Jaguar S-type 4.2 V8
Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
Citroen Xantia Activa II V6 - była
Citroen Xantia II 2.0 16V - była
Skoda Felicia 1.3 MPI - była
On w ogóle nie pojmuje faktu, że środowisko nie ma granic a bilans emisyjny ma sens tylko wtedy, kiedy rozpatruje się w skali globalnej.
To podobne podejscie do eko-oszołomstwa, które nakazuje wyznaczać w miastach "strefy niskiej emisji", czyli zakaz wjazdu do jakiejś części miasta aut ze starszymi silnikami itd.
Nie ma to kompletnie zadnego sensu, ale ładnie wygląda i jest na czasie. Podobnie, jak idiotyzmy w rodzaju "scian z mchu pochlaniających smog" czy "zielonym betonie", który robi to samo. Człowiek czyta te brednie i się zastanawia, czy naprawdę ludzie są tak durni, że to łykają.
Typie, ale czy ty masz taki problem ze zrozumieniem, że się nie da? No fajnie, globalny bilans, i co z tego, jak się pewnych rzeczy nie da ruszyć, albo ruszenie ich spowodowałoby olbrzymie szkody społeczne. Chyba ze jestes następnym chętnym do aneksji oceanów. Tnie sie tam, gdzie po pierwsze się da, po drugie gdzie jest to najbardziej efektywne, a po trzecie tam, gdzie sie to wiąże z najnizszymi kosztami społecznymi. Ja wiem, ze wasz swiat sie skonczy, kiedy bedziecie musieli te cztery razy w roku stanać na pół godziny przy ładowarce w trasie, ale no nie mierzcie wszystkich swoją miarą. Ja juz pytałem, nikt mi nie odpowiedział. To wolicie, żeby stal, beton, czy mięso podrożały? bo to wynika z tej waszej "sprawiedliwości". Tu po prostu nie ma mozliwosci sensownych cięć emisji. Mozna tylko realnie podniesc ceny, zeby obniżyć konsumpcje.
Jaguar S-type 4.2 V8
Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
Citroen Xantia Activa II V6 - była
Citroen Xantia II 2.0 16V - była
Skoda Felicia 1.3 MPI - była
Chętnie kupię 4X droższą koszulkę made in EU i będę ją używał aż dziury się porobią
Zmiany klimatyczne zawsze były czymś normalnym na naszej planecie. Nigdy jednak nie zachodziły tak szybko bez jakiejś globalnej katastrofy.
A obecnie jesteśmy właśnie światkami globalnej katastrofy spowodowanej działalnością człowieka. Nie ma innego wytłumaczenia tak szybkiego wzrostu temperatur. Dowody są jednoznaczne.
Oczywiście możesz nie wierzyć w efekt cieplarnianych z Tobie tylko znanych powodów. Wiele osób w ten proces nie wierzy lub ma go głęboko w d... gdyż uważa, że nie będzie miał wpływu na ich życie. Są w wielkim błędzie.
My oczywiście niewiele możemy zrobić ale działając wspólnie i masowo zaczyna to już robić różnicę. Nie mam wpływu na to jak dużo lata samolotów i ile pływa statków ale mogę poprawić to na co mam wpływ.
Nie chcesz zmniejszać swojego wpływu na środowisko to chociaż nie przeszkadzaj piejąc na lewo i prawo jakie to elektryki be i fuj. Na szczęście władze w ten lub inny sposób zmuszą Cię do zmniejszenia emisji i przesiadki na bardziej ekologiczne pojazdy. Pogadamy za kilka lat![]()
[/QUOTE]
Zawsze podaję suche fakty. Obecnie samochód elektryczny ze średniej półki zrobi w trasie 300-400 km, pod dałodowaniu na postoju który i tak musisz zrobić po maks 5 godzinach jazdy dobijesz do minimum 500 km. Jeśli komuś taki zasięg nie odpowiada nie musi kupować elektryka, ma do wyboru jeszcze pług-ina lub wydajną hybrydę. Jedyne rozwiązanie napędu które stanowczo tępię to diesle.
Dokładnie, a zaczęło się od filtrów DPF - w mieście zbierze, za miastem wypluje. Genialne, doprawdy.
To może zbierajmy tak samo ścieki i wylewajmy do morza / oceanu? Identyczna logika.
Kiedyś istniało coś takiego, jak planowanie architektoniczne, przestrzenne. Projektowało się miasta, tak, żeby istniały korytarze powietrzne pozwalające na wymianę mas powietrza, czyli de facto oczyszczanie miasta / tudzież schładzanie latem.
Łatwiej jednak.. a nie wróć, źle.
Bardziej się opłaca jednak sprzedać ziemię developerom, zarobić gruby hajs, a temat "załatwić" za pieniądze ludzi - niech płacą za DPF, hybrydy, elektryki. "Żeby wszystkim było lepiej"
Czy wy ludzie naprawdę nie łapiecie tej hipokryzji??
To jest zaiste w pełni merytoryczna odpowiedź na wszystkie pomysły/zarzuty/argumenty przeciwne wizji prezentowanej prze UE czy Pana Tomtrz.
Elektryki nie wchodziły same z siebie, to wepchniemy je na siłę, karami i dopłatami czyli klasyczny mechanizm kija i marchewki. I co? Da się? Da się.
Ale innych rzeczy się nie da.
Najlepiej zrobić to, co jest dla ciebie najbardziej opłacalne, na czym najwięcej zarobisz - na chama, siłą i przymusem. Potem tylko przekonaj innych, że inaczej się nie da. To jedyna droga. Każdy kto się sprzeciwia, to debil albo egoista - przecież to jasne.
Sam sobie odpowiedz na pytanie jak postrzegasz oponentów w tej dyskusji - hmmm? Jakaś zbieżność?
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
no wiesz, skoro nie rozumiesz różnicy, między wprowadzaniem regulacji na własnym terytorium, a wprowadzaniem regulacji na terytorium, ktore do ciebie nie należy, to nie ma żadnej nadzieiCzy wy na serio nie zdajecie sobie sprawy, jakie głupoty wygadujecie?
A co tam, dawajcie wiecej takich pomysłów, droga wolna. Moze niech UE zacznie wprowadzac przepisy w Afryce, albo Azji?
![]()
Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 19-01-2023 o 23:11
Jaguar S-type 4.2 V8
Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
Citroen Xantia Activa II V6 - była
Citroen Xantia II 2.0 16V - była
Skoda Felicia 1.3 MPI - była