Ale ze trwałośc jest mniejsza, to rozumiem macie jakies wyniki badań w tej kwestii? Czy tak wam sie wydaje? Tak juz to słysze od kiedy siegam pamięcią. "To nowe to sie psujo, a stare to sie nie psuje", podczas gdy auta jak przejezdzaly po 400kkm, tak przejezdzaja 400kkm.
https://www.motorbiscuit.com/cars-re...gher-jd-power/
I tez nie, nie mniejsze silniki palą w trasie wiecej, od wiekszych. Słabsze silniki potrafią palić na trasie więcej, niz mocniejsze. Bo w aucie z wiekszym momentem obrotowym mozesz zastosowac nizsze przełożenia.
- - - Updated - - -
masz jeszcze jakies anegdoty ciekawe?![]()
Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 05-01-2023 o 11:53
Jaguar S-type 4.2 V8
Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
Citroen Xantia Activa II V6 - była
Citroen Xantia II 2.0 16V - była
Skoda Felicia 1.3 MPI - była
tu masz skody oktawie z 1.0
https://www.otomoto.pl/osobowe/skoda...panded%5D=true
a tu masz 2.0
https://www.otomoto.pl/osobowe/skoda...panded%5D=true
posortowane po przebiegu. jakoś nie widzę litrówek z nalatymi 400tys. a 2-litrówki i owszem.
a tu fordy focus z 1.0 ecoboost.
https://www.otomoto.pl/osobowe/ford/...panded%5D=true
i gdzie te 400tys?
tu fordy z mobile.de
https://www.mobile.de/pl/samochod/fo...etrol,ccx:1100
i co? 5000fordów na sprzedaż i ani jednego z 400tys.
Ostatnio edytowane przez Machaju ; 05-01-2023 o 12:19
ty tak na powaznie?? Oczekujesz, ze pięcoletnie auto w benzynie, bedzie miało przebiegi takie, jak dziesiecioletni diesel??
Jaguar S-type 4.2 V8
Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
Citroen Xantia Activa II V6 - była
Citroen Xantia II 2.0 16V - była
Skoda Felicia 1.3 MPI - była
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Jaguar S-type 4.2 V8
Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
Citroen Xantia Activa II V6 - była
Citroen Xantia II 2.0 16V - była
Skoda Felicia 1.3 MPI - była
No wiesz, dla mnie to, że większy i cięższy silnik jest solidniejszy też wynika samo z siebie. To czysta fizyka - odporność cieplna, materiały, marginesy konstrukcyjne, zapas przy projektowaniu... mnóstwo rzeczy.
Weź sobie zeszlifuj duży silnik, zbierz mu materiału z bloku i głowicy, daj wałki rozrządu z rurek jak się teraz robi, odchudź go gdzie się da. Zobaczysz czy będzie tak samo solidny![]()
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Hej, czy ktoś w tym temacie porównywał sprzedaż Alfy 4c, która jest typową zabawką do aut mających służyć na codzień?
2 osobowe,bez bagażnika, bardzo głośne, bardzo twarde i wymagająceciągłej uwagi od kierowcy nie zostało hitem sprzedaży?-no kto by się domyślił
To nie jest Cayman którym możesz się i pobawić i w miarę wygodnie pojeżdzić tylko autko dość specyficzne.
hohohoho teraz, to popłynąłeśJuz pomijajac, ze nawet z fizyką się pomyliłeś, bo więcej materiału = większa wytrzymałość na obciążenie, a juz niekoniecznie przekłada sie to wprost na ilosc cykli. Widziałeś jakies wybuchajace bloki w turbopierdziawkach?
Mało tego, więcej materiału tez niekoniecznie wpływa na wytrzymałość - patrz, wez stalowy pręt, i rurkę o tej samej masie i powiedz, co łatwiej wygiąć
Mało tego, wieksza masa, to tez wieksza bezwładność wielu elementów, i wieksze obciazenia, wieksze masy wirujące. Juz nawet z sama termodynamika tez sie kłania. Juz serio, nie ośmieszajmy się takimi farmazonami, ze to jest jakakolwiek zaleta
Tak ze nie, ciezszy nie oznacza w praktyce bardziej trwały. Mozecie sobie opowiadac anegdoty i nowych silnikach, co sie psuja, ale według wszelkich badan, jakie widziałem, nowe silniki albo sa tak samo, albo mniej awaryjne, od starych. Kiedy wam sie to w koncu znudzi? Ja to już od 20 lat słysze, ze te nowe auta, to 100kkm, i do smietnika.
Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 05-01-2023 o 13:34
Jaguar S-type 4.2 V8
Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
Citroen Xantia Activa II V6 - była
Citroen Xantia II 2.0 16V - była
Skoda Felicia 1.3 MPI - była