Temat: Auta elektryczne i ogólnie powszechna elektryfikacja

  1. #3311
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,430

    Domyślnie


    (ugrupowania promujące sprzedaż samochodów elektrycznych) obawiają się, że : " opodatkowanie elektryków może negatywnie wpłynąć na opłacalność ich zakupu, a tym samym znacząco opóźnić "ekologiczną rewolucję".

    Niemożliwe, głupota, tendencyjny artykuł! lepsze przecież się obroni bo lepsze, co ma cena za znaczenie, cena żadnego znaczenia nie ma.
    Dopłaty , podatki miałby wpływać na decyzję dot. zakupu? a nie świadomość ekologiczna ? przecież ona to nr 1 czy 2 w rzekomych czynnikach decyzyjnych przy zakupie elektryka. Czyżby ankietowani wypisywali to co ładnie i szlachetnie brzmi , a przemilczali prawdziwe pobudki w swoich ankietach?
    Wyższa cena może zniechęcić do zakupu... no co za bzdura normalnie.

  2. #3312
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzyk
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio MY21 200KM
    Postów
    480

    Domyślnie

    Kolejny tendencyjny artykuł, w którym wypowiada się random z jakiejś toyoty:

    https://motoryzacja.interia.pl/rapor...os,nId,6793228

    Zasadniczo w skondensowanej wypowiedzi wiele tego, o czym tu pisaliśmy.
    Nie chcę Tesli nawet jeśli będzie w rosso i z busso.

  3. #3313
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzyk Zobacz post
    Kolejny tendencyjny artykuł, w którym wypowiada się random z jakiejś toyoty:

    https://motoryzacja.interia.pl/rapor...os,nId,6793228

    Zasadniczo w skondensowanej wypowiedzi wiele tego, o czym tu pisaliśmy.
    https://www.reuters.com/business/aut...ys-2022-09-01/

    a pan random z volkswagena chce przyspieszac

    Tak ze mamy tutaj dziwną sytuację. Jeden prezes mówi jedno, drugi co innego, a jak powszechnie wiadomo, oni musza wiedziec co mówią, skoro zarzadzaja takimi firmami!

    toyota to już w ogóle, tyle lat tam poprzedni prezes opowiadał, ze elektryki to niet, az go zmienili, i nowy mówi co innego
    https://www.reuters.com/business/aut...to-2023-04-07/

    A pamiętam, jak już nieżyjący Sergio Marchionne opowiadał, że zadnych elektryków, z tego nie ma pieniędzy, a teraz szukaja na szybko rozwiązań

    Wniosek z tego taki, ze kazdy przedstawiciel firmy, która chce ci coś sprzedać, będzie opowiadał dobrze tylko o tym, co chce ci sprzedać ale to trzeba być pelikanem, żeby to łykać Na serio nie widzisz absolutnie nic podejrzanego w tym, ze pan, który mówi, ze nie ma co sie spieszyc z elektrykami, bo to i tamto, przeciez silniki hybrydowe są takie fajne, całkowicie przypadkiem, pracuje w firmie, która jest liderem w sprzedaży aut z silnikami hybrydowymi?
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 23-05-2023 o 10:12
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  4. #3314
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzyk
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio MY21 200KM
    Postów
    480

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Wniosek z tego taki, ze kazdy przedstawiciel firmy, która chce ci coś sprzedać, będzie opowiadał dobrze tylko o tym, co chce ci sprzedać ale to trzeba być pelikanem, żeby to łykać
    No proszę - linkodawca dojrzał wreszcie do takich wniosków. Ciekawe, czy przełoży sobie własne wnioski na samochody elektryczne, czy tylko na spalinowe i hybrydowe? W końcu nie chce chyba być pelikanem.
    Nie chcę Tesli nawet jeśli będzie w rosso i z busso.

  5. #3315
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzyk Zobacz post
    No proszę - linkodawca dojrzał wreszcie do takich wniosków. Ciekawe, czy przełoży sobie własne wnioski na samochody elektryczne, czy tylko na spalinowe i hybrydowe? W końcu nie chce chyba być pelikanem.
    ale to nie ja sie podniecam szerokimi opiniami na temat elektromobilności ludzi, ktorzy chca mi coś sprzedać - czy chca mi sprzedac elektryka, spalinowego, hybdryde, czy hulajnoge. Mnie interesuje tylko, co maja w ofercie, a nie co maja do powiedzenia.


    a juz wkrotce w ofercie
    https://insideevs.com/news/668571/go...on-start-2024/

    czyli mamy pojemność bliską ogniw typu NCM, przy zachowaniu wszystkich zalet akumulatorów LFP - trwałość, szybkie ładowanie, stabilnośc termiczna, i bezpieczenstwo
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  6. #3316
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzyk
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio MY21 200KM
    Postów
    480

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    ale to nie ja sie podniecam szerokimi opiniami na temat elektromobilności ludzi, ktorzy chca mi coś sprzedać
    +


    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Mnie interesuje tylko, co maja w ofercie

    =

    paranoja
    Nie chcę Tesli nawet jeśli będzie w rosso i z busso.

  7. #3317
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzyk Zobacz post
    +





    =

    paranoja
    u ciebie wszystko w porządku? ja wiem, ze moze dla pelikanów to jest nienaturalne, ale mnie intresuje produkt, a nie jego reklama
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  8. #3318
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    ja wiem, ze moze dla pelikanów to jest nienaturalne, ale mnie intresuje produkt, a nie jego reklama
    Rozumiem, że nie skojarzyłeś jeszcze, iż sam będąc rzeczonym pelikanem nazywasz tak innych?
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  9. #3319
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,636

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Tendencyjny artykuł, który ma pokazać jak to samochody elektryczne są negatywne dla wpływów budżetu. Oczywiście są ale na pewno nie w Teksasie, który wprowadza te opłaty dla elektryków Pewnie stan ten chce pokazać, że nie popiera transformacji w motoryzacji a ta w USA ruszyła pełną parą - już w 2026 roku bedą mieli zbliżony system ograniczenia emisji jak my obecnie w UE a od 2032 roku normy będą tak surowe, że żadne 6 czy 8 cylindrów się nie uchowa bez kosmicznych kar.
    Lepiej późno niż wcale.
    u nas zmniejszone wpływy z podatków ze sprzedaży paliw można rekompensować podniesieniem opłaty emisyjnej w cenie paliwa, która obecnie jest śmiesznie niska. Jest tu spore pole do manewru i z pewnością - w miarę jak elektryki będą coraz popularniejsze - rząd będzie z tego korzystać.
    A Żuczek się cieszy, bo spełniają się jego komusze marzenia
    W końcu 6 czy 8 cylindrów to morderstwo popełniane z okrucieństwem na biednych żuczkach
    A nie, czekaj... te 6 i 8 cylindrów spełnia wyższe normy niż jego Alfa Romeo, ale to już mu nie przeszkadza

    Ale muszę Cię zmartwić, to co proponuje EPA to na chwilę obecną propozycja i jeszcze do jej uchwalenia dluuuuga droga, a po drodze mamy kampanię prezydencką i wybory w przyszłym roku
    Czyżby EV sprzedawały się tam tak dobrze, że muszą ubić ICE normami?

    A może zamiast podnosić śmiesznie niską opłatę emisyjną, to nałożyć na EV wreszcie podatek, z którego jest finansowana infrastruktura drogowa, czyli tzw. opłata paliwowa, którą płacą posiadacze ICE w paliwie? Z tego z pewnością rząd może i powinien skorzystać

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

  10. #3320
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,636

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    a juz wkrotce w ofercie
    https://insideevs.com/news/668571/go...on-start-2024/

    czyli mamy pojemność bliską ogniw typu NCM, przy zachowaniu wszystkich zalet akumulatorów LFP - trwałość, szybkie ładowanie, stabilnośc termiczna, i bezpieczenstwo
    Jeszcze nie dawno miały być baterie bez litu, a teraz znowu się jaramy bateriami... litowymi?

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. Pozdrowienia dla Trójmiasta i alfaholików ogólnie!
    Utworzone przez indianinMat w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-02-2018, 23:25
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 21:10
  3. [147] Opinie, ogólnie klika pytań
    Utworzone przez scudettokrk w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 20:52
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory