Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Usunięcie szkody z AC

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar micorl
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Siewierz/Mierzęcice
    Auto
    Alfa Romeo 147 FL JTDM 16v TI Q2 - była,Alfa Romeo 159SW JTDM 16v TI,Alfa Romeo 147 FL 1.6 T.S
    Postów
    848

    Domyślnie Usunięcie szkody z AC

    Witam was... Wrzucam wątek, ponieważ czuję, że będę miał za chwilę z tym problem. Niecałe dwa tygodnie temu padłem "ofiarą" gradobicia. Po całym zdarzeniu i ocenie szkód postanowiłem zgłosić się z tym do zakładu ubezpieczeń. Zakład wysłał na oględziny jakiegoś zewnętrznego rzeczoznawcę, który podczas oględzin zrobił kilka zdjęć i kazał czekać na wycenę szkody. Wycenę otrzymałem. W międzyczasie podjechałem autem do zakładu, gdzie potencjalnie chciałbym usunąć szkodę. Tam po oględzinach również przygotowano mi wycenę. Co się okazało - wycena z ZU jest 9 razy niższa niż ta z warsztatu. Wycena z ZU wg mnie - chociaż jestem laikiem w temacie, została sporządzona z czapy. Sugerują, że wszystkie uszkodzenia będą usuwane metodą PDR, co neguje z kolei warsztat twierdząc, że np. uszkodzenia dachu czy słupków na to nie pozwalają. Odesłałem wycenę warsztatu do ZU i czekam na ich odpowiedź.
    Na Alfie mam około 190 wgniotek - głównie maska i dach. Czy ktoś z was przechodził batalię z ZU w podobnym temacie?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,216

    Domyślnie

    Z "ubezpieczycielami" jest zawsze droga przez mękę.
    1. Napisz odwołanie, załącz wycenę warsztatu

    2. Możesz wybrać likwidację bezgotówkowa?

    3. Jeśli reszta odpada to pozostaje wziąć rzeczoznawcę, który wyceni naprawę, naprawić później na fakturę z pełną dokumentacją a na koniec dochodzić swoich praw w sądzie. Za 2 do 5 lat dostaniesz pieniądze z powrotem z odsetkami ustawowymi.