Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 67

Temat: Jaki trwały silnik do Alfy?

  1. #51
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Wracając do tematu, czyli trwały silnik AR to powiem coś kontrowersyjnego może, ale ja takie właśnie mam doświadczenia.

    Otóż... uważam, że TS w wersji 1.6 (zarówno 105KM jak i 120KM) to bardzo trwałe silniki. Z całkiem fajną charakterystyką mocy i brzmieniem. Spalanie mogłoby być lepsze, ale tragedii nie ma.
    Tyle, że auta już nieco stare
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  2. #52
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,301

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Wracając do tematu, czyli trwały silnik AR to powiem coś kontrowersyjnego może, ale ja takie właśnie mam doświadczenia.

    Otóż... uważam, że TS w wersji 1.6 (zarówno 105KM jak i 120KM) to bardzo trwałe silniki. Z całkiem fajną charakterystyką mocy i brzmieniem. Spalanie mogłoby być lepsze, ale tragedii nie ma.
    Tyle, że auta już nieco stare
    Czy to prowokacja ? ; )

    (fragment o trwałości, reszta ok)

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    ...



    No z tym szarganiem sobie opinii ich turbodieslami to prawda

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

    Właśnie, zastanawiałęm się o co chodzi tymi dieslami Mazdy, po co to robią, nie widzę innego wytłumaczenia jak to , że to musi być podyktowane myślą o niektórych kierowcach tak naprawdę! Użytkownik przesiadający się z pewnej/pewnych bo podobno BMW też itd, marek mógłby zbyt duży szok przeżyć gdyby oferowali tylko benzyny ; )

  3. #53
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Czy to prowokacja ? ; )

    (fragment o trwałości, reszta ok)
    Hahaha

    Nie - wydaje mi się, patrząc z perspektywy czasu, że wersja 2.0 zrobiła czarny PR wszystkim twin sparkom, a jak tak sobie obserwuję te 1.6 już ładnych kilka lat, to kurde... dają radę. Naprawdę czasem mają ciężko, a jednak. I nikt się nad nimi nie pochyla z troską, olej wymieniany w miarę regularnie, ale też bez psychozy (czasem 10tys, czasem 14), zawsze lany gorszej jakości (w sensie zwykły, bez szaleństw). Przebiegi zawsze najgorsze z możliwych: miasto, korki, często niedogrzany, krótkie dystanse...

    Powiem tak: zawieszenie w 147 dużo gorzej znosi upływ czasu i kilometrów, niż ten 1.6 TS.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  4. #54
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,301

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Hahaha

    Nie - wydaje mi się, patrząc z perspektywy czasu, że wersja 2.0 zrobiła czarny PR wszystkim twin sparkom, a jak tak sobie obserwuję te 1.6 już ładnych kilka lat, to kurde... dają radę. Naprawdę czasem mają ciężko, a jednak. I nikt się nad nimi nie pochyla z troską, olej wymieniany w miarę regularnie, ale też bez psychozy (czasem 10tys, czasem 14)....
    No to ja mojego najwyraźniej zepsułem zbyt częstymi wymianami (pierwsza po 1tys z salonu, póżniej co 5-7 , tak, był taki czas że łudziłem się że to pomaga ; ) , rozrządy też niezgodnie z instrukcją która zalecała 120tys a ja przy 50ciu, pewnie dlatego się zerwał po 30tu od którejś wymiany; ) , grzanie zimnego (ba , defe z grzałką chłodziwa, dedykowaną do TS'a do grzania silnika przed rozruchem dostał) itp szamańskie zabiegi...na nic wszystko. Przez te obrzędy / zmiany zbyt częste oleju się najwyraźniej rozleciał z dziurą w bloku i pękniętym wałem... Wariatorów i innych drobnic nie liczę . a to wszystko poniżej 200tys.

    Może przez mniejszą moc (więc mniejsze obciązenia teoretycznie) i brak możliwości tracenia ciśnienia oleju na wałkach balansujących faktycznie być ciut mniej awaryjny niż 2.0 , nie było chyba takich statystyk (z drugiej strony aby tą samą moc uzyskać 120 1,6 musi się max kręcić a 2.0 jeszcze nie więc mniejsze te obciążenia w normalnym użytkowaniu ?) ale TS to TS.
    Ostatnio edytowane przez Andrzejsr ; 30-11-2022 o 16:49

  5. #55
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    No to ja mojego najwyraźniej zepsułem zbyt częstymi wymianami (pierwsza po 1tys z salonu, póżniej co 5-7 , tak, był taki czas że łudziłem się że to pomaga ; ) , rozrządy też niezgodnie z instrukcją która zalecała 120tys a ja przy 50ciu, pewnie dlatego się zerwał po 30tu od którejś wymiany; ) , grzanie zimnego (ba , defe z grzałką chłodziwa, dedykowaną do TS'a do grzania silnika przed rozruchem dostał) itp szamańskie zabiegi...na nic wszystko. Przez te obrzędy / zmiany zbyt częste oleju się najwyraźniej rozleciał z dziurą w bloku i pękniętym wałem... Wariatorów i innych drobnic nie liczę . a to wszystko poniżej 200tys.
    Wiesz, różne mogą być przyczyny. Być może 2.0 ma wadę konstrukcyjną, której nie miał 1.6? Być może jakość produkcji była mocno nierówna i niepowtarzalna, stąd jedne jeździły długo, długo, a drugie już na gwarancji się rozpadały? A może coś poprawili w którymś momencie, bo moje oba są po lifcie czyli 2005+

    Piszę o własnych doświadczeniach, nie negując twoich czy kogoś innego. Ale zauważ, że jak ludzie piszą o panewkach tudzież tłokach wychodzących bokiem to zazwyczaj chodzi o 2.0
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  6. #56
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,301

    Domyślnie

    Może się 2.0 więcej sprzedało? Co jakiś czas ta teoria że 1.6 czy bardziej 1.8 są trwalsze niż 2.0 się pojawiają ale nie bardzo widać czemu by tak miało być.

    Choć swego czasu piszący tu Tomek chyba intm nick jak dobrze pamietam. Zrobił i to z sukcesem (jeździ do teraz to już kilka lat choć przebiegu nie pamiętam ) 1.6ts ... TURBO

  7. #57
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Choć swego czasu piszący tu Tomek chyba intm nick jak dobrze pamietam. Zrobił i to z sukcesem (jeździ do teraz to już kilka lat choć przebiegu nie pamiętam ) 1.6ts ... TURBO
    No dokładnie! Kojarzę ten projekt
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  8. #58
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,369

    Domyślnie

    Sa i takie i ciezko je zniszczyc https://www.youtube.com/watch?v=R0WF8SmW7Sk
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4

    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  9. #59
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2020
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    1,030

    Domyślnie

    Cytat Napisał carramba Zobacz post
    Jade 200, zjeżdzam i przez 1 minute silnik jeszcze chodzi potem wyłączam go, ok. Co ma schłodzić ten olej na tym postoju jeśli nie ma ruchu powietrza przepływającego przez chłodnice i nie chodzą wentylatory? O ile spadnie temp. tego oleju i samego korpusu turbo/ kolektora pi minucie stania z włączonym silnikiem ?
    Dramatyczny brak wiedzy. I ty chłopie jeżdzisz samochodem? jak paniusia na zakupach pod lidlem, autem swojego męża biznesmena.

  10. #60
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2017
    Mieszka w
    Przasnysz
    Auto
    Giulietta 1.4 TB 120 Distinctive 2015 Fiat Punto Evo 1.4 77 2010
    Postów
    576

    Domyślnie

    Teddy, a jak będę jechał nie 200 a 125, to też muszę czekać minutę, czy może 50 s wystarczy?

Podobne wątki

  1. Witam jaki silnik do Alfy GT?
    Utworzone przez Anubis w dziale GT
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-12-2022, 15:31
  2. Zakup alfy 147? Krajowej czy zza granicy... Jaki silnik?
    Utworzone przez kryst16 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 19-10-2021, 19:14
  3. Dobry i trwały wosk :P
    Utworzone przez Awesome w dziale Kosmetyka
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-06-2015, 15:01
  4. Najmniej trwały element zawieszenia przedniego
    Utworzone przez maniek7712 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-04-2010, 18:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory