Temat: Auta elektryczne i ogólnie powszechna elektryfikacja

  1. #1511
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2020
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    1,030

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kurynio Zobacz post
    Każdy redaktor, który się nie masturbuje na widok elektryka, jest nieukiem, który nie umie korzystać z ładowarki. Ludzie, którzy wyjechali na święta świetnymi ev i stali po trzy godziny by naładować swoje cudenka, po prostu nie dorośli do takie cudo jakim jest ev i nie umieli zaplanować podróży. Za to 70 gości, którzy nie widzieli zimy w ev są już wiarygodnymi użytkownikami. .
    Kurynio, rozbiłeś bank tym tekstem))))))))

  2. #1512
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,284

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kurynio Zobacz post
    To główna przewaga, a przecież remonty, nowe części to cios w planetę i trucie.
    Pomijając już np jazdę w trasie, gdzie paradoksalnie większy silnik potrafi mniej spalić od małego. W mieście zgoda
    Ale ze trwałośc jest mniejsza, to rozumiem macie jakies wyniki badań w tej kwestii? Czy tak wam sie wydaje? Tak juz to słysze od kiedy siegam pamięcią. "To nowe to sie psujo, a stare to sie nie psuje", podczas gdy auta jak przejezdzaly po 400kkm, tak przejezdzaja 400kkm.

    https://www.motorbiscuit.com/cars-re...gher-jd-power/



    I tez nie, nie mniejsze silniki palą w trasie wiecej, od wiekszych. Słabsze silniki potrafią palić na trasie więcej, niz mocniejsze. Bo w aucie z wiekszym momentem obrotowym mozesz zastosowac nizsze przełożenia.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    Ucieka ci jeden parametr. Trwałość. Przykład ode mnie z pracy. Jeżdżą w miarę bezawaryjnie 10-15 letnie bus-y po ponad pół miliona km z silnikami mercedesy 3.0 i VW 2.5. Tymczasem nowe craftery mają 2.0TDI i do 100tys. mają tak kuriozalne awarie jak wywalone głowice, turbiny, etc....(jedna sztuka do 60tys raz głowica i drugi raz przy 80-ciu głowica z turbo. na szczęście na gwarancji). 3-letni bus z 100tys przebiegu potrafi mieć siedzenie kierowcy przetarte do gąbki.
    stare przysłowiowe passaty mają po 200tys przelotu razy ilość właścicieli. nowe ledwie do pierwszych 200-tu dojeżdżają.
    masz jeszcze jakies anegdoty ciekawe?
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 05-01-2023 o 11:53
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  3. #1513
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Była 159-ka jest Formentor VZ
    Postów
    1,221

    Domyślnie

    tu masz skody oktawie z 1.0
    https://www.otomoto.pl/osobowe/skoda...panded%5D=true
    a tu masz 2.0
    https://www.otomoto.pl/osobowe/skoda...panded%5D=true

    posortowane po przebiegu. jakoś nie widzę litrówek z nalatymi 400tys. a 2-litrówki i owszem.

    a tu fordy focus z 1.0 ecoboost.

    https://www.otomoto.pl/osobowe/ford/...panded%5D=true

    i gdzie te 400tys?

    tu fordy z mobile.de

    https://www.mobile.de/pl/samochod/fo...etrol,ccx:1100

    i co? 5000fordów na sprzedaż i ani jednego z 400tys.
    Ostatnio edytowane przez Machaju ; 05-01-2023 o 12:19

  4. #1514
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,284

    Domyślnie

    ty tak na powaznie?? Oczekujesz, ze pięcoletnie auto w benzynie, bedzie miało przebiegi takie, jak dziesiecioletni diesel??
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  5. #1515
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Ale ze trwałośc jest mniejsza, to rozumiem macie jakies wyniki badań w tej kwestii?
    A ty masz wyniki badań na to, że "większy i cięższy silnik o tych samych parametrach jest gorszy od mniejszego i lżejszego"?
    Czy tak ci się wydaje?
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  6. #1516
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,284

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    A ty masz wyniki badań na to, że "większy i cięższy silnik o tych samych parametrach jest gorszy od mniejszego i lżejszego"?
    Czy tak ci się wydaje?
    No wiesz, to tak wynika samo z siebie. To tak jak bys chciał badac, czy lepiej kupić dokładnie to samo drożej, czy to samo taniej. No chyba, że nie wiem, ta waga jest fajna. Moze wez sobie upchnij jakies odwazniki po schowkach, zeby miec cieższy samochód
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  7. #1517
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    No wiesz, to tak wynika samo z siebie.
    No wiesz, dla mnie to, że większy i cięższy silnik jest solidniejszy też wynika samo z siebie. To czysta fizyka - odporność cieplna, materiały, marginesy konstrukcyjne, zapas przy projektowaniu... mnóstwo rzeczy.

    Weź sobie zeszlifuj duży silnik, zbierz mu materiału z bloku i głowicy, daj wałki rozrządu z rurek jak się teraz robi, odchudź go gdzie się da. Zobaczysz czy będzie tak samo solidny
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  8. #1518
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Byłą 156 TS, GT 1.9 z wiruskiem :),jest 166 3.0 FL
    Postów
    806

    Domyślnie

    Hej, czy ktoś w tym temacie porównywał sprzedaż Alfy 4c, która jest typową zabawką do aut mających służyć na codzień?
    2 osobowe,bez bagażnika, bardzo głośne, bardzo twarde i wymagająceciągłej uwagi od kierowcy nie zostało hitem sprzedaży?-no kto by się domyślił
    To nie jest Cayman którym możesz się i pobawić i w miarę wygodnie pojeżdzić tylko autko dość specyficzne.

  9. #1519
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,620

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Ale ze trwałośc jest mniejsza, to rozumiem macie jakies wyniki badań w tej kwestii? Czy tak wam sie wydaje?
    Dobra, nie ma to sensu. Tak tańsze i mniejsze jest równie dobre, co większe i droższe. Jak nie ma różnicy, to po co przepłacać, Dosia już to wiedziała.

  10. #1520
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,284

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    No wiesz, dla mnie to, że większy i cięższy silnik jest solidniejszy też wynika samo z siebie. To czysta fizyka - odporność cieplna, materiały, marginesy konstrukcyjne, zapas przy projektowaniu... mnóstwo rzeczy.

    Weź sobie zeszlifuj duży silnik, zbierz mu materiału z bloku i głowicy, daj wałki rozrządu z rurek jak się teraz robi, odchudź go gdzie się da. Zobaczysz czy będzie tak samo solidny
    hohohoho teraz, to popłynąłeś Juz pomijajac, ze nawet z fizyką się pomyliłeś, bo więcej materiału = większa wytrzymałość na obciążenie, a juz niekoniecznie przekłada sie to wprost na ilosc cykli. Widziałeś jakies wybuchajace bloki w turbopierdziawkach? Mało tego, więcej materiału tez niekoniecznie wpływa na wytrzymałość - patrz, wez stalowy pręt, i rurkę o tej samej masie i powiedz, co łatwiej wygiąć Mało tego, wieksza masa, to tez wieksza bezwładność wielu elementów, i wieksze obciazenia, wieksze masy wirujące. Juz nawet z sama termodynamika tez sie kłania. Juz serio, nie ośmieszajmy się takimi farmazonami, ze to jest jakakolwiek zaleta

    Tak ze nie, ciezszy nie oznacza w praktyce bardziej trwały. Mozecie sobie opowiadac anegdoty i nowych silnikach, co sie psuja, ale według wszelkich badan, jakie widziałem, nowe silniki albo sa tak samo, albo mniej awaryjne, od starych. Kiedy wam sie to w koncu znudzi? Ja to już od 20 lat słysze, ze te nowe auta, to 100kkm, i do smietnika.
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 05-01-2023 o 13:34
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

Podobne wątki

  1. Pozdrowienia dla Trójmiasta i alfaholików ogólnie!
    Utworzone przez indianinMat w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-02-2018, 23:25
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 21:10
  3. [147] Opinie, ogólnie klika pytań
    Utworzone przez scudettokrk w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 20:52
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory