Jaguar S-type 4.2 V8
Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
Citroen Xantia Activa II V6 - była
Citroen Xantia II 2.0 16V - była
Skoda Felicia 1.3 MPI - była
Atakujesz personalnie, objaw desperacji. Napisałem ci, jak REALNIE wygląda podróżowanie elektrykiem na bazie wrażeń mojej kuzynki. Udajesz, że nie widzisz tematu. Czy takie podejście również powoduje u ciebie wzmożenie, wzwód i spełnienie?
- - - Updated - - -
Ja jestem ujadającym pieskiem, kolega został podwórkowym ronaldo... Ty już walczysz w zasadzie ze wszystkimi. Zaczynasz teraz obrzucać rozmówców epitetami. Zaczynasz niebezpiecznie dryfować na skały.
No i co wynika dla Ciebie z tej twojej podpowiedzi?
Jedyne co tutaj można powiedzieć na pewno to to, wiek samochodu ma znaczenie - starsze samochody spalinowe palą się częściej.
Niespodzianki brak.
To także oznacza, że aby porównać samochody elektryczne i spalinowe z tej perspektywy - trzeba wziąć pod uwagę wiek obu rodzajów samochodów, inaczej porównuje się trochę gruszki z jabłkami.
To, z kolei, oznacza, że nie możesz użyć argumentu, że "ogólnie samochody elektryczne palą się rzadziej" - bo nie wiadomo jak będzie wyglądała sytuacja, gdy będziemy mieli odpowiednio wysoką populację starych (>15 lat) samochodów elektrycznych.
Możesz jedynie powiedzieć, że młodsze samochody EV palą się rzadziej.
Innymi słowy - mimo aktualnie istniejących, korzystnych dla EV statystyk, nie jesteś w stanie wykazać, że korzyścią z posiadana elektryków jest mniejsze, ogólnie, ryzyko zapłonu - bo nie jesteś w stanie wykluczyć tego, że jeżeli pojawią się odpowiednio stare EV to statystyki się zmienią na niekorzyść EV.
Nie wiem co sugerujesz - pisząc to co napisałeś- mam nadzieję, że nie to, że w przypadku EV będzie można "odjąć" część "mechanical problem" związanych z "Flammable or combustible liquid, gas filter or piping" na rysunku 11 oryginalnego raportu.
![]()
Gdybyś jednak chciał tak uczynić, to info specjalnie dla Ciebie: zaczniesz porównywać jabłka z gruszkami, bo zamiast części mechanicznej konstrukcji samochodu związanej z "Flammable or combustible liquid, gas filter or piping", w porównaniu z samochodami spalinowymi, dochodzi dodatkowa duża część "Electrical wire or cable insulation" - co powoduje nieporównywalność technologii, a tym samym obecnych statystyk (w części "starych" samochodów).
... no, a jakie wnioski Ty wysnuwasz ze SWOICH PODPOWIEDZI ???
Chyba, że idziesz odważnie - i stwierdzisz, w trybie "znak od Boga", że starzenie samochodów nie będzie dotyczyło EV - to wtedy przepraszam za wpis![]()
Oryginalny raport/źródło:
https://www.nfpa.org/-/media/Files/N...iclefires.ashx
p.s.
na stronie #10 raportu część dedykowaną EV i znajdziesz kilka interesujących sytuacji w których EV może zapłonąć oraz wzmiankę o "małych" "challenges" w sytuacji, gdy już nam EV zapłonie![]()
wynika, ze starsze samochody częściej palą się w wyniku usterki, co jest dość oczywiste. Nie w wyniku wady fabrycznej, nie w wyniku wypadku. Usterki. Jest tam też wykres, który pokazuje co się dzieję w razie wypadku - to też jeszcze trzeba rozumiec, ze ten wykres odnosi sie od ilosci zdarzen, a jak go zestawisz z iloscią samochodów na drogach z danego rocznika, to sie robi jeszcze ciekawiej.
W tym samym raporcie mozna tez znalezc informacje, za jaki % pozarow odpowiada własnie usterka, a za jaki kolizje. No i za wiekszosc odpowiadają kolizje. Z wykresu przywołanego powyzej wynika, ze w wypadku kolizji, młodsze auta palą się tak samo często (a jest ich mniej niż starszych, ale mniejsza o to).
No i teraz jeszcze raz, uzyj troche wyobrazni. Skoro stosunkowo nowe elektryki palą się kilkanascie, kilkadziesiat razy rzadziej od starych i nowych spalinowych, a wiekszosc pozarow jest spowodowane czynnikami niezaleznymi od wieku, to chocbys nie wiem jak sie pocił, to z tych usterek nie wyciśniesz aż takiej różnicymatematyka sie tu nie zgodzi.
- - - Updated - - -
no jak ten ujadający piesek. Jak byś nie ignorował, to będzie skakał, szczekał, łapał za nogawkę.
Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 31-05-2023 o 19:27
Jaguar S-type 4.2 V8
Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
Citroen Xantia Activa II V6 - była
Citroen Xantia II 2.0 16V - była
Skoda Felicia 1.3 MPI - była
Czyż nie właśnie to próbowałem cały czas ci wytłumaczyć, pisząc że stare samochody częściej sie palą? Przecież to jest jak 2+2=4...
Chwilunia... czyżby electrical problems były przyczynami pożarów?
Czy aby taki EV to nie jest jeden wielki electrical problem?
I teraz sobie dodaj zużywanie się mechaniczne (nawet w takim elektryku mamy przecież układ jezdny, hamulce itd.) oraz degradującą się elektrykę / elektronikę. Obstawiam, że populacja EV nigdy nie dojdzie do osiągnięcia średniej wieku 14 lat, bo po prostu selekcja naturalna temu zapobiegnie
- - - Updated - - -
Dokładnie to miałem na myśli pisząc o mieszaniu grup statystycznych. Dzięki IRC, że już nie muszę tego łopatologicznie wyjaśniać.
Amen.
Wielu wyśmiewało tą tezę. Na różne sposoby, było coś o dużych i małych jasiach, wiedzy ludowej, czy mądrości z powietrza. Gdzież oni teraz są?
Jak to skomentujecie?
Jakie wnioski z tego płyną?
![]()
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Jaguar S-type 4.2 V8
Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
Citroen Xantia Activa II V6 - była
Citroen Xantia II 2.0 16V - była
Skoda Felicia 1.3 MPI - była
Nie, nie kolego - w raporcie napisano, że 3/4 pożarów, w wyniku usterek, dotyczyło STARSZYCH SAMOCHODÓW =>w starszych samochodach częściej pojawiają się usterki prowadzące do zapłonu => wiek samochodu ma wpływ na statystyki.
1/4 to samochody "nowsze" => starsze palą się TRZY RAZY CZĘŚCIEJ niż "NOWSZE".
TRZY RAZY ... i wg. Ciebie to "nie może zachwiać" matematyka ... biorąc pod uwagę, że brak tak naprawdę danych brak danych o starych elektrykach - to tylko Twoje "chciejstwo" - elektryki w elektrykach jest więcej niż elektryki w spalinowcach - i to jest znak zapytania.
Tylko Ty pewnie WIESZ, że "nie zachwieje".- i takie są te Twoje "prawie dowody"/"dowody anegdotyczne".
----------
KEY FINDINGS - strona #1:
"Older vehicles accounted for three-quarters of the highway vehicle fires caused by mechanical or electrical failures or malfunctions. Maintenance is important throughout the vehicle’s years of use."/"Starsze pojazdy stanowiły trzy czwarte pożarów pojazdów na autostradach spowodowanych awariami lub usterkami mechanicznymi lub elektrycznymi.
Ostatnio edytowane przez IRC ; 31-05-2023 o 22:00
ty serio nie rozumiesz, czy udajesz?w wyniku usterek. Nie wszystkich pożarów. Pożarów w wyniku usterek. Usterek. U-ste-rek. Usterki nie są główną przyczyną pożarów.
już pomijajac, ze pomimo mojej podpowiedzi nadal nie rozumiesz, ze to wszystko dotyczy ilości zdarzeń. Tak, zebys moze w koncu zrozumiał. Jesli 99% pozarów powstało w autach starszych niż miesiac, to nie znaczy, ze auta młodsze niż miesiac, są 99 razy mniej podatne na pożar od tych starszych. Byłoby by to prawda, gdyby na drogach było tyle samo aut starszych niż miesiąc, i młodszych niż miesiac. Rozumiesz już?
Jaguar S-type 4.2 V8
Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
Citroen Xantia Activa II V6 - była
Citroen Xantia II 2.0 16V - była
Skoda Felicia 1.3 MPI - była
Bagatelizujesz, generalnie, możliwość zapłonu elektryków ... OK, no to pochylmy się nad tym.
... i co tam mamy we wspomnianym raporcie?
Wymieniono następujące sytuacje w których EV może się zapalić:
1. gdy EV stoi:
a. extremalne temperatury,
b. wysoka wilgotność
c. awaria ogniw
d. wcześniejsze przeciążenie/zbyt intensywne użycie baterii
2. gdy EV się ładuje:
a. z powodu "przeładowania" baterii
b. z powodu problemów po stronie stacji ładowania
c. z powodu problemów z kablami
3. z powodu wypadku EV albo innego zdarzenia powodującego zapłon - w jego trakcie albo tuż po nim
4. gdy zapala się ponownie po jego ugaszeniu
5. no i ciekawa sprawa z perspektywy ryzyka: rozwój pożaru w zestawie akumulatorów LIB może nie być oczywisty we wczesnych stadiach ... to taka "nowa jakość" w porównaniu z "kopciuchami" - nie sądzisz?
źródło: powyższy raport, strona #11
... czyli całkiem sporo tych sytuacji w porównaniu z tym o czym Ty, bagatelizując, (nie)wspominałeś - nie?![]()
Wspomina się również o tym, że:
a. "ryzyko pożaru wzrasta, gdy akumulatory gromadzą się w jednym miejscu, co jest prawdopodobne podczas procesu utylizacji" - a utylizacja jak wiemy to żaden/rozdmuchany problem
b. "autorzy zwrócili również uwagę na wyzwania, przed którymi stanęła straż pożarna podczas gaszenia pożarów w tych pojazdach".
To, oczywiście, nie jest nic nieznanego/nowego i nie do przejścia - ale kłopot w tym, że Ty to bagatelizujesz albo nawet nie dostrzegasz - a patrz - inni widzą ... jak to jest?![]()
Autorzy raportu nie znają się?
... a może "prawdziwi mężczyźni" takimi rzeczami się nie przejmują?
- - - Updated - - -
Więc wiek samochodu ma wpływ na pożary, czy nie?![]()
Masz do wyboru: TAK/NIE
Onanizujesz się. Podnieca się podkręcanie dyskusji. Miesiącami siedzisz na forum i walczysz chyba już z połową użytkowników. Co rusz, ktoś ci wykazuje niekonsekwencje, manpulacje albo pisanie ewidentnych bzdur. A ty nakręcasz dalej. Kiedyś wykazywałeś się dramatycznym brakiem wiedzy podstawowej, jakiej uczą w szkołach całego swiata i kazałeś mi dawać do nich LINKI.
Teraz, przyparty do muru, potrafisz juz tylko robić uniki albo atakować personalnie. Jesteś przypadkiem klinicznym i maniakiem seksualnym, którego jara nakręcanie spirali bredni na forum.
Ty chyba nie masz życia prywatnego, bo twoje wpisy liczone są w setki mesięcznie.
Dałem ci przykład z życia, z zeszłego tygodnia, z podróży mojej kuzynki z Holandii do Polski elektrykiem, a jechała ona przez najeżone stacjami autostrady holenderskie i niemieckie. Dotąd jeździła autem spalinowym. Opisałem ci róznice w tych podróżach.
Ale milczysz, bo wszelkie teorie biorą w łeb w obliczu codziennosci.