o przymusowej elektryfikacji:

    https://motoryzacja.interia.pl/wiado...ie,nId,6362128

    Wreszcie coraz więcej głosów rozsądku.

    Wracając jednak do poprzednich wpisów:
    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Nie porównuj osobówki, która wozi pupę jednej osoby dla wygody
    Żenada. Jeśli nie rozumiesz, że samochód to dla większości ludzi konieczność, to z czym wyskoczysz za kilka lat? Może buty też są zbędne i powodują jedynie smród stóp i grzybice? Aż tak dałeś się zmanipulować?

    Ad. Kolega, który chciał dyskutować ze mną o mocach przyłączeniowych ładowarek typu super charger - uźyłem wtedy porównania do budynku mieszkalnego wielorodzinnego. Nawet nie sprawdziłeś, czy mam rację, napisałeś jedynie, że coś Ci się wydaje... Otóż źle Ci się wtedy wydawało. Sprawdź moc przyłączeniową pojedyńczego mieszkania. Potem sobie wyobraź blok z np.40 mieszkaniami. A potem niech będzie przewidziane, że będzie tam do 10 samochodów elektrycznych, ktòre trzeba ładować. Sumaryczna moc przyłączeniowa robi się wyższao o conajmniej 1/3. A to tylko ładowanie z 220 volt. Dodaj do tego fakt, że blok taki będzie istniał za lat 20. A wtedy może tam być ( oby nie ) 100% samochodów elektrycznych. Nie ma szans na ich naładowanie. To raz. Zaś już teraz zwraca się uwagę na fakt, że gdyby te auta stały w garażu podziemnym, to trzebaby tam zorganizować lokalną jednostkę straży pożarnej - to dwa. Mieszkańcy mogą oczywiście nie parkować w podziemnym garażu. Ale oni do cholery po to kupili te garaże, a przed blokiem parkingi zwykle są zbyt małe.

    Auta elektryczne wygenerowały mnóstwo problemów. Nie ma sposobu na zgranie ich istniejacą infrastrukturą. I nie chodzi tu tylko i brak ładowarek, ale też o przepisy pożarowe ( już bardzo rygorystyczne a niewystarczające ), istniejące sieci ( niewystarczające ), sposoby funkcjonowania społeczeństw ( mówienie, że skoro elektryk się sprawdza u mnie to innych też zmusimy to zwykły egocentryzm ).

    Dobrze, że coraz wiecej producentów to widzi. Jeszcze lepiej, że rządy też to widzą. A ekologom na pohybel.
    Nie chcę Tesli nawet jeśli będzie w rosso i z busso.

  3. #693
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2017
    Mieszka w
    Przasnysz
    Auto
    Giulietta 1.4 TB 120 Distinctive 2015 Fiat Punto Evo 1.4 77 2010
    Postów
    576

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzyk Zobacz post
    Tylko Ci, którzy kręcą się po mieście. Ci zaś, którzy mają większy teren do ogarnięcia, mogliby sporo opowiedzieć o rzekomej opłacalności hybryd.
    Słucham? Toyota Auris kombi, moc łączna 140 KM, żona jeździła po 30 km w jedną stronę, oraz po 150 km. Średnie spalanie od 4,6 do 4,7. Prędkość przelotowa na trasie do 100-110 km/h. Mogą więc sobie mówić.

  4. #694
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzyk
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio MY21 200KM
    Postów
    480

    Domyślnie

    Cytat Napisał mirekmiras Zobacz post
    Słucham? Toyota Auris kombi, moc łączna 140 KM, żona jeździła po 30 km w jedną stronę, oraz po 150 km. Średnie spalanie od 4,6 do 4,7. Prędkość przelotowa na trasie do 100-110 km/h. Mogą więc sobie mówić.
    Slucham? Dwie toyoty camry: jedna hybryda, druga diesel. Malżeństwo przedstawicieli w tej samej firmie. Ogarniają trasy około 200km. Diesel tańszy w uzytkowaniu. Możesz sobie mówić.

    Jedyny raz, kiedy hybryda zaczęła być oszczędniejsza, to wyjazd urlopowy w góry. Tam przy trasach z dużą ilością zjazdów i zwiazanego z tym hamowania - odzysku energii - spalanie hybrydy zeszło w okolice 4l/100.

    Będziemy się tak przerzucać durnymi przykładami, czy może w końcu uznacie, że to co jednemu się opłaca, innemu nijak nie będzie?
    Nie chcę Tesli nawet jeśli będzie w rosso i z busso.

  5. #695
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,354

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzyk Zobacz post
    Potem sobie wyobraź blok z np.40 mieszkaniami
    O ile w mieście w bloku to ten prąd będzie wykorzystany do innych potrzeb bytowych człowieka, i jedno ładowanie wystarczy na kilka dni, to spróbujmy to przeliczyć na stację ładowania przy autostradzie, która miałaby przepustowość obecnej stacji benzynowej. Mamy ~8 stanowisk do tankowania. Jedno tankowanie trwa z obsługą przy kasie ~5 minut. Na godzinę obsłuży więc 12 aut. 8*12=96pojazdów na godzinę. Przyjmijmy współczynnik jednoczesności 0,5*96=48 pojazdów w ciągu godziny. Żeby naładować 48 pojazdów w ciągu godziny potrzebujemy, zakładając moc ładownia 50kW (ładowarki orlenu), ~75miejsc ładowania (zakładam 50% pojazdów z duża baterią-2godziny ładowania i 50% z mniejszą- 1godzinę ładowania). 75miejsc * 50kW = 3,75MW (to jest moc zużywana przez całkiem dużą wieś ~500 gospodarstw). Tyle trzeba energii dostarczyć gdzieś w pizdu w pole, tylko po to żeby było "ekologicznie". Wiesz jakich przekrojów kabla potrzebujemy? Jaka musi być stacja trafo do tego? I to przy bardzo optymistycznych obliczeniach. Bo obecnie przy autostradzie tankuje się z musu-bo drogo, ale auto ma na tyle duży zasięg, że nie trzeba. W wypadku elektryków wycieczka ze śląska nad morze to obowiązkowe ładowanie po drodze. Przynajmniej jedno. W wakacyjne weekendy korek do stacji ładowania w okolicach Bydgoszczy będzie się zaczynał gdzieś koło Łodzi. Ciekawy jestem ile hektarów trzeba by przeznaczyć w Zakopanem pod stacje ładowania, żeby obsłużyć 100% ruch samochodów elektrycznych.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał mirekmiras Zobacz post
    Prędkość przelotowa na trasie do 100-110 km/h.
    Widziałeś kiedyś przedstawiciela handlowego jadącego z taką prędkością? Przecież oni potrafią latać fabią 1.0 vmax czyli koło 180km/h
    Ostatnio edytowane przez Machaju ; 24-10-2022 o 10:12

  6. #696
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2017
    Mieszka w
    Przasnysz
    Auto
    Giulietta 1.4 TB 120 Distinctive 2015 Fiat Punto Evo 1.4 77 2010
    Postów
    576

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzyk Zobacz post
    Slucham? Dwie toyoty camry: jedna hybryda, druga diesel. Malżeństwo przedstawicieli w tej samej firmie. Ogarniają trasy około 200km. Diesel tańszy w uzytkowaniu. Możesz sobie mówić.
    Żeby diesel mógł być tańszy w użytkowaniu, to ta Camry przy obecnych cenach paliw musiałaby palić z litr do półtora mniej od hybrydy. Firma, w której pracuje żona, też ma Camry, wszystko jest w hybrydzie. Kiedyś mieli przeważnie diesle, ale też i benzyniaki w gazie. Dla przykładu, żona wcześniej jeździła Octavią 2 w TDI, 105 koni, która paliła ok 5 l/100 km. Wytłumacz mi, w jakis sposób tedeikiem ma być taniej, skoro hybryda pali porównywalnie na trasie a po mieście jednak wyraźnie mniej niż diesel? Weź też pod uwagę, a może przede wszystkim ceny paliw.


    Cytat Napisał Krzyk Zobacz post
    Jedyny raz, kiedy hybryda zaczęła być oszczędniejsza, to wyjazd urlopowy w góry. Tam przy trasach z dużą ilością zjazdów i zwiazanego z tym hamowania - odzysku energii - spalanie hybrydy zeszło w okolice 4l/100.
    Jak mieli zjazdy, mieli i podjazdy, na których bateria dość szybko się wyczerpuje a wtedy rośnie spalanie. A mimo wszystko dało się?

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    Widziałeś kiedyś przedstawiciela handlowego jadącego z taką prędkością? Przecież oni potrafią latać fabią 1.0 vmax czyli koło 180km/h
    A ja swoim Seicento 900 jeździłem 150, no i czego to dowodzi? Jeśli firma jest bogata, to niech wydaje na paliwo, czyli dokładnie psu w dupę. Myślisz, ze ten V-max u przedstawiciela handlowego to będzie wieczny? Już niektórzy jeżdżą sporo wolniej. Wystarczy pozakładać w samochodach GPSy, oprogramowanie monitorujące, wprowadzić system oceny stylu jazdy kierowcy, związany z tym system nagradzania i karania i nagle się okazuje, że samochód może palić 5 l/100 a prędkość 180 km/h pozostaje w sferze marzeń danego kierowcy O cenach obecnych mandatów i związanych z tym dodatkowych karach za przekroczenie prędkości nawet nie będę już wspominać.

  7. #697
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2016
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 jtd 16V
    Postów
    611

    Domyślnie

    Cytat Napisał mirekmiras Zobacz post
    A ja swoim Seicento 900 jeździłem 150, no i czego to dowodzi? Jeśli firma jest bogata, to niech wydaje na paliwo, czyli dokładnie psu w dupę. Myślisz, ze ten V-max u przedstawiciela handlowego to będzie wieczny? Już niektórzy jeżdżą sporo wolniej. Wystarczy pozakładać w samochodach GPSy, oprogramowanie monitorujące, wprowadzić system oceny stylu jazdy kierowcy, związany z tym system nagradzania i karania i nagle się okazuje, że samochód może palić 5 l/100 a prędkość 180 km/h pozostaje w sferze marzeń danego kierowcy O cenach obecnych mandatów i związanych z tym dodatkowych karach za przekroczenie prędkości nawet nie będę już wspominać.
    Prawda jest taka, że ogromna większość przedstawicieli, pracowników w delegacjach z wypożyczonymi autami, zapierdziela na potęgę. Można instalować monitorujące systemy, pytanie czy ktoś to robi.
    Mandaty na autostradach i drogach szybkiego ruchu to rzadkość, szczególnie gdy się używa Janosika.

  8. #698
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzyk Zobacz post
    Tym razem BMW o przymusowej elektryfikacji:

    https://motoryzacja.interia.pl/wiado...ie,nId,6362128

    Wreszcie coraz więcej głosów rozsądku.
    No tak, człowiek, najpierw przespali nadchodzące zmiany na rynku, a teraz szuka sobie wytlumaczen xD

    Elektryki sa najszybciej rosnacym segmentem rynku, przypominam. Dobrowolnie.

    Cytat Napisał Krzyk Zobacz post
    Żenada. Jeśli nie rozumiesz, że samochód to dla większości ludzi konieczność, to z czym wyskoczysz za kilka lat? Może buty też są zbędne i powodują jedynie smród stóp i grzybice? Aż tak dałeś się zmanipulować?
    Nie, prywatny samochod to bardzo często wygoda.

    Cytat Napisał Krzyk Zobacz post
    Ad. Kolega, który chciał dyskutować ze mną o mocach przyłączeniowych ładowarek typu super charger - uźyłem wtedy porównania do budynku mieszkalnego wielorodzinnego. Nawet nie sprawdziłeś, czy mam rację, napisałeś jedynie, że coś Ci się wydaje... Otóż źle Ci się wtedy wydawało. Sprawdź moc przyłączeniową pojedyńczego mieszkania. Potem sobie wyobraź blok z np.40 mieszkaniami. A potem niech będzie przewidziane, że będzie tam do 10 samochodów elektrycznych, ktòre trzeba ładować. Sumaryczna moc przyłączeniowa robi się wyższao o conajmniej 1/3. A to tylko ładowanie z 220 volt. Dodaj do tego fakt, że blok taki będzie istniał za lat 20. A wtedy może tam być ( oby nie ) 100% samochodów elektrycznych. Nie ma szans na ich naładowanie. To raz. Zaś już teraz zwraca się uwagę na fakt, że gdyby te auta stały w garażu podziemnym, to trzebaby tam zorganizować lokalną jednostkę straży pożarnej - to dwa. Mieszkańcy mogą oczywiście nie parkować w podziemnym garażu. Ale oni do cholery po to kupili te garaże, a przed blokiem parkingi zwykle są zbyt małe.

    Auta elektryczne wygenerowały mnóstwo problemów. Nie ma sposobu na zgranie ich istniejacą infrastrukturą. I nie chodzi tu tylko i brak ładowarek, ale też o przepisy pożarowe ( już bardzo rygorystyczne a niewystarczające ), istniejące sieci ( niewystarczające ), sposoby funkcjonowania społeczeństw ( mówienie, że skoro elektryk się sprawdza u mnie to innych też zmusimy to zwykły egocentryzm ).

    Dobrze, że coraz wiecej producentów to widzi. Jeszcze lepiej, że rządy też to widzą. A ekologom na pohybel.
    No, to zrob jeszcze raz matematykę, i pokaz jak:

    Cytat Napisał Krzyk Zobacz post
    Tak na marginesie: szybka ładowarka wymaga mocy przyłączeniowej równej budynkowi mieszkalnemu wielorodzinnemu na około 200 mieszkań - to z moich doświadczeń zawodowych.
    150kW / 200 = 0,75kW na mieszkanie? Pisalem - zera ci sie rozjechały.

    I dalej - po co komu supercharger w prwatnym domu/mieszkaniu? Wystarczy taka 11kW, i to z nawiazka. Tyle, co płyta indukcyjna.

    ile mozna powielac bzdury z tymi pozarami?
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  9. #699
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzyk
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio MY21 200KM
    Postów
    480

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    zera ci sie rozjechały
    Nic się nie rozjechało. I nie mi, tylko ewentualnie naszym projektantom. Powyżej jeden z Kolegów zrobił obliczenia dla superchargerów.

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Nie, prywatny samochod to bardzo często wygoda
    Zrezygnuj z niej i się odp... od innych uzytkowników, którzy chcą sami decydować.
    Nie chcę Tesli nawet jeśli będzie w rosso i z busso.

  10. #700
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,354

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    No tak, człowiek, najpierw przespali nadchodzące zmiany na rynku, a teraz szuka sobie wytlumaczen xD
    Najbardziej zmiany przespały osoby/instytucje odpowiedzialne za budowanie infrastruktury. W czasach permanentnych niedoborów energii elektrycznej na siłę jeszcze bardziej zwiększamy jej zużycie.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Elektryki sa najszybciej rosnacym segmentem rynku, przypominam. Dobrowolnie.
    Po pierwsze, jak coś urośnie 1% do 2% to masz przyrost 100%, ale to dalej 2%rynku. A to "dobrowolnie" ciekawy jestem jakby wyglądało, gdyby nie dopłaty do elektryków. I prawem wymuszanie "postępu" poprzez ograniczenia emisji. Na zachodzie są już podatki od zakupu auta spalinowego (Francja?). Komunistyczna ta dobrowolność.

Podobne wątki

  1. Pozdrowienia dla Trójmiasta i alfaholików ogólnie!
    Utworzone przez indianinMat w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-02-2018, 23:25
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 21:10
  3. [147] Opinie, ogólnie klika pytań
    Utworzone przez scudettokrk w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 20:52
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory