Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25
  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2021
    Mieszka w
    Piotrków trybunalski
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9jtd 100km 2004 rok
    Postów
    10

    Domyślnie Alfa 159 czy GT

    Witam bardzo serdecznie chciałbym poznać wasze opinie ponieważ chcę kupić kolejna Belle tym razem Alfę 159 2.2 jts bądź Alfę GT 2.0 jts . Czy ktoś może doradzić którą lepiej który silnik mniej wadliwy ? Z góry dziękuję i pozdrawiam.


    › Więcej...: Alfa 159 czy GT

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2019
    Auto
    czasem jeździ, czasem nie
    Postów
    557

    Domyślnie

    Musisz sobie najpierw odpowiedzieć na ważne, ale to bardzo ważne pytanie: jakiego samochodu potrzebujesz. A potem takiego samochodu szukać.

    Dlaczego? Bo 159 i GT to dwie różne bajki (sedan/SW a coupe), jakkolwiek silniki podobne. W obu przypadkach, przy możliwie obiektywnych kryteriach koszty utrzymania/jakość/trwałość, najlepsze będą 1.9 JTD (o ile nie potrzeba koniecznie benzyny, wtedy nie ma za dużego pola manewru, zwłaszcza w GT).

    Co do wskazanych silników, to według moich obserwacji:
    - przeważnie ci co nie mieli odradzają
    - ci co mieli/mają twierdzą, że wystarczy dbać i będzie okej
    (każdy ma swoje bolączki, warto poszukać na forum i grupach FB tematów)
    Moje belle:
    1) Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v 2007 r.:
    # seria: 150km :: 320nm
    # program 1: 180km :: 407nm
    # program 2: 202km :: 424nm :: popcorn limiter
    # program 3: 213.6km :: 441.1nm :: eko off
    # program 4: 207.7km :: 445.1nm :: eko off :: rev limiter & bass idle

    2) Alfa Romeo 156 2.5 V6 24V Busso 1998 r. (ex)

    3) Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V Busso 2002 r.
    # seria: 2.5 V6 24V

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2021
    Mieszka w
    Piotrków trybunalski
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9jtd 100km 2004 rok
    Postów
    10

    Domyślnie

    Mam 147 1.9jtd kupiłem we wrześniu z zajechanym sprzęgłem niby nowym a okazało się że rozwalone w trzy dupy wymiana z dwumasa i jest bajeczka aktualnie . GT mi się mega podoba i 159 także więc dla mnie nie ma to zbyt dużej różnicy ale robię trasy do Niemiec bo akurat tam pracuje więc słyszałem od mechanika że każdy silnik co ma w nazwie na początku J to gówno zgasiłem go ze tyle km co ja zrobiłem tym JTD to on by swoim TDI nigdy nie zrobił. Tylko chodzi o to że koszty wymiany części w JTD jednak w Niemczech są delikatnie mówiąc ogromne i dlatego patrzę coś w benzynie

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2016
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 jtd 16V
    Postów
    479

    Domyślnie

    Ale JTD na trasę jest idealne. Jeśli jeździsz do Niemiec to i na paliwo wydasz dużo mniej i będzie się przyjemniej autem jechało. Zastanów się, jeśli znajdziesz niezajechane JTD to nie będzie źle

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo 159 - Diavolo Rosso - 3.2 V6, Q4, AF40
    Postów
    16

    Domyślnie

    Miałem podobny dylemat gdy szukałem auta dla siebie. Inne kryteria co prawda, bo zależało mi głównie na V6.

    Myślałem nad 156/ GT/ Brerra/ 159. W moim przypadku wybór padł na 159.

    Przede wszystkim dlatego, że to nowsze auto i teoretycznie powinno być łatwiejsze w serwisie - im auto starsze tym ciężej coś odkręcić, więcej drutowania, mniej dostępnych części itp. etc. Aczkolwiek z dostępnością części nawet do 159 jest problem


    Cytat Napisał Anubis Zobacz post
    Tylko chodzi o to że koszty wymiany części w JTD jednak w Niemczech są delikatnie mówiąc ogromne i dlatego patrzę coś w benzynie
    Nie rozumiem tego argumentu trochę... to znaczy, że części do benzyny są tańsze?

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2021
    Mieszka w
    Piotrków trybunalski
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9jtd 100km 2004 rok
    Postów
    10

    Domyślnie

    Patrząc na ceny sprzęgła z dwumasa w Niemczech od 1000-1500Euro to tak

    - - - Updated - - -

    Patrząc na ceny sprzęgła z dwumasa w Niemczech od 1000-1500Euro to tak chciałem tylko zaciągnąć informacje na temat silników

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2020
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    352

    Domyślnie

    zdecydowanie polecam silnik 2.0 JTDM 170 KM.

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2021
    Mieszka w
    Piotrków trybunalski
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9jtd 100km 2004 rok
    Postów
    10

    Domyślnie

    Właśnie myślę nad tym a czy mógłbyś mi napisać mniej więcej typowe usterki tego silnika ? Z góry dziękuję

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2020
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    352

    Domyślnie

    To najmniej zawodny silnik w palecie.... Mocny na trasę, jazda to przyjemność, dobry moment. Paliwo umiarkowane a nawet niskie, jak na taką moc. W trasie spokojnej masz 6-7 litrów, jak depniesz to 7-8 litrów. W mieście w korkach dojdziesz max do 10, z reguły średnia jest około 8, jak ruch normalny, nieco wyżej, jak spiętrzony.
    Bierze trochę oleju ale plus minus litr starczy miedzy wymianami.
    Jest lżejszy i ma mniejsze koszty napraw i utrzymania od 2.4. Wyraźnie mocniejszy od 1.9, koszty serwisowe podobne.
    Problemy mogą byc z EGR. Jakbyś kupił, zacznij od tego u mechanika.
    DPF, jak sporo jezdzisz w trasie, działa długo i się okresowo czyści. Jak poczujesz że ci obroty drgają a spalanie idzie w góre, znak że wypalanie trwa. Wtedy kilka minut jazdy na trójce, 3 tys. obrotów i ok. 80 km/h i masz problem z głowy. Jak dużo latasz w trasy to wypalania nawet nie zauważysz.
    Ważne, aby po długiej jeździe nie gasić od razu silnika, utrzymaj na biegu jałowym z minutkę, podtrzyma się olejenie turbiny. Przy krótkich jazdach nie trzeba.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar micorl
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Siewierz/Mierzęcice
    Auto
    Alfa Romeo 147 FL JTDM 16v TI Q2 - była,Alfa Romeo 159SW JTDM 16v TI,Alfa Romeo 147 FL 1.6 T.S
    Postów
    832

    Domyślnie

    Najmniej zawodnym silnikiem w palecie nie jest wcale 2.0 JTDM tylko 1.9 JTDM 8v.

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory