Mam zalany olej Valvoline 5 w60 a che wymienić na Valvoline 10 w 60. Jaką płukankę zastosować, przed wymianą oleju? Proszę kolegów o podpowiedź, będę wdzięczny za wskazówki?
Pozdrawiam
Mam zalany olej Valvoline 5 w60 a che wymienić na Valvoline 10 w 60. Jaką płukankę zastosować, przed wymianą oleju? Proszę kolegów o podpowiedź, będę wdzięczny za wskazówki?
Pozdrawiam
Było Punto1,2 Plio1,2 AR146 1,9TD AR146 2.0TS
Jest GT 3,2 V6 Q2 AR145 1,9 jtd
Nie ma znaczenia jaką, wszystkie są na bazie nafty. Ja stosuje shella za 9zl i działa tak samo jak Tec 2000 czy liqui moly[emoji6]
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Niestety nie masz racji. Dużo zależy od dodatków zastosowanych w płukance, ponieważ jedne mają wyższą temperaturę samozapłonu, inne są bardziej odporne na utratę filmu olejowego, itp.
Stosowaliśmy już chyba wszystkie możliwe płukanki, i niestety te najtańsze poza rozcieńczeniem oleju nie płuczą prawie nic
Ja od siebie mogę polecić TEC2000, Penrite, Millers Oils, lub PMO czy Liqui Moly .
Duże znaczenie ma również ilość preparatu zastosowana do ilości oleju. Jeśli wlejemy 200 ml płukanki do 6l oleju silnikowego, to nie ma to najmniejszego sensu, i nic praktycznie nie wniesie do sprawy.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
156 2.0 TS / 147 1.9 JTD / 156 FL 1.9 JTD
159 SW TI Q-Tronic 2.4 JTDm
Masz napisane na każdym opakowaniu płukanki, zależy ile litrów oleju wlewasz do auta. Przeważnie są na 5 l oleju płukanki jedno opakowanie, wiadomo że jak wychodzi np 5.2 oleju to wlej jedna
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Wszystko zależy od tego czego oczekujesz od takiego zabiegu.
Płukanki standardowe mają zazwyczaj 200-250 ml, ponieważ stosują je ludzie , którzy nie koniecznie mają doświadczenie z takimi preparatami, i są one bezpieczne, nawet dla producenta. Trzeba brać pod uwagę, że nikt nie sprawdzi jak użytkownik auta w domu zastosuje dany preparat, i tutaj głównym kryterium jest bezpieczeństwo, a nie działanie preparatu. Zawsze może trafić się Dżentelmen, który wleje płukankę do silnika, i pojedzie na niej do warsztatu, co w przypadku płukanek z serii PRO, mogło by doprowadzić do uszkodzenia silnika.
W warunkach warsztatowych stosujemy płukanki nawet powyżej 0,5l na 4 litry oleju, i długość płukania jest uzależniona od tego, co chcemy uzyskać.
W przypadku dużych zanieczyszczeń, czy np. przy dużych różnicach ciśnienia sprężania, spuszczany jest cały olej z silnika, następnie wymieniony filtr na nowy, i zalewana specjalistyczna płukanka, np: MILLERS IT FLUSHING OIL , i silnik jest płukany tylko preparatem, bez zastosowania oleju. Są jeszcze inne metody na dokładne czyszczenie silnika od środka, ale to nie o tym teraz
- - - Updated - - -
Tak jak napisałem wyżej, wszystko zależy od tego, jaka płukanka, i jaki jest powód jej zastosowania.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Pytający już pewnie 100x przepłukał![]()
Ale tak uściślając - to nie bardzo jest w ogóle potrzeba płukanki przy zmianie lepkości oleju. To co zostanie to pikuś, bez znaczenia dla lepkosci nowej przecież.
A nafty nie ma się co bać, ja kiedyś płukałem olejem napędowym + nafta (rada tu z forum) -bez żadnego oleju (coś 5 litrów ropy + litr nafty) , na jałowych obrotach 15 min 2x. Silnik żyje, nie pomogło (stujający hydropopychacz , brudów nie było bo silnik świeżo składany, ale i nie zaszkodziło, kilkadziesiąt tys km od tego czasu chodzi. ) .
Wiec jak już lać płukankę to porządną, też jak [MENTION=192]Pablo.[/MENTION] uważam, że taka jedna szklanka płukanki na 6 litrów oleju, to żaden nagar jej nie zauważy, bardziej dla dobrego samopoczucia właściciela.
Gdy jest sporo nagaru to taka płukanka może spowodować przedostanie się jego większych kawałków do magistrali olejowej i np. zatkanie kanałów smarujących panewki w wale korbowym.
No diesla takiego który nigdy nie widział płukanki bał bym się poczęstować plukanka bo faktycznie mogło by się źle skończyć, aczkolwiek nie słyszałem o takiej sytuacji....
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka