Temat: Auta elektryczne i ogólnie powszechna elektryfikacja

  1. #2271
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,301

    Domyślnie

    Cytat Napisał mkur Zobacz post
    Jest faktem że "ślad węglowy" produkują głównie Indie i Chiny. Inni to małe miki :-). Ale tak to już działa. Stara unia plus Kalifornia po prostu daje (dobry) przykład.
    My trochę nie łapiemy się na to.
    W pewnym stopniu dzięki PiSowi ;-)

    Wysłane z mojego LM-G900 przy użyciu Tapatalka
    Oj można być raczej pewnym że nie-PIS jest jeszcze bardziej "kalifornijski".
    Btw tam zdaje się sobie zrobisz konwersje spalinowca na ev dopuszczona do ruchu. Ba wielolitrowego spalinowego SAMa hotroda czy dziwny motocykl . Powodzenia w poprawności politycznej EU.

  2. #2272
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Volvo S60 D5 R-design/ Peugeot 308 T9
    Postów
    2,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał mkur Zobacz post
    Jest faktem że "ślad węglowy" produkują głównie Indie i Chiny. Inni to małe miki :-). Ale tak to już działa. Stara unia plus Kalifornia po prostu daje (dobry) przykład.
    My trochę nie łapiemy się na to.
    W pewnym stopniu dzięki PiSowi ;-)

    Wysłane z mojego LM-G900 przy użyciu Tapatalka
    Ojjj mityczna Kalifornia
    Na papierze to świetnie wygląda, a w realu? Polecam się tam wybrać i zobaczyć na własne oczy

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

  3. #2273
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2018
    Auto
    nie mam jeszcze alfy
    Postów
    55

    Domyślnie

    Kalifornia ma 100 g / kWh a na na przykład Zachodnia Virginia 1000 - więcej niż Polska.

    Wysłane z mojego LM-G900 przy użyciu Tapatalka

  4. #2274
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Volvo S60 D5 R-design/ Peugeot 308 T9
    Postów
    2,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał mkur Zobacz post
    Kalifornia ma 100 g / kWh a na na przykład Zachodnia Virginia 1000 - więcej niż Polska.

    Wysłane z mojego LM-G900 przy użyciu Tapatalka
    Teraz sprawdź położenie i warunki w CA, a WV
    I do tego sprawdź ilość samochodów spalinowych na rejestracjach z innych stanów, którymi się poruszają mieszkańcy CA

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

  5. #2275
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2018
    Auto
    nie mam jeszcze alfy
    Postów
    55

    Domyślnie

    W Niemczech ( i Kalifornii ) w ciągu ostatnich 20 lat CO2 intensywność spadła dwukrotnie.
    U nas - o 10 %. O tym się po prostu nie mówi. Zwłaszcza pod obecnymi decydentami.
    U nas realnie mniej się szkodzi mając dobrego diesla niż elektryka.
    Chyba ze ktoś ma świetna własna fotowoltaike.

  6. #2276
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,800

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Kto i kiedy _krytykuje technologię_ jako taką ? gdzie ? jak ? nie bądz tak płytki i jak widzisz "nie" w temacie jakimś, nie patrzysz z czym to "nie " się wiąże ?

    Jakie "obrzydzanie" ? to nie potrawa żeby móc obrzydzać. Albo coś działa i robi co do niego należy albo nie. Jak nie robi to opisanie tej cechy a nie jakieś obrzydzanie, co to za kategorie w ogóle.
    Jak można określić wyolbrzymianie słabych stron samochodów elektrycznych a pomijanie plusów tej technologii przez Ciebie inaczej? Obrzydzanie jest i tak delikatnym określeniem.

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Jak to nikt nie zmusza ??? nachalna nagonka na spalinowce, odwracanie uwagi od faktycznych źródeł zanieczyszczeń, sztuczne pompowanie cen taniej i sprawdzonej technologii (spalinowej przez kary) to nie zmuszanie ?

    I ten unioeuropejski nakaz i wytyczna jednej i jedynie słusznej technologii czy się nadaje czy nie, czy obywateli będzie stać na nią czy nie. Czy faktycznie cokolwiek w klimacie zmieni czy nie .
    Nikt nie zmusza, do 2030 roku możesz jeszcze kupić fajnego spalinowca (póżniej już nie, bo normy będą tak ostre że zostaną tylko hybrydy plug-in a te też Ci nie pasują) i jak będziesz dbał to dokulasz się do 2050 roku. Nie kupuj tylko Mazdy bo tam blacharka tyle nie wytrzyma
    Palacze też kupują papierosy chociaż wszędzie trąbi się o ich szkodliwości oraz na pudełku ostrzega przed chorobami itp. Nikt im jednak nie zabrania palić. Tobie też nikt nie zabroni jeździć samochodem spalinowym, może Ci jedynie je obrzydzać, obłożyć dodatkowymi podatkami itd. To jednak jest w porządku, bo samochód spalinowy wpływa negatywnie na poziom emisji CO2, zdrowie mieszkańców miast oraz bilans handlowy UE, gdyż ropę trzeba importować.

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    (nie w Vkach nie mam haków, w pucharówce i kitkarach także, nie mam pojęcia czemu tak niby "rozumiesz" , wystarczą z zapasaem dwa w Mazdach)
    A widzisz, czyli w samochodzie elektrycznym też nie musiałbyś mieć haka. Ja też nie, tak jak pewnie 95% innych kierowców.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał mkur Zobacz post
    U nas realnie mniej się szkodzi mając dobrego diesla niż elektryka.
    .
    Pod względem emisji CO2 można się spierać ale elektryk ma tą bezsprzeczną przewagę, że nie emituje szkodliwych substancji prosto w nos mieszkańców miast. Jest więc zdecydowanie bardzie ekologiczny, nawet w słabym miksie energetycznym.

  7. #2277
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,301

    Domyślnie

    Cytat Napisał mkur Zobacz post
    W Niemczech ( i Kalifornii ) w ciągu ostatnich 20 lat CO2 intensywność spadła dwukrotnie.
    U nas - o 10 %. O tym się po prostu nie mówi. Zwłaszcza pod obecnymi decydentami.
    U nas realnie mniej się szkodzi mając dobrego diesla niż elektryka.
    Chyba ze ktoś ma świetna własna fotowoltaike.
    I żyje przy świeczkach. Mam niezłą i żadnego nadmiaru wystarczającego na ładowanie aut.
    BTW - i bulę 20% tego co wyprodukuję w formie daniny. To jest też dobre - pozakładajcie sobie , my wam dopłacimy (ekhm) , ale później 10 czy 15 lat - 20% całej produkcji do PGE .


    [MENTION=9316]Żuczek[/MENTION], naprawdę co wypisujesz aż mi się wierzyć nie chce , coraz bardziej jestem przekonany że z takich wyznawców jakim się przedstawiasz robisz sobie jaja po prostu udając takowego. Bo po prostu ośmieszasz taką
    postawę totalnie. Ton dosłownie jak z ambony tudzież mówinicy pierwszego sekretarza, to samiuśko.

    Wyolbrzymianie wad ? wada to wada, nie da się jej wyolbrzymić jest albo nie ma. Jest zasięg albo nie ma . Spada o 30% przy mroźnym 0 st lub nie spada. Wyolbrzymianie cech ? cecha to cecha , to samo. Zasięg to zasięg, prędkośc to prędkośc, ogrzewanie to ogrzewanie.

    Jak to w elektryku nie potrzebowałbym haka ? to znaczy przymykasz oko na równolegle używanego zabójcę - spalinowca ? jakoś może jeszcze nielegalnie zarejestrowanego nie wiem na ukraińca czy jak, hipokryzja kolejna. Albo elektryk jest co najmniej tak funkcjonalny jak spalinowiec i z palcem w nosie pociągnie co chce, albo nie jest.

    Mam kupować auto do niczego tylko dlatego bo _jest na baterię_ ? naprawdę nie każdy jest takim pelikanem żeby łykać że tym gestem czemukolwiek lub komukolwiek zdrowotnie i klimatycznie pomoże.

  8. #2278
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,620

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    A widzisz, czyli w samochodzie elektrycznym też nie musiałbyś mieć haka. Ja też nie, tak jak pewnie 95% innych kierowców.
    Czyli uważasz, że jedynie 5% samochodów posiada hak i 5% ludzi go używa??
    Serio??

    Taki mały ekologiczny pożarek, wiem, to pewnie wina kierowcy
    https://fb.watch/iVOHyR6iHZ/

  9. #2279
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,301

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kurynio Zobacz post
    Czyli uważasz, że jedynie 5% samochodów posiada hak i 5% ludzi go używa??
    Serio??

    Taki mały ekologiczny pożarek, wiem, to pewnie wina kierowcy
    https://fb.watch/iVOHyR6iHZ/
    I cała jego niskoemisyjność i neutralność klimatyczna poszła się... z dymem poszła.

    Wiem że w liczbach spalinowce się częsciej palą. Np 166tki. Ale takie nówki sztuki także ? Nawet 166 się jako nowe nie paliły, dopiero po zadziałaniu czasu i rączek mechaników na przewód paliwowy nad kolektorem .

    Co do haka - Ford w Focusie ST aktualnym odszedł od poprzedniej wersji z centralnym wydechem , na rzecz dwóch po bokach rur aby móc... montować co? - hak ! dla tych rzekomych 5 procent taki wygibas konstrukcyjny. W hothatchu pełną gębą. B i jeszcze 1600kilo na ten hak homologowane. 300 koni, 2,3 litra, 200 tysięcy zł, strzały w wydech przy redukcjach realne a nie z głośniczka, 1,5 a nie 2 tony , zasięg bezładowarkowy czyli bezproblemowy, i ten hak dla ... pięciu procent .
    To są cechy auta uniwersalnego (bo jeszcze w wersji kombi o zgrozo). Z wyborem - nie trzeba 300koni, jest 1.0 . Dla każdego coś miłego. Bez nakazów centralnych - ot , decyduje kupujący czego potrzebuje, a nie słucha jak pionek i potrzebuje tego co mu ktoś nakazuje potrzebować.

    BTW 5 procetn to zdaje się rząd udziału pojazdów na baterię na ulicach ?
    Ostatnio edytowane przez Andrzejsr ; 25-02-2023 o 15:21

  10. #2280
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Volvo S60 D5 R-design/ Peugeot 308 T9
    Postów
    2,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    To jednak jest w porządku, bo samochód spalinowy wpływa negatywnie na poziom emisji CO2, zdrowie mieszkańców miast oraz bilans handlowy UE, gdyż ropę trzeba importować.
    A to po rezygnacji z ICE, nie trzeba będzie już tej ropy importować?
    Przypomnę tylko, że z przetworzenia tej ropy powstaje kilkadziesiąt tysięcy grup produktów - wg danych, które wrzucano na grupę EV - ok. 68000 grup produktów poza paliwami.

    No i EV nie osłabią bilansu handlowego UE, bo... czekaj, czekaj... który europejski kraj jest liderem i największym producentem baterii? Aaa żaden, bo większość jest produkowana w Chinach, które są liderem światowym w tej branży. No tak, importowanie ropy osłabia bilans UE, ale importowanie baterii już nie będzie osłabiało

    Gdzie uczą tak kreatywnej księgowości?

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. Pozdrowienia dla Trójmiasta i alfaholików ogólnie!
    Utworzone przez indianinMat w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-02-2018, 23:25
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 21:10
  3. [147] Opinie, ogólnie klika pytań
    Utworzone przez scudettokrk w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 20:52
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory