Temat: Auta elektryczne i ogólnie powszechna elektryfikacja

  1. #1821
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,620

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Wiesz, mozesz nie wierzyc w statystykę (a raczej jej zwyczajnie nie rozumieć), ale statystyce to kompletnie nie przeszkadza w rządzeniu światem.
    Tak każdy jest głupi, jedynie Ty posiadasz wiedzę absolutną. Tak wiem co to jest statystyka. Pomimo tego nic tego nie zmieni, że mi jako nieststystycznemu użytkownikowi samochodu, definitywnie na chwilę obecną używanie samochodu elektrycznego znacznie zmniejszyłoby mój komfort życia. To jest fakt i nic tego nie zmieni, bez względu na to jak mocno by zaklinać rzeczywistość.
    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    No i chyba jednak cos pomieszałes, bo jednak szybciej dojedziesz do domu, jesli to w domu zaplanujesz sobie ładowanie, zamiast ładowac sie na zapas superchargerem.
    Teraz już wszystko rozumiem, po prostu wynika to ze złego planowania mojej podróży i moje nieogarnięcie. To może Ty zaplanuj mi odpowiednio podróż dowolnym elektrykiem, żebym zrobił przykładową trasę Lublin-Bialystok-Lublin, żebym ładował się tylko w domu, jak to jest takie proste. Bo z tego co piszesz to wynik mojego pomieszania i złego planowania wyłącznie

  2. #1822
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Była 159-ka jest Formentor VZ
    Postów
    1,221

    Domyślnie

    W moim przypadku zgadza się, że długie wyjazdy to mały procent. Co z tego, kiedy odbywają się w moim wolnym czasie. Weekend, urlop itd. jeśli mam 2dni z 20 czekać aż mi się auto na słupku naładuje - to mi dyskwalifikuje ten napęd. Mieszkam 550km od morza. Dieslem jestem w stanie wstać w sobotę o 4 rano, przed 9 być już na plaży i w niedzielę o 18 zakończyć plażowanie i przed 23 być w domu. EV nieosiągalne.

  3. #1823
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Volvo S60 D5 R-design/ Peugeot 308 T9
    Postów
    2,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    no co, przewalone, i jeszcze raz - pozostaje współczucie. Jak kolega pisał wczesniej - kazdy dba o swoje. Tych ludzi, co robia swoje 10km dziennie kompletnie nie obchodzą twoje problemy, tak jak ich problemy nie obchodza ciebie. Tylko, że ich jest więcej. Tak ze reklamacje trzeba zgłaszać do niebios, ze zycie jest niesprawiedliwe
    Ich jest więcej?
    Ciekawe, bo średni dzienny przebieg samochodu osobowego w EU to ok. 32km.

  4. #1824
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,286

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Powtórzę Ci to, co pominąłeś
    https://www.researchgate.net/figure/...fig2_341487843
    https://nhts.ornl.gov/vehicle-trips

    Tu nawet jeszcze mniejsze te wartosci. Generalnie wystarczy spojrzec na srednie roczne przebiegi, i jakich by tu fikołków nie robic, to ludzie jezdza głównie po bułki

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Ich jest więcej?
    Ciekawe, bo średni dzienny przebieg samochodu osobowego w EU to ok. 32km.
    tak bym chciał zwrócić uwagę, ze chodzi o samochody w miescie. Dane wyciagniete z dupy, ale mysle, ze o rzad wielkosci sie nie pomyliłem. Serio myslisz, ze wiecej w miescie jest takich, co codziennie wymagaja ładowania, czyt. robia po 200+km?
    co do sredniej, to tu akurat trzeba sie zgodzic z [MENTION=81445]Kurynio[/MENTION], średnie cos, to jest jak yeti, kazdy o tym słyszał, ale nikt nie widział glupi nie jestes, doskonale o tym wiesz. Ale nawet dobra, juz mamy ta srednia, co do ktorej przynajmniej sie zgadzamy, to wycisnijmy cos z niej. Zalozmy, ze albo uzytkownik przejezdza dziennie 1km, albo 500km. Jaki musi byc udział, tych tripow po 500km, zeby uzyskac srednią 32? No tak mi wyszło w okolicach 7%. No ogromna wiekszosc ludzi jezdzi po bułki, nie ma co tu szukac dziury w całym.
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 20-01-2023 o 22:42
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  5. #1825
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Volvo S60 D5 R-design/ Peugeot 308 T9
    Postów
    2,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Serio myslisz, ze wiecej w miescie jest takich, co codziennie wymagaja ładowania, czyt. robia po 200+km?
    Serio myślisz, że w takim kraju jak Polska, gdzie średnia wartość samochodu osobowego oscyluje w okolicach 20-25k zł, a średni wiek w okolicach 15 lat, ludzi nagle będzie stać, żeby kupować używane EV o zasięgu 200km+ ?

    Przykładowo, na dzień dzisiejszy używany, 10 letni Leaf ze swoją śmieszną bateryjką o pojemności 24kWh, a po 10 latach pewnie ta wartość oscyluje w okolicach 20kWh brutto lub mniej, kosztuje ok. 50k zł.

  6. #1826
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,286

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Serio myślisz, że w takim kraju jak Polska, gdzie średnia wartość samochodu osobowego oscyluje w okolicach 20-25k zł, a średni wiek w okolicach 15 lat, ludzi nagle będzie stać, żeby kupować używane EV o zasięgu 200km+ ?

    Przykładowo, na dzień dzisiejszy używany, 10 letni Leaf ze swoją śmieszną bateryjką o pojemności 24kWh, a po 10 latach pewnie ta wartość oscyluje w okolicach 20kWh brutto lub mniej, kosztuje ok. 50k zł.
    Jest taka wiekowa, całkiem niezle sprawdzona teoria popytu i podazy Nie ma podaży, to ceny są jakie są. Oczywiscie ja nie uwazam, ze uzywane (i używalne) elektryki beda tak tanie, jak spalinowe, bo nizsze koszty serwisu powinny sie tez przełożyc na nizsza deprecjację, ale nie aż tak.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  7. #1827
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Volvo S60 D5 R-design/ Peugeot 308 T9
    Postów
    2,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Jest taka wiekowa, całkiem niezle sprawdzona teoria popytu i podazy Nie ma podaży, to ceny są jakie są. Oczywiscie ja nie uwazam, ze uzywane (i używalne) elektryki beda tak tanie, jak spalinowe, bo nizsze koszty serwisu powinny sie tez przełożyc na nizsza deprecjację, ale nie aż tak.
    Wiesz, fajna jest ta teoria

    Tylko nie zawsze się sprawdza.

    Weźmy tego Leafa na tapet. Czy nie ma podaży? Leafy obserwuję od kilku miesięcy i skoro nie ma podaży, to czemu część z nich nadal stoi niesprzedana i bez obniżonej ceny? Brak popytu, czy jednak ceny nie są tak elastyczne?

    Ale wróćmy do teorii. Jak myślisz, zakładając szybko zwiększający się popyt na używane EV, jak długo będzie on większy od podaży? 10 lat? 15? 20?
    Polacy użytkują ok. 15 mln samochodów osobowych (ICE). Zakładając, że nawet połowa z nich, chciałaby w ciągu najbliższych 10 lat wymienić ICE na EV, to daje nam jakieś 750k używanych EV na rok. Podaż możliwa do zrealizowania? Nie bardzo, a na pewno ceny nie będą na tyle przystępne, żeby Ci ludzie mogli sobie na to pozwolić.

    Ba, myślę, że jakby założył nawet 2 mln w ciągu 10 lat, to ceny nadal będą na tyle wysokie, że większość nie będzie miała na to funduszy i nie będzie to realne.

    Niższe koszty serwisu? Okaże się za kilka lat, bo o ile w części przypadków rzeczywiście są niższe, to powoli producenci już zaczynają wymyślać jak zarobić na serwisie - patrz chociażby płyn chłodniczy do Kia/Huyndai po 150zł za litr, a litrów mamy ok. 13-15. Czy absurdalnie drogie filtry przeciwpyłkowe w Mercedesie.

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Ale nawet dobra, juz mamy ta srednia, co do ktorej przynajmniej sie zgadzamy, to wycisnijmy cos z niej. Zalozmy, ze albo uzytkownik przejezdza dziennie 1km, albo 500km. Jaki musi byc udział, tych tripow po 500km, zeby uzyskac srednią 32? No tak mi wyszło w okolicach 7%. No ogromna wiekszosc ludzi jezdzi po bułki, nie ma co tu szukac dziury w całym.
    Edytowałeś post już po kolejnych i tego nie zauważyłem.

    Wiesz, założenie ciekawe i bzdurne jednocześnie, bo ile % jeździ dziennie po 1km? 1%? Ale założenie fajnie wygląda

    Poza tym jeśli nie zauważyłeś odnosiłem się do Twojego twierdzenia, że tych co robią do 10km dziennie, jest więcej, które jak sam zauważyłeś jest z dupy.
    Ostatnio edytowane przez FXX ; 20-01-2023 o 23:36

  8. #1828
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,301

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    ..
    I co najważniejsze, te wykresy dotyczą tylko i wyłącznie EV, a konkretnie dwóch typów EV - Nissana Leafa i Chevroleta Volt

    Dóbre
    No tylko te auta kupuja ci którzy niczego więcej od auta nie potrzebują.

    Co komu po średnim przebiegu jak raz na nawet ruski albo 5 lat potrzebuje w życiowej sprawie , a tam po prostu w jakiejś sprawie , po prostu wsiasc i pojechać.

    Widze że padały tu wyżej porównania efektywności baterii , syntetycznych paliw, wodoru.. ale jakoś dziwnie wciąż jest pomijana gęstość energii w objętości i masie. Dochodzimy do ściany?

    To jest podstawa. Dlatego lotnictwo wojsko i nic poważnego nie interesuje się napędem na baterie. A ciemnemu oglupionemu ludowi wszystko można wcisnąć.
    Zwłaszcza że jak FXX zauważył powstaje podział mam EV/mam spalinowca. Taki wyróżnik próżności za który można odpowiednio pobrać. Za suva już nie można bo dacia robi suvy i nikogo nie ruszają . Za osiągi nie można bo byle kitkar objedzie sport z karbonowymi walem. No to jest nisza dla noszenia się i zaspokajania niskich potrzeb.
    Kurde w zasadzie to żałosna ta motoryzacja jest.

  9. #1829
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Widze że padały tu wyżej porównania efektywności baterii , syntetycznych paliw, wodoru.. ale jakoś dziwnie wciąż jest pomijana gęstość energii w objętości i masie. Dochodzimy do ściany?
    Już nawet nie chciało mi się poruszać tego wątku jak usłyszałem, że wydajność energetyczna to jedyny wyznacznik przewagi napędu...


    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Wiesz, założenie ciekawe i bzdurne jednocześnie, bo ile % jeździ dziennie po 1km? 1%? Ale założenie fajnie wygląda
    No właśnie
    To może pójdźmy dalej... skoro tak wiele osób jeździ autem tylko po bułki, to po co im w ogóle samochód?
    Z powodzeniem wystarczyłaby hulajnoga elektryczna za ułamek ceny. Można by zrobić takie hulajnogi z koszyczkiem na te "bułki" i alternatywnie kolcowanymi kołami na zimę. Nadal mamy ułamek ceny samochodu
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  10. #1830
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,286

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    to czemu część z nich nadal stoi niesprzedana i bez obniżonej ceny?
    no chyba w tym pytaniu masz juz zawartą odpowiedz

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Wiesz, założenie ciekawe i bzdurne jednocześnie, bo ile % jeździ dziennie po 1km? 1%? Ale założenie fajnie wygląda

    Poza tym jeśli nie zauważyłeś odnosiłem się do Twojego twierdzenia, że tych co robią do 10km dziennie, jest więcej, które jak sam zauważyłeś jest z dupy.
    zrób sobie inne założenia, i wniosek cały czas będzie ten sam - ludzie jezdzą po bułki. Realne dane z wiekszymi bazami, wszystkich aut, juz podałem. Tak trudno przyjąc do wiadomości?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Już nawet nie chciało mi się poruszać tego wątku jak usłyszałem, że wydajność energetyczna to jedyny wyznacznik przewagi napędu...
    czytanie ze zrozumieniem

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    W zasadzie tak, bo to się wprost przelicza na koszt każdego przejechanego kilometra, i to jest decydujące o wszystkim kryterium.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

Podobne wątki

  1. Pozdrowienia dla Trójmiasta i alfaholików ogólnie!
    Utworzone przez indianinMat w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-02-2018, 23:25
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 21:10
  3. [147] Opinie, ogólnie klika pytań
    Utworzone przez scudettokrk w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 20:52
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory