Temat: Auta elektryczne i ogólnie powszechna elektryfikacja

  1. #1941
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,453

    Domyślnie

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    wbrew pozorom to nie jest droga technologia. paliwo nuklearne jest śmiesznie tanie w porównaniu do ropy/mazutu
    Być może tak, ale samo przerobienie floty na nowy typ napędu już zapewne jest mega drogie. Niemniej w tym kierunku to powinno iść. Rewolucja z elektrykami przypomina mi działania rządu w sprawie uszczelnienia podatku VAT - my tu ścigamy drobnych oszustów po kilkaset złotych, w porywach do kilku tysięcy, a obok ekipy robią bezkarnie przewały na grube miliony.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  2. #1942
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Była 159-ka jest Formentor VZ
    Postów
    1,219

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Być może tak, ale samo przerobienie floty na nowy typ napędu już zapewne jest mega drogie. Niemniej w tym kierunku to powinno iść. Rewolucja z elektrykami przypomina mi działania rządu w sprawie uszczelnienia podatku VAT - my tu ścigamy drobnych oszustów po kilkaset złotych, w porywach do kilku tysięcy, a obok ekipy robią bezkarnie przewały na grube miliony.
    Gdzieś przy okazji wojny i sankcji na Rosję podali ciekawe dane. Rosja dostarcza grubo ponad połowę paliwa nuklearnego do wszystkich elektrowni atomowych w Europie i jest to poziom ~300 milionów euro rocznie. Rosja robi podobne obroty na gazie. Dziennie. Bardzo to tłumaczy, dlaczego była taka presja na przechodzenie Europy na gaz i kto miał w tym interes. Na pewno nie planeta i ekologia.

  3. #1943
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,618

    Domyślnie

    Test bmw i4 na ekstremalnej trasie 480 km (Warszawa -Trojmiasto)
    -przy ekstremalnej temperaturze ok. 0 stopni !
    -aplikacje do ładowania
    -okazuje się, że ev powinien mieć też inne opony...
    -jedynie trzy ładowania na trasie i 7 godzin zamiast 5
    -no i fenomenalny zasięg rzędu 200km w aucie za kilkaset tysięcy
    Ja wiem, użytkownik to pewnie random, nie kumaty, a w ogóle to wszystko to źle zaplanował, na bank. 0oza tym kto jeździ ev, jak jest zimno?

    https://www.chip.pl/2023/02/auto-elektryczne-zima-trasa

  4. #1944
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,453

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kurynio Zobacz post
    Test bmw i4 na ekstremalnej trasie 480 km (Warszawa -Trojmiasto)
    -przy ekstremalnej temperaturze ok. 0 stopni !
    -aplikacje do ładowania
    -okazuje się, że ev powinien mieć też inne opony...
    -jedynie trzy ładowania na trasie i 7 godzin zamiast 5
    -no i fenomenalny zasięg rzędu 200km w aucie za kilkaset tysięcy
    Ja wiem, użytkownik to pewnie random, nie kumaty, a w ogóle to wszystko to źle zaplanował, na bank. 0oza tym kto jeździ ev, jak jest zimno?

    https://www.chip.pl/2023/02/auto-elektryczne-zima-trasa
    To jest tak śmieszne, że normalnie zrobiło mi wieczór

    Koszt przejechania na trasie 100km wychodzi około 100zł! Buhahahaha
    Jadąc moim ciężkim Audi z napędem na obie osie i potwornie dużym silnikiem 4.2V8 pod maską (o zgrozo!) koszt przejechania w takich warunkach tej trasy (max 120km/h na S7, reszta trasy do 90) to jakieś... 60zł / 100km (mówimy o Pb95).
    Co więcej... udało by się bez tankowania po drodze

    Jadąc starą, 20-letnią 166 z Busso wyszłoby podobnie

    Wygląda na to, że przy -15 takie auto po prostu nie nadaje się do jazdy, w sensie można przy pełnej baterii podjechać do pracy i z powrotem jak masz blisko. Po drodze bułki i resztę doby ładowanie

    Cudowna technologia!
    Ile kosztuje taki bolid?
    Ostatnio edytowane przez tomaz ; 02-02-2023 o 22:46
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  5. #1945
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Cudowna technologia!
    Ile kosztuje taki bolid?
    W przypadku BMW i4 eDrive40 – czterodrzwiowego coupé klasy średniej z napędem na tylną oś – musicie wyłożyć z portfela co najmniej 272 000 zł.

  6. #1946
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,296

    Domyślnie

    W temacie ukrytych kosztów dla spełniania durnych poprawnych norm . Zepsuła mi się Mazda .

    Tak. !!!


    Niecałe 2 lata 35 tys km. Woda dochodzi do 50-70 stopni i tyle . Ot rzekłobysie termostat jakieś 50-100zl . Nie . To termostat fazowy po 2018 z powodu norm wprowadzony (w pierwszej 2015 normalny)

    https://www.google.com/amp/s/autokul...9079357487233a

    Nie 100 a 3 tys zł (teraz bezkosztowo bo gwarancja ale szok bo poza przeglądem wizyta w ASO i turlanie się kioskiem cx5 zastępczym).
    Termostat produkcji szkopskiej Continental. Z kraju który normy w zasadzie wprowadza. Stosowany w VW hyundauach i pewnie czym innym.

    To jakiw pikuś pomyślmy ile kosztow innych w cenie sztucznie tymi normami i karami windowanych norm znacznie większego rzedu jest ukrytych.
    Byle zbliżyć cenę spalinowca do idiotycznej tego na baterie.

  7. #1947
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Była 159-ka jest Formentor VZ
    Postów
    1,219

    Domyślnie

    "To jest termostat na miarę naszych możliwości. My tym termostatem otwieramy oczy niedowiarkom! Mówimy: to jest nasz termostat, przez nas zrobiony i to nie jest nasze ostatnie słowo!"

    Piękny przykład jak prostą rzecz można ponad miarę i niepotrzebnie skomplikować. Podobny efekt można przecież osiągnąć w dużo prostszy sposób (skoro przepływem cieczy steruje komputer na podstawie prognozowanej temperatury, to wystarczy zwykły sterowany elektrycznie zawór i kontrolnie pomiar temperatury cieczy). A nawet jeśli weźmiemy pod uwagę cenę - to za 3tys. można kupić np. całkiem przyzwoity TV, czy porządny laptop - to są urządzenia nieporównywalnie bardziej skomplikowane niż ww termostat. Po prostu kolejna rzecz za 5$ sprzedawana z pierdyliardem procent marży.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Kurynio Zobacz post
    Test bmw i4 na ekstremalnej trasie 480 km (Warszawa -Trojmiasto)
    -przy ekstremalnej temperaturze ok. 0 stopni !
    -aplikacje do ładowania
    -okazuje się, że ev powinien mieć też inne opony...
    -jedynie trzy ładowania na trasie i 7 godzin zamiast 5
    -no i fenomenalny zasięg rzędu 200km w aucie za kilkaset tysięcy
    Ja wiem, użytkownik to pewnie random, nie kumaty, a w ogóle to wszystko to źle zaplanował, na bank. 0oza tym kto jeździ ev, jak jest zimno?

    https://www.chip.pl/2023/02/auto-elektryczne-zima-trasa
    Kolega tu herezje prawi. Czas najwyższy powołać ekoinkwizycję. Pewnie w UE już nad tym pracują. Tylko jakie kary stosować.... spalenie na stosie nie bardzo ekologiczne.

  8. #1948
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    Kolega tu herezje prawi.
    gdzież bym śmiał, to po prostu złe planowanie. Mógł poczekać do wiosny z taką podróżą, opony właściwe założyć, a nie tak zimą bez przygotowania w taką trasę...

  9. #1949
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Była 159-ka jest Formentor VZ
    Postów
    1,219

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kurynio Zobacz post
    gdzież bym śmiał, to po prostu złe planowanie. Mógł poczekać do wiosny z taką podróżą, opony właściwe założyć, a nie tak zimą bez przygotowania w taką trasę...
    Auta spalinowe odpowiadają za ocieplenie klimatu. Ocieplenie klimatu zwiększa funkcjonalność aut elektrycznych. W imię ekologii musimy więcej tego niedobrego diesla spalać, żeby EV mogły mieć większy użyteczny zasięg .

  10. #1950
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,453

    Domyślnie

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    Auta spalinowe odpowiadają za ocieplenie klimatu. Ocieplenie klimatu zwiększa funkcjonalność aut elektrycznych. W imię ekologii musimy więcej tego niedobrego diesla spalać, żeby EV mogły mieć większy użyteczny zasięg
    I wszystkie puzzle układanki wskakują na swoje miejsca
    Symbioza jak nic!
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


Podobne wątki

  1. Pozdrowienia dla Trójmiasta i alfaholików ogólnie!
    Utworzone przez indianinMat w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-02-2018, 23:25
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 21:10
  3. [147] Opinie, ogólnie klika pytań
    Utworzone przez scudettokrk w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 20:52
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory